- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 maj, 2012 at 18:59 #159086Anonym anvandareMember
Bänk-axlar-triceps.
wu,cuffs 4×10,bänk:20x50kg,10x80kg,10x110kg.
arb set:4×10=130@6.5.snebänk:4×20=110kg.flyes 3×12=max på vikt mag.
axlar:sidolyft 4×12=12.5kg.med stopp i högsta läget.
dips:4×8=kv.push downs 3×8=60kg.drag över huvud 3×8=max på vikt mag. sen sauna.ett preload pass blev det idag!
alltså återhämtnings pass.snabba explosiva 10:or blev det!! i bänken.på väldigt lätta vikter,men ändå,sköööönt att ibland vara lite bekväm också.
sen likadant i snebänken,snabba explosiva set!! lite löjligt känns det när man inte tar ut sig helt,men kroppen behöver lite vila ibland också.sen lite fler reps också då.blev inte ens svettig idag!!…..lol.ja ok ,lite då!!!
men man kan int köra på för fullt hela tiden.har legat på 80-90% nu,i drygt 2-3 månader nu.i bänken.så det var bra att bara ligga på 65% idag.hann nästan med att träna innan mkt folk kom!..lite publik blev det i alla fall,men men,,,det får jag ta!!!……..
hej å hå på alla styrketränande :up:
10 maj, 2012 at 10:03 #159087Anonym anvandareMember[youtube=qz20tEhLWsE]
Ja,idag en vilodag! men slänger in ett klipp.
Har kört det mesta denna vecka nu,men återstår,om tid finnes,marklyft samt lite ben då.men i morgon kommer dottra min, 12 år.
samt har fullt upp i helgen med sjösättning i klubben.
men idag står det stretching på schemat,minst 1.5tim.kung bore var väldigt seg i år! undrar om det beror på vulkan utbrottet på island? såg någon doku om 1783,då island hade ett vulkanutbrott också.
samt hela europa drabbades av konstigt väder osv.tänk att bo på en vulkan,vaa!!! eller där kontinent plattorna möts.det är väl så island uppstått också.ja ja,ska försöka njuta av stretchingen nu idag i alla fall,innan jorden går under…..lol.samt av att det förhoppningsvis blir varmare å mer sommar också.
hej å hå-så kan det gå!:up:
10 maj, 2012 at 19:31 #159088Anonym anvandareMemberBlev ingen vilo dag idag!!
Ben-marklyft.
Benspark 6×10=max på vikt mag.
Bencurl 6×10=65kg.i superset med bensparken.Marklyft:6x100kg,3x130kg,2x160kg,1x190kg,3x210kg,3x210kg,3x210kg.
sen sauna.
känns bra nu,mkt bra pass blev det.kunde koncentrera mig till 120% idag,pga,det var lite folk idag.fick verkligen koncentrera mig på varje set!!!! annars hade de inte gått.
roligt när det går bra ibland!!!12 maj, 2012 at 07:27 #159089Anonym anvandareMemberJaha ja,vaknade tidigt som vanligt.sovit underbart bra i natt,drömde också.
Igår kom dottra min också.hela helgen ihop.
Igår så gick vi till cirkus maximum! de hade en show här i området.
samt att det är hockey nu också,globen.(bra för alla ögon idrottare)….lol.
skööönt att ha mkt på gång avstånd….lol.Jag avstod från sjösättningen idag,en av privilegierna man har som styrelse medlem.men kommer att närvara på söndag i stället.samt att dottra följer med också.för vi är som en stor familj hela klubben.ja ok,senaste åren har det väl utarmats lite.kommit in nya personer,men dock har vi valt vilka vi har velat ha in också.så en rätt bra personkemi är det allt!
Ja träning går framåt också.sakta men säkert.inga större sensationer händer….lol.men då och då,så gör jag mig ett Pb i någon av delgrenarna!
