Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

Home Forums Dagböcker Byggande och långsiktiga mål ifrån Fredrik!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,396 through 1,410 (of 1,415 total)
  • Author

Kvällens axelpass!

Sittande hantelpress: 21.2 x 15, 31.4 x 8, 36.9 x 8, 44.6 x 5 + drop
    Stående alternerande militärpress: 40 x 12, 50 x 14, 70 x 6
    Stående hantellyft åt sidan: 3 set + drop
    Framåtlutande hantellyft åt sidan i dropset med facepulls: 3 + 4 set

Sedan körde jag lite traps mest för att få in lite blod i dom.

Även detta ett bra pass! Känns bra i veckan hittills! Men så är det väl då annat går sämre.
    Alternerande militärpressen med fri stång betyder 1 rep framför, 1 rep bakom. 6 rep betyder då 3 på varje.

Nöjd i varjefall! :up:

Dagens Framsida lår pass:

Knäböj: 60 x 3, 100 x 3, 140 x 3, 170 x 3, 200 x 1! YES:emo-thumb
    Hacklift, räknar enbart plattorna: 40 x 5, 80 x 5, 120 x 5, 160 x 4, 190 x 3 + drop till enbensbenpress + drop till benpress.
    Benspark: 40 x 20, 60 x 20, 75 x 20 + drop till liggande lårcurl + drop till utfall

Inte riktigt byggarpass men tänkte ta mig fan ta 200 idag och det gick, körde överlag riktigt tungt. Djupet på sista böjen var inte fullt atg men ändå bra djup.
    Sista setet i hacken var nog inte enbart med låren, haha men det gick upp. Alla drop körde jag riktigt djupt och mest för att baksidan skall få lite action igen. Känner inte av något alls om jag inte trycker väldigt hård mot baksida lår men kör ändå för att få in blod där.

Prövade även att köra böj på 60 kg med lindor, löst lindade sådana, men kändes mysko. Skall be om hjälp för att få dom rätt lindade och inte för hårt heller. Så böjen var idag enbart med bälte. Men riktigt nöjd överlag trots dålig kost och tomt huvud, jag som är offseason? :

Iaf, tumme upp! :)

Fredrik.J wrote:
    Dagens Framsida lår pass:

Knäböj: 60 x 3, 100 x 3, 140 x 3, 170 x 3, 200 x 1! YES:emo-thumb
    Hacklift, räknar enbart plattorna: 40 x 5, 80 x 5, 120 x 5, 160 x 4, 190 x 3 + drop till enbensbenpress + drop till benpress.
    Benspark: 40 x 20, 60 x 20, 75 x 20 + drop till liggande lårcurl + drop till utfall

Inte riktigt byggarpass men tänkte ta mig fan ta 200 idag och det gick, körde överlag riktigt tungt. Djupet på sista böjen var inte fullt atg men ändå bra djup.
    Sista setet i hacken var nog inte enbart med låren, haha men det gick upp. Alla drop körde jag riktigt djupt och mest för att baksidan skall få lite action igen. Känner inte av något alls om jag inte trycker väldigt hård mot baksida lår men kör ändå för att få in blod där.

Prövade även att köra böj på 60 kg med lindor, löst lindade sådana, men kändes mysko. Skall be om hjälp för att få dom rätt lindade och inte för hårt heller. Så böjen var idag enbart med bälte. Men riktigt nöjd överlag trots dålig kost och tomt huvud, jag som är offseason? :

Iaf, tumme upp! :)

Gött med 200, nu får man snart börja anstränga sig för att hålla undan the machine! :)

Hur går det annars Big F?

MaQue wrote:
    Gött med 200, nu får man snart börja anstränga sig för att hålla undan the machine! :)

Hur går det annars Big F?

Haha du behöver inte oroa dig!, men skönt med en milstolpe!

Träningen flyter på bra! Funderar på diet då det behövs, får se helt enkelt efter gbg för det är efter den det är planerat om möjligt.

Själv då? :)

Dagens bröstpass, så fruktansvärt stel i ena vaden så vart inte vader idag.

Plan hantelpress: 46.8 x 12, 50 x 13
    Uppåtlutad bänkpress: 90 x 10, 100 x 7
    Uppåtlutad hantelpress: 41.6 x 8, 41.6 x 8 + drop
    Cc: 3 set + drop, stegrande vikt, minst 10 reps.
    Nedåtlutande hantelpress: 3 set, stegrande vikt, minst 8 reps + drop

Idag pangades det på ordentligt, inga mirakulösa vikter, den ordentliga presstyrkan tog slut fort, men redan efter första övningen var blodet flödande ordentligt.

Vart som sagt inga vader idag så skjuter på dom tills imorgon tsm med armarna.

Men tumme upp, helt klart! :up:

Igår körde jag ett armpass!

