Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

Home Forums Dagböcker Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 1,415 total)
  • Author
    emme wrote:
    Du måste vara grymt taggad efter ett litet uppehåll! eller?!:P när får du börja sätta igång med benen då ? raka mark borde ju nästan gå att köra lite lätt, vet ju ifos inte vad du har för skada. men men hoppas du fixar massa pb:n idag^^

Jooo mkt!!! Har dock inte haft så bra kost eller sömn i helgen men va fan! Jadu 4 veckor kanske, ska se om det funkar om de inte gör det kan det bli röntgen o värre saker o det vill ja inte tänka på, kan nog egentligen köra det men är rädd faktiskt, vill absolut inte förstöra nå…

Tackar! Är iaf grymt sugen, brukar öka antingen veckan nu eller veckan som kommer, lovar flera pb:n den här eller nästa vecka!:)

Ja då snör vi upp veckans Axelpass

Sittande Hantelpress:
    34.1 x 8
    34.1 x 8
    36.9 x 6

Stående Militär med fri stång:
    50 x ?(tog bra)

Stående Hantelyft åt sidan: (grym kontakt)
    13.6 x 12
    13.6 x 11

Stående framåtlutande Hantellyft åt sidan:
    26.4 x 8
    26.4 x 7
    20 x ?

Jaa lite segt idag men tog faktiskt rätt bra, speciellt hantellyften, pressarna tar alltid ut kraften ur axlarna men hantellyften tar ändå grymt nu när jag har meckat till utförandet.

Iaf är jag riktigt motiverad nu efter viloveckan och det ska bli grymt kul imorgon att köra rygg! ;)

Funderar på om jag ska köra lätta mark eller TUNGA, eller kanske våga maxa, men är nog inte så smart nu när man vilar lite kroppen inte är helt uppvärmd så ja får se helt enkelt.

Tack o hej!

ReNeGaDe wrote:
    Du är stark i axlarna:) och se till att få upp 200 i mark snart:emo-thumb

Tack! Funderar på att testa imorrnm men får se hur de känns

Dagens Ryggpass

Marklyft:
    200 x…0
    140 x 3
    140 x 3

Skivstångsrodd:
    100 x 9
    100 x 7

Latsdrag framifrån:
    90 x 8
    90 x 8
    100 x 5 (kördes efter v-handtag)

Latsdrag Med V – handtag (2 grepp)
    80 x 9
    80 x 8

Latsdrag Flex Wheeler Special:
    75 x 10
    75 x 7:|

Hantelrodd:
    49.2 x 7 per arm

Marklyften var så jävla oerhört sjukt enorm nära att jag exploderade! HELT SJUKT!!!….

Passet idag gick tungt som fan, men kul som ja vet it! Får se nästa vecka om styrkan kommer!

ReNeGaDe wrote:
    Du fixar 200 i mark innan jul Fredrik:) är jag helt säker på:)

keep up!

Joo de tror fan jag med, kanske nästa vecka…VAR OERHÖRT nära nu

har gått lite tungt efter viloveckan, styrkan kommer väl nästa vecka då, men idag är det BRÖST som gäller, sitter och taggar upp nu! 8)

CHEST![/b]

Uppåtlutad Hantelpress:
    39.1 x 10
    41.6 x 6
    44.3 x 3 (TUNGT)

Plan Bänkpress: (med 100 % kontakt)
    90 x 6
    90 x 5
    90 x 1(2) :D

Uppåtlutad Bänk i Smith: (aldrig kört)
    80 x 7
    Dropset till 60 x 8

Cable Crossovers för nedre:
    35 x 8
    35 x 8

Plana Flyes: (riktigt djupa)
    16.8 x 10
    dropset till 11.2 x ?

3 Set mage utan vikt, mest för att köra den nån gång…

Dagens Pass kan sammanfattas med ett ord…TRYCK! Viktmässigt var det enda positiva uppåtlutade Hantelpressen som jag för tillfället har som förstaövning, där de mesta av min kraft går åt. Annars viktmässigt gick det skitkasst,spec bänken, orken var slut men ett enormt bra pass faktiskt, helt sjukt tryck, körde allt på känsla och det tog enormt bra. Är riktigt nöjd, kontakt is the shit! :P

Seten bryr ja mig för tillfället inte om heller vilket jag gjort förut, nu tänker jag mer på hur många rep jag kör sammanlagt.

Bänken vet jag it hur jag ska göra med, mitt stora ego säger nej till sänkning och det tänker jag inte göra heller, men beroende på hur hårt ja kör på pressarna i början så dest tyngre blir bänken då, ska testa med att köra bänk som gång framåt i tiden, men finns ingen anledning att stressa på med den, känslan är väl viktigare och den är iaf på topp.

