- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 juli, 2012 at 06:29 #1064903Anonym anvandareMember
jahapp lördag…redan tagit mig en kaffe.
sen lirat lite poker,men fru fortuna var inte med mig idag…..lol
sen gick jag ut till bil,å kollade ang byte av lampor,h7.samt kollade oljan,lite påfyllning på sin plats snart.
ska köpa en lit olja,dyrt är det.sen kolla ang listen som lossnat i vintras också.tvätta med sprit å sen limma med 2-komponents lim.på clippsen.sen efter det blir det båtis å kolla läget! måste ju inspektera sakerna emellanåt…….lol.nån djävla träning tänker jag inte!,syssla med idag………lol.finns ju bättre å viktigare saker idag att göra.ok,kanske jag hinner dyka in på gymet å köra lite vader då,på stående fot……lol.7 juli, 2012 at 08:35 #1064907Anonym anvandareMemberjahapp,bytt lampor,h7,samt fyllde 1 liter olja då.sen såg jag vad skitig bilen är.har inte gjort mycket på den sen förra året.behövs dammsugas å torkas av.lika bra att göra det när jag ändå börjat.
nästa helg är planerna att åka till åland. ska till Ove å sandras sommar kåk.de ska ha en sommar tävling då,sommar RAW.samma som förra året.
för er som inte vet,så är de välkända namn i världen.ove har tävlat i 22 år,varit världsmästare/ueropamästare otaliga gånger.samma med sandra lönn.
därför är det lika bra å fixa till bil idag!regnar ute också,sommar regn.
jag har tur där,en mycket god vän,nästan familjen,bor i närheten också.så bara jag handlar på båten ,så har jag sovplats där……lol.8 juli, 2012 at 06:29 #1064939Anonym anvandareMembersöndag.
igår fixade jag på bilen,nu är den fiiin!!!! igen.bytte å fyllde olja,sen nya h7 lampor,sen dammsög bilen inuti å utanpå därför att avrinningskanalerna var täppta av barr å annat som ramlat ned på rutorna osv.sen även rekonda lite inuti/torka av.sen tvättade jag den också. tvättade även 2 maskiner också,alltså med kläder.sen så åkte jag ned till båtis å kollade lite,fyllde på torrbollarna med salt osv,i båten.konstaterade att dottra inte spolat ordentligt i toan,usch…….luktade inte gott inte,men rengjorde med medel osv.så nu fint.även att en gardin släppt från sitt fäste,det måste jag fixa sedan.annars för ljust för att kunna sova.
ja en dag i fixens tecken alltså………..lol.AC:en funkar kanon också.den köpte jag förra veckan,å nu är det värmebölja också……lol.så har AC i bilen-hemma-i lastbilen……he he he .valrossen behöver kyla ibland……lol.speciellt för att kunna sova bra!
jaha,på planerna veckan som kommer är:jobb-sedan åka till Åland till broder å hällsa på.sen även att titta på sommar RAW hos Ove å sandra i bjärström.en bänkpress tävling som årligen hålls där.hoppas på fint väder bara!!! sen blir det till att grilla hos broder å dricka öl,som inköpts på båten dit!!
fick en lista,vad som de hade för önskemål att jag skulle handla.
nähe….nu blir det frukost!!! sen blir det ett lättpass i bänken idag då,senare,gymet har sommartider nu,typ 14:00-18:00 idag.
PS:i morgon fyller min andra broder år också,jämnt,40 år!!! så kommer att vara lite grillning på gården efter 17:00.Han tickar mitt hjärta varmt för.besöker honom ofta,eller inte så ofta som jag borde,men men.
morsan är där varje söndag i alla fall.brorsan blev handikappad när han ådrog sig en hjärnhinneinflammation vid 1-2 års ålder.sen vart det massa komplikationer också,typ hjärta stanna på han i över 20 minuter,blödde från hela kroppen via alla hud porer osv.så det han kan styra är,pann-pinnen!men snacka å allt kan han…..lol.
Hell vare skype,han brukar ringa mig varje vecka,då knappar han på datan själv via pann-pinnen.
ofta sitter han å spelar spel på datan,eller sitter,gör han alltid förutom då han ligger.
