Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

Home Forums Dagböcker Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 1,415 total)
  • Author

Igår körde jag ett sista tungt armpass innan vilan i veckan som kommer:)

Sittande växlande hantelcurl: 3 set med 4, 4, 4 rep/arm
    Kabelcurl: 2 set med 8, 6 rep
    Preachercurl: 2 set med 12, 6 rep
    Stående framåtlutande koncentrationscurl: 1 set med 10 rep/arm
    Liggande tricepspress, rak stång: 3 set med 4, 4, 3 rep
    Sittande frenchpress med curlstång: 3 set med 12, 8, 5 rep
    Pushdowns: 4 set plus 1 drop med 6, 4, 3, 2 rep + 12 rep

PAIN efter gårdagens, veckans sista pass! :D
    Armarna var utan tvekan blodfyllda…vet säkert
    Bara att fylla på med Protte och Vitargo

Håller just nu på med en lite halv-grisig ätardag innehållandes Skräpmat, glass, godis, fika med mera :P

Får passa på nu då deffen börjar lite lätt på måndag.

Ha det bra allihopa och ha en trevlig helg!

Fredrik.J wrote:
    Håller just nu på med en lite halv-grisig ätardag innehållandes Skräpmat, glass, godis, fika med mera :P

Får passa på nu då deffen börjar lite lätt på måndag.

Ha det bra allihopa och ha en trevlig helg!

Soft..
    Har du nått matschema än då? :D

Sami.A wrote:
    Soft..
    Har du nått matschema än då? :D

YES!

Ja det är väl de som är på sida 48, me lite kluringar hit o dit, dudå? :)

Ja förta dagen på viloveckan, tänker dock ha aktiv vila nu.
    Deffstart idag, mjukstart med andra ord. Ska först o främst då denna vecka ändra kost och försöka få in någon slags rutin. Brukar ibland växa till någon centimeter under viloveckan så därför kommer inge mått förräns nästa vecka.

Efter ätardag o massa glass igår så: Morgon och startvikt: 105 kg!
    Första delmål är att helt enkelt tappa vikt, andra är att komma i relativt god form, sen får vi se med tiden hur långt det går och hur bra det går. Känner jag att jag tappar mkt muskler eller tappar mkt styrka så slutar jag helt och möjligtvis startar om eller lägger av helt enkelt, ska försöka så gott jag kan att komma i ”god” form iaf, till student och bal med mera.

Dagen har iaf sett ut som så att jag hittills varit ute på en promenad i rätt rask takt, 30 min, paus på affären för att slänga ner lite mat till veckan och dagen. edan 15 mins rask promenad hemåt igen.

Steg upp 11 så har hunnit med 2 mål endast.

Frukost: 2 dl Havregryn, 5 dl Mjölk, 2 skopor protein (48 gram), 2 Omega-3,(kanske fettet borde få vänta till senare?) Multivitamin:
    Totalt ca 750 kcal

Efter prommis ca 30-40 gram vitargo: ca 250 kcal

Sen lunch: 5 riskakor(48, men ca 50 gram), Tonfisk (150 gram), Cashew nötter(10 gram), Kesella med funlight(250 gram)
    Totalt ca: 730 kcal

Har tryckt i mig mkt på 2 mål, men har väl ungefär hälften kvar att äta. Just nu känner jag mig mätt p.g.a att jag brukar äta dåligt på förmiddagen och grisat i mig mkt mot kvällen. Så får se hur de känns.

Kanske tar en till lätt prommis i lugnt tempo ikväll då ja får besök av en polare, skönt att ta ett snack över en promenad och då det är bra väder med.

Långt inlägg men tack för mig :)

Fredrik.J wrote:
    Ja förta dagen på viloveckan, tänker dock ha aktiv vila nu.
    Deffstart idag, mjukstart med andra ord. Ska först o främst då denna vecka ändra kost och försöka få in någon slags rutin. Brukar ibland växa till någon centimeter under viloveckan så därför kommer inge mått förräns nästa vecka.

Efter ätardag o massa glass igår så: Morgon och startvikt: 105 kg!
    Första delmål är att helt enkelt tappa vikt, andra är att komma i relativt god form, sen får vi se med tiden hur långt det går och hur bra det går. Känner jag att jag tappar mkt muskler eller tappar mkt styrka så slutar jag helt och möjligtvis startar om eller lägger av helt enkelt, ska försöka så gott jag kan att komma i ”god” form iaf, till student och bal med mera.

