Börjar om igen ! Från mullig till smal och vältränad

Home Forums Dagböcker Börjar om igen ! Från mullig till smal och vältränad

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 67 total)
  • Author

Hoppas det går bra för dig och att du når dina mål!

Det vore intressant att se lite mer ”stats” i din dagbok. Självklart är innehållet helt valfritt för dig som trådskapare, men att läsa vilka födoämnen du intar utan angiven mängd, hur det påverkar din träning, styrkeutveckling, vikt och form blir väldigt intetsägande.

Lycka till:up:

15.30 lite tonfisk(vatten)

18,00 2 små kycklingklubbor(utan skinn) + gurka+ små tomater+ blomkål+ inolaxol´+ äppelvinäger+ gröntte.

Du får inget direkt fett i din diet, och kolhydrater får du inte ifrån tomat,gurka,sallad osv. Du kan höja fettintaget med olja, gör en god dressing med olivolja tex :)

uppdatering 12535 steg
    06,10 frukost tonfisk+ broccoli+4 små tomater+2kokt ägg+inolaxol+äppelvinäger+ chilliburn+ grönte[/QUOTE]

Gober wrote:
    Du får inget direkt fett i din diet, och kolhydrater får du inte ifrån tomat,gurka,sallad osv. Du kan höja fettintaget med olja, gör en god dressing med olivolja tex :)

tack för tipset, tilllagar all mat med en skvätt olivolja :) och har som mellanmål avokado och ibland även inkluderar det i lunch/middag:)

Mellanmål 9,45 avokado

lunch tonfisk+ avokado+ broccoli+ små tomater+ äppelvinäger+ inolaxol+ gröntte+ citronvatten

MarranL wrote:
    Hoppas det går bra för dig och att du når dina mål!

Det vore intressant att se lite mer ”stats” i din dagbok. Självklart är innehållet helt valfritt för dig som trådskapare, men att läsa vilka födoämnen du intar utan angiven mängd, hur det påverkar din träning, styrkeutveckling, vikt och form blir väldigt intetsägande.

Lycka till:up:

Tack! ja jag vet kanske inte den roligaste dagboken att följa men som sagt för mig är det ett sätt att dokumentera vad jag äter och håller koll på intaget och få en rutin. Sen visst kanjag sätta in träningen men renat av lathet o att skriva för långa inlägg skippar jag det.
    Söndag kondition
    måndag enbart konditon
    tisdag underkropp30min + kondition 30 min
    onsdag kondition 1 timme + 30min styrka överkropp
    torsdag kondition 1 timme
    fredag stryka underkropp45 min + 20 min kondition
    lördag vila
    söndag kondition 1 timme + överkropp

Konditionsträning jag utför består av lågintensiv- powerwalks då jag går på en diet som är mini med kolisar, och när jag kombinerar styrka så kommer jag att till sätta extra kolisar.

Så ser mitt upplägg och rent av lathet så fyller jag inte in träningen då min största fokus är just kosten som är viktigast att få rutin på.

27/6

frukost 08.00tonfisk+ 2 koktägg+ en avokado+ lite bladsallad+ inolaxol+ +gröntte chilliburn+äppelvinäger+citronvatten+ multivitaminbrus+ omega3

lunch 12.00 nötfärs+ sallad+tomat+gurka+ inolaxol+ chilliburn+ gröntte

mellanmål 15.oo ett kokt ägg
    middag 18.30 kycklingfile+ sallad+ tomat + inolaxol+ grönte + äppelvinäger

30 min powerwalk innan frukost
    08.20 frukost tonfisk+ 2 kokt ägg+ broccoli+ i msk olivolja+ omega3 3 st+ inolaxol+ chilliburn+ äppelvinäger+ gröntte

träning 1 timme powerwalk

12.20 lunch nötfärs+ salladsblad+ tomat+ inolaxol+ chilliburn+ gröntte

15.20 ett kokt ägg

18.15 middag kycklingfile+ sallad+ tomat + inolaxol+ äppelvinäger

träning powerwalk 40 min innan läggdags

30 min powerwalk innan frukost
    07.30 frukost tonfisk+ 2 kokt ägg+ broccoli+ i msk olivolja+ omega3 3 st+ inolaxol+ chilliburn+ äppelvinäger+ gröntte

träning 1 timme powerwalk

12.20 lunch nötfärs+ broccoli tomat+ inolaxol+ chilliburn+ gröntte

15.20 ett kokt ägg

18.15 middag kycklingfile+ sallad+ tomat + inolaxol+ äppelvinäger

träning powerwalk 40 min innan läggdags[/QUOTE]

men varför tar du inolaxol 3 gånger per dag, du använder ju det fel, förstår du inte att du sabbar ditt tarmsystem?
    och att det ÄR laxerande, det verkar vara det du är ute efter, eller har jag fel

Herregud människan behöver verkligen hjälp.
    Jag kan inte förstå att Body låter denna journal fortgå!

Quote:
    1. VAD INOLAXOL ÄR OCH VAD DET ANVÄNDS FÖR
    Inolaxol används för behandling av förstoppning, förstoppning i samband med ”känslig” tjocktarm (colon irritabile, IBS), sprickor i analöppningen och hemorrojder. Inolaxol används också för att få mjuk avföring efter operation och för behandling av diarré i samband med colon irritabile (IBS).

Inolaxol är ett gluten- och sockerfritt volymökande medel (bulkmedel) som normaliserar tarmfunktionen vid såväl hård som lös avföring. Inolaxol innehåller växtfibrer som sväller i vätska och ökar tarminnehållets volym. Härigenom stimuleras tarmens rörelser på samma sätt som av fiberrik kost. Det ökade vätskeinnehållet ger också en mjukare avföringskonsistens.

jenia wrote:
    men varför tar du inolaxol 3 gånger per dag, du använder ju det fel, förstår du inte att du sabbar ditt tarmsystem?
    och att det ÄR laxerande, det verkar vara det du är ute efter, eller har jag fel

Asså läs på fakta innan du kommer med anklagelser eller slutsatser som är baserd på total okunnighet! Skulle inte tro att min läkare ordinera mig något sommskulle få mina tarmar att rubbas!!
    Det är verken laxerande eller förstoppande
    utan använnds i syfte att förebygga förstoppning likså diarre vilket jag har stora problem med!!!!

Indec wrote:
    Herregud människan behöver verkligen hjälp.
    Jag kan inte förstå att Body låter denna journal fortgå!

Varför skulle jag förbjudas??? Anser du att det är något fel med min kost?? Jag äter ca 1800 kalorier om dagen och här framgår inte hur mycket jag äter utan vad jag äter är det ett brott???!

bara av sättet du reagerar på så är det rätt klart att du har problem med någon form av ätstörning, jag vet vad inolaxol är, och som du brukar den så är det givet för laxerande effekt, för att göra det klart för varför jag ens bryr mig om att kommentera är för att jag jobbar med ÄS ungdomar, så tro inte att jag inte ser vad som är fel här.
    Jag önskar att du istället för att vara så offensiv mot mig kanske du kunde inse att jag inte är otrevlig eller elak utan att jag bara hoppas att du ska vakna upp och inse hur du skadar dig själv

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 67 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.