Har en liten present till han också,slog in den igår.men inget finpaket direckt…….lol.anekdot:
ungarna brukade säga,pappa du behöver inte skriva namnet på paketen,vi vet i alla fall vem det kommer ifrån……..lol.
men det kan spegla mitt sätt att tycka också.inte så viktigt med ytan,utan mera innehållet som är viktigare.
Ja ja,alltså,jag gör alltså inte snygga å vikta paket,joo,vikta är de alltid,men inte så snyggt,mera bara krafsa ihop dem å en bit tejp på!!!…..lol.nähe.frulle tajm nu!!!
god söndag på er på body……..
8 juli, 2012 at 17:03 #1064962Anonym anvandareMembersöndag kväll,Bänk-vader.
Bänk kört enl,sheiko 29″.
wu,cuffs 4×10,
bänk 10x60kg.
arb set:
1×5=95@5
1×5=115@6
1×4=133@7
2x3r=143@7.5
2x2r=153@8
2x3r=143@7.5
1×4=133@7
1×6=115@6
1×8=95@5
klart!!! samt alla set med 2sek stopp också!
sen blev det vader:
stående vadpress 6x15r=max på viktmag.
Sittande vadpress 6×15=80kg.
sen lite sauna också då.nu är jag lite mör…..lol.värmen som gör detta.10 juli, 2012 at 04:36 #1065049Anonym anvandareMemberTisdag.
Idag är det sommar.
värmen har kommit,och svetten dryper.
jag har hoppat på ett nytt uppdrag,förra veckan.nackdelen med det är: Stress Trollet har hittat fram igen!!!
……hmmm…..inte bra detta!!! eller så är jag på väg att bli övertränad,känner igen symptomen.eller bäggedera,kanske?
märkte det idag,efter jobbet,på väg hem i bilen,jag svor å prata kommentarer om andra trafikanter osv……lol.
alltså stressade upp mig själv.för var trött å ville hem på min power nap.sen kom jag hem,å då ringde tele,precis när jag lagt mig ned.men jag sket i detta,och det blev en power nap tills tele ringde för andra gången,cirka 1 tim senare.Det var morsan som hade ringt igen,sedan åkte jag till brorsan som fyllde år.
Det var öppet hus där å party med tårta å mat osv.Jo!!…..På väg till brorsan,så blev jag också uppstressad i trafiken,kom på det när jag svor åt dessa djävla semester trafikanter som krypkör i 20km/tim!!…….lol.låg en sån framför mig,så jag körde om denna bil,och när jag gjorde det så sträckte han ut armen och jag trodde han skulle peka finger,men det gjorde han inte.
Jag låg framför den andra bilen,och såg att han gjorde en dämpande rörelse med handen,typ lugna ned dig.
Jag gjorde då peace tecknet,eller v-tecknet med 2 fingrar.sen så lugnade jag ned mig,för kom ju på att jag nu stressade upp mig igen.
Vi har alltså blivit invaderade här i sthlm av semester trafikanter nu!! även dessa cycklister som cycklar som de vill.Alltså inget trafikvett,de bryter mot allt som går att bryta mot,kör mot rött,enkelriktat,genar rakt över vägbanan osv.så är livsfarligt att köra inne i stan nu,vilket jag ju självklart gör också……..lol.Alltså i arbetet.
är inne i stan hela dagarna å kör,säkert därför jag har stressat upp mig också.Är lite påfrestande,måste ju hålla dubbel uppsikt i dessa tider.på rödlysen,skyltar,gångtrafikanter,cycklar,barn som har sommarlov som flummar runt utan en blekaste aning om omvärlden,Turistbussar,Galna asiater/amerikaner som bara knallar rakt ut i gatan pekande uppåt på nån staty!
man måste kort å gott vara beredd på det oförutsedda nu! även om inte felet skulle vara mitt så vore det inte så roligt att köra över någon med lastbilen……..skulle ju bli en pöl som heter duga då!!!
För att inte tala om alla som dubbelparkerar på lastzonerna å alla andra ställen nu då!
