- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 december, 2006 at 19:53 #751475Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Tack så mycket
Ääh, de flesta lär sig på en grisblink när man kör med en lärare…Chaffis i Piteå? Det är inte skjoterkort jag kirrat heller
Haha!
Vi har säkert mindre snö här än hos er just nu, tragiskt, vars är julen?
Tycker it om vintern alls, för ja åker inget o har ingen skoter, men va fan, vars är julen?12 december, 2006 at 20:05 #751476Anonym anvandareMemberRYGG[/b]
Marklyft: 1 minuts vila, väldigt explosiva:
152.5 x 3
152.5 x 3
152.5 x 3Skivstångsrodd:
122.5 x 6 (dåliga rep)
122.5 x 3 ( mkt bättre rep, helt ok)Latsdrag av olika varianter 6 set
Pumpade ur med sittande rodd…Körde 3 set shrugs som mest på 150 kg, i smithen, framför.
Även lite smyg grepp träning.Smög med marken, nästa vecka smäller de! MÅSTE PLOCKA 200!
12 december, 2006 at 20:09 #751477Anonym anvandareMemberSchyssta skivstångsrodd.
Hoppas du plockar 200 i mark nästa vecka! :emo-thumb13 december, 2006 at 20:21 #751478Anonym anvandareMemberSami123 wrote:Schyssta skivstångsrodd.
Hoppas du plockar 200 i mark nästa vecka! :emo-thumbTack! Ja jag hoppas verkligen det jag med, har inget val
13 december, 2006 at 20:22 #751479Anonym anvandareMemberNu så vart de ingen träning måndag, hårdkörning tisdag, inget onsdag eftersom de då är min vilodag nu när ja inte kör ben, så det blir att slakta på bröstpasset imorrn och armpasset på fredag!
14 december, 2006 at 19:31 #751480Anonym anvandareMemberTuttar![/b]
Plan Hantelpress:
41.6 x 6
44.2 x 4
44.2 x 5?Uppåtlutad Hantelpress:
36.9 x 9
36.9 x 8
39.2 x 6
41.6 x 3
Dropset till plana Flyes x 8Dips: (djupt och fint)
Kv x 9
Kv x 7För att avsluta med ett schwoll sett i cabeln, med tryck för nedre.
4 set mage utan vikt.
Skönt pass idag me rätt bra tryck i tittsen, kör från o med nu hantelpressar istället för bänk då den går dåligt. Observera också att där ja skrivit djupa och fina på dipsen, de är en dålig ursäkt för att jag är svag där, ska bättra på den ordentligt då den tar bra på nedre bröst. Mage kör jag med enorm kontakt, sakta och fint, utan vikt, eftersom jag tycker de är rätt tråkigt att träna magen, behöver en liten sporrare till dom.
15 december, 2006 at 22:31 #751481Anonym anvandareMemberDagens Arms[/b]
Skivstångscurl:
60 x 8
60 x 7Preachercurl: (rak stång)
35 x 10
35 x 8
40 x 4Kabelcurl:
60 x 15
dropset med framåtlutad koncentrationscurl x 8Liggande Tricepspress: (rak stång)
52.5 x 10
55 x 8
60 x 4Sittande Frenchpress: (curl stång)
38 x 8
38 x 6Pushdowns i latsdraget:
45 x 10
45 x 8Dagens pass gick riktigt bra! Testade PReachercurlen men en rak tång som väger 15 kg, det tog mkt bättre. Sittande Frenchpressen är de enda som körs med curl och denne med ett mindre ryggstöd, på en scottcurlbänk,så det är skapligt vingligt nu i början, men måste bli starkare i den övningen.
Nu äre Fredag Kväll och jag är däckad i min säng o vaknar 22.15, big nice time to spend a friday evening. Sova….nee fy!
17 december, 2006 at 20:54 #751482Anonym anvandareMemberJa nu är det så här iaf att jag gjort mig ett nytt träningsschema, kommer mjukstarta med detta i veckan, men detta kommer följas rätt ordentligt från och med efter jul. En del övningar kommer jag göra mer rep än vanligt, en del göra om helt totalt, en del mkt mer kontakt än vad jag haft förut, ska förbättra hela min kropp, och prio ett är att växa självklart.
Så här er de ut iaf:
Nuvarande Träningsschema: Ingen benträning p.g.a SkadaMåndag: Axlar:
Sittande Press Bakom nacken i smith (Utan ryggstöd) 3 set med 6-8 rep
Stående Militärpress framför nacken: 1-2 set med 6-8 rep
Sittande Hantellyft åt sidan: 1-2 set med 10 rep
Stående Framåtlutande Hantellyft åt sidan: 3-4 set med 8-10 rep, sista set med färre rep
(möjligtvis frontlyft, få rep för att öka styrka på framsidan)Tisdag: Rygg & Traps:
Marklyft, 2-3 set med 6-8 rep
Skivstångsrodd, 2 set med 6-10 rep (repantal rodden beroende på repantalet på marken o.s.v)
Latsdrag framför med stång, med v-handtag(2 grepp) = 4 set med 7-10 rep
Latsdrag a la Wheeler (10-15 rep) eller Sittande rodd (7-10 rep), Någon av dessa i 2 setShrugs 2-4 set, olika varianter med stång i smith eller fritt, ev supersettat med hantelshrugs eller upprätt rodd i antingen cabeln eller med skivstång
Torsdag: Bröst & Mage
Plan Hantelpress, 3 set, varierat repantal
Uppåtlutad Hantelpress, 4 set, varierat repantal
Sista set press dropsettat med plana flyes, 8-10 rep
Dips, 2 set med så många rep som möjligt, framåtlutning för bröstträning
Avslutning i kabel eller pec deck 1 set3-5 set mage, benlyft, chrunches, olika varianter, 12-15 rep, vikttillägg
Biceps & Triceps
Preacher curl 3 set, med 2 set 7-10, sista set färre rep
Växlande Hantelcurl, stående eller sittande, 2 set med 7-10 rep
Ev
Kabelcurl 1 set, stundtals dropsetat med stående koncentrationscurlLiggande Tricepspress med Skivstång, 3 set med 8-10 rep, sista set färre rep
Sittande Frenchpress med curlstång, (utförs omvänt i preachercurl bänken), 2 set med 6-9 rep
Pushdowns i latsdraget , 2 set med 8-10 repAxelpasset är väldigt modifierat och ska från och med imorgon köra utan ryggstöd.
