Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

Home Forums Dagböcker Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 1,415 total)
  • Author

Dagens Armpass[/b]

Skivstångscurl:
    50 x 10
    50 x 8

Sittande Hantelcurl per arm:
    23.8 x 10
    23.8 x 8

Kabelcurl:
    60 x 15(väldigt koncentrerat)
    70 x 9

Pumpade ur biceps i maskin på lätta vikter

Liggande Tricepspress:
    48 x 10
    48 x 9

Skullcrushers:
    38 x 10
    40.5 x 7

Pushdowns i latsdragmaskinen:
    ? x 10
    ? x 8

Pumpade ur med vanliga pushdowns på 70 i cabeln med ca 15 rep

Rätt okej pass idag men biceps styrkan kommer inte tillbaka ännu, men snart kanske! Körde pushdowns i latsdraget vilket tog ruskigt bra, TRYCK TRYCK kan jag bara säga! Vet inte varför riktigt, om det blir annan vinkel eller om det är någon skillnad, tyngre än cabeln var de då, men minns ej vikten, men det är inte huvudsaken väl? :)

Bidrar även med en taskig bild men…kameran ni vet:(

Ska försöka komma upp me nå bilder så fort ja tar mig tid att gå o fixa nå uppladdnigsbara batterier som funkar :D

Du det såg ut som ett jädra arm och axelparti det där

stefanh wrote:
    Du det såg ut som ett jädra arm och axelparti det där

Njaaa kasnke bilden som ljuger lite, ljuset gör juh en del, sen så måste jag förstora bilderna så grymt mycket för att något ska synas, mobil från 1500-talet 8)

stor arm ! :bb3:

inge träning idag? :/

Jojo Emme! Här kommer dagens Axelpass:

Sittande Militärpress i smithmaskin:
    65 x 10
    65 x 8

Sittande Hantelpress:
    29.1 x 9
    31.4 x 6

Stående hantellyft:
    16.9 x 8
    16.9 x 7

Stående framåtböjda Hantellyft åt sidan:
    22.1 x 10
    22.1 x 10
    22.1 x10

2 set för framsida

Rätt tungt pass idag, var seg och trött lite allmänt men men…

Imorgon blir det rygg! ;)

Känns som att jag vill förnya träningen lite, fastän det går relativt bra, åtminstone innan resan så är jag nyfiken på förändring. Vill inte byta träningsdagar eftersom jag verkligen trivs med detta upplägg, dock har jag funderat på en sak:

Nämligen att träna bänkpress, knäböj, marklyft riktigt tungt, det vill säga att ligga på ett repantal på 3-5 kanske, och sedan köra fler reps med andra övningar…

Med andra ord kanske 2 set TUNG Bänkpress, sedan uppåt och nedåtlutande hantelpress med ett repsomfång på 8-10.

Med andra ord att forma lite styrka på först o främst dessa tunga basövningar och sedan köra fler rep på andra övningar men på samma muskel…

Vad tror ni om detta, någon som har erfarenhet?

Kritik Välkommen!

Litenkarl wrote:
    Tack desamma! Ja jag heter Fredrik Jansson, tränar på korpen, käste i din tråd om sm så antar nog att du kör i b-hallen!:nod

Det var som fan,, fler pitebor här.. Tränar oxå på korpen,, borde ha sett dig nån gång..!?

Imponerad av din armstryka….Kör hårt så syns vi kanske där nån gång!

Restless vad är ditt namn ? =)

Restless Får säga som dig, det var som fan! Lite svårt är det kanske att se dig med tanke på att du har ingen bild som visar ansiktet, men kanske jag känner igen dig om jag ser dig? Ser du mig någon gång är det bara hojta till så kanske vi ses! :) Får tacka förresten!

RenegadeNjaa som sagt, bilden ljuger nog, men ska försöka fixa bättre som sagt, så fort jag tar mig tid att fixa den min lilla grej som vill kalla sig själv för kamera, men men du får vänta :p

RYGGPASS 8) [/b]

Tunga marklyft:
    142.5 x 6
    152.5 x 3

Latsdrag framifrån brett grepp:
    80 x 9
    80 x 8
    85 x 7

Latsdrag med v-handtag:
    75 x 10
    80 x 7
    80 x 6

Hantelrodd: per arm
    41.6 x 9
    41.6 x 7

Hantelshrugs: per arm
    44.1 x 9
    44.1 x 8

Upprätt rodd i cable:
    60 x 12
    65 x 10

Dagens pass gick väl hyfsat, marken var TUNG!!! Helt sjukt, men ökningarna lär väl komma nu när ja kör så få rep, har nämligen tänkt göra detta iallafall i böjen och i marken då, bänken vet ja inte ännu…

Latsdragen var sjuka… ;)
    Länge sedan det tog så bra! Använde remmar idag för att koppla bort armarna så mycket som möjligt, men det gick riktingt tungt dom sista seten.

