bighulken

Home Forums Dagböcker bighulken

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 938 total)
  • Author

jaha,vilo dag då,allt enligt kristendomen!!!!!
    denna vecka blev det i alla fall 3 pass!eller rättare sagt,min vecka är inte slut än.kör marklyft-övre rygg på tisdag,sen är min vecka slut…
    jag struntar i dessa 7dgr/veckor!!! passar mig bättre med 10dgr/veckor.vad gäller träningen.så denna vecka då:må:bröst-armar.Torsdag:Ben.Lördag:bröst-axlar-biceps.sen tisdag:marklyft-övre rygg.nästan hela kroppen då.=4 pass.och detta blir det bästa för mig samt inriktning på styrkelyft.just nu! blir så att säga,tillräckligt med vila mellan passen/återhämtning. jaha,kollade igenom FB lite också.facebook.
    kunde konstatera,att alla vänner/polare,gjort karriärer på olika sätt.men inte jag inte!!!:(
    ok,inte alla då.men många i alla fall. har liksom missat tåget.känns det som. ok,har ju återhämtat mig från olycka å sånt också,får väl vara glad över det då!:ike: får väl liksom ställa allt mot det då,blivit lite försenad på resan iom olyckan.typ 4 år nu.nu har jag äntligen blivit starkare än jag var innan -07juni.i vissa moment i alla fall.inte alla.men det kommer det också.när detta år är slut,så räknar/hoppas jag ,att jag är starkare i alla moment!!! men blir ju sammtidigt äldre också.så det gäller att marschera på nu!!! långsiktiga mål:mer än 300kg i marklyft!-mer än 300kg i benböj!-kunna reppa sexor på 200kg i bänkpress!!. och detta då RAW,för vill inte använda mig utav konstiga dräkter å sånt! det kommer att ta tid,men det är jag medveten om.Tänkte väl mig att bli en väldigt stark pensionär sedan!!!:ike: Har kört nu denna pensionsport sedan 87/88.typ 25år.så blir väl ytterligare 25 år då,hoppas jag.peppar peppar ta i tre!!! om inga olyckligheter inträffar!
    jaha,strax ska jag till brorsan min å hällsa på också.morsan å jag brukar hällsa på varje söndag.han är nöjd med livet,å då är han handikappad,sitter i stol,kan inte göra saker själv,förutom med pann pinnen.data osv.tack för skype!!! ibland ringer han upp mig också. nä nu får det räcka med att fläka ut mitt liv här.
    ha det alla här på body,speciellt:waco-onjaki mm……+alla andra jag glömt….lol

kört ett mark pass!!! blev inte så mycket att hänga i julgran,men men….

Marklyft:100×6,6,6.140x,5,5.170×3,3,5.somnade innan sista sättet på en bänk.la mig med fötterna uppåt på fönsterbrädet och böjda ben,för att vila upp ryggen innan sista sättet!!! sen så kom det en tränande med sitt barn! som tittade på mig….så när jag slog upp ögonen,så blev hon jätte rädd!!…………lol. sen så var det bara ruska lite på sig å köra det sista sättet mark.vilket gick så väldigt lätt!!,kanske kunde gjort en 5 reps till,men men, kanske bra att sova lite emellan?
    sen så gav jag mig,å inhastade till saunan!!,mmmmmm,härligt!!!
    sen svida på sig blötrocken å gå hemåt då!!!
    nu e de gött i sitta inne,när det regnar ute.fullt i skåpen har jag också.ska lägga mig i sängen,där jag har tv:en,ta en kaffe med äppelkaka som jag bakade igår.å bara gäsa å ha det bra!!!

ha det alla på body:up:

Ha ha, Vilken powernap! Jag har lyckats somna på många underliga ställen men aldrig på gymmet mellan 2 set. Idag tror jag faktiskt att jag lurade till i saunan, för helt plötsligt satt det jättemånga i bastun, dom fick sitta för jag hade ju fläkt ut mig över en hel bänk själv, ooops!

