bighulken

Home Forums Dagböcker bighulken

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 938 total)
  • Author

Glad påsk på dig bighulken!

rygg.
    latsdrag bak 4×8=80kg.framför 4×8=90kg.rodd m inåtböjd stång för kroppen 4×8=80kg.rodd v-handtag 4×8=100kg.T-bar 4×8=80kg.rodd maskin 3×15=120.3×10=150. sittupps crunches 5×15.sauna.
    bra pass och det behövdes nu!! ryggen var det ett tag sedan jag körde.övre.var nere i båtis en sväng också,stod å prata å sola mig å kolla lite på båtarna.sen hem och tog en kebab som mellanmål nyss.

trevliga påsken ska vi ha nu:up:

blir en lugn kväll denna dag. har tränat å fixat.i morgon så åker jag å hämtar morsan,sen åker vi till brorsan min å har middag.spela lite gura å vråla ikapp å annat…..lol.

Det var skönt att köra övre rygg idag,har börjat att åsidosätta denna del,på sistonde,inte bra!
    blir så djävla mycket att träna hela tiden,om man ska ha hela kroppen i trim någon gång.det var lättare förut!!!….. då kunde jag köra split på 3,å sen vila en dag,å sen på lika igen. men till dags dato,går inte det längre.
    för det första för att jag har så mycket mer massa på kroppen,vilket kräver mer genomgående träning.

så det minsta jag kan köra nu,är 4dgr/vecka.för att få med det mesta av kroppen.och då har jag inte räknat in att göra koncentrations övningar då! eller så delar jag in tränings perioden i 10 dgr,för att ha gått igenom hela kroppen!
    Men jag prioriterar just nu,Bänk-vader!..samt marklyft,detta år,2012.
    vissa saker vill jag bli stark i,medan vissa muskler vill jag bara ha volym i!!! Typ vader ,för tillfället,inför beach säsongen,shorts.

skulle vara najs med ett par biffiga armar också! men har lite problem med dem!! den lilla biceps kulan vill inte växa!!!….lol. jag har stora armar,men inte den där kupolen,som sticker upp,som den gjorde hos arnold!! har kört mycket med smalt grepp,samt koncent bicca övningar.men men,det är svårare än man tror att bygga den delen av biceps.

men å andra sidan,så har jag en väldans massa bodyfett,på denna kropp också.så därför syns inte muskler så väl.detta vet jag,men kommer att sätta igång en diet som jag skrev på min signatur 21/12!!….lol.

huga…..kommer väl att behöva ta bort en cirka,minst,35kg då!!! misstänker jag,kan vara i underkant också.men först står vissa mål i focus innan detta!…men kan också börja smyga lite med kosten!..
    typ 2 kg/månad eller så.då slipper jag den delen av diet som är tortyr,hoppas jag!..lol.började redan för ca:2 månader sedan,la helt av med socker.många bäckar små-blir till en å!!!

men kan inte helt koncentrera mig på byggning/träning!!…har en massa annat också i livet,barn,jobb,osv….vilket tar mycket av energin! ja å sen en massa självförvållade hobbys också!! båten/skärgården,vilket gör att jag dricker öl å grillar på sommrarna!….jag vet!!…skulle jag ta bort detta, å träna stenhårt även på sommaren,då skulle formen inte vara långt borta… men det skiter jag i!!!…för går ändå inte att livnära sig på denna idrott i sverige!!!…för litet land med för få invånare!

apropå det!!…en mycket god vän sa till mig för ca:4 månader sedan,att han kunde snacka med en snubbe,om sponsring.det visade sig att jag också kände honom lite grann. men jag avböjde,för tycker att det inte är värt det!.. det enda som händer är ju: man ska ställa upp på en massa jippon,samt ha deras logga å såna saker på sig.låter jobbigt. alltså bli kändis i detta,lilla landet lagom….lol.men inga större pengar ger det,så att man kan leva utav det!! man måste jobba i alla fall.samt att man blir känd också,vilket är en nackdel,tycker jag!!…men men,är många andra som vill det,så då överlåter jag det till dem……lol.

men!!…den möjligheten finns inte längre!!!….:(-.
    för den av mina vänner som jag snackade med detta om,finns inte längre…….:(-.

R.I.P. Leffe!!!!!