Ibland har jag bara cm tillgodo mellan bilarnas speglar.hujedamej……hoppas allt går bra i alla fall!!Hade kanske tänkt mig att åka till åland i helgen också,kolla på lite styrkelyft hos Ove å Sandra,sommar RAW 2012. men tror att jag skiter i det,kanske inte……hmmm…..får se hur jag känner framåt veckan.
Skickade ett mail där jag anmälde mig till denna tävling,i bänkpress!
men det funkar inte så,tydligen.en massa regler som måste följas osv…….allt pga dopingen osv.
Man måste vara ansluten till en klubb,samt ha en licens för att tävla,sen även ett tillstånd av riksidrottsförbundet att tävla utomlands!!så blev inget denna gång då,men nu vet jag vad som behövs göras. gå med i en klubb,å fixa licens osv………..
men min plan har ju varit att börja tävla först 2013/2014.så jag står fast vid denna plan nu då!
Nästan bra att det inte går att impuls anmäla sig sådär!!………lol.som jag fick för mig att göra.impuls anmäla,impulshandla,impulsreagera,jaaa….jag är nog en impuls människa!!!!
jaha,nu är det strax frulle tajm,äggmackor å kaffe,blir det.
jaha nu har jag skivit av mig lite denna arla morgon!!! kl är nu 04:11.
kl ringer snart å ska väcka mig,så att jag kan gå upp å väcka tuppen………..lol.God morgon samt dag på er alla här.
11 juli, 2012 at 19:02 #1065148Anonym anvandareMemberOnsdag
Bänk-triceps.
wu,cuffs 4×10,
bänk:20x20kg
10x60kg
enl.schema:
1×5@5
2x4r@6
2x3r@7
5x3r@7.5sen smalbänk 3x80130kg
push downs 3×8=60kg i latsdraget
tricepsdrag över huvud 3×8=max på vikt mag.
sauna.12 juli, 2012 at 03:43 #1065167Anonym anvandareMemberTorsdag
Jaha idag blev det ledig…..fick jag reda på igår…skööönt.
snart dags för frulle,kl 03:02.har ju min tidiga dygnsrytmen.men rätt så skönt tycker jag.
gå upp tidigt å klar med jobb tidigt,typ 14-15:00,sen powernap,å sen kanske kunna träna.
men känns som om jag går miste om sommaren,,,ibland blir det så.men vad gör det,är ju ledig på helger och ibland vissa dgr.men har en vecka i Augusti i alla fall,sen vet man aldrig med vädret heller.å gymet bara förfaller nu på sommaren,inga där som tar hand om det ordentligt! ibland är det sommar jobbare som jobbar där,,,och de kan tydligen inte hantera datan och musiken heller. så ibland så spelas det hårdrock,,å ibland mozart……..för djävligt!!…tycker jag.tillräckligt svårt att släpa sig dit ibland,och sen får man höra någe depprimerande musik också…ok,kan ju förstå att alla inte har samma musik smak,men trodde lite dunka dunka var den vanliga gym musiken.alltså med rytmen i.
ja ja ,men är väl snart dags å byta gym igen!!!….;-(……..
i årsskiftet.nähepp,nu frukost.sen får jag väl se vad det blir idag då? en helt öppen dag…..
13 juli, 2012 at 19:19 #1065263Anonym anvandareMemberIdag är det ladda dag!!!
för morgondagens pass i rygg-marklyft. vi får väl se vad det blir för vikter då…i marken. själva uppvärmningen blir bra i alla fall.30-45minuter övre rygg först.
idag äter jag hälsokost….psykisk hälsokost…….lol. det första jag käka när jag var hemma:glass å jordgubbar….mmm……..sen en powernap.sen tog jag mig en kopp kaffe å en princesstårtabit när jag vaknat.
nu är jag pigg igen..ska ladda lite till nu på kvällen,blir nog mina egna burgare,å sen lite nam nam efter det ……lol.
men det sliter jag bort i morgondagens pass…… god helg på er vänner å annat löst folk…………lol.14 juli, 2012 at 14:26 #1065289Anonym anvandareMemberlördag rygg-mark
latsdrag bak 3×8=80kg
framf 3×8=90kg
rodd med böjd stång 3×8=90kgmark:
6x100kg
6x140kg
6x170kg
3x200kg
1x220kg fail…
1x220kg med bälte! ok,gick bra.