waco3000 wrote:
    Ha ha, Vilken powernap! Jag har lyckats somna på många underliga ställen men aldrig på gymmet mellan 2 set. Idag tror jag faktiskt att jag lurade till i saunan, för helt plötsligt satt det jättemånga i bastun, dom fick sitta för jag hade ju fläkt ut mig över en hel bänk själv, ooops!

ha ha ha ,där ser du!!! men är ju ett friskhets tecken,att man kan slappna av……
    ha det.

blev lite bänk-biceps idag.sen hade vi fullt sjå med att fota å annat.
    Bänk:80×8,8.110×8,130×6,150×4,170×1,150×3,130×8.
    snebänk:110×8,8.130×8,150×3,130×12,11. sen flyes 4×12.
    bicepscurl på bräda m ez stång,strikt,4×8=40kgväldigt lätt å sköönt! sen liggande bicepscurl mot pannan i maskin,smal stång 3×8=14 på viktmag.koncent hantelcurl sittande 3×8=22.5kg:s.sist :alt hantelcurl 2×7=25kg:s.sen belöning,sauna.
    satte lite låtsas vikter på stången inför fotandet!!! typ:gula 15kg:s,samt svarta 10kg:s….ha ha ha .vad gör man inte för att det ska se mycket ut…….lol.i alla fall för barnen å deras kompisar.(skyller jag på),he he .
    men alltid roligt att ha också,för lekmannen så ser det ju mycket ut.
    men skulle aldrig!!!! kunna visa dessa foton för eliten samt de som kör styrkelyft!!! där e det bara blåa å röda plåtvikter som gäller…..lol.
    men men,170kg,såg ju ut som typ 250kg!!!!hela stången full,…..lol

ja ja ha det bra alla här på body nu!!!:up:

ja som jag skrev igår,lite skoj bild bara!!! obs!! inte 250kg på stången…….lol,bara 170kg.

idag blir/blev det kanske ingen träning.har inget direckt jag ska köra.
    funderar på att gå ner på gymet å köra lite tyngdlyftning!!! å enhandsmarklyft-samt lite annat skoj.bara lalla runt lite där,kanske….

idag så impulshandla jag ett armbandsur också!! på lunchen.såg så rolig ut,modell

bighulken wrote:
    idag blir/blev det kanske ingen träning.har inget direckt jag ska köra.
    funderar på att gå ner på gymet å köra lite tyngdlyftning!!! å enhandsmarklyft-samt lite annat skoj.bara lalla runt lite där,kanske….

idag så impulshandla jag ett armbandsur också!! på lunchen.såg så rolig ut,modell

gick ner till gymet..kanske bänk idag då…tänkte jag.
    bänk:80×10,10.110×8,8.130×6.(150×3,3,2 med stopp.)äee provar lite då,tänkte jag!…lassade på 175kg,hade pass också.men nähe du,gick inte…sitter mest i skallen! sen ner å körde 150×5,5,4=fu.
    sen lätta snabba åttor på 130×8,8,8.=fu.snebänk:80×8,8.110×8,130×8,8.sen fick de vara bra,ingen lust,somnade nästan på en bänk.repade lite mod i mig! provade lite frivändningar:80kgx5,5,5.lite jobb.speciellt i pressen från skuldran å upp på raka armar.men gick bra.sen över på alternerande hantlecurl:25kg:s,3×8,gick relativt lätt,till min förvåning! men förstår nu varför,alltid förut/eller när jag verkligen kör biceps,så har jag ju kört en massa set innan denna övning kommer på fråga.sneglade lite på 30kg:s hantlarna också,med 3 femmor på var sida.men orkade inte mera,psykiskt,gick å bastade!! sen till favvo,big burger.xxl burgare med cola å lökringar,med,måste vara världens godaste dressing!!!mmmmmm
    hot cheese!!! sen mådde jag som en kung,toppade dessutom med en kaffe latte!!! på ett kaffe ställe som gör dem speciellt gott!!! mycket skum.sen hem,å här.nu snart ska jag ta en power naap!!!
    ha det all här på body,trevlig helg på er,samt!!!!!!::: carpe diem…..;)