Go kväll på er alla body bloggare…..påskafton idag:up:

pass 3.Bänk.
    wu:15×60,10×90,10×120.cuffs 4×10.

arb set:6x@7,7-2x5r@8,3-2x4r@8,8.

snebänk:15×80,10×110,3×8=140.

flyes 3×12.sauna.1 tim tog passet.

lätt pass,inte så jobbigt var det.mera rekreation! efter helgen.
    mycket folk var det,samvetes tränande,misstänker jag.
    men fick ingen större publik heller,vilket jag är tacksam för…….;)

sen på hemvägen köpte jag mig ett mellanmål,kebab m bröd,sen tog jag en kaffe här hemma.nu vila lite 1 tim,sen middag!!

god kväll på er:up:

Ben-vader.
    Benspark:6x10r=max+10kg.
    Bencurl:6x10r=70kg.
    stående vadpress:8x15r=max+20kg.
    sittande vadpress:9x12r=100kg.
    framsida,Tibialis:6x10r=20kg.
    sauna.
    bra pass men tog 1.5 tim.Kom på hur jag skulle sätta på extra vikter på mag också! I bensparken å sen vadpressen också.
    börjar att arta sig nu,vaderna! men ändå 1-2 månader på mig inför shorts säsongen……lol.
    jag är verkligen svag i framsidan av vaderna,märker jag!Tibialis muskeln.men den kommer nu också….he he he.
    Jaa,man får vara uppfinningsrik nu för tiden…he he..! komma på hur man ska kunna hänga på vikter på olika sätt i maskiner å annat!!

hej hopp.:up:

Idag har det varit en jobbig dag!!!

men även vad gäller träningen!….vilodag idag!!!
    laddar för morgon dagens bänkpass!!
    blir: 2x3r@8,8-2×2@9,4-sen sista 1x@1,05 Negative.
    blir intresant å känna på hur formen är.
    sen lite komplement,snebänk-flyes i cc.

sen tricca å kanske bicca då,brukar köra det i super set.
    kommer att köra bänken i racket.för att ha pass av ribborna när jag int orkar mer.får väl se hur 1,05:an känns efteråt.för är ju nästa steg i delmålet.formen är hyfsad i alla fall.öka öka öka,vill jag…..;).men det tar sin tid,2 steg framåt å 1 steg bak,ibland 2-3 steg bak också…..lol.

men har legat å finkört ett tag nu sedan årsskiftet.bra å nöta in rörelsebanorna,samt bli viktvan.framförallt det psykiska,i huvudet acceptera vikterna först!!!…men är ju en långlivad typ i denna idrott…………lol.

men bör bli fint att filma snart typ i juni eller så.länge sedan jag filmade i bänken! men ökar i alla fall i bänk å marklyften.det är huvudsaken det.samt att jag börjar få rutin i bänk å mark också,känns bra det.

då slipper man kämpa så förbannat varje pass!! känner att jag kan börja köra mark snart nästan varje vecka också.för återhämtningen går fortare nu! men det som har fått stå tillbaka,är ju benböjen då.pga känning i vänster knä.men kanske kan börja där snart igen.teoretiskt är jag nu över 600kg,sammanlagt! så vandingen mot mera kg har redan börjat där.hoppas på att göra en 620 el mera i år.går långsamt iom att jag ligger efter i markträningen!

ja ja ,det var denna vilo dag det…..
    god kväll på er:up:

Skulle va skitkul att få glo på lite filmer med tunga bänkpressar :-) ! Det tycker jag absolut att du ska börja med.

Kör hårt imorgon :up:

Bänk-biceps.Pass nr:4.
    wu,cuffs 4×10.bänk:20×20,10×60,10×100,5×130.
    arb set:2x3r=160kg,2×2=170kg,Negativa 1×190,1×190.
    snebänk:10×110,8×140,160×5,5. flyes 3×12=max på vikt mag.

curl m z stång 8x40kg,60×8,8,8.fulcurl: 6x70kg!!……lol.roligt att prova ibland.
    koncent hantelcurl 3×8=25kg,Alt hantelcurl 3×5=27.5kg. sen sauna.
    och tog proteindrink direckt efter sauna också.