Stående i cc: 4 set + drop
    Liggande i cc: 4 set + drop
    Preachercurl med hantel: 3 set + drop

Dips: 2 set, Kv x 12, Kv x 8, (på strax under 127 kg)
    Pushdowns med stång, brett grepp: 4 set + drop till smalt
    Sittande hantelextension, med en arm i taget: 4 set + drop

Grymt tryck i armarna! Kände för att kabla på på biccarna och fick bra tryck!
    Dips x 12 är jag mkt nöjd med, djupa också även om det tog en del på bröstet med. Tryckte upp en 2a på 31.4orna med en arm i taget absolut sista setet av träningen, var också en liten milstolpe, men det gick fruktansvärt tungt må jag säga, alltid bra med lite psykisk träning :)

Idag äre vila!

Fredrik.J wrote:
    Igår körde jag ett armpass!

Stående i cc: 4 set + drop
    Liggande i cc: 4 set + drop
    Preachercurl med hantel: 3 set + drop

Dips: 2 set, Kv x 12, Kv x 8, (på strax under 127 kg)
    Pushdowns med stång, brett grepp: 4 set + drop till smalt
    Sittande hantelextension, med en arm i taget: 4 set + drop

Grymt tryck i armarna! Kände för att kabla på på biccarna och fick bra tryck!
    Dips x 12 är jag mkt nöjd med, djupa också även om det tog en del på bröstet med. Tryckte upp en 2a på 31.4orna med en arm i taget absolut sista setet av träningen, var också en liten milstolpe, men det gick fruktansvärt tungt må jag säga, alltid bra med lite psykisk träning :)

Idag äre vila!

127kg är fan stabilt, good work grabben!:emo-thumb

Dagens ryggpass:

Latsdrag med v-handtag: 70 x 10, 85 x 10, 100 x 10
    Skivstångsrodd: 60 x 15, 100 x 10, 130 x 8, 140 x 7 + drop
    Sittande rodd, (kabelrodd) med v-handtag: 90 x 10, 100 x 10, 105 x 8
    Sittande rodd, (kabelrodd), med brett handtag till strax under bröstet: 3 x 10
    Latsdrag med stång: framför, bakom, bakåtlutad i 1 set: 2 vändor, massa reps
    Drop till hyperextension med kv, 20 reps

50 min pass! Pb lite här o var, med bra pump i latsen! Bra pass även om jag kände mig något seg.

:emo-thumb

MaQue wrote:
    127kg är fan stabilt, good work grabben!:emo-thumb

Thank you mr westiside! :D
    Men vikten låter så mkt mer än vad den är, hade hellre sett ut som martin k på den vikten…;)

Shit alltid trott att du vägt runt 90 när jag läst. Freakazoid!

Fredrik.J wrote:
    Thank you mr westiside! :D
    Men vikten låter så mkt mer än vad den är, hade hellre sett ut som martin k på den vikten…;)

Energibalans och sikta på att bli så stark det går med den kroppsvikten, då ska du se vem som dwarfar vem!

hemligt wrote:
    Shit alltid trott att du vägt runt 90 när jag läst. Freakazoid!

Haha tjock main är jag =)
    SKulle kunna ha dom kilona bättre förvaltade men men…:)

MaQue wrote:
    Energibalans och sikta på att bli så stark det går med den kroppsvikten, då ska du se vem som dwarfar vem!

Haha, kul att träna tungt, men ser hellre att musklerna placerar sig ;)
    Skulle vilja säga att jag blandtränar rätt mkt

Dagens axelpass!

Sittande press framför nacke i smith: 60 x 12, 90 x 10, 110 x 3
    Stående hantellyft åt sidan: 3 set x 10 rep, högsta vikt 16.8 + dubbeldrop
    Facepulls: 3 set, liten vila, 15 reps i varje
    Stående framåtböjda hantellyft åt sidan: 4 set + drop, minst 8 reps

Sittande hantelshrugs: 3 set, 50 kgs hantlar, 8 rep i varje, liten vila
    Upprätt rodd med rak stång: 3 set, 50, 60, och ett sista våldset med en 3a på 90 kg! + drop till axelpressmaskin

Förbaskat bra pass! Riktigt nöjd är jag! Lite pass på sista repen i smithen, och inte fullt strikt på 90 i upprätt rodden, kom inte heller helt upp till hakan, men de är väl bäst att ta i lite mer nästa gång då!

Körde även lite mage, benlyft b.l.a

:emo-thumb

Fyfan min Scitec är slut…

Äter dalblads whey class jag fått av en polare för tillfället, HUVVA.

:(

Slutar fö med mitt Kreatin, har inte haft en paus på ett år kanske? haha eller nå liknande. Så får se hur benpasset går imorgon.

;)

Viewing 15 posts - 1,396 through 1,410 (of 1,415 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.