jaha då var det söndag då,kväll.prata precis med en polare,det slutade med att tårarna rann i mina ögon,av allt skratt!!!!! de krockade för nån vecka sedan,på väg hem från jobb,kl 06-07:00.dörrjobb i stan.stannat vid rödlyse,sen åkte de iväg,vägen svängde,men han som körde somnade…så de drog rätt in i betongpelare!!! ja polaren min,fick i alla fall bruten överarm,höger.men de var olyckan.igår var de ute på stan å festade lite,iom han är sjukskriven nu,lite svårt att stå i dörrn med bruten arm i gips!!! glada i hågen knallade de på upp förbi malmskillnadsgatan,där i ett språng stod det 2-3 killar,i typ 20 års åldern.när de kom så försökte de att råna dem!!! så ena killen går åt sidan med ena rånaren,så att min polare bara har en att fäktas med.behövs ju nu,lite svårt att ta 2 st,med gipsad arm! de åker på pisk så det skriker om det,rånarna alltså,slutar att de springer som galningar därifrån…..lol.faaan,va jag garva när jag hörde detta!!!! skrev även på nätet,faan ,han får alltid det roliga!!!!! jag säger detta: ett gott skratt förlänger livet,oj oj oj ,vad gammal jag ska bli då!!!………..lol.hände lite förut för mig också,när jag var mindre till växten.men vassare/snabbare i reaktionen.typ 50kg,sen!kom ihåg en gång,blev förföljd på norra bantorget av 3 personer,kl var stängningsdags för alla krogar,typ 04:30,hade slutat 03:30.jag märker att de går å småknusslar bakom mig,20meter,så jag väljer att svänga in direckt,på en gata jag känner till.smal gata! sen så vänder jag på mig och tittar på dem när de kommer!!! de blir lite konfunderade,men en går fram å frågar om jag har eld.nepp,säger jag.va,säger han,jag:ja du hörde,sa jag.å sen sätter det igång,brummblibung!!! typ 5 sekunder senare,så springer de som galningar å en ,kryper på!! å jag hytter mot honom en gång,då lubbar han också iväg!!! jag joggade lite efter dem,några meter,sen fick det vara bra!!! där skrattade jag också gott!!!sen.men jag menar inte att förringa detta,man ska akta sig för rånare.i dagens läge,ju räddare de är,desto farligare är de!!! speciellt med alla dessa vapen,knivar.men som tur är,kom jag från jobb,så hade rätta dojor på mig också,+kevlar handskarna på mig!!! ja ja ,nog om detta nu!!! idag,höll jag på i båtis hela dagen.vi lyfte upp en flotte,som vi ska byta tunnor på! mobilkranen funkar kanon nu,när vi renoverat kolvarna!!! nästa vecka ska vi lyfta upp några bryggor,fixa rosten på dem å dylikt.om vädret tillåter!!! näe,nu orkar jag inte skriva längre,trevlig söndags kväll på er,alla bloggare här på body.mvh bighulken:up:

benpass,medans energin finns kvar!!!
    benböj:100×6,6.130×6.160×6,6.180×6,6,6.210x8korta böj.prova lassa på 240,men kändes för tungt ,så där i slutet av passet!!!
    superset på:benspark/bencurl 4×12. sen ytterst lite vader,stående 3×15.
    sen belöningen:sauna!!!! kändes ordentligt i ländryggen/korsryggen,detta pass,inte mycket i benen,kanske kommer i morgon:…
    är nog det jag är starkast i,tror jag.ben.men känns ändå rätt så bra nu efteråt!!! för några år sedan,vågade jag inte lägga en stång på ryggen!!!
    men funkar nu,igen!!!! undrar hur länge jag ska vänta innan jag kör marklyft igen då?typ 1-2 veckor eller så,tror jag.måste vila upp ländryggen ordentligt känner jag.nästa pass får nog bli,övre rygg-triceps.
    i morgon.

