- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 juli, 2012 at 17:56 #1066122Anonym anvandareMember
söndag kväll
ben-mark.
benspark 6×10.
bencurl 6×10.supersettat!mark:3×140-3×170-3×200-3×200-6×170.klart.1 tim pass.
29 juli, 2012 at 19:36 #1066133Anonym anvandareMemberAngående strongmanträning. Besök Uppsala, där har de väl en strongmanklubb? Tror det bästa är att faktiskt åka ut
och snacka med folk, få lite namn och kontakter…30 juli, 2012 at 05:17 #1066154Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Angående strongmanträning. Besök Uppsala, där har de väl en strongmanklubb? Tror det bästa är att faktiskt åka ut
och snacka med folk, få lite namn och kontakter…ja ,så är det nog!!!
30 juli, 2012 at 12:10 #1066169Anonym anvandareMembermåndag:bänk-axlar-triceps.
wu,cuffs 4×10.
bänk:
10x50kg
10x80kg
10x110kg
3x140kg
arb set:
5x3r=170kg@8.7
Militärpress stående:
8x50kg
8x80kg
4x100kg
3×8=80kg ny övning så behöver vänja in mig vid den!!
triceps
push downs i latsdraget 3×8=60kg
tricepsdrag ö huvud rep 3×8=max i viktmag.
sen fick det vara bra…..
pratade lite med folk idag,vi får väl se vad det blir av det då…...ang strongman osv….31 juli, 2012 at 19:43 #1066284Anonym anvandareMemberTisdag,rygg-bicca-vader.
stående vadpress 6x15r=max/latsdrag framf 6x8r=90kg.
sittande vadpress 6×15=80kg/rodd med böjd stång 6x8r=90kg.
detta i superset!curl med z stång 3×8=60kg-koncent hantelcurl 3×6=22.5kg-Alt hantelcurl 3×6=25kg:s
lite segt att träna idag,efter gårdagens träning.
vart ute me snipan en sväng också,tankade.å fjäderholmarna en sväng.
nu blir det vila ett par dgr,innan ben-mark dagen.1 augusti, 2012 at 19:44 #1066340Anonym anvandareMemberBen-mark:mag/ortmayer v5.
wu+Benspark 5×10.
Bencurl 5×10.
Mark :wu,3x130kg
4×4=160kg
2x180kg
2x200kg
8x160kg.
jag har insett att jag måste öka styrkan i marken nu! gick väl hyfsat första dagen.men lite tungt på 200kg,körde ju mark i söndags också,men men.
så provar med detta program nu då!2 augusti, 2012 at 12:05 #1066376Anonym anvandareMemberSpännande att se hur det går framöver med ”strongman funderationerna”. Kan ju om inte annat vara kul att knyta lite nya kontakter med folk även om det inte leder till en fullfjädrad tävlingssatsning.
2 augusti, 2012 at 13:36 #1066384Anonym anvandareMemberTorsdag,lite bänk-snebänk.
wu,cuffs 4×10.
bänk:
10×60
10×90
6×120
3×150
5×150
5×150
sne i smith:
20x130kg
160×1,1.alltså 2 st ettor.
50x130kg….lol…tror det var RPB!!! på denna vikt. fy fasen vilken mjölksyra jag fick på den!! sista set också……lol.[youtube=UOXTiCL2-tU]
3 augusti, 2012 at 10:14 #1066444Anonym anvandareMemberfredag!
Jaha,freitag då!! å regnet strilar ute. träningen avklarad för denna vecka.nu helg,å sen den inntresanta grejen att ringa ang jobbet då! om jag har något dvs!!!
funderar när jag ska sätta på telefonen då? kanske senare idag då…..hmm….naej,väntar nog med det.vill inte förstöra helgen……lol.
varit skönt med 1 veckas ledighet i alla fall. vad har jag gjort då?…..ja…tränat å fixat,å vilat ut mig emellanåt.
ungefär som vanligt då,förutom att slippa slita på jobb då!!!börjat ett program i marken som heter magnusson/Ortmayer!…kör det 1 ggr/vecka.hoppas att det gör lite verkan i år då,behöver ju verkligen styrka upp ländrygg/korsrygg! hoppade in på v5 i detta program.den som lever får se…..
sen så gäller det att hitta något program för bänken också!……hmm…..å benen….
Bänken går jag nog på ett program.typ 6-10veckors.från @7-å uppåt till maxning !
kanske provar det ryska programmet igen då.som är till för ben.men går även att applicera på bänken.eller MM2k..el Hirvis….osv…ja vi får väl se hur det känns just då.men en sak är säker..det går inte att bara harva på på känn osv.om jag vill bli starkare.måste följa program,med mätpunkter osv,så att jag ser att progressionen fått fäste!! att mäta-är att veta!!…….lol
men måste också bestämma mig,hur många pass/vecka å så också.för att veta hur passen ska se ut,hur många set osv….
