- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 november, 2008 at 18:44 #55898Anonym anvandareMember10 november, 2008 at 18:44 #233446Anonym anvandareMember
Hej och hå, tänkte starta en journal här.
Lite fakta om mig:
Namn: Caroline
Född: 1988
Längd: 164 cm
Vikt: Hemlighetsstämpat tills vidare.
Intressen: Träning, havet, djur, bilar, resa, musik, film, guitar hero :pTräningsbakgrund:
Behöver ju inte dra allt kanske men dansade balett och simmade som liten, sedan har det blivit hästar och ridning för hela slanten tills för några årsedan då intresset dog ut lite, eller snarare, jag fick prioritera. Nu håller jag mig mest till gymträning och jogging. Har dock haft på tok för många uppehåll då jag blir förkyld väldigt ofta och länge, men är i skrivande stund i princip frisk. Har dock inte styrketränat på länge men skall försöka ta mig i kragen även där.Har lekt lite SL då och då och har dessa PB:
Knäböj: 75 kg x 1, 67,5 kg x 5
Bänkpress: 55 kg x 1, 40 kg x 18 ()
Marklyft: 110 kg x 1, 97,5 kg x 5Inga särskilt bra resultat men har å andra sidan heller aldrig fått nån vidare kontinuerlighet på träningen.
På konditionssidan är jag usel men sprang tjejmilen 2006 på 55 minuter. Det är jag däremot inte ens i närheten av idag, men skall försöka komma tillbaka.
Sen är väl tanken att försöka tappa ett antal kilon på vägen också. Har väl gått ner ca 3-4 hittills men mkt mer behövs :yikes:
Då kör vi då…
10 november, 2008 at 18:49 #233447Anonym anvandareMember2008-11-09
Jogging 2,3 km, tid 14:14
Kommentar:
Gårdagens pass. Inte joggat på länge, men kändes ändå bra. Tiden kan ju dock gå och dränka sig nånstans, men jag måste helt enkelt inse att jag inte är bättre just nu :yikes: Visst är det en backig historia men hallå liksom…10 november, 2008 at 18:56 #233448Anonym anvandareMemberBra styrkestats för en sporadiskt tränande!:up:
Har du något träningsupplägg eller kör du de som känns bäst för dagen?
Skulle vara kul att veta vad du har för mål med träning förutom att tappa gå ned lite i vikt.Lycka till!
10 november, 2008 at 19:05 #233449Anonym anvandareMemberJocke89 wrote:Bra styrkestats för en sporadiskt tränande!:up:
Har du något träningsupplägg eller kör du de som känns bäst för dagen?
Skulle vara kul att veta vad du har för mål med träning förutom att tappa gå ned lite i vikt.Lycka till!
Hm nej just nu har jag inget upplägg, hade ett litet SL-inriktat schema i somras men det sket sig som sagt Nu är väl tanken att krutet kommer läggas på kondisen och vikten då och så blir det väl lite styrketräning ovanpå det. Blir ju svårt om inte omöjligt att göra framsteg i alla saker samtidigt och då får jag väl prioritera
Tack!
10 november, 2008 at 19:15 #233450Anonym anvandareMemberLycka till.
10 november, 2008 at 19:28 #233451Anonym anvandareMemberCaroline S wrote:Hm nej just nu har jag inget upplägg, hade ett litet SL-inriktat schema i somras men det sket sig som sagt Nu är väl tanken att krutet kommer läggas på kondisen och vikten då och så blir det väl lite styrketräning ovanpå det. Blir ju svårt om inte omöjligt att göra framsteg i alla saker samtidigt och då får jag väl prioriteraTack!
Jaha, då hänger jag med!
Livet handlar om prioriteringar. Det gäller bara att försöka hitta det som känns viktigast för en själv. Kikar in ibland för att se om du gör några framsteg och att du inte fuskar:p10 november, 2008 at 19:48 #233452Anonym anvandareMemberankan120 wrote:Lycka till.Tack
Jocke89 wrote:Jaha, då hänger jag med!