På ryggpasset är det som så att marken börjar jag med efter jul att köra fler rep i. Likaså i rodden.
Bröstpasset blandas det en hel del, försöker ommodifiera hela tiden för att få mina pecs att bli bättre.
Armpasset är som så att stångcurlen känns riktigt tung ändå från uppvärming, lägger ner den ett tag, o satsar krutet på preachercurl då jag tycker om denna enormt. Får se om stångcurlen återkommer senare, men i nuläget är det så här iaf. Annars är bicepsträningen oviss, testar mig fram vilka andra övningar som ger mig mest. Men i nuläget är det ungefär så här.Som utvärdering har jag märkt att jag kör relativt många rep på vissa muskler, men men, får se vars detta slutar. Detta är iaf på ett ungefär hur jag planerat, även om pass kan skilja sig åt. Ändrat småsaker som funkat mkt bra, och får se var det tar mig och om en tyngre period återkommer senare.
Kritik välkommen
MVH
18 december, 2006 at 12:48 #751483Anonym anvandareMemberHaha nu är jag less, har vart förkyld till o från sedan ja kom hem från Bulgarien, testat vila men inget hände, har ingen halsont men hostar slembollar dagligen, skitmysigt och hett!, men inget halsont alls så tränar på som vanligt, blir dock vila nästa vecka, så får väl se vad som händer. Under Julen blir det juh då inte att vara nyttig någonting:)
18 december, 2006 at 14:33 #751484Anonym anvandareMemberen mycket bra träningsupplägg, mitt träningsschema ser likadant ut nästan…men jag skulle tipsa dig om att köra 3-4 sett och 4-6övnignar per muskelgrupp 6-10 reps..när du bara tränar en gång i veckan det ghäller att du blir trött..
18 december, 2006 at 14:43 #751485Anonym anvandareMemberSaintropez wrote:en mycket bra träningsupplägg, mitt träningsschema ser likadant ut nästan…men jag skulle tipsa dig om att köra 3-4 sett och 4-6övnignar per muskelgrupp 6-10 reps..när du bara tränar en gång i veckan det ghäller att du blir trött..Då skulle jag förmodligen bli övertränad, eftersom jag kör rätt tungt, till failure oftast alltså.
18 december, 2006 at 14:45 #751486Anonym anvandareMemberDu ser Pierre ja skippar bänken nu ett tag, så får se hur jag reagerar med en hantelperiod jag med! För dig gick de då riktigt bra!
18 december, 2006 at 15:15 #751487Anonym anvandareMemberRenegade
Haha no can do! Gymmets största hantlar är på 49 komma nånting
I did, var dock trött som fan, ska ta o skriva upp passet nu faktiskt!
18 december, 2006 at 15:31 #751488Anonym anvandareMemberDagens Axelpass[/b]
Alla övningar utförda utan ryggstöd:
Sittande Press i smith bakom nacken, full rörelselängd: 3 set med 7, 6, 6 rep
Stående militärpress framför: 2 set med 8, 8 rep
Sittande skruvpress: 1 set med 5 rep
Stående Hantellyft åt sidan: 2 set med 12, 9 rep
Stående framåtlutande Hantellyft åt sidan: 4 set med 10, 10, 8, 6 rep
Stående Frontlyft med hantlar: 2 set med 3, 3 repRätt många rep sammanlagt idag, har läst runt lite på body och som ni ser gjort om axelpasset, första passet idag utan ryggstöd som gick helt okej, inte särskilt skagigt, däremot fick man sänka en hel del, även då man körde bakom nacken och absolut hela rörelselängden. Men passet kördes 100 % kontakt och har aldrig mått så skönt i mina axlar, så hoppas på förbättring på dessa.
18 december, 2006 at 16:03 #751489Anonym anvandareMemberRenegade
Haha jadu som bäst har jag väl gjort en 2a på 90, idag körde jag en sjua på 60, haha! Men de lär väl ta sig ara man får in de nya, dock så borde jag klara av på 70 iaf, de är de ja vill upp i. Tackar du! Hoppas jag med! Det är juh prio kontakt även om jag kör lite tyngre set, så funderar på att skriva upp passen som så där o tillägga om det händer något speciellt bara, eftersom jag drar ner vikterna i vissa övinngar.
Haha ja egentligen! Kommer jag över 10 rep på 49 komma nånting kilos hantlarna kan ja lova dig att ja byter till bänken
Så kommer åtminstone testa mitt komponerade schema här denna 8veckors period som kommer efter jul åtminstone. Byter o har mig o tänker o lägger upp mål o får för mig att köra tungt o en kontakt o sen lätt o sen hula hula, men va fan ja är en virrig typ, kroppen växer då iaf, även om jag meckar på lite hur som helst
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.