Det som ökar just nu är,marken-bänken.för ligger lite i pausvila på böjen just nu,pga känning i knä!
tror att jag har rätt mkt att hämta hem i marklyftet! för detta är ju min akilleshäl pga tidigare omständigheter.nähe.nu börjar magge att kurra,hör jag,frulle tajm alltså…...
see you later alligator:up:
12 maj, 2012 at 16:37 #159090Anonym anvandareMemberGick ner å körde lite lätt bänk idag.dottra var med också.
sen åkte vi till burger king!!
sen gick vi runt lite i ett centrum.nu hemma.
[youtube=YQFmLxAK2UI]14 maj, 2012 at 19:39 #159091Anonym anvandareMemberVader-rygg-biceps.
stående vadpress 6x15r=+20kg.
sittande vadpress 6×15=60kg.latsdrag bakom nacke böjd stång:4×8=80kg.
latsdrag framför 4×8=80kg.
rodd v handtag 8x100kg,3×8=120kg.
T-bar 3×8=70kg.biceps curl m z stång 40kg x 8,8. 60kg x 8,8,8.
koncent hantelcurl 25kg x 8,6,7.
smalcurl i maskin 3×8=70kg.
sauna.
mkt folk idag!!
[youtube=GRyuIzQnb18]14 maj, 2012 at 19:45 #159092Anonym anvandareMemberbighulken wrote:Jaha ja,vaknade tidigt som vanligt.sovit underbart bra i natt,drömde också.
Igår kom dottra min också.hela helgen ihop.
Igår så gick vi till cirkus maximum! de hade en show här i området.
samt att det är hockey nu också,globen.(bra för alla ögon idrottare)….lol.
skööönt att ha mkt på gång avstånd….lol.Jag avstod från sjösättningen idag,en av privilegierna man har som styrelse medlem.men kommer att närvara på söndag i stället.samt att dottra följer med också.för vi är som en stor familj hela klubben.ja ok,senaste åren har det väl utarmats lite.kommit in nya personer,men dock har vi valt vilka vi har velat ha in också.så en rätt bra personkemi är det allt!
Ja träning går framåt också.sakta men säkert.inga större sensationer händer….lol.men då och då,så gör jag mig ett Pb i någon av delgrenarna!
Det som ökar just nu är,marken-bänken.för ligger lite i pausvila på böjen just nu,pga känning i knä!
tror att jag har rätt mkt att hämta hem i marklyftet! för detta är ju min akilleshäl pga tidigare omständigheter.nähe.nu börjar magge att kurra,hör jag,frulle tajm alltså…...
see you later alligator:up:
Håller med dig om båtklubbs-grejen. Har väl iofs aldrig själv varit
medlem, men spenderat många timmar på polarens båtklubb. Slå i nya
pålar, lägga i och ta upp båtar, måla om, slipa, sitta nattvakt och allt
det som hör till. En bra båtklubb med bra gubbar och gummor är riktigt
härligt. Sedan ska det alltid finnas en jäkligt sträng och barsk
båtklubbs-gubbe som håller koll på att alla sköter sig, hehe.16 maj, 2012 at 07:21 #159093Anonym anvandareMembervar uppe hos min dottras skola igår.de hade öppet hus.var intresant att kolla läget på klassen å ungarna.alltså deras interna förhållanden.det verkar som dottras image stärkts nu,sedan jag ofta varit uppe å visat mig…..lol.grabbarna tycker det är roligt i klassen.
igår tog jag ett bord,för det blåste så mkt ute,å flyttade in det inomhus.lyfte in det då,det blev de impade av,kidsen….lol.för de hade varit typ 2-3st som lyft ut det.
tänk vad lätt impade de är,de små liven! fast egentligen tycker jag de ska vara mest impade av sina egna föräldrar,som jobbar å sliter för att de ska få mat å husrum osv….det har de flesta redan glömt,men alltid bra att påminna dem om detta.Detta som de tar för självklart.dottra satt hemma hos mig i helgen,å planerade å skrev på papper.vad hon skulle baka osv.hon skulle ha smakprovning/tävling.fasiken vad hon ansträngde sig! men…blev väldigt lyckat också.
sen hade kidsen bakat också,rulltårter till förbannelse! alla,hade gjort olika sorters! så var det rulltårtsprovning också.
en låååååång rulltårta var det!