beach 2015!!!!
    ha det nu alla här på body!!:up:

aj aj aj,idag nu känns det i benen!!!! jag var nog lite snabb igår att skriva att det inte kändes………….lol
    härligt!! då tog det bra gårdagens benpass!!! så får se om jag kör senare idag ,eller ,onsdag i stället!stapplar ju fram just nu.verkar vara lagom att köra,typ 1.5 vecka mellan benpassen å markpassen.typ 10dgr.för mig.
    kanske,får väl se om värken blir värre först!!! brukar den ju bli.i alla fall om man inte kört på länge.men nu hoppas jag att den bara håller i sig idag.annars får jag minska ner någon dag till på differansen mellan ben-markpassen.nästa pass får bli,övre rygg-axlar-mage.sen efter det,bröst-triceps-biceps. vikten står stabilt på,typ 150kg.har så gjort detta år.det tycker jag är bra.för jag blir starkare hela tiden,så jag tänker,att då bygger jag muskler också.och ligger på en bra balans vad gäller kalorier också.kan jag hålla det så,så får fettet ju lida i stället.blir nog lagom till nästa badsäsong,hoppas jag.vill gärna sluta försöka se ut som en valross hela tiden!…..lol.jag har inte direckt karaktären för en diet,försökt förut,när det var foto sjofräs-93,var det nog.tror jag hamnade bland de sista där,typ plats 20-21 eller så.bilder finns faktiskt kvar på nätet,roligt!!!bodys foto tävling.men men,det var typ 30kg sedan!!!
    näe ha de nu alla på body:up:

jaha,idag var jag nere å ryade lite på dem på el-giganten!!!! att jag kände mig lurad å annat….. å vips så hade försäljaren trollat fram ett abbonemang som kostade typ,inget,och fixat till det.fri surf å fri hit å dit,med allt!!! ok,han fick stå länge å tala med telenor,att han hade gjort fel osv,jag hörde samtalet. men att det ska behövas ryas till innan man blir rättvist behandlad,å får det absolut bästa priset osv…..lurendrejare hela bunten!!!!! hade jag inte gjort något ,så hade det blivit dyrt!….
    ja ja ,hoppas att jag ska drifta mig till raggarträning ,sen senare idag då! åter kommer då.

bighulken wrote:
    jaha,idag var jag nere å ryade lite på dem på el-giganten!!!! att jag kände mig lurad å annat….. å vips så hade försäljaren trollat fram ett abbonemang som kostade typ,inget,och fixat till det.fri surf å fri hit å dit,med allt!!! ok,han fick stå länge å tala med telenor,att han hade gjort fel osv,jag hörde samtalet. men att det ska behövas ryas till innan man blir rättvist behandlad,å får det absolut bästa priset osv…..lurendrejare hela bunten!!!!! hade jag inte gjort något ,så hade det blivit dyrt!….
    ja ja ,hoppas att jag ska drifta mig till raggarträning ,sen senare idag då! åter kommer då.

Ibland får man vänligt men väldigt bestämt förklara hur saker och ting egentligen är och inte hur de tror att det ska vara.
    Gött att det löste sig för dig :)
    Lycka till med raggarträningen.
    Ha de gött Hulken!

bänk:15x20kg,12×80,120×8,8,8.sne:110kgx20,17,15.
    flyes 3×12.
    biceps curl m z st :40kg x 8,8,8./dips kv x 12,12,12.
    koncent hantel curl 20kg x 8,8,8./push downs max på v mag x12,12,12.
    alt hantelcurl x 25kg x 8,8,8./drag över huvud 12,12,12.
    sauna.
    1 timmas pass!
    promenad 3km.
    vikt idag:150,3kg.FFF!!! som svullo sjöng…….lol

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 938 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.