Nu efter en pizza blir det mer mat, lite gott o lite till mat under kvällens gång!

Ha det Kanon! :)

ReNeGaDe wrote:
    Bra gjort i hantelpressen! Starkt gjort! :) Fan pizza låter gott:P

Tackar! Jo efter passet var det gott med en Pizza o nu vart det Tacos Hemma, Haha! Godis ikväll då! :pop: :pop:

Dagens ARMPASS

Skivstångscurl:
    55 x 8
    55 x 7

Preacher Curl:
    40.5 x 8
    40.5 x 8

Stående Hantelcurl per arm:
    23.8 x 10
    23.8 x 9
    31.4 x 2

Liggande Tricepspress:
    55.5 x 9
    58 x 7(8)

Skullcrushers:
    48 x 8
    48 x 4:|

Pushdowns i Latsdraget:
    45 x 9
    45 x 7

Jaa…Pb idag! Skönt att kroppen fått sig en genomkörare efter viloveckan, får hoppas på höjningar till veckan då!

Hantelcurlen gick enormt tungt, men kördes faktiskt strikt, och blev bara en 2:a, vet inte heller varför jag testade, men men kul var det iaf :)

Brukar aldrig få träningsvärk förutom veckan efter viloveckan, och kan säga att mina bröst mår jävligt bra idag! :D

CIAO CIAO!

ReNeGaDe wrote:
    Starka armar! Pushdowns i latsdraget? Hade jag kört den hade jag behövt en pall:D haha..

Fortsätt pumpa hårt!:bb:

Haha äh, ta en pall o testa :P

Ja har precis börjat med medecinen för knät iaf, hoppas de blir bra fort.

ÄR ENORMT sugen på att köra böj:(

Kommer då fortsätta benträningen med böj t.e.x enbart ner till 90 grader, eftersom mina knän inte pallar längre ner…:frust:

Men är iaf SUGEN nå enormt, ska fixa till benen alltså!

ReNeGaDe wrote:
    Hoppas att knät läker fort Fredrik! Men låt mig komma ikapp dig i böjen först;) hehe.. När tror du att du kan börja kötta benen igen?`

Ha det gott!

Tack! Komma ikapp? Hördu nu lugnar vi ner lillfågelhjärta och så inser vi att du är bättre i böjen än mig ;)

Jadu bra fråga 4 veckor kanske ja får börja om det läker bra, då blir det väl inga tunga böj i början heller :frust:

Axlar och Vader Today[/b]

Sittande Hantelpress:
    34.1 x 10
    34.1 x 9
    36.9 x 5

Stående Militär med fri stång: (trött?)
    50 x 8

Stående Hantelyft åt sidan:
    13.6 x 12
    13.6 x 11

Stående framåtlutande Hantellyft åt sidan:
    26.4 x 11
    26.4 x 9
    26.4 x 8, drop till 18.6 x ?

Sittande Vadpress: (riktigt djupa, med stopp)
    60 x 10
    60 x 9
    70 x 7
    drop till 40 x ?

Tåhävningar på bänk utan vikt, en fot i taget

Ja Vaderna har jag tagit upp nu då, o skall köra dessa 2 ggr i veckan, andra dagen lär nog bli på torsdag tsm med bröst.

Faktiskt kul axelpass idag, går lite framåt iaf. Bröstpasset funderar jag nu också på att ändra en del, får se på torsdag :)

Idag vart det Rygg[/b]! ;)

Marklyft:
    195 x 1 :frust:
    140 x 3
    140 x 3

Skivstångrodd:
    100 x 9
    110 x 8
    115 x 6
    drop till 60 x ?

Latsdrag framifrån:
    90 x 9
    95 x 7
    100 x 4

Smala latsdrag framifrån, 2 grepp:
    80 x 8
    80 x 9
    drop till 40 x ?

Hantelrodd per arm:
    46.8 x 7

Hantelshrugs:
    46.8 x 10 med stopp
    Supersetat till upprätt rodd i cable: 60 x 10 med stopp

Kände mig rätt trött o seg idag :|

Jaa vad säger man passet idag gick gode bra, marken är jävla skit! Är så ego också, hade jag tränat tungt istället för maxa flera ggr hade jag dragit 200 nu säkert…har mig själv att skylla. Iaf 195 idag, utan remmar och bälte. Sen två sista seten i rodden hade jag remmar dock.

Som ni ser har jag testat lita små dropset, som jag aldrig annars gör, mest för att testa.

På torsdag blir det TUNG bänk som förstaövning om det slutar enligt planerna

Nu blir det äta o senare även plugga…

nice med 195 i marken !:D

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 1,415 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.