Sen så fick jag också en ny klocka igår då! den gamla funkade inte riktigt bra! klagade på dem å sa att de fick skicka tillbaka den gamla osv.som tur var hade jag tecknat en f-säkring också.
rolig sak är det,modell stooor!!…lol.den är 60mm i diameter,alltid är det någon som höjer på ögonbrynet,har du mora klockan med dig……lol.
då brukar jag svara:don efter person……lol.ja ja ,hur som helst var det en lyckad klassträff igår på dottras skola.
idag senare ska jag köra på programmet igen.har tagit 2 pass med lätta vikter senaste veckan.reload pass.
men nu på han igen då!
see you later alligator:up:16 maj, 2012 at 07:58 #159094Anonym anvandareMemberHoppas du drog i dig en halvmeter tårta, så det blir lite extra ös i gymmet
Ha en bra dag Hulk!
16 maj, 2012 at 13:28 #159095Anonym anvandareMemberbänk-triceps.
wu:cuffs 4×10.Bänk:20x20kg,10x60kg,10x90kg,5x120kg.
arb set:3x150kg,4x2r=170kg.
Fu:3x150kg.smalbänk+fu :4×10=120kg.push downs 3×10=50kg.tricepsdrag ö huvud 3×8=max på vikt mag.
sauna. sen en lunch på christers,wallenbergare….mmmm…gott!var int så peppad idag,mest gå ner å köra för att ha det gjort!
så lugna gatan var det idag,ang träningen.med lite skrik å slag på ryggen,kunde jag säkert kanske gjort 3-5reps på 170kg,kändes det som.men ibland är det skönt att bara köra på lite lugnt…..samt att jag inte körde i safety racket heller,samt utan pass.
bättre att köra på säkerhet då.jaha nu är det långhelg då,då ska jag fixa det sista med båten! typ:fylla på vatten å skölja ur vattentanken,byta olja i motor,mm. . . . . .
trevlig helg på er alla tränings freak………..lol.
16 maj, 2012 at 14:55 #159096Anonym anvandareMemberGrym klocka!!
16 maj, 2012 at 15:54 #159097Anonym anvandareMemberBigH wrote:Grym klocka!!bara en vanlig klocka,men dock något modell stor,vad gäller diametern!!
typ,dubbelt så stor som en vanlig armbands klocka.
dessutom billig också.16 maj, 2012 at 15:56 #159098Anonym anvandareMemberGober wrote:Hoppas du drog i dig en halvmeter tårta, så det blir lite extra ös i gymmetHa en bra dag Hulk!
nja,jag åt ingen tårta,men jag åt av hamburgare som man fick göra själv.
är inte så förtjust i bakelser,kan nästan se kalorierna där……lol.
även fast det inte syns på min kropp,modell valross………lol.18 maj, 2012 at 05:50 #159099Anonym anvandareMembervakna tidigt ,som vanligt!!
la mig tidigt också.en heldag i båtis vart det igår.
åkte ner å skulle bara starta motor å köra varm,sen olje byte.men icke sa nicke,inte så lätt ska det vara!!!…..lol. den ville inte hosta igång.å jag som var ute en premiär tur med dottra.men men,en snabb konstatering att det inte kom fram bränsle.så fick åka hem å hämta instr-boken.
sen skruva isär halva båten för att komma åt.är en liten 2 cylindrig diesel.men lika bra att det hände nu,när jag har tid att hålla på.för kan vara lite stressigt att ligga mitt ute i farleden,och motor stannar! å fullt med trafik,å ålands båten som är på väg osv….för de stannar inte.det kan de inte.så då kan man bli överkörd,så att säga…..
först så tänkte jag:jaha kanske vatten i tanken,el skit i tanken med stopp som följd,sen tänkte jag,kanske soppa pumpen osv….
men sen gör jag som jag brukar,går på det felet som är enklast först,för har redan gjort mina misstag där! typ skruvat isär halva bilen/båten,sen visade det sig att jag glömt att sätta på soppa kran el nåt löjligt enkelt…..lol.men började med att lufta,hittade till slut nippel,efter läsande i instr-bok.sen så prövade jag starta,å vips,så hoppade den igång!