Marken är klar,1pass/vecka. bänken….hmm..kanske 2 st/vecka då. likaså Ben 1g/vecka. eller om jag ska dela in vecka i 10 dgrs sektioner…..hmm…ibland faktiskt bättre. ja ja ,tål att fundera på!å allt det där beror ju också på hur man jobbar osv…tider mm…
ja mycket är det å ta hänsyn till! samt hur långa passen ska vara också.och vad man vill lägga prio på.
kanske:bänk får mycket prio,sen också mark då.Faaan!! egentligen ska allt ha prio ju!!! shiit va mycket det blir då…..lol.men försöker i alla fall inrikta mig på de 3 stora då,böj-bänk-mark.men kan inte hålla mig borta från att köra hela kroppen heller………hmpff!!
jobbigt är det,att kunna bestämma osv….
men nu är det hej svejs för denna gång då!!3 augusti, 2012 at 15:30 #1066458Anonym anvandareMemberfredag eftermiddag
Jaha,då var det samtalet klart då!! hmmm……gick ju bra i alla fall!
jobba på igen på måndag,börja kl 05:00.vilket betyder upp 04:00!…hujedamej…..men skönt om jag slutar tidigt,typ kl 14-15:00,då hinner jag ta en powernap å senare träna!!
Må: Bänk-axlar-tricca. nästa blir Rygg-bicca-vader. sen ..Ben-mark. sen om tid å ork finnes,så ett lättare bänk pass till då.3 augusti, 2012 at 19:47 #1066467Anonym anvandareMemberSkönt att inte samtalet var värre då
Du gnuggar på bra dessutom och kul att läsa dina längre inlägg.
Trevlig helg
3 augusti, 2012 at 20:52 #1066471Anonym anvandareMemberbighulken wrote:fredag!börjat ett program i marken som heter magnusson/Ortmayer!…kör det 1 ggr/vecka.hoppas att det gör lite verkan i år då,behöver ju verkligen styrka upp ländrygg/korsrygg! hoppade in på v5 i detta program.den som lever får se…..
Marken är klar,1pass/vecka. bänken….hmm..kanske 2 st/vecka då. likaså Ben 1g/vecka. eller om jag ska dela in vecka i 10 dgrs sektioner…..hmm…ibland faktiskt bättre. ja ja ,tål att fundera på!
Om du nu känner att du verkligen måste förbättra dig i marken, samtidigt som bänken är din största styrka (?). Varför inte lägga in två stycken markpass i veckan, och lugna ner dig lite med bänkandet? Du har väl förresten mycket mer nytta av att vara stark i marklyft än bänkpress när det gäller strongman? Vad jag har förstått så tränar t.ex. inte johannes årsjö bänkpress ö.h.t. då han inte behöver vara så stark i just den press-rörelsen i strongman, samtidigt som det är en ganska stor skaderisk i bänken när man pressar såpass höga vikter?
Det här var på inget sätt menat som kritik, utan bara av ren nyfikenhet från min sida. Du vet nog själv hur du ska göra då du har tränat så många år, och du känner ju din kropp bäst själv Men nybörjaren i mig reagerade bara på det, lite spontant.
I vilket fall! Kör hårt Bighulken!
Mvh
3 augusti, 2012 at 21:46 #1066478Anonym anvandareMemberkuulan wrote:bighulken wrote:fredag!börjat ett program i marken som heter magnusson/Ortmayer!…kör det 1 ggr/vecka.hoppas att det gör lite verkan i år då,behöver ju verkligen styrka upp ländrygg/korsrygg! hoppade in på v5 i detta program.den som lever får se…..
Marken är klar,1pass/vecka. bänken….hmm..kanske 2 st/vecka då. likaså Ben 1g/vecka. eller om jag ska dela in vecka i 10 dgrs sektioner…..hmm…ibland faktiskt bättre. ja ja ,tål att fundera på!
Om du nu känner att du verkligen måste förbättra dig i marken, samtidigt som bänken är din största styrka (?). Varför inte lägga in två stycken markpass i veckan, och lugna ner dig lite med bänkandet? Du har väl förresten mycket mer nytta av att vara stark i marklyft än bänkpress när det gäller strongman? Vad jag har förstått så tränar t.ex. inte johannes årsjö bänkpress ö.h.t. då han inte behöver vara så stark i just den press-rörelsen i strongman, samtidigt som det är en ganska stor skaderisk i bänken när man pressar såpass höga vikter?
Det här var på inget sätt menat som kritik, utan bara av ren nyfikenhet från min sida. Du vet nog själv hur du ska göra då du har tränat så många år, och du känner ju din kropp bäst själv Men nybörjaren i mig reagerade bara på det, lite spontant.