Dagen har iaf sett ut som så att jag hittills varit ute på en promenad i rätt rask takt, 30 min, paus på affären för att slänga ner lite mat till veckan och dagen. edan 15 mins rask promenad hemåt igen.

Steg upp 11 så har hunnit med 2 mål endast.

Frukost: 2 dl Havregryn, 5 dl Mjölk, 2 skopor protein (48 gram), 2 Omega-3,(kanske fettet borde få vänta till senare?) Multivitamin:
    Totalt ca 750 kcal

Efter prommis ca 30-40 gram vitargo: ca 250 kcal

Sen lunch: 5 riskakor(48, men ca 50 gram), Tonfisk (150 gram), Cashew nötter(10 gram), Kesella med funlight(250 gram)
    Totalt ca: 730 kcal

Har tryckt i mig mkt på 2 mål, men har väl ungefär hälften kvar att äta. Just nu känner jag mig mätt p.g.a att jag brukar äta dåligt på förmiddagen och grisat i mig mkt mot kvällen. Så får se hur de känns.

Kanske tar en till lätt prommis i lugnt tempo ikväll då ja får besök av en polare, skönt att ta ett snack över en promenad och då det är bra väder med.

Långt inlägg men tack för mig :)

Då fortsätter vi med middagen:
    400 gram torsk, 150 gram potatis(3 st), en paprika, en avocado, en matsked olivolja, 10 gram cashwenötter, fun-light.
    Totalt: ca 7-800 kcal

Ikväll blir det hallon och kesella:

Rent protein innan läggdags

Jaa imorse låg morgonvikten på 103.5 kg, så gått ner 2.5 kg, tror dock bara det är överflödet som jag möjligtvis lagt på mig ifrån ätardagen, sen så ramlar kanske dom första kilona lite lättare, annars får jag äta lite mer. Så man inte tappar för mycket.

Du vågar inte lägga ut före och efter bilder? Hoppas det blir en lyckad deff, så du slipper torska onödigt med muskelmassa. 0.5kg/vecka ska vara en lagom nedgång. Hur mycket planerar du att gå ner?

Mvh Jerka

Jerka wrote:
    Du vågar inte lägga ut före och efter bilder? Hoppas det blir en lyckad deff, så du slipper torska onödigt med muskelmassa. 0.5kg/vecka ska vara en lagom nedgång. Hur mycket planerar du att gå ner?

Mvh Jerka

Kul att du kikar in! Tackar, hoppas det iaf :)
    Yes i know, ska försöka på nå sånt, men nu for nog de första bara fort, ser då ingen skillnad så…

Jadu bra fråga, ska iaf komma i bättre form mot student och bal och så vidare :) Sen så händer det alltid en del under sommaren så…man får se helt enkelt.

Angående bilder så får jag itne till några bra med kameran då den är värdelös…har dock en halv avslappnad bild på ryggen men där ser jag ut som en säl, frågan är om man vågar lägga upp den :D

ja det är klart, många som är nyfiken ju :p

Ja har varit borta från huset mitt sen onsdag kväll, därför ja inte varit så aktiv. Kosten har varit helt okej, tror dock ja ätit för lite, har varit ute o haft mig, inte haft tid o koncentrerat mig på maten, så ordentligt börjar deff imorgon, dock har kosten ändå varit helt okej, vågen kollar ja imorgon. Sömn har varit värdelös o som sagt kanske lite mat, så ska försöka äta i mig lite mat idag iaf. Eftersom det inte varit träning under veckan så har jag inte ett jävvla pisstryck i kroppen, också på grund av dålig sömn o slarvig kost, men men som sagt, startar imorgon med ett hårt pass :)

Efter att ha läst senaste body så funderar jag på att göra om mitt schema, och köra liknande schema som Farzad Kazemi kör på för tillfället.
    Har kört mitt schema länge och det känns som dags för lite förnyelse.

