Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

Home Forums Dagböcker Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 1,415 total)
  • Author
    Fredrik.J wrote:
    Dagens Bröstpass såg ut som följande:

Plan Hantelpress: 2-3 min vila
    41.6 x 6
    44.2 x 5
    46.8 x 3
    (styrkan i brösten är på väg igen iaf)

Sedan 1 min vila på alla set

Uppåtlutande Hantelpress: 3 set med 12, 10, 6? rep:|

Cable crossovers för nedre: 3 set med 12, 8, 6 rep
    Drop till nedåtlutande hantelpress 15 rep

Plana flyes: 2 set med 12, 10 rep

Uppåtlutande Flyes: 2 set med 12, 10 rep
    Lätt drop och slut för idag

Brösten verkar reagera bra på lite högre intensitet, för tidigt att säga iofs, men känns betydligt bättre iaf. Passen snittar nu mellan 45 – 55 min. Får se om denna träning ger lite resultat.
    :)

Tja!
    Riktigt bra pass igen, du är riktigt stark du. En fråga, får du bra kontakt när du ligger på 3 reps?
    Kör hårt

Helmut wrote:
    Tja!
    Riktigt bra pass igen, du är riktigt stark du. En fråga, får du bra kontakt när du ligger på 3 reps?
    Kör hårt

Tackar! Brösten tycker jag dock själv förutom ben är min svagaste muskel…men hoppas på bygga på det. Känslan blir väl lite mindre då man höjer vikten så pass mycket men känslan är faktiskt rätt bra, så länge jag använder mestadels bröst. Blir iofs svårare juh tyngre man går.

Kör nytt schema som innefattar 3 svintunga set, med 2-3 min vila, följt av många set med 1 min vila med mer rep. Så därför är jag rätt lågt, sen är jag nog en hel del viktkåt men försöker jobba bort det, när man ändå vill bli byggare och inte styrkelyftare:)

Fredrik.J wrote:
    Tackar! Brösten tycker jag dock själv förutom ben är min svagaste muskel…men hoppas på bygga på det. Känslan blir väl lite mindre då man höjer vikten så pass mycket men känslan är faktiskt rätt bra, så länge jag använder mestadels bröst. Blir iofs svårare juh tyngre man går.

Kör nytt schema som innefattar 3 svintunga set, med 2-3 min vila, följt av många set med 1 min vila med mer rep. Så därför är jag rätt lågt, sen är jag nog en hel del viktkåt men försöker jobba bort det, när man ändå vill bli byggare och inte styrkelyftare:)

Är brösten bland din svagaste muskel så är du riktigt stark, du å Sami lär ju va bland dom starkaste i eran ålder på detta forumet helt klart. Ditt schema låter intressant, funkar det bra så kanske man själv ska prova sig på det:) .
    Iaf kör på:emo-thumb

Helmut wrote:
    Är brösten bland din svagaste muskel så är du riktigt stark, du å Sami lär ju va bland dom starkaste i eran ålder på detta forumet helt klart. Ditt schema låter intressant, funkar det bra så kanske man själv ska prova sig på det:) .
    Iaf kör på:emo-thumb

Får tacka så mycket! Men starkast är jag absolut inte, Sami är galen, och det finns många som är ännu värre. Man blir förvånad varje dag…

Ja skönt är det iaf då jag tidigare vilat mellan 2-3 min varje set. Intensitet nu! :) Men är vecka nr 2 så ska inte utvärdera ännu. Får återkomma med mer sen då jag prövat ett tag! :pop:

Dagens Armpass[/b]

Biceps
    Skivstångscurl: (2-3 min vila)
    55 x 6
    60 x 4
    60 x 3(hjälp sista)

Vila 1 min mellan alla följande set

Sittande växlande hantelcurl: 3 set med 12, 10, 10 rep/arm
    Preachercurl med curlstång: 3 set med 10, 7, 5 rep
    Hammercurl: 2 lätta set med 12, 12 rep/arm

Triceps
    Pushdowns: (2-3 min vila) Vikten där är mysko, de är i övre trissan och inte i cablecrossen, det finns 2 och en känns betydligt lättare….så viktmässigt vet jag inte hur det sak tolkas men så här ser det ut iaf.
    50 x 6
    55 x 5
    60 x 2:|

Sedan igen alla set med 1 min vila

Pushdowns i latsdrag med rep: 3 set med 12, 12, 9 rep
    Liggande press bakom huvudet med hantlar: (frenchpress med hantlar typ): 2 set med 10, 10 rep. Kör båda armar samtidigt.
    Sittande tricepsextension med hantel, en arm i taget: 2 set med 10, 8 rep/arm

Pang sa det och mina armar var blodfyllda

Och för dom som säkert undrar, så kör jag absolut inte till failure på alla set på armarna…

Fredrik.J wrote:
    Skivstångscurl:
    60 x 4

Ditt j*vla äckel. :p
    Hehe, nää skojja bara, riktigt stark e du i armarna Fredrik. :emo-thumb
    Bra pass..:bb2:

Haha du kan vara ett äckel, stor man! 8) Tack, ja jobbar på det, dock i hantelcurlen ligger jag på 18.6 nu, mer rep, liten vila, pump!!! Ajaj :)

Fredrik.J wrote:
    Dagens Armpass[/b]

Biceps
    Skivstångscurl: (2-3 min vila)
    55 x 6
    60 x 4
    60 x 3(hjälp sista)

