bighulken

Home Forums Dagböcker bighulken

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 811 through 825 (of 938 total)
  • Author
    Hence wrote:
    bighulken wrote:
    Hence wrote:
    Tycker du håller igång riktigt bra med passen. Blir ju lättöverskådligt och smidigt med färdiga program. Hur mås det annars då? Såg att du precis som jag kan få lite dagar då man är nere psykiskt.
    Mvh Hence

Joo,så är det!!…..Det går upp…å sen så går det ner …å sen upp igen …osv…….lol
    Ja,färdiga beprövade program är att föredra.sen så får man ta lite hänsyn till sin egen situation också då!
    alla har vi olika arbeten och annat i livet som tar sin tid.gäller att få till det någorlunda hyfsat,så det passar in i livet.

gäller ju trots allt,vad man gör i långa lopppet!…..inte vad man körde el hur man körde det senaste passet!!
    Du verkar också,börja landa,vad gäller träningen.(possitivt menat).

ha det…….;-)

Jo i takt med att man blir äldre och mer erfaren så börjar man landa:) Ja, men det är tur att vi har träningen när psyket går upp och ner. Det är träningen som hållt mig på banan hela tiden utan den hade jag nog deppat ihop rejält många stunder

Ha det bra

same,för mig!!!…….;-).
    hade det nu för ett par veckor sedan,deppade å kände mig väldans dålig till mods.
    kan ha haft med bokslut/bokföringen att göra,högst troligt! men,sedan lyckades jag lösa det,och vips…så kändes allt bättre.under tiden hade jag varje gång gått ner på gymet å tränat av mig all dåliga vibbar!!…..utan detta så……uschimej……men nu är man på banan igen då…….;-).

ha det hence…….

och vi är ju värsta slavdrivarna också……lol…..för oss själva hence!!!!……..inte för att det gör saken lättare,men vi har i alla fall vanan att driva oss själva……;-).

johapp då!!….idag städat tvättat lagat mat…..phuuu…..men nu är frysen välfylld….;-)

Nu ska jag köra det sista grejset bara,,,,,stretchingen…en slags meditering för mig också……blir en lugn stretchingen idag kväll.kör bara ben på golvet då.baksida å framsida.
    sitter ner med ben isär,sen efter en 10-15 minuter brukar jag komma ut helt i split!!…..osv…

ha nu en väldans bra kväll………mvh //

Inte illa, grymt att vara så vig och sen väga över 150 kg, det är respekt det:)

Hence wrote:
    Inte illa, grymt att vara så vig och sen väga över 150 kg, det är respekt det:)

tjaa,respekt är det väl int,men förstår vad du menar,tackar…..många års stertchande är det!!!…….;-)

onsdag

Jahapp….kan sitta vid skrivbordet nu i alla fall……;-).

Gjorde bort mig nu igen!!!!!……
    Hade ju känningar av nacken redan förra veckan,typ i fredags/lördag.OBS!…lite känningar,inte att förväxla med nackspärr!!!!…..det vet jag nu!!!! gick ner å tränade i lördags,gick väl hyfsat,ok,kunde inte köra bänken fullt ut,pga smärta.men men,sen på söndagen kännde jag lite fortfarande,men int farligt,så städade å tvättade å lagade mat.
    sen på måndagen så var det fortfarande lite känningar,men int så farligt!

Men igår!!!……tisdag,då kunde jag knappt röra mig längre,pga smärta i nacken!….var så illa att det tog 1 tim,att komma upp från sängen.sen blev det smärtstillande.men hjälpte inte speciellt mycket. ja ok,lite kanske,men när det högg till så vart jag tvungen att bita ihop.även fast jag hade käkat smärtstillande.sen så blev jag tvungen att ringa på morsan,hon hade tabletter,för mina tog slut.sen fick jag spendera tiden stående eller sittande.kunde inte lägga mig ner.

det gick ett par timmar och tabletter gjorde väl lite verkan,men int mycket.vi tog kuddar å la vid sängen,så att jag kanske kunde komma ner i halvsittande ställning i alla fall. kom ner gjorde jag……lol.sen fick jag sitta där i ett par timmar tills det var dags för toa.och sen satt jag där hela natten å sov,i halvsittande ställning. vaknade i dag kl 11:00.och kände att det inte var mkt bättre först! men sen började jag våga att röra lite på huvudet,fram å tillbaka.typ 1cm åt ena hållet osv.
    det tog ett par timmar,innan jag insåg att det gick att röra lite mer,utan att smärtan kom.så upp på toa kom jag i alla fall.

sen lite pö om pö,så har det börjat att lägga sig,smärtan!! oh my good!!!….vilken smärta det varit!!! gjorde så djävla ont att jag blev tvungen att skrika tyst!!!!uuuurrrrgrgrgrhhr typ. men nu har det bättrat sig,äntligen!!!!

bara suttit i sängen hela dagen å sovit å tittat på tv:en.har inte kunnat lägga mig ner ännu.men ska prova på det senare idag då.för nu har den huggande smärtan avtagit när jag rör mig. men rör mig väldigt försiktigt i alla fall.

Hoppas på bättring nu inom snar framtid,typ tills på lördag el så.

torsdag

idag bättre!!!

kunde sova i natt,liggandes!!!…..häääärligt!!!

