- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 december, 2006 at 01:26 #751460Anonym anvandareMember
Ja nu har jag iaf kommit fram till detta…
Fram till jul så är det onyttig bulk som det varit i år, det känns dock som om det skenat iväg litegranna, när jag stoppar i mig i princip vad som helst när som helst. Hela tiden d.v.sEfter julSå blir det inga onyttigheter alls, möjligtvis nån få gång i månaden…Ska försöka hålla mig undan dåligt fett och socker i mängder då.
Får se, möjligtvis att jag sätter igång kroppen lite lätt med några promenader under veckorna. Först för att få igång flåset lite bättre, även om inte promenaderna är det bästa sättet för det, men med tanke på knät får ja inte springa alls, så det är väl iaf en start, kan bli lite cykling, men inget högintenivt ännu. Kanske röra knät lite mer men utan belastning då…Och dels för att få igång lite motion på mig överhuvudtaget då de kan behövas. Men med tanke på detta så borde jag utan några som helst problem kunna hålla en bra kost och samtidigt bygga muskler.Träningen just nu är som ni läst just nu blandad. Första 2-3 seten i passen riktigt tunga, sedan ”formar” jag med andra övningar och mer rep på dom.
Efter Jul ska jag börja med fler rep, försöka ligga mellan 7-10 rep, (undantag mark där jag ska köra 6:or ) då med alla övningar, men dock med MER kontakt än nu. På basövningarna är det för tillfället mkt kontakt blandat med mkt kraft. Nu ska kontakten försökas öka ännu mer.Sedan hur det går med kosten, träningen och vikten, så funderar jag då på en deff.
Den lär (om det inträffar) förmodligen startas i mars kanske, detta ger mig 12 veckor att skapa lite beachform. ev längre då. Kommer att ta det riktigt lugnt dels för att inte tappa för mycket muskelmassa, och dels för att jag aldrig provat på en deff. Om jag fullföljer denna så blir det som sagt en lugn och sansad och välgenomtänkt deff, så välgenomtänkt jag kommer med mina kunskaper iaf, sedan får vi se vart jag hamnar helt enkelt. Om jag hamnar med en riktig beachform eller om jag hamnar bara på några kilo mindre på vågen får tiden utvisa, om jag nu väljer att deffa förstås, men nåt kilo ska iaf bort dåFör att inte bli helt galen, även om de är oundvikligt, så tror jag på min teori efter jul, att skippa onyttigheterna men fortfarande äta mkt mat för att bygga massa, men då vänja mig och hålla mig lite lättare borta från suget av socker.
Får iallafall se hur de blir framåt, men just nu äter jag ordentligt o försöker bygga ordentligt med. Detta var väl lite träningsplaner ja tänkte få ner i min journal iaf.
7 december, 2006 at 20:42 #751461Anonym anvandareMemberDagens Bröstpass[/b]
Plan Bänk: 2 set, försökte på 3 men de tog stopp…
Uppåtlutad Hantelpress: 3 set
1 set dips!
3 set schwoll i cabeln:Sen körde jag 4-5 set mage.
Var så grymt trött o less o omotiverad idag, så blev ingen tung bänk, körde lite fler rep på 100. Men alla till failure dock. Däremot så känns det riktigt bra just nu så ångrar inte att jag tränade, men det var dock ett pisspass. Tog PB i dips men det kan bero på att de var ungefär 1 år sen och ”några” kilo sen jag körde förut. När deffen kommer om den kommer så ska jag börja köra mkt chins och dips, man är väl för tung just nu…
7 december, 2006 at 20:50 #751462Anonym anvandareMemberLitenkarl wrote:När deffen kommer om den kommer så ska jag börja köra mkt chins och dips, man är väl för tung just nu…När hade du tänkt att deffa då?
Fina marklyft föressten! :up:7 december, 2006 at 21:22 #751463Anonym anvandareMemberSami123 wrote:När hade du tänkt att deffa då?
Fina marklyft föressten! :up:Blir nog i mars, kör isåfall kanske en 12 veckors, då man har formen om allt går rätt och bra till sommaren, alltså i juni
Tack!
8 december, 2006 at 18:50 #751464Anonym anvandareMemberDagens BIG ARMS[/b]
Skivstångscurl:
55 x 11 (orkat mer)
57.5 x 9
60 x 5Preachercurl:
35.5 x 8
35.5 x 8Stående Hantelcurl:
23.8 x 8/arm
dropset till stående koncentrationscurl på 13.6orna x 8/armLiggande Tricepspress: (rak stång)
52.5 x 9
52.5 x 7Sittande Frenchpress:(curlstång)
38 x 8
38 x 7Pushdowns i latsdraget:
40 x 10
45 x 8
Dropset kick-backs på typ 11orna.Som sammanfattning till detta pass vill jag säga 2 ord, kontakt och tryck. Sen behöver ja inte säga å mkt mer…egentligen.