själva luftningspump,satt under bränslepump,samt väldigt trångt till också. sen så var det bara varmköra,å sen oljebyte.sen fyllde jag vattentank å sköljde ur 1gång,måste skölja ur fler ggr.städa lite å tvätta ut toa osv,efter vintern.bytte sammtidigt innan luftningen,ut bränslefilter också,suttit i sedan jag köpte båten.så nu ska den förhoppningsvis tuffa på hela sommaren! värmaren renoverade jag hemma i vintras.så värme å kyla har jag bra av.denna lilla snipa,passar mig bra! lagom för mig å dottra min.vi har varit ute en vecka osv,funkade väldigt bra! gäller att förbereda innan bara!!
laga mat i matlådor,frysa in osv.samt detta år inhandlade jag nya,batterier också,AGM.sådana man kan såga isär,utan att det läcker ut batt syra.samt de håller för urladdningar,och är långlivade också.till skillnad från vanliga batt,som endast håller typ 3år.men kostar därefter också!!så nu hoppas jag på en bra sommar,vad gäller väder.samt att det inte blir för mkt jobb då!! för denna korta tid vi har,här i sverige,sommaren,måste man ta vara på! för den infinner sig inte alltid,när du,har semester……lol.
nähepp,nu är det frulle tajm känner jag magen säga!!
sen ner till båtis igen då! ska göra lite extra mackor också,att ha med.kanske en låda också,med pannbiff å pasta å sås.sen fylla en flaska ,med saft också.kaffe,snus,nån bira kanske…hmmm…ja,jag är ju periodare,vad gäller öldrickande!!
nu när båt är sjösatt å snart klar.så börjar skärgårds luffandet också,är så underbart att luffa runt på öarna! grilla,dricka öl,spela på guran å vråla lite då också….lol.måste ta å skrapa ihop lite nya låtar nu då.sjungvänliga ska de vara.som de flesta känner igen också.så att de kan sjunga med osv.finns mkt på nätet,bara skriva ut.ett tag var jag inne på att utr snipa med allehanda saker,typ,32″ tv å en boxer med alla kanaler osv…men har hunnit att ändra mig där,tar med pc i stället,går ju att kolla filmer där också.samt tv.om man har en antenn.men skiter i tv grejset nu.det får jag nog av här hemma….lol.
bara vara ute å lite bortkopplad från det vanliga livet,om man så vill.men kanske fixa sån där liten sak på sidan av data,i usb uttaget,för internet uppkopplingen i alla fall.funkar nog rätt så hyfsat här.många antenner…..lol.men lite tveksam till det,pga,fukten osv.får nog räcka att ha med tele.jaa,så får det bli!!!
skiter i pc,tv,data,osv…..bara ha med tele,om nåt händer!
samt mat,dricka osv,och det väldigt mkt också.man ska trots allt njuta av livet i skärgården.utan att inskränka för mkt på bekvämligheten,tycker jag.sover som en gud i båten! köpte en ny bäddmadrass förra året,å sen bra täcke å kuddar.brukar vara ute en vecka i stöten,sen hem å kolla till allt.ibland blir det 2 veckor också.gäller att förbereda bara.myggmedel,regnkläder,fiskegrejer,guran,spel,mat,dricka,jolle,snus,böcker,+mkt annat……lol……….
ja ja ,nu är det frulle tjm å sen båtis då.
ha en bra helg på er alla här.
PS: i morgon ska jag kolla in sändningarna från bollnäs!!streamat styrkelyft.även idag.norrlands mästerskapen.:up:
18 maj, 2012 at 19:25 #159100Anonym anvandareMemberBänk@8.
wu:cuffs 4×10,bänk:20x20kg,10x60kg,10x90kg,6x120kg.
arb set:6×6=146kg@8. OBS!!!!! alla reps med 2sek stopp!!!
snebänk:10×50,10×80,10×110,3×6=140kg.
sen sauna.
det var det det!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.