- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 oktober, 2011 at 13:23 #158741Anonym anvandareMember
övre rygg-mark.
latsdr bak 4×8=80kg,framf 4×8=80kg,rodd dr i maskin 4×8=80kg,rowing 5×12=60kg,sen rodd med skivstång 3×12=90kg.mark:130×6,160×3,190×2,160×5,5,5.sen bastu.är det nån som har tips hur jag ska få bort småflugor,städade å tömmde papperskorgar igår,hade inte tömt en på länge,där var det massa småflugor,typ 1mm,stora .köpte hem sirap nyss,ska sätta ett glas med det ,då tror jag att de dras till det,å sen fastnar de,hoppas jag..
det var inga banan flugor,men typ den storleken i alla fall.bananer kastar jag direckt.bara lite väldigt små problem jag har!!!:ike:
fint väder ute nu,åker vidare nu,efter protein drinken.till båtis å kollar lite…
ha det ,:up:kämpande på body forum1 oktober, 2011 at 21:50 #158742Anonym anvandareMemberHär kommer husmor med sina bästa tips för att utrota små irriterande flygfän.
Har hört att man kan ställa ut skålar med lite sött, typ saft men då ska den kryddas med ättika/vinäger och lite diskmedel för att förstöra ytspänningen.
Blomkrukor är fuktig och mysig miljö, byt ut blomjorden. Passa även på att ducha växterna med sprayflaska. Bara vanligt vatten, sprit och någon droppe diskmedel. Har även hört att snus i blomkrukan ska vara bra.
Häll något ”elände” typ klorin i diskbänkens avlopp, kan hända att dom har hittat något mysigt där nere att lägga ägg i.
Har man sedan lyckats få bort dom efter ca 10 dagar så är det bara att se till att hålla gylfen stängd så att dom inte kommer tillbaka;). Lycka till!
2 oktober, 2011 at 05:13 #158743Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Här kommer husmor med sina bästa tips för att utrota små irriterande flygfän.Har hört att man kan ställa ut skålar med lite sött, typ saft men då ska den kryddas med ättika/vinäger och lite diskmedel för att förstöra ytspänningen.
Blomkrukor är fuktig och mysig miljö, byt ut blomjorden. Passa även på att ducha växterna med sprayflaska. Bara vanligt vatten, sprit och någon droppe diskmedel. Har även hört att snus i blomkrukan ska vara bra.
Häll något ”elände” typ klorin i diskbänkens avlopp, kan hända att dom har hittat något mysigt där nere att lägga ägg i.
Har man sedan lyckats få bort dom efter ca 10 dagar så är det bara att se till att hålla gylfen stängd så att dom inte kommer tillbaka;). Lycka till!
ha ha ha ,du e rolig du…:ike:
jag som nästan börjas att trivas ,typ nya husdjur!!! nu slipper jag ju köpa en undulat el annat djur,dessa fick jag gratis,flyttade bara in!!!
men för att poängtera:jag är ju renligheten själv,lite perfektionist över mig,förut i alla fall.men har nu insett,att det inte går eller jag vill ha det perfekt!!! för mycket jobb med det! de få var som de e..4 oktober, 2011 at 14:02 #158744Anonym anvandareMemberaxlar-bröst-biceps.
rotatorcuff 5×12.sidolyft 4×8.
bänk:80×10,110×8,8.130×6,150×3,3.(med stopp:130×5,5,6.)
snebänk:110×8,8.130×6,5,5.(brett grepp:110×6,6,6.)
flyes 4×8=max på vikt mag.curl z stång med stöd:4×8=40kg,curl i maskin mot panna,liggande,4×6=15.på vikt mag.alt hantelcurl stående:3×6=25kg:s.
sen belöningen:sauna!!!:up:sen när jag kom hem,direckt en proteindrink!
ska göra kyckling strax,i matlådor 4 st blir det.kompletta med pasta å sås!!! fint väder ute också,sköööönt att promenera till å från gymet nu!! cirka 1.5km till gymet.så blir lite gående i alla fall.
Waco:nu har jag löst det där med flugor.köpte insektsspray igår,å vips så var de borta!
ha det all här på bodys blogg…..:ike:5 oktober, 2011 at 19:15 #158745Anonym anvandareMemberjaha,då blev det ben idag då!!!
börjar att släppa lite nu!!
lång uppvärmning på benspark,6×10,ställningen var upptagen.
