Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

Home Forums Dagböcker Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 1,415 total)
  • Author
    emme wrote:
    du är fort tillbaka ska du se!

Det får vi hoppas :(

Som sagt skriver som inte upp vikterna förräns jag kommit tillbaka i gammelformen, men men, idag körde jag rygg, har längtat ruskigt efter detta, helskönt efter ryggpass! Svettigt värre, och ruskigt skönt att få breda på b.l.a vingarna!

Idag körde jag ben! Passet såg ut nå sådant här:

Knäböj(första gången)
    82.5 x 8
    87.5 x 8

hacksquat:
    95 x 8
    95 x 8

Benpress: (lätta pressar idag)
    170 x 10
    170 x 10

4 set liggande lårcurl minns ej vikt eller repantal

Sen 4 set Vader, med lång stretch!

Ett bra pass idag, knäböjen kördes lätt, första gången jag kör med fri stång! hade ingen passare och har inget powerrack på gymet, har som ett slags ställ där man i nödfall kan lägga stången om man inte orkar upp men inte ett justerbart powerrack då. Körde inte alltför tungt, hade orkat mer kilon, mer rep men det var väl lite halvmysko för första gången, lite vingligt, men kommer att böja med fri stång, kommer stegvis lasta på vikt tills jag hittar ”min” vikt så att säga, och så att jag kan lyfta kontrollerat utan att ta död på mig själv! Men det kändes bra med fri faktiskt, får se hur det går! :)

Härligt med knäböj ! :>

Är tvungen att träna förmiddag innan skolan imorgon, så jag har ingen träningskompis vilket betyder att jag kan inte köra bänk imorgon heller då, crap!

Aja nu ska jag upp imorgon, äta, ladda, Sen ska brösten explodera! Pressa pressa pressa imorgon! även om det måste bli hantlarna, så ska jag pressa pressa pressa!

I am ready for this shit :buttrock:

bullis wrote:
    Bara o slita tag i nån på gymmet och be dom passa..

Iofs men jag körde med hantlar idag, trots att jag till och med träffade en del jag känner! Kände mig bara väldigt sugen för första gången på att köra med hantlar!

Dagens Bröst[/b]pass såg ut så här:

Plan Hantelpress:
    36.9 x 10
    36.9 x 7
    41.6 x 3

Uppåtlutad Hantelpress:
    31.4 x 10
    31.4 x 8
    31.4 x 6

Nedåtlutad Hantelpress:
    29.1 x 10
    29.1 x 10
    29.1 x 7

Enkelt bröstpass som tog ruskigt skönt idag, fått tillbaka bröst styrkan nu iallafall vilket känns SKÖNT! Vet ej varför jag testade 41.6orna men dom såg lockande ut och var tvungen att testa, och det kändes faktistk riktigt bra! Nedåtlutande hantelpressen gick lätt och jag ska höja den, men eftersom jag ska palla 3 set så började jag både på uppåt och neråt liiite lättare, just så jag ska orka igenom tre arbetsset. hur som helst, plus till dagens pass, brösten mår bra nu! :nod

Dagens Bröst[/b]pass såg ut så här:

Plan Hantelpress:
    36.9 x 10
    36.9 x 7
    41.6 x 3

Uppåtlutad Hantelpress:
    31.4 x 10
    31.4 x 8
    31.4 x 6

Nedåtlutad Hantelpress:
    29.1 x 10
    29.1 x 10
    29.1 x 7

Drog in lite crunches på snedbänk med en 25 kilos platta, och nåt set omvända crunches med hantel, (variation på benlyft)

Enkelt bröstpass som tog ruskigt skönt idag, fått tillbaka bröst styrkan nu iallafall vilket känns SKÖNT! Vet ej varför jag testade 41.6orna men dom såg lockande ut och var tvungen att testa, och det kändes faktistk riktigt bra! Nedåtlutande hantelpressen gick lätt och jag ska höja den, men eftersom jag ska palla 3 set så började jag både på uppåt och neråt liiite lättare, just så jag ska orka igenom tre arbetsset. hur som helst, plus till dagens pass, brösten mår bra nu! :nod

Dubbelpost, sorry

ReNeGaDe wrote:
    Det gör inget, vi förlåter dig :):p
    Ser ut som ett bra pass! Och du är inte så klen precis, hehe.. Men hur gör du dem nedåtlutade hantelpressarna? lägger du vikter under bänken, eller har ni en sån speciell bänk för just den övningen?

Det låter bra! :)
    Dom har en speciell bänk, känns lite vingligt och mysko, men väldigt skönt är det ! :)

ReNeGaDe wrote:
    Aha okej:) Tycker du nedåtlutande pressar fungerar bra för den nedre delen av bröstet? Tänkt testa den, men det har aldrig blivit av. Släng upp en bild på pattarna så jag kan bli motiverad att köra den!:)

Bra bilder får du inte ännu ;) Tycker den tar bra då man får in den, dock in te kört den så mycket, tycker däremot om o köra för nedre i cabeln och riktigt riktigt klämma åt muskeln varje rep, tar bra tycker jag! :emo-thumb

Det är ju tunga hantlar du andvänder! blir lite sugen att testa hantelpressen. men blir nog efter dm isåfall =)

emme wrote:
    Det är ju tunga hantlar du andvänder! blir lite sugen att testa hantelpressen. men blir nog efter dm isåfall =)

jag tycker tvärtom, mina bröst och ben är mina svagaste muskler styrkemässigt…
    Gör det du kan dock behöva ett par kilo till på hantlarna:emo-thumb

Dagens Armpass[/b]

Skivstångscurl:
    50 x 10
    50 x 8

Sittande Hantelcurl per arm:
    23.8 x 10
    23.8 x 8

Kabelcurl:
    60 x 15(väldigt koncentrerat)
    70 x 9

Pumpade ur biceps i maskin på lätta vikter

Liggande Tricepspress:
    48 x 10
    48 x 9

Skullcrushers:
    38 x 10
    40.5 x 7

Pushdowns i latsdragmaskinen:
    ? x 10
    ? x 8

Pumpade ur med vanliga pushdowns på 70 i cabeln med ca 15 rep

Rätt okej pass idag men biceps styrkan kommer inte tillbaka ännu, men snart kanske! Körde pushdowns i latsdraget vilket tog ruskigt bra, TRYCK TRYCK kan jag bara säga! Vet inte varför riktigt, om det blir annan vinkel eller om det är någon skillnad, tyngre än cabeln var de då, men minns ej vikten, men det är inte huvudsaken väl? :)

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 1,415 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.