Vila 1 min mellan alla följande set

Sittande växlande hantelcurl: 3 set med 12, 10, 10 rep/arm
    Preachercurl med curlstång: 3 set med 10, 7, 5 rep
    Hammercurl: 2 lätta set med 12, 12 rep/arm

Triceps
    Pushdowns: (2-3 min vila) Vikten där är mysko, de är i övre trissan och inte i cablecrossen, det finns 2 och en känns betydligt lättare….så viktmässigt vet jag inte hur det sak tolkas men så här ser det ut iaf.
    50 x 6
    55 x 5
    60 x 2:|

Sedan igen alla set med 1 min vila

Pushdowns i latsdrag med rep: 3 set med 12, 12, 9 rep
    Liggande press bakom huvudet med hantlar: (frenchpress med hantlar typ): 2 set med 10, 10 rep. Kör båda armar samtidigt.
    Sittande tricepsextension med hantel, en arm i taget: 2 set med 10, 8 rep/arm

Pang sa det och mina armar var blodfyllda

Satan vilket gött pass, riktiga heavyweigths där i stångcurlen:P
    Pumpen ä det bästa, då kan man stolt gå hem å mäta armarna sen:p

Helmut wrote:
    Satan vilket gött pass, riktiga heavyweigths där i stångcurlen:P
    Pumpen ä det bästa, då kan man stolt gå hem å mäta armarna sen:p

Tack du Helmut! Haha stämmer :)

Har kört 3 pass, inget på midsommar utan körde ben igår(lördag) istället:

Onsdagen: Ryggpasset som gick bättre än förra gången, iaf 3a på 187.5 i mark, inte super…men får försöka komma igång med marken igen.

Torsdagen: Axelpasset, körde sittande hantelpress som tung övning då smithen var upptagen, som bäst en 2:a på 39.1 kg:s hantlarna, dock med lite hjälp, gick förbannat tungt.

Lördagens benpass var dock riktigt bra så det kan jag skriva upp, ensam lördag kväll på gymet:

Som vanligt tungt med 2-3 min vila på första övningen.

Hacksquat:
    110 x 3
    120 x 3
    130 x 3
    140 x 2(inte fina rep, men dom var atg och upp iaf)
    Drop till frontböj x 12 rep…Har även gjort(2:a på 92.5 kg i frontböj atg, inga sjuka vikter men bra för mig)

Benpress med 1 min vila:
    200 x 12
    200 x 12
    230 x 6
    Här vilade jag 2 min)
    270 x 2

Sedan benspark: 2 set 20, 12 rep, squeeze! :)

Sedan körde jag 4 set för baksida, med 15, 12, 8, 5 rep plus drop

Vader hann jag även med något set…

Jobbar som fan med benen nu, dom ska fasiken växa…knäböjen känns på snudd obehaglig, men frontböjen går hur bra som helst?!

Fredrik.J wrote:
    Har kört 3 pass, inget på midsommar utan körde ben igår(lördag) istället:

Onsdagen: Ryggpasset som gick bättre än förra gången, iaf 3a på 187.5 i mark, inte super…men får försöka komma igång med marken igen.

Torsdagen: Axelpasset, körde sittande hantelpress som tung övning då smithen var upptagen, som bäst en 2:a på 39.1 kg:s hantlarna, dock med lite hjälp, gick förbannat tungt.

Lördagens benpass var dock riktigt bra så det kan jag skriva upp, ensam lördag kväll på gymet:

Som vanligt tungt med 2-3 min vila på första övningen.

Hacksquat:
    110 x 3
    120 x 3
    130 x 3
    140 x 2(inte fina rep, men dom var atg och upp iaf)
    Drop till frontböj x 12 rep…Har även gjort(2:a på 92.5 kg i frontböj atg, inga sjuka vikter men bra för mig)

Benpress med 1 min vila:
    200 x 12
    200 x 12
    230 x 6
    Här vilade jag 2 min)
    270 x 2

Sedan benspark: 2 set 20, 12 rep, squeeze! :)

Sedan körde jag 4 set för baksida, med 15, 12, 8, 5 rep plus drop

Vader hann jag även med något set…

Jobbar som fan med benen nu, dom ska fasiken växa…knäböjen känns på snudd obehaglig, men frontböjen går hur bra som helst?!

Gött pass du, vi ligger på samma vikter nästan å då har du inte tränat ben på hur länge som helst, starkt gjort. Vänta ett tag du så kommer dom att växa fort som faan:up:

Helmut wrote:
    Gött pass du, vi ligger på samma vikter nästan å då har du inte tränat ben på hur länge som helst, starkt gjort. Vänta ett tag du så kommer dom att växa fort som faan:up:

Tack helmut, dock knäböjen är jag värdelös i…Tack du, hoppas verkligen på det! :)

Idag är jag sur som jag vet inte, p.g.a beställning av kreatin med mera, som är 1 vecka sen och nu helt plötsligt inte finns i lager?!? Lite så här smått mordisk är man just nu…

Tacka vet jag annat företag där man alltid beställer, där man även nu beställt om igen då, idag.

Bröst idag, med tanke på humöret så kommer det antingen gå åt helvete eller grymt bra, låter dock vad jag tror vara osagt. Ska börja med bänk idag, smith eller vanlig i dont care, men tungt iaf…

Wish me luck!

Opp med passet nu, säker på att det var riktigt tunga vikter:)

Viewing 15 posts - 571 through 585 (of 1,415 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.