bighulken

Home Forums Dagböcker bighulken

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 938 total)
  • Author

lite off idag!!!…
    men så kan det bli ibland.kanske förra veckans 5 pass,som gjort att jag blivit lite off.
    [youtube=N3p2ceg7Zmg]

Ben -vader.
    Benspark 6×10=max på viktmag.Bencurl 6×10=70kg.
    stående vadpress 12x20r=max på vikt mag.
    sittande 10x12r=80kg.

cycklade till å från gymet idag,,,oj oj oj ,vad jobbigt på hemvägen!!!!!

men verkar att funka.men kanske inte optimalt att cyckla idag,då jag körde ben-vader……lol.
    mätte vaderna,idag mätte de drygt 51cm…men har insett att jag måste träna dem ett gäng år för att de ska bli proportioneligt stora till benen.
    ja ja,det var kallt att cyckla idag,inte hem,men väl dit!!!

tagit en protein drink,sen blir det lite stretching också,1 tim.

Grymt! Ingen mening med att säga kör hårt för det gör du redan :-)

Christer Örni wrote:
    Grymt! Ingen mening med att säga kör hårt för det gör du redan :-)

tackar för det!!!
    jaa,försöker i alla fall!!!….;)

Fina marklyft där big hulken, ser riktigt fint ut teknikmässigt. hehe som sagt jobbigt att cykla från jobbet direkt efter benpasset, då kräma du ur benen ordentligt:) Hur långt har du till gymmet?

Du ser riktigt stor ut, dig skulle man ha som hjälp när man ska rulla in alla hö och halmbalar :)

Hence wrote:
    Fina marklyft där big hulken, ser riktigt fint ut teknikmässigt. hehe som sagt jobbigt att cykla från jobbet direkt efter benpasset, då kräma du ur benen ordentligt:) Hur långt har du till gymmet?

Du ser riktigt stor ut, dig skulle man ha som hjälp när man ska rulla in alla hö och halmbalar :)

jag bor ju strax utanför staden,vid gränsen utav denna.men gymet har jag nära.har faktiskt 3 st på gång avstånd från där jag bor.tränar på det som ligger längst bort,just nu.3 km promenix,tur å retur.lagom för mig!!
    en kompis gym,brukar vara lite gym tomte där.å hjälpa till osv.men kan nog dessvärre bara träna där 2012 ut! har växt ur gymet så att säga……lol.

har hört det där många gånger,när folk säger,att någon är stor osv.vilket är verkligen ett oexakt mått….lol.subjektivt mått!!!
    har en god vän som är 2m i strumplästen,om honom brukar folk säga,att han är stor!! men han väger endast typ 100kg.så är rätt så smal.

sen tiny,förstås,han är längre,218cm!! å väger typ 180kg,i en lagom kropp,men han har aldrig tränat styrketräning.

jag brukar dela in folk i viktklasser:lättvikt—100kg sen blir det mellanvikt:100-150kg! sen blir det tungvikt 150-200kg!!!……..lol.sen över det då,vilket inte många är i detta land.men i usa,hade man nog blivit kallad smal,tror jag…..väger endast 155kg,i dagens läge!! då är jag 190cm i strumplästen.
    men är skillnad på om det är tränade kilon också,eller bara fett!!

inte många som tror att jag väger,det jag gör,när de ser mig.
    typ på gymet,när jag stretchar.har gjort mig vig,delvis genom all kampsport jag hållt på med! men stretchar varje helg också,minst 1tim varje dag,lö-söndag.samt något pass i veckan också.

är ett måste om man håller på med styrkesporter!! annars ådrar man sig en massa skador så småningom!! pga för kort rörelsebana i ligament samt senor å muskler.

jaha,det var det de,nu måste jag kila vidare!!!
    hej svejs…….mvh bighulken:up:

Håller med dig om stretchingen där. Finns ju mycket teorier och pros/cons (neg för styrketillväxt) men jag stretchar på jag med

pass nr:6.bänk-triceps.

wu,cuffs 4×10,bänk:20x20kg,10x60kg,10x90kg,5x120kg.

arb set:3x160kg,3x170kg,Negativt set: 2x1r=210kg.8x150kg vilket gick väldigt lätt!!

snebänk:8x110kg,6x140kg,4x160kg.

dips:3×8=kv.push downs 3×8=60kg.
    sauna. allmänt trött å seg idag,varit hela veckan.
    kanske nån infektion som är på väg el så.
    [img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=962&pictureid=6293]

Idag är det vilo dag!!
    men i morgon tänkte jag köra lite mark!!

idag har det blivit matlagning,pannbiffar med gorgonzola ost inuti…mmm…gött.fick tag på lite extra lagrad sådan idag.lite modell stora är de alltid.hur många gram vet jag inte,men får precis plats 3 st i stora stekpannan.1.5cm tjocka.gjorde ett gäng. sen handla jag lite psykisk hälsokost inför kvällen också då….lol.men har nu fikat med min egen bakade äppelkaka å vaniljsås.
    så frysen å kylen full av gotti gott gott………..;).
    så..laddar lite inför morgon dagens mark då!!

sen kommer dottra min också senare på efter middag,ska vara här tills på söndag kväll.ohh…vad bra…hon kommer att kunna knalla på min rygg då,efter marklyften…..;)…sen så kan hon hjälpa mig med data,fixa till lite klipp å annat!!

jaha trevlig kväll på er nu….:up:

jaha,så här kan det bli….när man har tidig dygnsrytmen…..lol.
    kl nu 03:00,vaknade till för att jag la mig så tidigt igår kväll!!!