Kanske det man får dras med….iom styrkelyft osv.
    läst om många som fått ,ryggskott,nackspärr,och diverse andra åkommor.
    då kan man ju fråga sig om nyttan……lol.men det mesta problemet är ju:att man skall lyssna på sin kropp,och vara lyhörd på detta också.väldans svårt är det,när viljan är så stark! och förnuftet såååå litet……….lol.

men men,är nu på bättringsvägen i alla fall.men kommer att vila i minst 1-2 veckor nu.iom nytt uppdrag också på måndag. det kommer nog att räcka att börja röra litet på sig ,nu i början. sen så tänker jag träna igen,men börja på mindre vikter.igen. försöka köra upp till max,@7.5 inte mer. sen aldrig mer.eller åtminstonde väldigt lätt på Box-marklyften.vilket jag har mina misstankar ,låg bakom nackspärren.ny övning osv.

sen så kan även sovställningen ha påverkat,så har ändrat denna också,mindre kuddar nu!!
    kom ihåg att efter mark passet på torsdagen ,förra veckan,så fick jag lite massage av en tjej,på trapezius och tromboiderna,och att det då gjorde ont i den högra tromboiden,när hon tryckte på den.brukar aldrig göra ont annars.

så kan ha varit något där som talade till mig,men som jag inte lyssnade på!!! kroppen typ.
    undrar om jag någonsin lär mig?…………lyssna på kroppen………..

Usch va jobbigt för dej, lider med dig. Som sagt förnuftet överger oss ofta när vi tränar och vi vill ”för” mycket. Men det är ju ändå ett tecken på att vi älskar träningen. Ha det bra nu och vila på

Hence wrote:
    Usch va jobbigt för dej, lider med dig. Som sagt förnuftet överger oss ofta när vi tränar och vi vill ”för” mycket. Men det är ju ändå ett tecken på att vi älskar träningen. Ha det bra nu och vila på

Ja,hence!! jobbigt var bara förnamnet när det var som mest akut……lol
    men idag ,fredag är det bra!!…kunnat sova idag natt och igår natt,liggandes.
    men tar ut lite vila nu också,iom detta.kroppen behöver vila ibland också….hmmphfrr.den pallar ju inte det psyket vill,så att säga.

ha det bäst nu hence å kämp på…..;-)

lördag

Idag var jag ner å tog en sauna å lite stretch i bastun,sköööööönt….
    men stretchade mest benen å ryggen,lite lite nacke vågade jag mig på,men känns fortfarande i vänster sida av nacke efter förra veckans nackspärr.

fy fasen vad det är underbart att kunna ligga ner å sova!!!!!!…..man uppskattar sakerna mer efter såna grejer,nackspärr-ryggskott mm…..

men kommer vila kommande vecka också.delvis pga,senaste,men nya uppdrag också.vänja in sig vid nya rutiner osv.

ha de gött alla glada idrottare………..

Körde lite igår,söndag!!

men…Endast!!…
    stående vadpress:8x20r=max i viktmag.
    sittande vadpress: 8x12r=100kg

sen lite disco:
    wu:curl i vanlig skivstång 2x20r=20kg.
    Alt.hantelcurl: 3x8r=27.5 kg:s hantlar.

sen sauna å stretching,baksida ben å vader.

skööönt att det börjar att funka träna lite igen då,men tar det väldans försiktigt!!!..vill inte ha tillbaka nackspärr…..huuuuuuuu…..

tisdag

idag bidde ett bröst/bänk pass.
    wu:cuffs 4×10.
    wu Bänk:
    10x50kg
    10x80kg
    10x110kg
    arb set:
    3x8r=140kg Speed bench!
    3x3r=160kg Med stopp!

sne i smith:
    10x110kg
    10x140kg
    10x140kg
    10x140kg

flyes 3×12=max på viktmag.
    sauna……Jisses vad skööönt detta var…….;-)å stretch.
    tagit mig en protte drink precis,å ska strax laga mat,lite sent idag.
    hamnat ute i urskogen på en kurs.åkte därifrån idag kl 15:30,insåg efter att par mil att jag inte skulle hinna undan rusningen.så svängde in på ett ind.omr.å prkerade å sov,tills kl var 17:40.sen åkte jag vidare å slapp alla köer!!!
    åkte direckt till gymet å tränade …..mmmm….en väldigt bra dag……..;-)

onsdag

Rygg-Bicca.
    wu….
    latsdrag bak 4×8
    framf 4×8
    rodd V-handtag 4×8
    T-bar rowing 4×8
    Hantel rodd 4×8

wu curl med skivstång 2×20=20kg
    Alt.hantelcurl: 3×6=27.5kg:s.

sauna å stretch!!

igår bidde det matlagning på kvällen,men inte idag.tagit en protein drink precis.
    stannade å sov idag också.längs vägen till hem.slapp köer……perfeckt!!
    samt är ju pigg på gymet å sen på kvällen också.lägger mig vid 23-tiden. samt upp 05:30…..

torsdag

Ben-Bänk.
    wu:benspark/bencurl 5×8.
    Böj:
    6x100kg 2sek stopp
    5x130kg 2 sek stopp
    5x150kg 2 sek stopp
    3x170kg 1 sek stopp
    1x180kg
    bälte på:
    2x190kg
    1x200kg
    2x150kg 3 sek stopp.

Bänk:
    15x20kg
    8x60kg
    5x90kg m stopp
    3x120kg m stopp
    3x150kg m stopp
    1x170kg 5 sek stopp!!

sauna å stretch!!………

sen idag också,sov i bilen på vägen hem…..;-)nu pigg!!!fixar matlådor,mackor samt mellan mål som bananer osv.
    phuuu..sista dagen i morgon då…..sen helg yiiipiieeee

frulle tajm,innan jobb å kurs…..

faaan lite oroväckande när folk säger på gymet: har du gått ner i vikt osv……….kännns inte helt lustigt!!!

nere på 140kg skalan nu för tiden,el just nu i alla fall.senast 149.7kg……..
    näää,nu blir det äggmackor å kaffe………….;-)

Viewing 15 posts - 811 through 825 (of 938 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.