Biceps
Stångcurl: Gick riktigt bra o har gjort bra höjningar, som märkbart körde ja mer rep idag.
Preachercurlen sänkte jag o körde mkt mer kontakt, vilket tog oerhört bra
Dropsetet till stående framåtlutande koncentrationscurlen är en variant, man trycker upp vikten genom att spänna armen och försöker koppla bort underarmna så mkt som möjligt, en riktig killer som sista övning för pump.Triceps
Har suttit och läst massa, speciellt Arnes tricepsguide, har gjort några förändringar, vinklat tummarna olika med mera, och mkt bätttre kontakt. Mkt små förändringar som känns oerhört mkt bättre än förut, tog mkt mkt bättre, sjukt de där me små små förändringar. Tack Arne P!
Sittande pressen har ja aldrig kört förut så de var lite skakigt:)Mkt nöjd med dagens pass är jag iaf, armarna skakar
8 december, 2006 at 19:16 #751465Anonym anvandareMemberFan starkt i skivstångs curlen !
9 december, 2006 at 16:46 #751466Anonym anvandareMemberStark jävel i biccarna..
Vad mäter armarna?10 december, 2006 at 13:40 #751467Anonym anvandareMemberDanke Boys!
44 bulkiga cm
11 december, 2006 at 01:58 #751468Anonym anvandareMemberKan nog bli lite mer rep i militären imorrn, sitter uppe o kan icket sova, illa illa! Får skärpa till mig med sömnen! 👿
11 december, 2006 at 20:53 #751469Anonym anvandareMemberSomnade halv 4 inatt, hade en hel del ärenden att göra, och har prov imorrn, så de vart ingen träning idag. Tyvärr
Just nu är jag riktigt sugen på att dra på gymet, men då tar man sig inte. Så får väl plugga lite o tagga till imorrrn.Ska bli rätt skönt med körkort då de väl kommer, då behöver man inte dra direkt efter skolan varje dag åtminstone.
11 december, 2006 at 21:30 #751470Anonym anvandareMemberLitenkarl wrote:Ska bli rätt skönt med körkort då de väl kommer, då behöver man inte dra direkt efter skolan varje dag åtminstone.True, jag fick mitt nu i veckan :p
11 december, 2006 at 21:37 #751471Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Hur går det med knäet nu då? Lycka till på passet imorn Fredrik!Det känns lite bättre faktiskt, medecinen verkar funka lite iaf. Jag blir dock riktig seg av den men man får samtidigt sömnproblem?
Det som känns lite surt är att om det är så att medecinen inte funkar måste jag på en magnet röntgen, har fått tid, på 3 ?!?! månader. Så ringde o försökte skjuta fram så det går att bli högre prioriterad, det är jag tydligen också, normal väntetid är 7?!?!?!! månader…
Helt sinnes!Dom skulle iaf höra av sig direkt om någon skulle missa eller avboka sin tid. Så får hoppas det löser sig med medecinen, om inte, så tanken att inte få träna dom släpande benen på lång tid vill jag egentligen inte ens tänka på
189-190 cm, med lår som är förmodligen mindre än underarmarna är inte i närheten av en vacker syn
11 december, 2006 at 21:39 #751472Anonym anvandareMemberjwallin wrote:True, jag fick mitt nu i veckan :pNEMEN GRATULERAR! :fun:
Själv har man inte börjat köra ännu…lär bli dyrt även eftersom jag inte kört något privat heller, får typ ångest!
Nemen allvarligt då kasnke man får ringa dig om man vill ha chaffis? Ja menar med tanke på avståndet så lär du tjäna en del!
12 december, 2006 at 17:33 #751473Anonym anvandareMemberLitenkarl wrote:NEMEN GRATULERAR! :fun:Själv har man inte börjat köra ännu…lär bli dyrt även eftersom jag inte kört något privat heller, får typ ångest!
Nemen allvarligt då kasnke man får ringa dig om man vill ha chaffis? Ja menar med tanke på avståndet så lär du tjäna en del!
Tack så mycket
Ääh, de flesta lär sig på en grisblink när man kör med en lärare…Chaffis i Piteå? Det är inte skjoterkort jag kirrat heller
12 december, 2006 at 17:47 #751474Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Tack så mycket
Ääh, de flesta lär sig på en grisblink när man kör med en lärare…Chaffis i Piteå? Det är inte skjoterkort jag kirrat heller
Vafan vi har inte ens snö än
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.