CAMILLA´S TRÅD, gott å blandat!

Home Forums Dagböcker CAMILLA´S TRÅD, gott å blandat!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 434 total)
  • Author

Tänkte skriva in lite om min träning.

Jag kör fortsatt morgonpromenader så gott som varje morgon…har nog bara missat 2-3 mornar sedan SM. På vardagarna går jag ungefär 1 timma å på helgerna blir det ungefär 1 timma 40 min.

Jag kör fortsatt mé 5-splitt-schema på gymmet:

1. Rygg, underarmar
    2. Biceps, Triceps
    3. Axlar, mage
    4. Bröst, vader
    5. Ben

Hur många dagar, i veckan, jag kör på gymmet har jag inte bestämt riktigt så därför kör jag rullande schema utan bestämda dagar. Tror att 4 dagar i veckan kan vara bra.

Jag cyklar till och från gymmet, precis som på dieten…egentligen é dé inte så mycket kring träningen som ändrats sedan dieten…bara att jag inte kör cardio på gymmet å att jag inte har samma press på mig…utan kan köra lite mer som jag känner för, när jag känner för det…

Den största skillnaden sedan dieten har väl just varit att jag äter mer å att jag inte känner mig pressad av tiden…

Jag tycker att det é svårt att hitta en bra balans i vardagen, vad gäller träning å mat…men jag hoppas att det blir bättre med tiden…

[quote=”Camilla

vad du

Shit, kör du morgonpromenader nu oxå? :| Visserligen skönt att kunna äta lite mer utan att lägga på sig…
    Jag skulle gärna göra det, men behöver sömnen, går inte upp 04.15 om jag inte måste ;)

Kör hårt med träningen nu! Sm 2006 eller? Tror du kan och har viljan att bli hur grov som helst!! :bb3:

Mr_GYMBODEN:) Jo…men mitt m

Jeps…så ska man ha vilodag idag…

Har haft 3 ”diet” dagar…det var strikt dag 1…ganska strikt dag 2…mindre strikt dag 3…å idag har jag ätardag:D

Dé é fantastiskt hur mottiverad man é att hålla diet efter ett par svullar-dagar…men så fort den värsta vätskan runnit av igen, å man tycker att formen é hyfsad, så försvinner motivationen lika snabbt…

Så, eftersom att jag inte ska deffa utan bara hålla formen någorlunda, har jag kommit fram till att jag kan hålla mig till dietmat å strikthet 3 dagar för att sedan bryta med en ”äta-vad-jag-vill-och-hur-mycket-jag-vill-dag” å sen dieta i 3 dagar igen…jepp så é planen för tillfället…får se hur länge de blir så:p

Har tränat fredag, lördag, söndag å måndag.

Fredag – Ett kasst benpass…hade inte lust att träna, blev bara:
    Uppvärmning på benspark och legcurl (3 superset)

1 tungt set benspark
    1 tungt set legcurl
    1 halvtungt set knäböj i smithen

Lördag – Rygg, underarmar

Körde ett bra pass

3 set Latsdrag, smaltgrepp
    3 set Ryggresningar
    (superset)

3 set sittande rodd
    2 set sittande underarmscurl med stång
    (superset)

2 set upprätt sittande rodd i maskin (vet inte vad övningen eller maskinen heter, ska fråga Jonas)
    1 set stående underarmscurl med hantlar
    (superset)

Söndag – Biceps, triceps

3 set bicepscurl, EZ-stång
    3 set liggande tricepspress mot pannan, EZ-stång
    (superset)

2 set enarms concentrationscurl i bicepsmaskin
    2 set pushdowns
    (superset)

3 set alternerad hantelcurl, hantel
    3 set tricepsdrag, med rep överhuvudet i cabel´n
    (superset)

Måndag – Axlar, mage

3 set sidolyft med hantlar
    3 set crunches
    (superset)

2 set sittande framåtlutade hantellyft (baksida axel)
    2 set snedbänk, magövning med låsta ben
    (superset)

3 set axelpress
    3 set ”baksida-axel-maskin”
    (superset)

2 set i magmaskinen

Ja, jag tror att det var det hela…förutom cykelturer å morgonpromenader:D

Nu ska jag iväg på ett möte…å sen ska jag väl äta lite mer oxå;)

Idag blir det ingen gymträning…ska träffa MattiasM på stan å käka nått gott istället…

När ens sambo é på diet så får man hitta andra att gå ut å käka mé!:whistle:

Puss Älskling vi ses hemma ikväll…ha det så bra på promenaden;)

Pilli wrote:
    Bra att du unnar dig god mat nu……..det är du verkligen värd!
    Tänk alla goda julbord å marsipan å mmmmm hihi

Kram på dig tjejen

:happy: Tack!;)

Ha dé gött i Thailand! Kramar tebax!

