- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 juni, 2012 at 12:32 #159131Anonym anvandareMemberGober wrote:hehe, det där är faktiskt sant. För mig är det egentligen ofattbart att man kan pressa sådana vikter när man tänker efter.
det är det som är grejen,Gober!!!!!….man får inte tänka efter,,,bara köra på………lol.
1 juni, 2012 at 19:18 #159132Anonym anvandareMemberlite reload träning!
Bänk.
wu,cuffs 4×10,bänk:20x20kg,10x60kg,10x90kg,6x120kg.
arb set:6x2r=150kg@7.8 med stopp,3 sek.
smalbänk:6x10r=120kg.
sen var sauna inte varm,tryckte in automat-säkring….
så körde Alt hantel curl under tiden den blev varm.var bara ljummen.
1×8=22.5kg,1×8=25kg,1×8=27.5kg,1×6=32.5kg,sen så försökte jag på 35kg:s,men det blev för tungt!
sen blev det en skööön fredags sauna!!!….vatten sprutades på allt av trä,så det blev fuktigt å fint,sen krydda på lite i rännan!!!!!
wunderbar!!!…...så nu ska jag blanda till en trocadero med isbitar i å lite,gotti gott gott…..:up:
2 juni, 2012 at 08:02 #159133Anonym anvandareMemberjaha..suttit uppe ett tag nu,kollat igenom överallt.
vikke väder va?…..5gr ute,som halv höst/vår illa väder!!
här är en låt som piggar upp………lol..kan alltid vara värre…..lol,[http://youtu.be/k_AYOwFY3dQ]
2 juni, 2012 at 14:48 #159134Anonym anvandareMemberkörde lita vader på gymet i regnrusket!!
stående i smith 8x12r=100kg.stående i annan maskin 6x12r=max på viktmag.
sittande 6x12r=80kg.
sen den underbara saunan idag då,bara 4 gr ute idag.hujedamej………….2 juni, 2012 at 20:16 #159135Anonym anvandareMemberjaha,precis kört ett stretch pass hemma då.1.5 tim.
framsida/baksida ben-insida/utsida ben-höftböjarna-ljumskar-Gluteus maximus-vader-både gastro å soleus-sen biceps/pectoralis-triceps/lattisimus dorsi-ländrygg/korsrygg-nacke-underarm mot köksbordet-ja det mesta!!!lite vighet finns kvar,men det kräver sitt jobb för att bibehålla den!!!
är ju inte lika smidig längre som för 25 år sedan……lol.
då jag gick ner i split å spagat,ouppvärmd…….lol.men nu krävs det lite gnisslande å stretchande innan jag gör det! men det går efter en 20-30 minuters uppvärmning!!!……lolGod kväll på alla er här på b ody:up:
3 juni, 2012 at 09:37 #159136Anonym anvandareMemberfrulle tajm nu!!!äntligen…..!!
fixar kaffe å äggmackor med kalles randiga kaviar…..mmmm…sen får vi se vad jag gör i eftermiddag!!! måste bli någe mer barn relaterat,dottra kommer ju.men antagligen är det fullt på allt idag pga,vädret också…..
funderade på filmen i kväll….kanske jag ska skita i den?….antagligen…men ska rådfråga dottra vad hon tycker osv….ha en redig prat om detta!! nähepp,nu frulle!!!…...
4 juni, 2012 at 14:13 #159137Anonym anvandareMemberBänk-armar.
WU,cuffs 4×10,bänk:20x20kg,10x60kg,10x90kg,6x120kg.
arb set:2x5r=160kg-2x3r=170kg- (1x185kg PB!!!!!!)smalbänk FU:5x10r=120kg.
bicepscurl z stång 4×8=40kg.push downs i latsdraget:3×10=60kg.
koncent hantelcurl:3×8=25kg.smalcurl i maskin:3×8=80.
tricepsdrag ö huvud:3×8=max i vikt mag.superset på armar!
vilat mkt i helgen,haft dottra hemma.
så tänkte det kändes rätt att i stället för att köra sista set på 180kg.så la jag på 2.5:or,så det blev 185kg i stället!!!!gick rätt lätt!!…samt att jag hade kört en del set innan också.
så 190kg börjar nog att närma sig nu,en bra dag!!
hade jag inte kört 4 set innan idag,så kanske det skulle ha lyckats idag redan,men men….är på väg!!!:up:5 juni, 2012 at 10:19 #159138Anonym anvandareMemberApropå styrketräning/bodybuilding!!