kändes rätt så lätt när jag lyfte av stången idag på 190kg.men men,bara följa schema nu å inte försöka gå i förväg!!…..he he .men det kändes verkligen att hålla den i ca:5-10sek på nervägen!!!
    kan tänka mig detta ger resultat!! först så får jag viktvanan,sen så det psykiska också då!!! men men,bara å ånga på enl.schema nu då!!
    Ps:körde i safety racket idag!

ha det alla body freak…:up:

Rygg.vader-mage.
    latsdr bak 4×8=80.framför 4×8=90.rodd m böjd stång 4×8=90.rodd med v-handtag 4×8=100.T-bar 4×8=100.roddmaskin 4×12=150.
    stående vadpress 6×18=max på vikt mag.
    crunches 6×15.supersettade vader å mage.sauna.

sen gick jag och en bekant och käkade lunch,spättafile med remolaud sås och råstekta potäto.efterätt:äppelkaka med vaniljsås å kaffe…..mmmmm!

kom precis hem från lunchen.vi satt å snackade 1 timma också.

jaha,denna helg kommer UFC-cirkusen hit också!!! till globen.men dyra biljetter var det,om man skulle ha en bra plats 2000:- annars allt från 800 å uppåt. men skiter i det.ser bra från tv sedan också.kommer ju snart på tv också,brukar dröja 1-4 veckor!!!

ja ja det var det folks!!! trevlig helg på er alla:up:

Wow…sjyssta puckar!!!!…..värsta snön ute nu!!!….
    å jag som höll på med cyckeln igår kväll…..ja ja ,är som vanligt igen,denna årstid i svea rike!!!…men jag har vinterdäck på fortfarande å inte täckt av pressen från båta….så det är bara å vänta in våren osv…..men kommer att bli lite tajt i år!!!…sjösättning om mindre än 1 månad!!!….typ 3 veckor………..lol.
    nähe,bara fixa iordning frulle nu då.nästa pass som står i faggorna är nog marklyft!! idag el i morgon…….;)

Gott med lite vinter igen. Vi har ju det så kort period på året hmm…

Jo det kan vara ett helt företag att få ihop livet med träning och familj. Blir inte mycket över till annat sen haha.

Kör hårt och kul att läsa här.

marklyft!
    wu:benspark 4×10 ,mark:6x60kg,6x100kg,3x140kg,1x170kg.
    arb set:3x2r=200kg,3x3r=170kg.sauna….

jaha då var det klart då!!! ta en proteindrink,sen invänta farbror hunger!!

inte mycket annat att göra idag.

jaha sitter här nu en söndag kl 07:30.ska käka frulle strax. viktigaste målet på hela dagen…
    denna vecka blev det 5 pass,lite mkt kanske ,men men,vill man nåt tillräckligt mkt så!!!….samt länge också…lol.

Året har börjat bra i alla fall!!..kör på ordentligt med hela kroppen,men mera inriktat åt att öka på styrkan i bänken samt marken detta år.
    Vet inte..en salig blandning är det!!!…mellan biddiboulding å styrkelyft!!!

alltid haft det svårt att bestämma mig! ok,så här kan jag beskriva det:
    ska ha upp styrkan i bänken/marken,men är svag för helheten också.vilket innebär att jag tränar som jag gör.dvs,jag kör armar-vader-axlar-rygg-mage-ben-bröst,mm…för jag vill heller inte stänga någon dörr,ännu!!

skulle säkert tjäna på att göra så,å bara inrikta mig på en gren inom denna sport,men men…
    har ju funderat på detta,att ansluta mig till en klubb osv.verkar roligt att träna ihop med andra som har samma mål typ,serien eller annat.

men sedan är det annat i livet också,som tar plats.barn,jobb,båtlivet,som jag är mkt engagerad i!!
    ja,tål att tänkas på!! om jag ska våga mig in på ett annat gym å kolla ang styrkelyft å serien å annat. kanske blir ännu mera jobbigt också,med tävlingar å tider å annat? känner att jag inte är redo för detta ännu. jag lägger så mkt tid redan nu på träningen!

Typ denna vecka som var,5ggr!! 5dgr,vilket innebär,gått till å från gym=3km * 5=15km/denna vecka! detta är bra för mig!! får bort lite extra fläsk på detta sätt då! samt även lagt av med sockret för 2-3 månader sedan.

handlar nog mycket om det,att våga ta steget….lol!! jag har ju provat en gång förut,när jag var yngre,men då var jag mer fanatisk i min träning än nu!! nu tränar jag med tanke. mkt enligt fasta färdiga program,sk,periodisering av träningen osv.jaha…hmmm…vad vill jag ha sagt med detta då?…joo,inte ens jag själv vet vart detta bär…..lol.