I vilket fall! Kör hårt Bighulken!
Mvh
tack för den konstruktiva kritiken!!…..alltid bra.
jag vet att min styrka börjar att bli bänken,men det efter ett medvetet körande detta år också.å förra året också.
det går inte riktigt att lägga 2 pass/vecka i marklyft! därför att det är en så pass stor övning,som tar i princip på hela kroppen! samt att man använder korsrygg i nästan alla moment i livet också,så den får aldrig vila helt.även i mitt jobb.
så max ligger i princip på 1g/vecka på denna övning.eller 1 max per/10 dag.
men du har helt rätt där,ang strongman osv.men det är ju bara en dröm jag har,vet inte om jag kommer applicera den i verkligheten…….lol. men har nu gjort så att jag försöker lägga in den 1g/vecka i stället för vart 10 dag! det är mera frekvent!…samt på ett program också,magnusson/ortmayer.så får jag se hur långt det kan gå där då,i marklyften!har ju som delmål där i år,att göra 230-250kg!! samt att jag kommer fortsätta mata på i bänken också,men bör väl börja mata på i böjen då också,snart……lol. ja mycket blir det man måste vara bra på ibland….ha ha ha .men tagit det rätt så lugnt i benböj,för alltid varit min styrka,Benen!!! iofs körde jag det mycket också för en 20 år sedan…... redan då var jag uppe över 200kg å körde på då! tror jag gjorde 6x200kg i böjen -94.efter att ha kört benpressen innan!
men har haft lite känning i vänster knä,så därför tagit det lugnt med detta också.stretchat framsida ben mycket.så ligger å kör mera koncentrerat nu,på marken samt bänken.bänken bara för att jag tycker det är roligt,dock inte så praktiskt……lol.bara fått för mig att jag vill göra 200kg i bänken!!! skulle vara en häftig milstolpe!! kunna säga,jag gör 200kg i bänkpress!!…….ha ha ha .
ja ja ,ha det nu alla ,mvh bighulken…….
PS: i morgon ska jag ut å kolla roslagsloppet !!! båtracing…..5 augusti, 2012 at 17:30 #1066561Anonym anvandareMemberSöndag
idag är det luuuugnnt!!!……..
blev å kolla Roslagsloppet igår då,ännu en ursäkt för att få komma ut på sjön…….lol.
Sen vart det ju lite bira också,på vägen så att säga…..
sen käkade vi på vaxholm,skit dåligt käk!!!….men men,,,sa någon,beställ då inte hamburgare på resturang då!!!
men jag tycker att det oavsett vad man beställer å betalar för,så ska det vara bra käk,eller bra gjort i alla fall.
fick försöka skära å såga på brödet till burgaren,men var stört omöjligt!!!…men till slut fick jag i mig det i alla fall.
inte mycket att hänga i julgran det inte,å betalt tar de ju så det heter duga!!!……men ölen vart godkända i alla fall.vanlig öl så det är väl lite svårt att misslyckas med…….lol.men det var en trevlig tur i alla fall,sen ett par timmar vid hemkomsten vid bryggan också,med tillhörande bad osv…
jag slaggade i båten också.känner av detta idag,,,otroligt seg är jag.ska snart ner å tjacka en gorgonzola pizza…….mmmm……riktigt bakfylle käk……..lol.ja,sen idag har jag kört en massa uppdateringar på pc,å sen säkerhetskopieringar på tele å pc osv….
städat lite också,bra för att känna sig lite nyttig osv.
blir en lugn kväll,lägger mig vid 21-tiden.ska ju upp vid 04:00.
ska gå igenom lite ang program osv,för marken är det ju klart.marklyften.
men bör gå på ett för bänken igen snart också då.men i morgon vänder jag på det jag brukar köra,brukar ju alltid köra tungt på måndagar,men blir lite lättare i morgon då,typ max på @8 å femmor typ.innan jag återstabiliserat mig till den vanliga kroppen! dvs,svettats ut lite från helgens bravader…..lol.
men den psykiska vilan är i alla fall total nu,kopplat av helt i helgen,inga tankar på träning ens!!känns som det där var den sista biten av sommaren i helgen som varit.
jaha å så har jag i alla fall badat i år då…..lol….ok lite dopad var jag väl då!! så det kändes inte vidare kallt,må jag säga.
nehä…nu får det räcka….ner å handla mat å pizzis också då…..hej svejs:…..
5 augusti, 2012 at 17:47 #1066564Anonym anvandareMemberHaha, ja det där med att man inte ska beställa hamburgare på restaurang är konstigt att säga. Om de erbjuder hamburgare
är det klart att man ska kunna testa den. Och är den skit så är det inte mycket till restaurang.Den här sommaren är en äkta, svensk varannandagsväder-sommar. Men jag gillar iofs att det inte är så varmt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.