Först märker man skillnad i utförandet.det blir mer vana samt rutin att lyfta.sen så märker man det för att man blir starkare,orkar flera reps.sen så märker man det genom att man ökar på belastningen på stången el maskinen.allt detta händer innan man kan se några förändringar på kroppen.
sen när man tränat på i ett par månader i övningarna,då först kan man börja urskinna en viss förändring i kropps sammansättningen.
typ förlorat fett,samt ökat på muskelvolymen.blivit starkare.Det är där som många ger upp,de ser inget resultat direckt på kroppen!
Därför att,det är bla det sista som sker på kroppen.Men om man blivit starkare el orkar flera reps,så har man gjort framsteg!!
Då är kroppen på G!!! bara traggla på så kommer kroppen också att förändras!!Med styrkan så är det en annan sak!! man kan hamna på olika plattåer!!
man tränar å tränar,men ökningarna uteblir.
Då är det bra att ändra programmet,för kroppen är blixtsnabb att anpassa sig till rådande villkor!!Ibland kan det räcka att ändra på antal reps i övningarna.men många gånger så får man ändra på upplägget också.kanske ändra på i villket tempo man tränar eller hur länge passen pågår osv.sen ändra på själva övningarna också.prova på att träna sånt man aldrig förut tränat osv…
kanske lägga övningarna tvärtom i stället.alltså vända på programmet osv.allt för att chocka kroppen! för progressionen måste ju få fäste igen!
Jag har hamnat i åtskilliga plattåer under min tid med träning.Men jag vet ju,att det så småningom ger sig.hur fort däremot,det har helt med vad man gör åt saken.fortsätter man traggla på i gammla invanda spår,så tar det ofta lång tid för att ta sig förbi denna plattå!
då är risken stor att man ger upp! det har jag också gjort åtskilliga gånger…..lol.men sedan fortsatt igen!senaste plattåen,var i helgen!
jag gjorde som så:förra veckan tränade jag tungt på MÅ,ONS.
sen på fredagen körde jag bara reload pass,dvs,max 50-60% av 1RM.
sen blev det aktiv vila hela helgen,med min dottra.dvs,endast vila av muskelgrupperna.sprang runt en hel del på fotbollsplan osv…samt helgen innan så kopplade jag av psykiskt också.vilket är väldigt viktigt också.alltså vara helt bortkopplad från träning å allt vad det heter!
många äro sätten man gör det på! men jag gjorde det med att grilla å sällskap ,spela guitarr sjunga,dricka öl osv…sen igår så….vipps!!! så var en plattå borta!!! över skred PB från årsskiftet då,180kg i bänken. förvisso bara med 5 kg,men i alla fall!
det brukar kunna ånga på lite efter man har överskridit en gräns också,i alla fall för mig.Nu kommer sommaren också,då lägger de flesta sig på latsidan med träningen.motionärer alltså. inte hockey å andra elite spelare,de har då den grundläggande grundträningen inför vinter säsongen.
Man kan lägga sig på en rätt så bekväm nivå i tränandet på sommaren,i alla fall.kan ju räcka med en 3 pass/vecka då.kanske på kvällstid el annan tid,typ tidiga mornar.behöver inte heller vara inriktad på att öka hela tiden,bara underhålls träning! kan vara rätt så bekvämt ibland.
Jaha,det var denna dags skriverier det!
bara fortsätta att traggla på då,med tränandet,med livets hårda kamp om lycka,med ekonomin,i det stora hela,livet!!!…………LOL.Njut av den korta sommaren nu,ladda batterierna inför vintern,ljuset behöver vi häruppe i norden!!!:up:
mvh:Bighulken,på väg…………………uppåt………….lol.
5 juni, 2012 at 19:57 #1064201Anonym anvandareMemberRygg-vader.
latsdrag bak böjd stång:3×8=80kg.
framför rak st:3×8=90kg.
rodd v-handtag:3×8=120kg.
stående rodd drag skivstång:3×8=80kg,lätt!!!!
rodd maskin:3×8=200.stående vadpress max+40kg:6x15r.
sittande:6×12=90kg.
sauna.ett lätt pass inför helgen!! tempo,drygt 50 minuter tog det.
6 juni, 2012 at 20:25 #1064305Anonym anvandareMemberreload pass!
bänk;wu,cuffs 4×10,20x20kg,10x60kg,6x100kg,6x130kg.
arb set:3x160kg,1x180kg,3x160kg,3x10r=130kg.sauna.
var ute å åkte lite båt idag.djurgårdskanalen slottet å runt ,en sväng.7 juni, 2012 at 17:19 #1064380Anonym anvandareMemberBen-mark.