ska ta mig en fika nu,sen kolla in borden,å se om det är vettiga som spelar,tror det är bra nu vid denna tid,massa fyllskallar som spelar kanske…iom att det är i usa,fredags kväll!!!……;).
    har ju vissa andra tider jag kör på också,men vissa är stört omöjliga,bara proffs som spelar då=långa sittningar……lol.

men men,vann de flesta bord jag spelade på igår…så är ju åt rätt håll!!
    Det jag skriver om är poker,har väl spelat ca:8 år nu.de första åren blev det rätt mkt,typ 20tim/vecka,men då i live turneringar också.
    roligare ,men mera resande osv.sedan har jag inte kunnat spela dessa så mkt på sistonde heller,pga jobb osv…

men funkar inte så bra längre heller,rimmar inte med mitt andra liv,dvs,träningen osv…hatar dessa långa sittningar,ibland,20tim!!

så den senaste tiden bara kört via nätet,spelet alltså.och mera på hobby nivå……..;)

ja ja ,nog om detta nu…åter kommer senare idag,för blir ett mark pass idag,hur det kommer gå,vet jag inte!!!……lol.

God morgon på er!!..:up:

Alltid trevligt att titta in på dina uppdateringar Hulken. Du verkar vara så glad och positiv trots en del motgångar ibland. Synd det inte blev något av det där tvprogrammet, fast vem vet det hade väl blivit förnedrings tv av det som all annan skit på tv. Du skulle dock passa in i programmet får vi följa med, Filip och Fredrik :-)

mark-vader.
    wu,Benspark 4×10=max.mark:5x100kg,3x130kg,2x160kg.
    arb set:1x190kg,3x210kg RPB!!!!!=repspersonbästa.
    1x210kg,3x190kg,10x160kg.
    stående vadpress 6x20r=max på vikt mag.sen sauna.

roligt med att spränga sina egna gränser!!!
    kände mig trött idag,hade någon frågat hur jag skulle tro att det skulle gå på träningen,hade jag sagt,sådär jag ska i alla fall träna!
    fick lite hjälp av en kille på gymet,Julian,han fick skrika lite på mig å slå mig på ryggen!!!…annars så svåååårt att tända till!!!

men men,ibland så släpper det!!!
    sen kommer dottra min snart också,så då blir det att hon får knalla på ryggen min,sköööööönt!!!…..;).

ja börjar att närma mig delmålen i alla fall.detta år:230-250kg i marklyft!
    sen så ska det ökas i bänken också,delmål för i år:först,190kg.sen 200kg!
    där börjar jag att närma mig också!sakta men säkert…;).
    kvarstår Benböjen då.men har lagt den på lite is så länge.har ju 3x200kg där redan!! alltid haft lätt för böjen,men iom känning i vänster knä,så avvaktar jag denna övning.

en mkt trevlig helg på er nu :up: för det ska jag ha………lol.

PS:tack gober!!…ha ha ha ,,,jaa skulle vara roligt att ta med dem på någe skoj!!! så de skulle få arbeta lite med kroppen!!!!

Vaknade tidigt som vanligt!!¨
    snart dags för en frulle också.
    varit lite sorgsen ,så här på morgonen,gråtit en skvätt,osv…
    tänkt på min gode vän,som ska begravas på tisdag!!faaan,shiiit!!!
    men men,så är livet. . . . .han blev 47 i alla fall.

ja ja,ta hand om er alla …;).

Grattis till Rpb i marken, fina set du brände av där. Jag är på gång igen nu i marken, resan mot 200kg är på väg. Jag har blivit ett med sumostilen vilket gör att jag kan lyfta på allvar igen.

Usch, jobbigt att mista en vän han gick bort alldeles för tidigt, men bra att gråta en skvätt ibland och inte stänga allt inom sig.

Ha de så bra nu Hulken

ja,tack hence,för de orden.

ja,såg att du börjat med det nu!! ja,vinkeln ser ju bra ut på ryggen.det känner man själv också.
    men det passar inte alla,jag har provat också,men gick inget vidare.men det är som vanligt,alla kan inte träna på samma sätt å samma övningar osv…
    men ska nog prova igen,sen senare! som du,lite halvsumo stilen.men det är ett laborerande med vinklar å mkt annat ,vad gäller tekniken ,i marklyft.handlar mkt om våra kroppars olika mått,på ,överben-underben-höftben-överkropp-längd på armar-osv……

men det är det som är tjusningen,man kan inte vara bäst i alla momenten i styrkelyft,pga,kroppsmåtten.är man bra i marklyft/så brukar man ha det svårare i bänken å tvärtom.
    för i bänken underlättar kortare armar,medans det i mark,försvårar osv…

men bra att du hittar en teknik du trivs med,så pass fort ,i alla fall!

ja,alltid roligt att göra Rpb i något i alla fall!!!…..kommer sakta men säkert nu,närmare delmålen för i år.

Delmål 2012:
    Benböj,vilar pga känning i vänster knä! men har gjort 3x200kg där.djupa,strikta,typ tävlingsböj.

Bänkpress:200kg.förhoppningsvis….

Marklyft:230-250kg.ökar på där bra nu.senast 220kg.och då är det en del kvar av året!!! så kanske om jag har tur,250kg!!

kollade lite på resultat listor från RM(sm).han som vann i min vikt klass,+120,fick 640kg.totalt. så jag hoppas att kunna ta det redan detta år då!!
    men planerar att börja tävla först 2014/2015,i så fall,om allt går bra!!

kan ju hända mkt under tiden,typ,olyckor/skador el annat!!!
    nähepp,nu blir det frukost…dagens viktigaste måltid.

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 938 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.