- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 september, 2011 at 20:27 #158726Anonym anvandareMember
vilket djävla pissväder det var idag!!!!
var ute å körde lastbil,växlare/kranbil,hämtade lite träd å ris å annat virke.förvisso en sprojtans scania,men ändå!!! sen så hämtade jag lite containrar som skulle till takbyggare också.+ ställningar.å så dessa roliga typerna då,som ska visa var grejerna ska stå osv,som inte vet nåt om lastbil,de talar heller inte svenska,så lite svåra att förstå.:ike:
de pekar hit å dit,å tror att man kan ställa hur som helst,tydligen!
men har lärt mig att inte lyssna eller uppmärksamma de fina tipsen jag får,för i slutändan är det i alla fall jag som är ansvarig,dvs,får skiten om nåt blir fel.å jag som misstänker väderbolagen för att bara hitta på då!!!!!!! men idag hade de helt rätt!!!! vad häpen jag blev,det regnade i princip hela dagen lång.så i morgon blir det rain suite on:up:
ja ja inget om träning idag,
men hoppas kunna träna igen snart22 september, 2011 at 19:02 #158727Anonym anvandareMemberbättre väder idag!!
jag är en ovanlig lastbilschaufför!!!för er som inte vet.:ike:
tränar styrke träning,väger 150kg.
stod å stretchade idag med benet upp på flaket på lastbil,cirka 160-170cm upp.då kom det fram en kille å stod å gapade å tittade,å frågade :hur kan du komma upp så långt? gör inte du det då,?frågade jag honom.näe ,sa han.å visade,han kom inte ner med händerna ens till tårna med raka ben….
jag sa till honom att han måste börja stretcha osv.speciellt i detta yrke som ju påfrestar mycket på ryggen osv. fast jag ägnar ju rätt mycket tid åt stretching också,oftast lö-sön.1tim/dag.går ner i spagat,efter lite uppvärmning även split,men det har blivit lite segare nu,med åren å träningen.för styrketräning kortar verkligen ner senor muskler å ligament!!! så om man endast skulle träna,utan stretching,många år,så skulle man bli lika vig som ett kassaskåp.
har även sysslat med annat också,dansgalor-resturanger-affärer typ 7-11,bilfirma-båtfirma-drivit gym-kort å gott ,levnadskonstnär,
många äro vägarna till lycka/olycka.:ike:
har planerat att träna på lördag,bröst-övre rygg-mark.då får armarna lite också,även axlarna.
näe nu får det vara bra för idag,go natt på er alla,å träna på.:up:22 september, 2011 at 21:59 #158728Anonym anvandareMemberJag mötte en chaufför häromdan vid huset. Han hade kört fel hela vägen från Slovakien in i ett villaområde, och gubben kunde inte ett ord engelska. Lite tyska. Till sist fattade jag att han skulle ned till Halland, så jag förbarmade mig över stackarn (han hade inte ens gps) och föråkte. Tog en stund..
Frugan väntade hemma med två trötta kids och en massa nystekta pannkakor :p
Så kanske du med fått hjälp nångång?
23 september, 2011 at 00:04 #158729Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Jag mötte en chaufför häromdan vid huset. Han hade kört fel hela vägen från Slovakien in i ett villaområde, och gubben kunde inte ett ord engelska. Lite tyska. Till sist fattade jag att han skulle ned till Halland, så jag förbarmade mig över stackarn (han hade inte ens gps) och föråkte. Tog en stund..Frugan väntade hemma med två trötta kids och en massa nystekta pannkakor :p
Så kanske du med fått hjälp nångång?
aldrig!!! så snälla är sällsynt att hitta!!!
men det ska du ha eloge för:up:
:emo-thumb
lycka åt dig å hela familjen…………….23 september, 2011 at 16:18 #158730Anonym anvandareMemberjaha,idag har jag jobbat med skogshuggning!!!:ike:
fast inte manuellt!!!
har kört med kranen,aggregat längst ut på jibben,med motorsåg å grip.
