Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

Home Forums Dagböcker Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,111 through 1,125 (of 1,415 total)
  • Author
    Fredrik.J wrote:
    Bröst eller axlar! Inte tränat axlarna p.g.a skadan på flera veckor, men vet inte om ja kan kötta dom så mkt, o är sugen på ett köttarpass, så kanske bröst. :)

Kan iaf säga som så att om jag inte kunde gå imorgon, så har jag inte ens ben att röra på idag ;)

Gå igår, aja sprolla. Sugen som fan på axlar :

Robin U wrote:
    Bilder

På vad? :

:pop:

Dagens pass Axlar och lite traps

Efter en massa uppvärmning och så vidare.

Sittande press framför i smith: 4 set + 1 drop
    Stående hantellyft åt sidan: 3 set + 1 drop
    Enarms sidolyft i cc: 4 set, (2 fram + 2 bak), liten vila
    Stående framåtlutande hantellyft: 3 set + 1 drop
    Frontlyft: 2 set, liten vila

2 set shrugs, 15 rep, rätt lätt
    Upprätt rodd i cc: 3 set + drop

Sedan pumpade jag ur i smithen med enbart stången

Axeln kändes rätt igenom bra! Det är bara i ett läge det känns lite illa så undvek detta…Kunde iaf gå upp till 80 kg i sista setet, 7 reps. Inga monstervikter men det kändes bra att kunna ha något högre vikter i pressarna. Känns fruktansvärt skönt att få träna axlarna då man inte gjort det på några veckor, blir en utav mina priogrupper då jag kommer igång. Trapsen hade mkt mer att ge, men tog det lugnt på den fronten. Nu blir det till att laga ett halv kilo kycklingfile och nudlar till så man kan fylla litegrann :up:

Robert Svensson wrote:
    Jag gråter i själen nu när du inte redovisar vikter Freddan. 😥

:p

Kolla på dans journal istället, han viktoriserar, men axlarna är ja svag i. Mer tryck där nu ska jag ha! :D
    Du redoviar juh inte heller!

Storkarl! redovisa din grymma vikter nu!

Sick boys! I know

Prövar detta schemat i veckan, känns det bra, så kör jag så:

Måndag: Rygg och Baksida lår
    Tisdag: Axlar och Traps
    Onsdag: Vila
    Torsdag: Bröst och vader
    Fredag: Biceps och Triceps
    Lördag: Vila
    Söndag: Framsida lår, mage

Sen kör jag grepp då jag hinner hemma, eller så lägger jag in det i passen någonstans. Det som iaf jag måste jobba mkt med är baksida lår och vader, spec vaderna, det är bara viljan att tåla lite smärta. Får se hur de går iaf i veckan, annars går ja tillbaka till gamla schemat. :up:

Fredrik.J wrote:
    Kolla på dans journal istället, han viktoriserar, men axlarna är ja svag i. Mer tryck där nu ska jag ha! :D

Ja, inte fan blir det mkt bättre av att du kör sittande smithpressar. ;) Upp och stå karl!

KRAMPUS wrote:
    Ja, inte fan blir det mkt bättre av att du kör sittande smithpressar. ;) Upp och stå karl!

Måste juh akta min lilla axel…det kommer det kommer big bear! Du får köra framför så ska jag försöka klå dig :D

Chest today! Vi får se hur det går, tar det lugnt i början me tankje på axeln, får se om man vågar dra på lite :)

Dagens pass Bröst och vader

Plan hantelpress: 3 set
    Uppåtlutande hantelpress: 3 set
    Bröstpressmaskin: 3 set + 1 drop
    Uppåtlutande hantelpress supersetat med nedåtlutande hantelpress, lätta vikter, 3+3 set med 1 extra drop!

Sittande vadpress: 3 set med trippeldropp, 72.5 till 62.5 till 42.5 till 20 + ett extra drop efter VARJE set till Donkey Raises med kv.

Dagens pass var mkt bra! Hantelpressarna klarade axeln max vikt, 50 kg i sista pressen 8 rep. Alla pressar kändes så jäkla bra i brösten idag, tröööck! Vaderna skakade efter passet, vilade väldigt lite mellan seten. 1.25kgs vikterna låg mellan 20 plattorna så det skulle bli lättare och gå fortare att ta av.

Bra överlag och axeln kändes helt okej! Inte helst stabil dock ännu. Prövade att köra bänk med enbart stång men kändes inte 100 så vart mkt hantlar för dagen. Nu äre fylla på efter nykommit hem från jobb o sen äre upp för jobb imorgon igen:up:

Dagens armpass!

Biceps:

Stående växlande hantelcurl: 3 set + 1 drop
    Sittande cable curl: 3 set med dubbeldropp på varje
    Stångcurl i superset med hammercurl: 3 set, lätta vikter och en jäkla massa smärta och reps!

Triceps:

Pushdowns med vinklad stång: 3 set + 1 drop
    Frenchpress med hantlar, uppåtlutad bänk: 3 set med trippeldropp på varje
    Pushdowns med rep i cc: 3 set ovanför huvudet, med drop till vanliga varje set, + 1 extra drop

:up:

Hantelcurlarna gick inte alls bra, kändes inte super i axeln och gjorde färre rep på samma vikt som förra veckan. Däremot resterande armpass gick jäkligt bra. Mkt smärta med en hel del reps! Grymt tryck trots något lite kolhydrater, spec i Triceps!

:emo-thumb

Benpass väntar ikväll! :emo-thumb

Dagens Framsida lår pass

Benpress: 7 set med 30-4 rep
    Sista setet i benpressen var på 400 kg, sen togs det av 1 platta på varje sida tills det var 100 kg kvar. Tror det vart 6 drop i detta set, kan vara 7, trodde iaf jag skulle spy men inte det!

Hacklift: 6 set med 12-3 rep
    Sista setet i hacken körde jag på +160kg, som i benpressen plockades det av 1 platta på varje sida tills det inte var någonting kvar, tror det vart 4 drop iaf
    Här spydde jag lite

1 set benspark supersetat med utfall med hantlar, 20 reps och en hel del kliv

Giant set med djupa böj i smith, fötter långt fram och kläm upp – utfall med stång – benspark

Försökte på mig så många reps som möjligt, vart 3 vändor och i sista setet benspark körde jag även trippeldropp.

Här hade allt blod i kroppen förflyttat sig till låren, på ett ungefär!:emo-thumb

Innan jag hällde i mig drinken avslutade jag med frontböj med kv, klarade av 15 rep sen ramlade jag ihop totalt!

Detta var fan de roligaste passet på länge, tog helt musten ur mig, mådde illa och så sjuk pump i benen! I LOVE IT! :up:
    Hade dock inte klarat det utan mina 120 gram kolhydrater under passet och lika mycket efter.

Känns riktigt bra! :emo-thumb

Ja om man räknar med dropseten vart de närmare 40 set iaf.

Robert Svensson wrote:
    Mah gaad! FYFAN! Fredrik.

Det var roligt! =) Får senadrag då jag spänner dom tyvärr, så kan inte lägga nån bild

Viewing 15 posts - 1,111 through 1,125 (of 1,415 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.