Annars vet jag inte vad jag ska säga om passet, ser fram emot knäböjen imorgon, nu när jag planerat att bli betydligt starkare i böjen, första målet jag sätter upp är 140 kg maxlyft i böjen…Enormt mål, men journalen heter långsiktiga mål så…Jag har år på mig ;)

Litenkarl wrote:
    RYGGPASS 8) [/b]

Tunga marklyft:
    142.5 x 6
    152.5 x 3

Latsdrag framifrån brett grepp:
    80 x 9
    80 x 8
    85 x 7

Latsdrag med v-handtag:
    75 x 10
    80 x 7
    80 x 6

Hantelrodd: per arm
    41.6 x 9
    41.6 x 7

Hantelshrugs: per arm
    44.1 x 9
    44.1 x 8

Upprätt rodd i cable:
    60 x 12
    65 x 10

Dagens pass gick väl hyfsat, marken var TUNG!!! Helt sjukt, men ökningarna lär väl komma nu när ja kör så få rep, har nämligen tänkt göra detta iallafall i böjen och i marken då, bänken vet ja inte ännu…

Latsdragen var sjuka… ;)
    Länge sedan det tog så bra! Använde remmar idag för att koppla bort armarna så mycket som möjligt, men det gick riktingt tungt dom sista seten.

Annars vet jag inte vad jag ska säga om passet, ser fram emot knäböjen imorgon, nu när jag planerat att bli betydligt starkare i böjen, första målet jag sätter upp är 140 kg maxlyft i böjen…Enormt mål, men journalen heter långsiktiga mål så…Jag har år på mig ;)

Gryma lastdrag mannen,,, och jag ska hojta till om jag ser dig. Inte för att jag har den blekaste om hur du ser ut men mne..Är mest och tränar på kvällar…
    Iofs har jag inte tränat så länge typ sen i början på juni.. Har satt upp mina mål fram till jul..200kg i böjen 200kg i marklyft.. 140 i bänken.. Men de går trögt speciellt i bänken.. Så om du ser nån ligga i bänken med lite vikter och svära så är det jag..:emo-thumb

Och du tror du ökar rätt fort i böjen om du börjar träna benen ordentligt..Go for it!

Restless wrote:
    Gryma lastdrag mannen,,, och jag ska hojta till om jag ser dig. Inte för att jag har den blekaste om hur du ser ut men mne..Är mest och tränar på kvällar…
    Iofs har jag inte tränat så länge typ sen i början på juni.. Har satt upp mina mål fram till jul..200kg i böjen 200kg i marklyft.. 140 i bänken.. Men de går trögt speciellt i bänken.. Så om du ser nån ligga i bänken med lite vikter och svära så är det jag..:emo-thumb

Och du tror du ökar rätt fort i böjen om du börjar träna benen ordentligt..Go for it!

Tack Tack! Älskar ryggpass, så extremt roligt nu på äldre dar! :P

Jaha okej! jag tränar mest eftermiddag, 2-4 tiden, efter skolan så…

Okej kikade i din journal och såg det, men du verkade ha lagt ner den? :/ Hur som helst verkar dina mål gå bra tycker iallafall jag, grymma ökningar på så kort tid!

haha ja får hojta till även om de där med bänken har jag svårt att tro på, för egen del är vikterna betydligt mindre! :frust:

BEN och VADER[/b]

Knäböj:
    100 x 4
    100 x 4
    100 x 3

Hacksquat:
    90 x 10
    92.5 x 8

Benpress:
    140 x 20
    160 x 12

Liggande lårcurl:
    11 x 10
    12 x 9
    12 x 8
    14 x 5

Sittande Vadpress:
    40 x 10, stoppsekund per rep
    40 x 10, stoppsekund per rep
    70 x 10, med stopp
    70 x 10, med stopp
    25 x 60 plus

Mysigt pass för benen idag, böjen får väl arta sig tycker jag, är helt svag i böjen men får ta o öka till mig där då! Målet på 140 är väl snarare en dröm…;) Men jag ska försöka så gott jag kan med böjen! baksida skall köras med axlar men är så ovan med det att ja glömmer bort det, så det har blivit baksida följande två benpass. Benpressen gick sjukt dåligt, var helt körd i benen! Men men så äre! Längtar faktiskt till nästa benpass!

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 1,415 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.