Benböj:130×6,6.160×6.180×4.210x8k,240x8k,180×4,160×6.
benspark/bencurl i superset, 5×10.
sen sauna!!! härligt pass. äntligen börjar det släppa i vikter igen.
var uppe på 240kg,men körde bara korta böj där.inte ända ner!!!
men kändes förvånansvärt lätt i alla fall.kunde tom,prata medans jag körde böjen.så är på väg:up:sen tagit nu ,en proteindrink.sedan inväntar jag hungern!!!
ha det nu :up:
6 oktober, 2011 at 02:41 #158746Anonym anvandareMemberDet går bättre nu i träningen!!! sköööönt det då! för väldigt jobbigt när det går bakåt,och man blir svagare.men det händer lite då å då,att man går lite bakåt.som vals nästan,2 steg framåt ett steg bakåt…..lol.
men gårdagens benpass visade att det går framåt.när jag var uppe på 240kg i böjen.det som var det jobbigaste var faktiskt att gå ut å in till ställningen!!! sen så körde jag bara korta böj där också.inte 90grader på benen.men det kändes väldigt lätt när jag väl böjde mig.upp å ner körde snabba explosiva,så stången böjde sig rejält…lol.
men nästa gång,ska jag köra inne i ställningen,samt ha viktpinnarna inställda ordentligt!! för det är lite vanskligt,när man sedan ska gå in å lägga tillbaka stången!! jag använde bältet igår också!! brukar göra det när jag går över 200kg.men inga lindor el något sådant!!RAW är grejen!!!…….lol.märker att jag haft väldig nytta av att börja köra marklyft,detta år.el december 2010,gjorde jag första markpasset på,kanske 17 år!! nu börjar det släppa lite där också.gjort en etta på 210kg där.men är svagare i mark än i böjen……lol.brukar ju vara tvärtom för andra.kan ju bero på att böjen alltid varit min favvo övning!!! men hoppas att komma där också,snart.marken!! Bänken har jag kommit in i nått slags tomrum!!! händer inte mycket där inte. men men,bara traggla på där ,så släpper det väl också någon gång!!!
ha det alla här på body…..7 oktober, 2011 at 14:03 #158747Anonym anvandareMemberövre rygg:latsdr bakom 3×8-latsdr framför 4×8-rodd 3×8-rowing 3×8.
Marklyft:100×6,140×5,170×5,5,5,5,5.sen bellybacks för att ta ut det sista ur ryggen:5×10.sen sauna!!! sen hade han som har gymet en guitarr på kontoret.så jag satt å lyssnade lite när en kille jammade lite låtar där…mycket trevligt!!!
sen iväg å käka lunch. panerad fisk med stekt potatis å gräddfilssås!!!
dessutom hade de fredags tjofräs!! efterrätt också…mums!!!
äppelpaj med vaniljsås…..kanon!!!! bra start på helgen…:up:ha det bodybloggare!!!!!! trevlig helg på er önskar ,bighulken..:ike:
8 oktober, 2011 at 06:59 #158748Anonym anvandareMemberjaha,kl 06:32.dags att åka till båtis snart då.förbereda upptagningen idag å i morgon.hoppas att det blir torrt bara,inte regnar!
ha det …………….8 oktober, 2011 at 19:00 #158749Anonym anvandareMemberfaan va sorgligt det är nu!!!……sommaren är död!!!!
det mörknar på fort också.nu är det fel land att vara i tills mitten av april,tycker jag.tagit upp båtskrället också,diffinitivt slut på sommaren! nu kunde jag tänka mig ett träningsläger i ,typ,thailand el annat varmt land.bara träna 2 pass/dag.varav ett kampsport-samt ett styrketräning!! håller på ,i tanken,att planera för detta framöver! men men,vi får väl se om beslutsamheten är tillräcklig!!! sen komma tillbaka hit i mitten av april igen.phuuuu…….tunga månader framför oss,gott folk!!!10 oktober, 2011 at 13:35 #158750Anonym anvandareMemberJa då börjar vi om igen då!!!