1x220kg,bälte.
1x200kg
6x170kg
sen sauna.15 juli, 2012 at 17:11 #1065329Anonym anvandareMembersöndag,Bänk-triceps-vader.
wu,cuffs 4×10.
bänk:
20x20kg
10x60kg
10x90kg
6x120kg
arb set:TNG:
5x150kg
3x170kg
1x180kg
bänk med FU,3x5r=150kg
smalbänk:3x10r=120kg
push downs i latsdraget 3×8=60kg
stående vadpress 5x15r=max i viktmag
sittande vadpress 6×15=80kg.
sauna,å stretch av ben,vader.varmt å kvalmigt idag.men men,nu i alla fall lyckats köra det mesta denna vecka.fattas bara baksida ben! får ta det kommande vecka i stället.
17 juli, 2012 at 08:13 #1065419Anonym anvandareMemberTisdag
Hemma idag,blivit förkyld.jobbade igår,trodde jag skulle bli bättre efter nattens sömn,men icke sa nicke.
så fick bli att vara hemma idag då,mkt vitaminer å mineraler står på schemat.har ett uppdrag nu som är mycket att gå ut och in ,ömsom värme å ömsom kyla.men men,bara bita ihop.
men eftersom nattens sömn inte kurerat mig,så valde jag att vila idag.hoppas på att kroppen snabbt tar om hand om de främmande substanserna.imunförsvaret alltså vs bakterier el virus.
träningen går väl sådär…..
ingen vidare fokusering just nu! så kan det bli ibland.men försöker att träna i alla fall.
men har lagt träningen på standarden:underhållsträning under sommaren. sen när hösten kommer går jag på ett program igen. inför årsskiftet,har ju vissa delmål att uppfylla.men livet ändrar sig också mycket!! vilket inte går att räkna med.
men ser fram emot v31,då har jag lite ledigt med min dottra också. vad vi ska göra?…ja det vet ingen…plan a-b-c har jag arbetat fram i alla fall……….lol.beroende på väder.18 juli, 2012 at 19:40 #1065499Anonym anvandareMemberonsdag.Bänk-axlar-triceps-biceps.
Wu,cuffs 4×10.
bänk:
20x20kg
10x60kg
10x90kg
6x120kg
Arb set:
5×5@8 TNG.snebänk:3×6=150kg.
Axlar:
Hantelswing åt sidorna
3×8=17.5kg.
Militärpress stående:
2×8=80kg,2x12r=50kg. första gången jag provade denna övning på många år,så mer kommer.
push downs i latsdraget 3×8=60kg
curl med z stång 3×8=60kg
Alt.hantelcurl 3×6=27.5kg.
sauna. nu gå å lägga sig snart,ska upp 04:30.
hej svejs.18 juli, 2012 at 20:14 #1065503Anonym anvandareMemberHär dunkas det på friskt
Ser att du är en rutinerad gymräv så tackar för dina svar i min dagbok som kan förbättra min träning.
Jag är ju ingen ungtupp heller men min filosofi är att det är aldrig försent att ta åt sig av förbättringar
19 juli, 2012 at 17:05 #1065533Anonym anvandareMembersecret692 wrote:Här dunkas det på frisktSer att du är en rutinerad gymräv så tackar för dina svar i min dagbok som kan förbättra min träning.
Jag är ju ingen ungtupp heller men min filosofi är att det är aldrig försent att ta åt sig av förbättringar
Stämmer bra det!!!…..är ingen ungtupp jag heller….tränat på gym i drygt 25-27 år.styrketräning alltså.
veteran kallas det……….lol.hej svejs…..
20 juli, 2012 at 18:37 #1065607Anonym anvandareMemberfredag. Ben-vader.
benspark 9x10r=max på viktmag.
bencurl 9x10r=60kg. superset på ben!stående vadpress i smith 3x15r=80kg
stående i vadmaskin 3×15=max på viktmag.
sittande vadpress 3×15=80kg.
3×12=100kg.
3×15=80kg.
sauna…..sköööönt idag å stretchade.
sen idag 19:30 kommer favvo igen,strongman från finland!! trevligt…..på eurosport. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.