Benspark 5x10r=max på vikt mag.
bencurl 5x10r=65kg.Mark:6x60kg,6x100kg,3x140kg,3x190kg,3x190kg,1x210kg,3x190kg,8x170kg.
sen sauna!!!lugnt pass idag!
i morgon blir det ett reload pass i bänken.typ:@7-8.kollade på en sight ,å det var i +120kg,kvalgräns 185kg i bänken,för klassiska SM.så börjar att närma mig sakteliga.gjorde ju ett gym lyft på 185 lätt! i måndags!! samt att jag hade kört 4 tunga set innan.
så kanske kan bli nåt nästa år el senare…..:up:8 juni, 2012 at 18:54 #1064518Anonym anvandareMemberBänk!
wu,cuffs 4×10,bänk:20x20kg,10x60kg,10x90kg,6x120kg.
arb set:5x150kg,3x170kg,1x180kg lätt!,150×10,10.phuuust!!!jobbigt med tior!!!
speed bänk:5x120kg. med stopp(teknik),120×5,5,5.
sauna….
ljuvligt skönt så här på en fredag!!!! med underbart väder också!!
körde lite av ett reload pass idag,inte alltför tungt,sen har jag hela helgen på mig att vila ut också! sen påan igen på måndag!!
må=tungt bänk pass-Ons=medel pass.-Fredag=reload pass.
Ti=Rygg-vader.To=Ben-marklyft.så har mina senaste veckor sett ut!
funkar bra också.känner att jag är redo för att göra 2:or snart på 180kg.gick så lätt idag med en etta.med rätt peppning så kanske jag kan göra en trea t.o.m!
9 juni, 2012 at 07:13 #1064546Anonym anvandareMemberJaha,vaknade av att det regnat hela natten typ!
så är det ofta,fin fint väder i veckorna,sen när man är ledig=helg,då regnar det,,,,fasiken alltså!!
man kanske skulle börja jobba helg i stället!ang träning så blir det vila hela helgen !
om det ska fortsätta så här,så blir det nog bio för mig,promotheus.
gillar ju science fiktion!för är egentligen det enda jag tror på,el är trovärdigt! skulle kunna vara.
för dessa våldsfilmer å annat som de ofta gör,är så o-tro värdiga,för mig.
kan ha med att göra att jag slagits så mycket i mitt liv…..lol.
även använt vapen så mycket,så är ju rent av löjligt när de sprnger omkring,dessa film kändisar,å skjuter med en hand osv…..lol.säger jag då…..men har ju fått chansen att pröva irl……lol.
och för er som inte vet,när jag skrev:slagits-vapen osv,så menar jag då naturligtvis,i min tidigare kampsport karriär,samt att jag även håller på med skytte!!!
svårare å konstigare än så ,var det inte!
snart dags för frulle också…..krrrrr…..krrrrr…..krrrr…..säger magge…..lol.
sen idag ska jag även följa en av bloggarna här på body,Damir,han tävlar ju i danmark på ungdoms/junior EM!!!sen har han också 2 tidigare guld,å väldigt stor chans att ta ett till,sista junior EM.det sänds/streamas också.
en väldigt stark kille,är det!!! väldigt dedikerad till styrkesporten likaså!!
sånt gillar jag,då ska man,eller är berättigad till framgång,tycker jag!!Det är mkt mer värt att vinna i norden el europa,än ower there!!!
även i ett väldigt seriöst förbund,med ideliga tester osv,för att säkerställa renligheten i tränandet!!!är ju en avsevärd skillnad i antal prover osv,om man jämför med ower there förbund!!…så tänk på det när ni tittar på you tube osv……
när någon stark person/annat land lassar på vikter,å lyfter,finns ju även undantag där,men är sällsynt!
Snart är det Eleiko World cup också!! börjar på onsdag,nära mig också,så kanske ska gå å kolla! gång avstånd från mig! i alla fall en dag ska jag nog kolla,eller så kanske det streamas,å man ser bättre så!
ska bli roligt att följa de svenskar som satsar,robin osv,även tjejerna!
i princip världens första vm-tävling i styrkelyft,RAW!! som ju är rätt så nytt nu!
vilket innebär=inga dräkter el andra lindor för knän i böjen.
vilket iofs,kommer innebära lite mindre vikter,men ändock,mer naturligt nära verkligheten! samt att alla testas också! även innan har det skett.men för att förtydliga,även de som tränar å tävlar på det hitills vanliga sättet,med dräkt å lindor i böjen,bänken,marklyft.är fruktansvärt starka!!! även utan lindor å dräkt!!!