Idag bröst-biceps-triceps.
bänk:80,110,140×8,6,6.snebänk:110×8,130×6,6,5.110×16.flyes 3×12=max på viktmag.
curl m z stång 3×8=40kg,väldigt lätt för mig men skönt att köra lätt ibland också.dips 3×12.curl mot pannan liggande m smalt grepp 3×8=15,push downs 3×12=max+10kg påhängt.alt hantelcurl 3×6=25kg:s,drag över huvud 3×12=max.armar i superset.sen sauna.:up:bara lite underhållsträning idag.orkar inte öka hela tiden.nu kan jag ha gott samvete i alla fall.
13 oktober, 2011 at 16:25 #158751Anonym anvandareMemberBen träning idag!!!
benböj:100×8,130×6,6.160×6,190×5,sen korta böj,bara kände lite på vikterna.220x8k.250kgx0 vågade inte,kändes för tungt idag,220kgx8k.
sen ner å pumpa ur benen på 160kgx10,10,5.sen benspark/bencurl i superset 5×10.sen belöningen,sauna.sen lunch.
4:e Benpasset detta år!![http://youtu.be/dODmQI8ZevM]
ha det nu alla på body.:up:
14 oktober, 2011 at 14:51 #158752Anonym anvandareMemberJag blev lite nervös där att du skulle lämna oss för den mer seriösa journalvärlden. Tack och lov är du fortfarande kvar här på den lite roligare sidan. Vad vore världen utan skratt och svammel, helvetes mycket tråkigare i alla fall.
Ja, nu går vi mot bistrare tider, livet förvandlas till en enda lång jämmerdal och vad finns det egentligen för ljuspunkter i detta eviga mörker. Jo, man hinner träna benen ordentligt inför beachsäsongen, kom igen nu bighulken, benträning 4ggr per år är inte det lite i underkant?
15 oktober, 2011 at 10:36 #158753Anonym anvandareMemberFyra benpass är mer än väldigt många benpass i vissas ögon. Ben tränas när man går brukar dessa individer förespråka.
Fortsätt att tragla på med träningen i vanligt ordning och sväva iväg med tankar och funderingar så mycket du känner för.
Alltid kul läsningHa de gött mr Hulken!
15 oktober, 2011 at 13:03 #158754Anonym anvandareMemberjaha,idag blev det lite,bröst-axlar-biceps.
uppvärmning:6×12 rotatorcuffar+annat.ca:20minuter.bänk(50,80,110kg).
140kgx7,7,7.160×4.snebänk:110kgx25,20,20.
Axlar:prova press första gången på 1.5 år,framför huvud.fick till det till slut,mycket prövande å bökande innan det kändes rätt! men har nu lagt det på minnet ,var bänken skall stå osv.50kgx12,12,12.80kgx6,6,6,6,8,8.
därav åttorna i slutet,då kändes det helt rätt!! sidolyft hantlar:12.5kgx12,12,10,10,10. sen lite extra raggarträning!!:Alt hantelcurl:25kg:s x14,14,12,14,14. sen den vanliga belöningen efter godkänt pass!!!..lol.
sauna……..+som jag gör också i bastun,sjunger!!!! eller för oljud……………..beror på vilka kriterier man har:ike:
men jag lirar ju också guitarr å sjunger osv.men i saunan blir det åt mera operahållet-eller kompressorhorn,om man så vill……….lol.
ha det nu all här på body……
mvh bighulken.beach 2015!!!!!:up:15 oktober, 2011 at 16:27 #158755Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Jag blev lite nervös där att du skulle lämna oss för den mer seriösa journalvärlden. Tack och lov är du fortfarande kvar här på den lite roligare sidan. Vad vore världen utan skratt och svammel, helvetes mycket tråkigare i alla fall.Ja, nu går vi mot bistrare tider, livet förvandlas till en enda lång jämmerdal och vad finns det egentligen för ljuspunkter i detta eviga mörker. Jo, man hinner träna benen ordentligt inför beachsäsongen, kom igen nu bighulken, benträning 4ggr per år är inte det lite i underkant?
jo det är det!!….lol. men koncentrerade mig förra året,2010, på bara benen,att öka i styrka osv,men givetvis kör jag hela kroppen också,men lägger mer energi på just de övningar som jag bestämt.detta år är det ,marken-bänkpressandet som ligger i focus.men kör ju allt/hela kroppen i alla fall minst 1gång/vecka.sen är det själva deffinitionen som skall fram också….. men det tar jag senare.väger idag drygt 150kg.beror lite på vad jag ska göra också.strongman/byggning el annat.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.