bighulken

Home Forums Dagböcker bighulken

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 541 through 555 (of 938 total)
  • Author

lördag:bänk-rygg….typ lite….

bänk,wu,cuffs 4×10.
    10×60
    10×90
    6×120
    3×150
    1×170
    5×150

latsdrag bak nacke 3×8=80kg
    framf 3×8=90kg
    rodd böjd stång 4×8=90kg.
    sauna.

söndag
    söndag

Jaha,uppe å ska väcka tuppen strax igen då……….lol
    så blir det med denna dygnsrytmen.men funkar nu på sommaren.å sen spelar det ingen roll i alla fall.jag menar på hösten å all annan mörktid vi har här i norden.
    dottra min ringde mig igår,roligt att höra av henne! hon är på kollo! ett filmkollo,där de lär sig göra film osv.de höll på med en kortfilm nu.men jag sa att jag hoppades att hon inte skulle vara stuntman igen nu!!!…..lol.
    för senaste gången resulterade det i ett benbrott i foten.jaa,vad ska jag säga,de är galna i en viss ålder,ungdomarna,hon är 12 år fyllda.

men hon sa att hon skulle ta det lugnt……hmmm…..ja ja ,det jag inte vet någe om ……bla bla …!!
    sen kommer hon till mig nästa vecka from den 27/7.plan a-b-c har jag i alla fall,klart! allt beroende på vädret.
    men hoppas på fint väder typ sommar,så vi kan åka ut lite i skärgården några dar.men men,det blir vad det blir.

kollade ut å på tempen precis,10 grader ute,i juli månad?….det är till å ha värmaren beredd om man ska vara ute i skärgården nu! men det har jag,fixade till den i vintras,lite meck å sen va den som ny igen!
    tur jag är tekniskt lagd!!! kan fixa det mesta.
    växte upp på en bilverkstad med farsan.Tyska Autotrim,med specialitet wolkswagen/mercedes! så fick det i generna ,typ…..lol.

sen att jag som första jobb hade lastbilsverkstad också,senare,bilverkstad-båtverkstad-allmän verkstad osv.
    sen utbildade jag mig till hushållsmaskinsreparatör också……usch vilket låååångt ord!!!………lol
    först el-tele,sen special till HMR.
    sen en massa andra utbildningar också.

var ett problem barn i skolan,så fått ta igen allt i vuxen ålder.så gjort om all skola i princip,från 7-8-9 å sen gymnasium osv. men märker att jag har det mesta rätt så färskt fortfarande,om jag jämför med andra vänner.
    har ju även pluggat på komvux-AMU-mm………
    gäller till att träna hjärnan också,inte bara kroppen……………lol
    men det ena nästan nödvändigt för att kunna göra det andra. jag menar för mig då!

för alltid haft det svårt att sitta stilla.hatar det!!! mardrömmen vore ju att arbeta på kontor å bara sitta på en stol hela dagarna!!
    harmonin som uppstår efter ett bra träningspass,räcker långt!!…..typ kan sitta en dag med teori då!!efteråt.
    vissa kurser jag genom gått har ju varit helgkurser osv.då gäller det till att hårdköra med träningen veckan innan!!! så att jag är helt slut,fysiskt. då funkar det att sitta still ett tag!

nähepp,får vara bra för denna gång då….hej svejs.

Kul läsning och lite bakgrund på dig.

Jag var väl inte ett problembarn men tyckte inte skolan var det roligaste som ung.
    Sedan vem fan vet vad man vill syssla med hela livet som 16-åring :-)

Är själv skolad till starkströmselektriker men jobbar nu som Utesäljare inom el och säljer belysningsprodukter.

söndag kväll.

jaaha,,skulle göra kyckling i matlådor ,trodde jag!!! men de blir pizzerian i stället.
    blir en gorgonzola pizza.å sen lite hälso kost efteråt då.
    har bestämt mig nu!!!…ska börja att knalla nu igen,minst 2-3ggr/vecka förutom träningen då!
    måste få bort kaggen å allt överflödigt späck!!!!….lol.
    börjar med det vecka 32! efter veckan med dottra min.

PS!: se upp med powernap när ni lagar mat………………..lol.om inte annat,ställ klockan på ringning.

hahahahaha ursäkta mig bighulken, men fan så roliga kycklingarna ser ut. Är det något slags utländsk kyckling ;) ?
    Skämt o sido.. Tycker det låter bra att smygstarta lite med din det (som skulle starta 21 december), du har ju trots allt uppnått ditt mål i bänkpressen nu ;) ?

Mvh

kuulan wrote:
    hahahahaha ursäkta mig bighulken, men fan så roliga kycklingarna ser ut. Är det något slags utländsk kyckling ;) ?
    Skämt o sido.. Tycker det låter bra att smygstarta lite med din det (som skulle starta 21 december), du har ju trots allt uppnått ditt mål i bänkpressen nu ;) ?

Mvh

nja,har ju delmålet för i år då,kvar.200kg.men men….nu är de sommar!!….så får gå på det igen när sommar är slut.

måndag.lite marklyft bara.

10x90kg-6x120kg-3x150kg-3x180kg-2x3r=200kg. sen fick det vara bra,sauna också med delhörande stretch till.