30 meter utligg var det!!! har toppat av lite träd.intresant var det.:ike:kraftiga doningar är det,speciellt när hela kranen är ute!!!då gäller det att ha stödbenen ute på max! sen står man där nere å försöker se vad man gör,inte alltid så lätt! gäller att vara varsam på fjärren också!
jaha,nu idag ska jag ladda för morgondagens pass:bröst-övre rygg-mark!
sen kommer dottra min på eftermiddagen,då ska jag laga mat,någe gott.sen på söndag åker vi ut med snipan lite,tänkte jag,djurgårdskanalen förbi gröna lund osv….ha det alla på body,å waco -ojanki också:up:
23 september, 2011 at 16:52 #158731Anonym anvandareMemberHar du kört skördare, eller var det någon slags special-/utbytes-aggregat för lastbilskranen:|? Jag fick testköra (med övervakare) en skördare (Timberjack 12XX? tror jag den hette) för många år sedan, vilken djävulskt häftig maskin;). Chop, chop, chop, 3 fina stockar kvistat å klart och kvalitetsklassat, allt i en ryslig fart. Jag blir alltid på bra humör då jag tänker på den maskinen, ett trevligt minne.
23 september, 2011 at 17:14 #158732Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Har du kört skördare, eller var det någon slags special-/utbytes-aggregat för lastbilskranen:|? Jag fick testköra (med övervakare) en skördare (Timberjack 12XX? tror jag den hette) för många år sedan, vilken djävulskt häftig maskin;). Chop, chop, chop, 3 fina stockar kvistat å klart och kvalitetsklassat, allt i en ryslig fart. Jag blir alltid på bra humör då jag tänker på den maskinen, ett trevligt minne.special aggregat från palfinger till lastbilskranen,också häftiga grejer….
med grip å tilt å motorsåg på! så har sågat lite 30meter upp i trädtopparna idag! men jag står ju nere på marken,nackdelen är att jag knappt ser vad jag gör bara.borde köpa kikar glasögon el nåt.så stort avstånd ifrån.speciellt med jibben,som är en extra förlängning av kranen.på ca 15 meter till.mycket roligt är det,å dyra grejer..
ja ja ha det nu,å kör på bara:up:24 september, 2011 at 12:40 #158733Anonym anvandareMemberjaha ,kört bröst-övre rygg-mark idag,blev ett lååååååångt pass,2.5tim.
Bänk:50,80,110×8,8.140×6,5,5,5.snebänk:110×12,12,12.flyes 2×10.
latsdr bak 3×8=80kg,framf 3×8=90kg,rodd i maskin 3×8=80kg,rowing 4×8=75kg.
mark:100×6,140×5,170×3,200×1,2.170×5.sen bastu.jaha då lyckades jag köra hela kroppen denna vecka också då.:up:
börjar få upp ångan igen efter sjukdom:ike:
underbart väder idag!!! dottra min kommer idag också,yngsta,11år.men idag blir det inte så mycket mer gjort.åker ner en sväng till båtis snart,snackar lite å planerar inför upptagning osv.sen kolla om res.delar kommit för våran mobilkran som vi köpte för 2 år sedan,annars kan det bli jobbig upptagning,men men,bara å göra som på det gamla sättet igen då!med slip å vagn.sen blir det matlagning senare å sedan ,bara burken å gäsa lite.morgon dagen står en båttur på schemat,om nu vädret håller i sig,peppar peppar,ta i trä,ett två tre……:up:
ha det alla här på body….mvh bighulken:ike:25 september, 2011 at 08:54 #158734Anonym anvandareMemberjaha,vakna tidigt idag.än så länge inte fint väder.
[http://youtu.be/9KIywMtZvpU]25 september, 2011 at 16:59 #158735Anonym anvandareMemberjaha,denna helg har varit givande,dottra helg!!!! hela helgen.
först så käka vi frulle,värmde ciabatta bröd i ugnen,innan så bredde vi på smör/vitlökssmör,sen när de tagits ut,satte vi på makrillfileer,mosade dem med gaffel först!…jag ,kaffe,dottra min oboy,mmmm,vad gott det var!!! sen gick vi ö körde 3 serier var,bowling…gick väl hyfsat.sen gick vi å kolla ett gammalt gym som en kompis ägt förut.sen gick vi till globen å åkte upp i gondolen,vilken utsikt,milsvida runt sthlm.sen promenerade vi hem,5 km,promenad vart det idag.beställde 2 st kebab m bröd,mmmm,gott!!! sen slockna vi på sängen framför burken.å så vaknade jag,dottra min trynar fortfarande…sen ska jag skjutsa henne hem till uppsala,phuuuuu,tråkigt…..
