Brad Pitt, fight club, how to.

Home Forums Dagböcker Brad Pitt, fight club, how to.

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Hej, är en helt vanlig kille på 22 vårar som vill döda alla myter om hur svårt det är att uppnå Pitts fysik i Fightclub. Det hela äventyret börjar idag, ska gå ned till 65 kg från 77 på tolv veckor har jag bestämt mig för.

Ska uppdatera varje dag med viktnedång, uppdatera med helkroppspass Mån, Ons och Fre. Kommer även att slänga upp bilder tagna med en 1000kr’s Androidlur, så jag reserverar mig för risig kvalitet.

Min träning kommer att se ut som följande under ett par veckor, helkroppspass på Måndag, Onsdag samt Fredag. Tisdag och torsdag blir det någon sorts cardio/lätt motion och slutligen vila lördag och söndag.

Kommer även ta en veckas vila var femte vecka då jag känner att kroppen kan må bra av det. Kommer även träna på väldigt låga vikter, nästan mycket i underkant av vad jag kan, för att i bästa fall slippa skador och främst vänja min kropp vid att lyfta tunga vikter vilket den ej gjort på tre år.

Första passet körs idag, så uppdatering kommer senare. Stångrodd, böj, hammer curls samt plana hantelpressar står på schemat. (Spelar inte bänk då jag är rädd för den övningen.

Brad pitt vägde nog inte 65kg i fight club ;-) Men du blir säkert snygg för det, lycka till.

Nä, han ligger nog betydligt närmare 77 kg än 65 kg i den filmen skulle jag tro :)

kaspan wrote:
    Nä, han ligger nog betydligt närmare 77 kg än 65 kg i den filmen skulle jag tro :)

ja ni lättviktare!!!!………………..lol
    några kilo hit å dit….
    å detta kommer från mig,en valross!!!!…………FFF som svullo sjöng.

men men,lycka till med dina mål nu i alla fall.tips!!!!
    bestäm inte i förväg när du ska vila osv…lyssna på kroppen först!!!!
    mvh bighulken…………..;)

Haha, ännu en trådd där man (diskret hemma på kammaren) sitter och onanerar till Fight Club. Ja, jag säger då det. Jag slutar aldrig förundras.

Rasmus Kjellberg wrote:
    Haha, ännu en trådd där man (diskret hemma på kammaren) sitter och onanerar till Fight Club. Ja, jag säger då det. Jag slutar aldrig förundras.

Det kanske inte framgick, men jag är inget fan av Brad, jag tyckte trådnamnet var underhållande. Ironi/sarkasm är svårt över internet.

Måndag

Jag skaffade mig mitt gymkort måndagen den 14e November 2011, Gold’s gym blev det. Stor och rymligt gym med brett utbud och inte helt överdyrt heller.

Jag tänker hålla mig till vikter långt under det jag kan lyfta som mest, men ändå tillräckligt tunga för att få bra kontakt och känna att jag utför arbete. Skall göra så i några månader nu, främst för att min vänstra arm bara har 60-70% funktionalitet ett tag till pga. en skada samt att jag har en gammalskada där jag ramlade på fyllan och trasade sönder högra axelns muskelfästen. Vill må bra och vara skadefri men ändå träna, sunt förnuft.

Måndagens pass

Stats skrivs som reps*vikt.

Knäböj: 20*20, 10*20, 15*40.

Stångrodd: 20*10, 10*15, 15*7,5

Pec-maskin: 20*20, 15*25, 15*25 (Substitut, skulle egentligen köra hantelpress men vänsterarmen klarade inte att hålla vikten bra alls.)

Stångcurl: 10*10, 10*12,5, 10*15

Tisdag

Idag blev det cardio på rullbandet.

Passet

4,5km i 6km/h på 45 minuter, 350 kalorier brända med puls på runt 150.
    Torsdag

Onsdagens pass fick framskjutas tills idag pga studier hela dagen lång igår.

Passet

Pushdowns: 20*22,5, 15*20, 15*22,5, 20*20

Framsida lår: 15*20, 15*20, 20*15, 20*15

Latsdrag: 20*20, 20*25, 20*30, 20*30

Balanscrunches: 20*KV 20*KV 20*KV

Glömde att inkludera

Militärpress:
    20*20, 15*20, 20*15, 20*10
    Rasmus Kjellberg wrote:

Är det egentligen något konstigt?

Lycka till, skoj projekt :)

hur går det med fight-club formen? inga rapporter o inga bilder?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.