Helluuu!

Mitt diet-upplägg idag!

Frukost:
    Havregrynsgröt å 2 varma mackor (extrembröd, kalkon å 5% ost)
    2 apelsiner å 2 äpplen

Lunch
    Thai-buffe…light cola
    pepparkakor å te

Direkt efter lunchen
    1 Twix White
    1 Magnum mandel

Mellanmål
    1 äpple

Mellanmål igen
    1 dubbelbit Marabou Break

Mellanmål en gång till

1 påse godis (punchpraliner å dumlekolor)
    1 daimglass (stor strut)
    1 varm macka (etrembröd och 5 % ost)

Snart ska jag cykla in till stan å möta upp en kompis för att gå å käka middag

Middag
    Kina buffe :P

Sen får vi se vad mer jag lyckas komma över :whistle:

Snygg diet va!?!

Jag brukar ju inte äta godis…men idag skiter jag faktiskt i vad jag trycker i mig idag…har ju 3 dagar på mig att komma iform på igen…3 dagar till Decembercupen:yahoo:

Vilken härlig matdag, thaibuffé brukar för min del resultera i att jag sover ett par timmar på arbetet. Det blir jobbigt när man sitter i möten och låtsas vara vaken och allert. Men gott är det.

Olivia wrote:
    Vilken härlig matdag, thaibuffé brukar för min del resultera i att jag sover ett par timmar på arbetet. Det blir jobbigt när man sitter i möten och låtsas vara vaken och allert. Men gott är det.

Mmm…dé va gott igår!

Blev dock inte mer än kinabuffén…eller jao…en stor portion friterad banan å glass som efterrätt fick bli sista målet för dagen…

Men idag…som så många andra dagar…har jag kommit fram till att jag é allergisk mot godis å mat i för stora onyttiga mängder…
    I morse vägde jag 4 kg mer än i förrgår. 2 av dom kilona hade nog satt sig i ansiktet…jag har fortfarande lite jobbigt att se, eftersom mina ögon é rejält svullna…tighta kläder é nog ingen idé, för då lär folk komma fram å gratulera mig till graviditeten…å för att inte tala om andra reaktioner från magen ;)

Jag inser oxå varför jag é större än de flesta andra brudar (å vissa killar)…jag äter fään så mycket mer än alla andra…å då menar jag inte bara när jag har ätar-dagar…

Min ”vetenskapliga” hypotes é nu att naturligt hög aptit å förmåga att äta é viktigare än träningsteknik för att bygga muskler…sen att man lättare blir fetare än andra oxå é ett annat kapitel…:)

åååhåååå sluuuutaaa!!! :P
    tänka sig, jag hade varit nöjd omm juag bara fått äta dom två första brödbitarna där.. *blundar* här inne kan man ju inte vara haha!:p

Camilla Öhman wrote:
    Helluuu!

Mitt diet-upplägg idag!

Frukost:
    Havregrynsgröt å 2 varma mackor (extrembröd, kalkon å 5% ost)
    2 apelsiner å 2 äpplen

Lunch
    Thai-buffe…light cola
    pepparkakor å te

Direkt efter lunchen
    1 Twix White
    1 Magnum mandel

Mellanmål
    1 äpple

Mellanmål igen
    1 dubbelbit Marabou Break

Mellanmål en gång till

1 påse godis (punchpraliner å dumlekolor)
    1 daimglass (stor strut)
    1 varm macka (etrembröd och 5 % ost)

Snart ska jag cykla in till stan å möta upp en kompis för att gå å käka middag

Middag
    Kina buffe :P

Sen får vi se vad mer jag lyckas komma över :whistle:

Snygg diet va!?!

Jag brukar ju inte äta godis…men idag skiter jag faktiskt i vad jag trycker i mig idag…har ju 3 dagar på mig att komma iform på igen…3 dagar till Decembercupen:yahoo:

show us a pic girl

hej camilla, såg dig på SM, måste säga att jag var imponerad över din fysik.
    Ett perfekt exempel på hur en kvinnlig bodybuildare kan behålla sin kvinnlighet, mycket vacker ^-^.
    Såg att du lagt upp diet-upplägg, tävling på g igen ?

Alm wrote:
    hej camilla, såg dig på SM, måste säga att jag var imponerad över din fysik.
    Ett perfekt exempel på hur en kvinnlig bodybuildare kan behålla sin kvinnlighet, mycket vacker ^-^.
    Såg att du lagt upp diet-upplägg, tävling på g igen ?

kallar du godis och 2 bufféer för diet?:|
    den dieten vill jag också gå på!:P

Tråkigt att jag inte ska till decembercupen.. med den där dieten är du säkert i ännu bättre form än på SM! :p Vi kunde kört tungvikt båda två 8)
    Mat e gott och så blir man grov ;) Ät på…

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 434 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.