Tisdag

Bänk-triceps-biceps.
    wu;cuffs 4×10,
    bänk:
    10x60kg
    10x90kg
    6x120kg
    Arb set:
    3x160kg
    3x170kg
    2x180kg med 2sek stopp!
    1x180kg 2 sek stopp.
    1x180kg 2sek stopp.
    2x3r=160kg snabba treor blev det,typ speed bänk.
    smalbänk 3×8=130kg
    push downs i latsdraget 5×8=60kg,lätt.
    curl m z stång: 2x8r=40kg,3×8=60kg.
    drag ö huvud triceps:3×8=max i vikt mag.
    Alt hantelcurl 3×6=27.5kg:s.
    OBS!! idag ingen sauna,åkte hem direckt som jag var,ska duscha snart.så djävla varmt idag!!!
    Hade jag haft nån å träna med så kanske jag skulle gjort eller i alla fall försökt på en trea på 180 också.men men,denna värme……..lol.

Onsdag-vader.

stående vadpress i maskin:
    8x20r=max i viktmag.
    sittande 12x80kg
    5×8=100kg
    4×12=80kg.
    stående i smith 3×15=80kg.
    sen hem å nu på med airconden….
    över 1 timma vader……lol.det ska väl göra verkan så småningom……eller……….;-)

En timme vader, jahapp! jaja ska det va ska det va ordentligt.

Torsdag,snebänk.

wu,cuffs 4×10.
    snebänk i smith:
    8x80kg
    8x110kg
    8x140kg
    3x1r=170kg,typ eller det kanske är mindre typ 160 eller nåt,iom smith-maskin.
    sen sauna,vilket jag ångrar,eftersvetten……lol.

Gober wrote:
    En timme vader, jahapp! jaja ska det va ska det va ordentligt.

ordentligt å ordentligt,vad är 1 tim på hela livet?……………..lol

Om jag nu förstod träningspasset rätt så körde du endast 32 set för vaderna, hahaha det är ju helt hysteriskt mycket! Har du inte träningsvärk eller snarare, kan du gå över huvud taget?!! Jag är faktiskt imponerad att du klarade av att köra så många set, jag vet att om jag ens skulle försöka att köra endast hälften av det du gjorde så skulle jag få gå som LillBabs resten av livet, dvs i högklackat, för jag skulle inte kunna sträcka ut vaderna efteråt.

fredag
    rygg-bänk.
    latsdrag 6×8=90kg,rodd med böjd stång i maskin 3×8=90kg,rodd med skivstång v-handtag 3×8=65kg.hantelrodd 3×8=42.5kg.bänk:20x50kg.8x110kg.3x140kg.1x160kg.1x170kg.8x140kg,20x110kg. OBS!! alla med 2 sek stopp.
    sen sauna då.
    sisådär,får duga för underhålls träningen.

Waco,ja det kräver lite till för att trötta ut dem.samt få lite volym också.

skittid!

ja ibland är det dåliga tider å ibland bra……

nu är det dåliga för mig,verkar det som.det hopar sig,som morsan brukar säga!
    skulle ha haft dottra min denna vecka,men hon valde att åka hem till morsan sin,och det ville jag inte hindra heller.
    hon får pröva sig fram,vad hon tycker är bäst!
    men men,pga detta så fick jag också problem på jobb.de började hacka ang att jag skulle vara ledig denna vecka,pga jag skulle vara med dottra min.osv….

så ena chefen började snacka om att vi skulle ses osv…..det vet jag ju vad det innebär,så stängt av tele nu.
    behöver inte få lill semestern förstörd av en uppsägning också!!!
    kan ju förtränga detta minst denna vecka i alla fall.sen så får man väl börja harva igen efter uppdrag eller annställning igen då. eller så löser det sig av sig själv bara……….lol.

Tänk om livet kunde vara lika enkelt som träningen !!!
    bara gå ner å göra sitt bästa hela tiden,vartefter så blir det resultat osv…faaan!
    ok,lite down är jag väl nurå…men men försöker bota det med att skriva av mig lite här…..;-)
    dottra min är i 12 års åldern också.en jobbig ålder för alla!
    hälften vuxen/hälften barn,osv,sen vi vuxna då! int så lätt att hänga med i deras svängar heller.
    men jag har tur…har i alla fall träningen att falla tillbaka på!! när allt annat skiter sig……;-)

men önskar ibland att jag vore yngre,kunnat satsa på strongman eller något.de bästa där är ju i 20 års åldern.johannes Årsjö,osv…..ok sena 20 då.men i alla fall.

Är det någon som läser detta som har kontakter inom detta,strongman osv,så är jag öppen för förslag!!!
    behöver nåt att inrikta mig på nu!! ok har ju delmål osv…men men,skulle även vara roligt att göra nåt annat också.

är inte så stark som jag skulle behöva vara för tillfället!! för att kunna tävla i world strongman osv…
    detta beror på olyckliga omständigheter,typ i marklyften är jag som svagast,där tar jag väl en 220/230kg i dagsläget,borde ju vara över 300kg där!! men på väg där också.

bänken börjar väl att komma också,lite,190kg där just nu.delmål för i år 200kg.

böjen har fått stå tillbaka pga ett knä,men är nog bra nu,så börjar köra det också strax.förra året eller förr förra körde jag treor lätt på 200kg.var uppe å kände på 260kg osv,men det var tungt kan jag säga.

greppet är nog rätt så bra också.har alltid haft det lätt för det.iom alltid hållt på med saker typ,meckat osv.
    skulle väldigt gärna ha kontakt med någon inom gebitet strongman,man vill ju i alla fall testa litet….sen så är det ju mycket teknik träning där också.
    kan tänka mig att ställa upp i folkklass till att börja med,för att se om man klarar att lyfta där.

men som skrivet,hör av er/dig,någon som vet litet om strongman osv.samt har lite kontakter där också.
    behöver komma in i gruppen,strongman,…….lol.

mvh: bighulken.
    OBS:svara som ett meddelande,privat,om det går…….;-)

Viewing 15 posts - 541 through 555 (of 938 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.