Antingen blir jag stark!! blir jag inte det,tillräckligt,då bygger jag i stället…..lol.ska ju pröva detta år,senare,enl.almanacka/signatur,lite diet.inför 2013. men men,ska bli roligt detta år,att följa WC,i juni.på hemmaplan.sen även i sommar,juli,besöka en polare som också håller på att träna.samt även då hällsa på dem på åland då.kolla lite sommar-RAW,hos ove å kenta.gjorde det förra året också.
    Men idag är det vilo dag!!!!!

nähepp,nu ringde skalman klockan!!!…dags för frulle nu,dagens viktigaste måltid………..lol…hej svejs:up:

Faan,va sjysst!!!
    fixade cyckeln idag.höll på med den igår! men insåg varför jag inte cycklat så mycket.har en sån där med smala däck på,å typ 21 vxl.nån blandning av montain bike å asfalts cyckel.sadeln har varit problemet! gjord för en 70kg snubbe!..smal djävla sak,fick ont i häcken som fasiken! men idag hittade jag en vanlig sadel på biltema,som jag monterat på.ohhh,vad sköönt,äntligen kan jag sitta på den! sen köpte jag en pump också.
    men hur som haver!!…

nu har jag blivit biten,,,ska fixa till cyckeln nu!!! det ska byggas om!!!
    hittade en del galna americanare på nätet,som byggt om cycklarna.så att de gör en 90km/tim……lol.El-drivna!!!!!….det är min visa det,ha ha ha!!!!
    så nu ska jag forska litet,å sen ska det byggas en el.cyckel!!!!
    faan,,tänk själv…komma glidande i 50 blåst,i uppförbacke å helt ljudlöst………..lol.

ska nog fixa elen på cyckeln jag redan har !! såg att de fanns såna där nav att köpa osv….
    ja ja ,,,snart blir det cyckla i alla fall…..
    hej svejs från bighulken

bänk-biceps.
    wu,cuffs 4×10,bänk:20x20kg,10x60kg,10x90kg,10x120kg.
    arb set:6x146kg,2x5r=150kg,2x4r=160kg.
    curl m z stång 3×8=60kg,koncent hantelcurl 3×8=25kg,smal curl i maskin på 3×10=70kg.sauna.
    kändes för djävligt idag.ibland blir det så också!!!!

trött samt oinspirerad!…funkar inte för mig att träna tidigt ,tydligen!!!
    körde tidigt i morse,men alla är vi olika.

så hädanefter blir det senare på dagen träning.helst eftermiddag,då min kropp å allt kommit igång.fy faan,vad tungt allt kändes idag.helt katastrofalt dåliga vikter också!!!

konstigt egentligen,jag körde fasiken på samma vikter som förra året ,typ!! va faaan är det här???…..hade det varit 10kg till på allt så hade det varit ok.

faan,jag tycker att det bör släppa snart,eller så är jag på väg att bli övertränad…..hmmm…..tål att tänkas på!!!

eller så är det bara jag som börjar att få för bråttom?

ok,var inne å kollade i dagboken från förra året den 16 april!!!
    jag hade fel,jag har blivit starkare i år!!!!!………;)

då var ett pass på ,typ 130kg x 6,6,5.reps…i bänken.

och idag värmde jag på 10x120kg,å detta var väldigt lätt också!!! samt 6:an efteråt på 146kg,var också väldigt lätt!!! sen 2x5r=150kg,2x4r=160kg idag!!
    jaha,där ser man ,vad man kan minnas fel ibland!!!..nyttigt att ha denna dagbok som jag fört sedan -07.just vid sådana tillfällen,där jag tror att jag är svagare än förra året osv…..

sen såg jag att våren redan var i full gång denna tid också.varmt å sköönt var det redan då.men hade inte hunnit måla botten på båt ännu heller.ja ja ,då är väl allt som vanligt igen då………..lol.

hej svejs :up:

PS:såg även på marklyften att jag ökat på bra där!!!
    Då gjorde jag typ,ettor på 190kg!…i dagens läge gör jag 220kg!!! så även ökat på där också…..;)

Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 938 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.