Måndag: Bröst, Vader, Mage
    Tisdag: Armar
    Onsdag: Rygg, Baksida lår
    Torsdag: Axlar
    Fredag: Vader, Framsida Ben

Lite frågeställningar ställer jag mig dock:
    Armar, men mest tyngdpunkt triceps dagen efter bröst har jag klarat mig bra på så det är inget större problem. Frågan jag ställer mig själv är hur ryggpasset går då biceps är dagen före. Axlarna rätt nära tricepspasset men ska nog inte spela så stor roll. Annars så ska ja köra på.

jwallin wrote:
    ja det är klart, många som är nyfiken ju :p

Oj missade detta, njaa får se!

Vikten står iaf imorse på 101.9 kg :|

Ska äta lite i veckan o se, vill inte tappa nu för fort. Men stoppar juh i mig en ca 700 kcal extra före o efter träning så….

Körde bröst idag, skriver upp passet senare

Ja här kommer passet, tung träning under deffen, upp till 6 rep som max. Komplementövningar såsom stående hantellyft för axlar, nån koncentrationscurl för biceps med mera körs lättare mellan 8-12 rep, avslutningsövningar med andra ord.

Dagens pass blev Bröst och Vader[/b], (ska ta tag i vadträningen nu, då det inte känns alls i knät då jag kör vader)

Plan Hantelpress:
    46.8 x 6
    46.8 x 5
    50+ x 3

Uppåtlutande Hantelpress:
    36.9 x 6
    39.1 x 6
    41.6 x 4(5)
    44.1 x 3

Uppåtlutande Flyes:
    1 set med 12 rep, minns ej vikt, men mkt lätt och riktigt djupa.

Nedåtlutande Hantelpress:
    36.9 x 6
    36.9 x 5
    39.1 x 3

Sedan körde jag Vader, läste artikeln i body om Graneheims vadträning och körde ganska liknande. Med burns o.s.v. Hackliften: 1 tungt set med 8 rep, singlar upp till 12 rep. Ungefär halva vikten så många rep ja orkade, vila, samma igen. Några singlar med burns. Tåhävningar i smith utan vikt, stretch. Sittande vadpress lätta vikter med många rep och avsluta med några burns. Liknande ”kan inte gå” känsla efter det.

Passet gick helt okej, nedåt gick det dock ovanligt tungt.

Ska köra tungt och resolut som sagt under deffen med rätt få rep. Börjar även skriva upp vikterna från passen nu då styrkan förhoppningsvis ökar.

Gårdagens pass blev Armar![/b]

Skivstångscurl:
    55 x 6
    60 x 5
    65 x 3

Stående Växlande Hantelcurl:rep/arm
    26.8 x 6
    29.1 x 4
    31.4 x 2

Sittande preachercurl i maskin: ? x 12 rep
    Supersetat med framåtlutande koncentrationscurl x 10 rep/arm

Liggande Tricepspress med rak stång:
    60 x 3
    62.5 x 3

Sittande Frenchpress med curlstång:
    38 x 6
    43 x 6
    48 x 3

Pushdowns i nedre trissan:
    50 x 6
    55 x 4
    60 x 2(3)

Supersetat med kick-backs ? x 12 rep/arm

Kung pass, Pb i stångcurl, riktigt strikta o fina rep. Även pb i måndags i uppåtlutande press, de kom jag på nu. Känns verkligen som att styrkan kommer öka nu med få rep.

Dagens pass Rygg, Traps[/b]

Skivstångsrodd:
    120 x 6
    125 x 4
    130 x 4 (dock med bälte på, något snabbare hastighet)
    Supersetat med hyperextensions x ?rep

Hantelrodd: rep/arm
    50+ x 6
    50+ x 6
    50+ x 6

Breda Latsdrag framför: (höll bredare än vanligt idag, tog mkt bra)
    90 x 6
    90 x 5
    90 x 5 superset med
    60 x ?

Latsdrag med v-handtag:
    85 x 6
    90 x 4
    95 x 3 Superset med
    60 x ?

Körde kabelrodd 12 rep, max i magasinet, ligger inte på mkt. Men körde som sista övning bara väldigt lätt.

Shrugs i smith: (ungefär med stopp)
    160 x 8
    160 x 8 Supersetat med
    120 x 6

Upprätt rodd i nedre trissan:
    30 x 6
    35 x 6
    40 x 5

Helt körd efter dagens pass, tog oväntat bra på ryggen idag. Helt kung.:)

Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 1,415 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.