Camilla Öhman

Home Forums Dagböcker Camilla Öhman

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    JohannaH wrote:
    Snart lördag gumman guuud vad jag längtar hihi.. Men vi får nog ta det liiite lugnare än förra lördagen eller vad tror du hehe:)
    KRAM

Haha…lugnare…ja, så tänkte jag i söndags…men inte nu längre…:|

Min form ser bra ut å jag har två veckor kvar till tävling…så jag ser ingen större fara i att äta det jag känner för. Sen får jag alltid begränsa mig lite, annars äter jag tills jag spyr…å det é ju inte så trevligt

Tyvärr har jag inga naturliga spärrar när det kommer till mat och godis…jag måste alltid reglera intaget med huvudet. Ibland tappar jag kontrollen men det brukar gå hyfsat.

Den här veckan som snart passerat har varit otroligt jobbig…jag har varit jätte trött i kroppen och konstant hungrig. Formen har gått från nästan helt slät till väl markerad, så jag förtjänar min ätardag!

Att jag bara gör det jobbigare för mig själv vet jag…men det är en smäll jag mer än gärna tar.

Nästa lördag blir det dock begränsat…inget vräkande och framförallt inte godis å andra sötsaker.

2 veckor kvar.

Ojoj…ätardagen i lördags blev massiv…var vaken i 22 timmar…hann med mycket på dessa timmar…tyvärr hade jag gärna fortsatt ha ätardag även i söndags, men det gick ju inte. Har nog dietat för länge nu…det är inte särskilt roligt längre…men jag har 5 veckor kvar innan nästa uppehåll.

Länkar till den senaste träningsvideon…armpass förra söndagen.

[http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.2293746 http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.2293746%5D

2 veckor kvar till Loaded…ca 1.5-2 kg kvar att gå ner innan formen é tävlingsklar. Iof é det väl mest vatten som ska bort, men lite mer fett kan jag nog bränna bort oxå.

Trots ätardagen, så såg det mycket bra ut på gymmet igår.
    Är övertygad om att du kommer att se klart bättre ut på Loaded än på MTGP…
    Är svårt att förklara, men fysiken ser bara mer och mer genomarbetad ut för varje tävling.
    Och dina ätardagar gör gott för dig på mänga sätt…
    Kämpa på nu mot Loaded, detta blir spännande! :up:

Ser riktigt bra ut ! lycka till och kör nu max den sista biten!

MVH

Faaaaaaaaan vad jag e hungrig:(.. Ibland undrar jag vad vi håller på med..

Jonas Lundberg wrote:
    Trots ätardagen, så såg det mycket bra ut på gymmet igår.
    Är övertygad om att du kommer att se klart bättre ut på Loaded än på MTGP…
    Är svårt att förklara, men fysiken ser bara mer och mer genomarbetad ut för varje tävling.
    Och dina ätardagar gör gott för dig på mänga sätt…
    Kämpa på nu mot Loaded, detta blir spännande! :up:

Hehe…det kanske talar för ordentliga ätardagar:) Men jag tror även att det kan bero på att min kropp vant sig vid den press som dieten innebär…å att jag unnar mig ganska mycket mat å en del vila under en begränsad tid efter varje tävling.

Läste nån undersökning om jojobantning där kontentan var att jojobantning faktiskt var bra i muskeluppbyggnadssyfte. Bara genom att överäta och gå upp i vikt ökar man både i fett och muskler (även om man inte tränar). När man sedan dietar ner sig igen förlorar man fettet i högre grad än muskler. Detta ledde alltså till att man la på sig muskler bara genom just jojobantningen. Jag tror faktiskt att det ligger en hel del i det…å i kombination med hård styrketräning blir ju troligtvis muskelökningarna ännu bättre.

Å jag é ju mästare på ”jojo-bantning”

Blanca wrote:
    Ser riktigt bra ut ! lycka till och kör nu max den sista biten!

MVH

Tack! Det ska jag!

Eddie är på utlandssemester den här veckan, så jag har all tid till att bara fokusera på mig själv och dieten…vilket é bra så här på slutspurten inför Loaded.

JohannaH wrote:
    Faaaaaaaaan vad jag e hungrig:(.. Ibland undrar jag vad vi håller på med..

Jag vet Gumman…det undrar jag ofta…men é man lite dum i hövvet så é man;)

Inte långt kvar nu! Snart kan vi pusta ut å käka hamburgare igen!

Fasen vilken karaktär du har när det gäller maten o godis *imponerande*:emo-thumb
    Du kämpar verkligen på..KOllade en gammal tråd med träningsbilder fr exhale där fanns du med o du va i lika grym form där..Helt otroligt..
    LYCKA TILL nu..
    kram Pillan :D

snuttan347 wrote:
    Fasen vilken karaktär du har när det gäller maten o godis *imponerande*:emo-thumb
    Du kämpar verkligen på..KOllade en gammal tråd med träningsbilder fr exhale där fanns du med o du va i lika grym form där..Helt otroligt..
    LYCKA TILL nu..
    kram Pillan :D

Tack ska du ha! Jo, jag kämpar på…har änna vant mig vid det här laget så det är inte alls lika jobbigt att dieta som det varit vid tidigare tävlinssatsningar…kroppen har i princip gett upp inbördeskriget som den förde mot mig under, framförallt, dieten 2004 och 2005.

Men å andra sidan har jag ju varit på diet nästan konstant under 1 års tid nu…så skit vore väl annat!

Här é en länk till min blogg där jag lagt in några bilder från MTGP.

[http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.2330397 http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.2330397%5D

Du är grym darling en riktig kämpare se nu till att kamma hem det på loaded :buttrock:

Camilla Öhman wrote:
    Jag vet Gumman…det undrar jag ofta…men é man lite dum i hövvet så é man

Inte långt kvar nu! Snart kan vi pusta ut å käka hamburgare igen!

Åhh vad gott det ska bli jag har redan börjar planera vad jag ska äta hehe.. Fast nu närmar det sig och det ska bli såååå kul, det kommer att bli grymt tror jag:up:

Nu ska vi ju vila ända till söndag hyfsat skönt måste jag säga. Ha så trevligt imorgon gumman så hörs vi
    Kram på dig:happy:

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.