samt att de även varit väldigt/extremt dedikerade till sporten som sådan!!
fast det är nästan som 2 olika sorters sporter,man måste lyfta på ett annat sätt med dräkt,lindor osv….blir mkt taktik där som spelar in!
men kommer nog bli så här med.1:a-2:a-3:e lyftet osv…i de olika momenten.ja,skulle vara en dröm att få börja tävla,så småningom!!!
men men,målen ligger klara,bara att traggla på…..lol.
näe nu är det frulle tajm:up:
9 juni, 2012 at 13:23 #1064563Anonym anvandareMember[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=962&pictureid=6378]lite vader inför sommaren,hade jag önskat….men men,bara traggla på då…..lol. å andra sidan väger jag 150+ också,samt 190cm!! samt 51cm i omkrets i vaderna……lol
kollar på EM i styrkelyft,juniorer.det streamas!!
Damir kör på!!!
just nu ligger han 2:a i bänken på 245kg.1.a försöket.10 juni, 2012 at 17:51 #1064640Anonym anvandareMemberska snart gå ner å tjacka mig en pizza,inte oftar jag äter sådana!!
har en favvo där,just nu.Gorgonzola!!!sedan blir det mkt relax å stretch senare också.typ 1.5 tim.
tur jag har ett varmt golv också….lol.(hmmm…..stretchar först,sedan pizza!!!)…...
brukar sitta med benen isär å kommer nästan ända ut,och sen gäller det att lägga överkroppen mot marken…..tar ett tag i början,typ 20 min innan det ger sig! dvs,split!
sen gå på alla vinklar å senor/ligament/muskler osv….phuuu,är rätt jobbigt efter en 30-45 minuter!!! sammtidigt stretchar jag ut över kroppen också,samt armar,axlar,rygg,mm. . . . .faktiskt jobbigare än att träna styrketräning!!!
men men,vill jag hålla vigheten vid liv,så måste jag!!!alltid förut,när jag var yngre,så bad polare å andra mig att shova osv….
De sa:kolla på honom då,till nån person ute på krogen el stan.han väger si å så mkt,å han kan minsann gå ner i spagat!!! nähe,sa de andra då!!
ska vi slå vad?…sen så fick jag bevisa osv….men har slutat upp med detta nu för tiden,jag alltså! för har ju blivit lite mera erfaren samt har inget behov längre att bevisa osv…..he he he ….samt jag är inte heller längre lika smidig som jag var för cirka 35kg sedan!!! då jag bara vägde typ 120kg.både åldern och kilona som tar ut sin rätt!!!…
men försöker i alla fall hålla smidigheten vid liv,för att förebygga skador osv.. men i alla fall,är bland de vigaste på gymet jag tränar på i alla fall.
men det kostar på!!…inget som man får gratis inte.måste ju ägna mig varje helg åt stretching hemma,minst 2-3tim.samt att jag under träningspassen också tänjer å donar lite!!!går inte att först träna upp sig,å sedan när det gått 3-7 år försöka börja stretcha upp vigheten….fel!!!..går visst…men det blir jobbigare ju längre man väntar,när man kör styrketräning.för man kortar ju ner allt för varje pass man kör!! sen till slut när man knappt kan nå skorna,börja,gör ju saken bara mkt jobbigare.för då ska senor å ligament/muskler stretchas ut åtskilliga cm…..vilket inte bara går på ett par månader att göra!!!
Så…först ska man börja ställa om kosten,sen träna,sen stretcha,sen också köra lite cardio,sen kanske deffa lite inför sommar,sen bygga upp mkt muskler….detta tar sin tid…många äro de som tänkt:ja ja,nu ska jag bygga upp muskler inför sommaren,å sen kört på som galningar i 5-8 månader!!! och sedan blivit lite besvikna….va faan!!…trodde de skulle gå fortare osv….även jag har gått på detta åtskilliga gånger!!!
nu senast med vaderna,trodde jag skulle lyckas bygga upp de någorlunda inför sommaren 2012,men ack vad jag bedrog mig!!! ok,allt är ju relativt också,,,en del säger:men du har ju stora vader osv…men inte enligt mina riktlinjer,vilket ju är det som gäller för en själv!!
sen en del som säger ,du är ju stark osv…men fortfarande,det är ju de egna riktlinjerna som gäller……lol.dvs,vem man jämför med osv…
ja det var ett kortfattat sett att beskriva hur man blir en slav under träningen……….lol.
näe,nu ska jag stretcha å sen senare blir det en gorgonzola pizza å kolla burken…..
god kväller på er på body å alla andra också:up: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.