men men ,det var denna helg det.:up:
ha det all här på body.:ike:26 september, 2011 at 19:22 #158736Anonym anvandareMemberAllt som kan gå fel,gick fel idag!!!!
att man kan ha sådana dgr!!! är lite ledsen just nu,men men,bara bita ihop igen,å på han igen…..—-vart tom,tvungen att åka hem direckt idag.var sååååå,trött,helt plötsligt!!!! sov i 2 tim. nu känns det lite bättre,men men.
tar ledigt i morgon,ska träna å basta då!!! måste tänka över min livs situation igen! faaan,va jobbigt det kan bli ibland!!! önskar jag hade småproblem i stället,för stora problem!!!
men men,återigen ska nog träningen rädda livet på mig ,igen!!!
får så mycket ut,utav träningen!! inte bara rent fysiskt,även psykiskt,mår så mycket bättre!!! men men,inte just nu!!!
nu lägger jag mig å kollar burken,å hoppas att det är någe bra på den också.
ha det alla här på body:up:27 september, 2011 at 09:29 #158737Anonym anvandareMemberLåter som du haft en mysig och fin helg med din dotter
De små liven tillför så mycket glädje och energi till en. Hur jobbiga de än kan vara så behövs inte mer än ett litet leende för man själv ska smälta och skina som en sol igen.
Barn är underbara.Din gårdag verkar vara rena motsatsen till helgen. Hoppas allt löser sig till det bästa och du får en underbar dag.
Ha de gött bighulken!
29 september, 2011 at 19:29 #158738Anonym anvandareMemberprecis klar med träningen.körde ben idag.
benböj:100×6,130×6,160×6,6.180×4,210×4,160×6.
benpress: 400×10,10,10,10,10.försökte få på mera vikter ,men gick inte.tillräckligt jobbigt att plocka på dem å av dem!!!
benspark4x8,bencurl4x10.sen sauna!!!!! mycket bra pass för mig!!:up:börjar att återhämta mig från förkylningen.
ha det bra alla!!!:up:
30 september, 2011 at 08:25 #158739Anonym anvandareMemberjaha,idag fredag.ska nog på å köra lite armar-mage-vader idag.i morgon,lördag kör jag övre rygg-mark. å de bidde hela kroppen det.denna vecka också.
men jag som är gubbe,har haft det lite svårt denna vecka,i tänket:ike:
Köpt in mig på den ,för mig,nya tekniken,en samsung s2 mobil,en sån där man pekar med fingret på! el vad det nu kallas. så håller på å lär mig hur dessa nu funkar.:ike: lite efter som jag är,så fick jag för mig att det måste vara mycket bättre med en sån mobil.men ångrar mig redan!
visst,man kan surfa osv,men det har jag ju gjort med datan alltid.ok,det finns ju en del bra grejer på den.gps,så jag hittar hem:P
bra kamera var det 8Mpixel,men sen så har jag inte hajjat resten.verkar mera som en leksak för de som inte har någe annat att göra.
men men,jag kanske lär mig,å sedan tycker den är bättre,vem vet?ja ja,åter kommer med träningen,senare idag,om jag nu tränar?he he .
ha det gött nu all här på body.:up:30 september, 2011 at 15:03 #158740Anonym anvandareMembertriceps-biceps-vader-mage.
började värma upp med stående vadpress 4×20.
sen ,curl me z stång 4×8=40kg,dips 4×8,curl liggande mot pannan i maskin 4×8,push downs 4×10,koncent hantelcurl 4×7,triceps drag över huvudet 4×10,allt i supersets! sen 2 set alt hantelcurl 2×8=25kg:s hantlar.sen mage 3 set a 15 reps.sen belöningen,sauna!!!! tog drygt 1 tim!! sen nu hem direckt å tagit proteindrink,vanilj,mmmm.rena godiset!!!! mätte armarna,he he ,att man gör sånt….
för tillfället bara 54cm i omkrets.nu vila lite.ha det gott alla här på body:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.