Livet handlar om prioriteringar. Det gäller bara att försöka hitta det som känns viktigast för en själv. Kikar in ibland för att se om du gör några framsteg och att du inte fuskar:pHehe bra det… fast blir det fusk vågar jag nog inte skriva här
11 november, 2008 at 15:00 #233453Anonym anvandareMember2008-11-11
Idag blev det mitt första styrkepass på två månader, och det är ju helt sjukt vad mycket man tappar på den tiden!!! Ingen idé att rada upp vikter och reps här så skriver bara en liten sammanfattning…
Körde först lite bänk, orkade bara med typ 3 reps på 40 kg, jämfört med 18 reps förut! *asgarv* Sen knäböj då, körde bara på fjuttiga 20, 25 och 30 kg, 10 reps på vardera. Visst var det lätt men fyhelvete vad mina ben skakade resten av passet sen hahaha! Så jävla roligt!! Sen blev det en del mage, axlar o biceps, så typ ett litet allt i allo pass för att känna på det igen. Ingen mark dock, mina ben var ju spagetthi. Well, det var såklart riktigt kul ändå (som alltid) och återigen fattar jag inte varför jag får såna här uppehåll??! Nej nu blir det hårdträning igen. Wie!
11 november, 2008 at 15:27 #233454Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Vad väger damen?För övrigt, en stark tjej! :emo-thumb
Lite konstigt att du kan göra 18 reps på 40kg i bänken men bara en 1:a på 55kg i bänk
Good luck!Sånt frågar man inte en dam om :whistle: Nä men jag skäms lite faktiskt så väntar nog med o säga till jag gått ner lite till :p
Jo jag vet, jag är betydligt mer reps-stark än RM stark eller vad man nu säger… Ett bra exempel var nu i somras då jag först gjorde en 5a på 67,5 i böj jättelätt och sedan typ kraschade på 70 En del sitter säkert i psyket också, är ganska negativt inställd ibland, eller alltid… (vilket mina träningskompisar kan intyga, jag tror aldrig att jag klarar nåt och om jag faktiskt gör det är jag ändå inte nöjd för då har jag redan flyttat upp målen)
Tack!
12 november, 2008 at 18:44 #233455Anonym anvandareMemberMåste bara notera att jag har sjukt mycket träningsvärk idag, i hela kroppen. Armar, axlar, mage, rumpa och speciellt låren då. Jäfflar alltså… känner mig en aning handikappad, men det är ändå en skön känsla På tiden att jag kom igång igen. Hade ju tänkt jogga idag men det går bara inte, dessutom öser regnet ner precis som alltid… skitväder! Blev bara en liten promenix bort till Frölunda Torg och tillbaka…
Imorgon hoppas jag verkligen på en joggingtur.
13 november, 2008 at 14:51 #233456Anonym anvandareMember2008-11-13
Jogging 40 min
Kommentar:
Lugnt och fint pass. Den hemska träningsvärken sen i förrgår är fortfarande kvar men mildrades rejält under passet vilket var skönt, kom dock tillbaka direkt efter :yikes: Fint väder var det också! Äntligen nåt annat än regn… dock såg jag ut och kände mig som en blöt lerpöl när jag var klar då marken var väldigt våt och lerig…Den dåliga nyheten är att jag verkar bli förkyld igen, symptomen börjar komma. Alltså jag blir bara så less varenda jävla gång. Varför blir jag förkyld hela jävla tiden? Jag tycker att jag både äter, sover och tränar bra men ändå, ändå blir jag förkyld jämt!!! :frust:
13 november, 2008 at 20:21 #233457Anonym anvandareMemberÄsch, har man en träningsdagbok så måste man avslöja alla fakta Däribland vikten! :rtfm:
14 november, 2008 at 16:50 #233458Anonym anvandareMemberDaniel Lindqvist wrote:Äsch, har man en träningsdagbok så måste man avslöja alla fakta Däribland vikten! :rtfm:Mnjaa… inte just nu men lite längre fram så :p
14 november, 2008 at 16:54 #233459Anonym anvandareMember2008-11-14
Blev ett styrkepass idag också, rygg och lite mage. Återigen fick jag kvitto på hur svag jag blivit, fick räcka med 70 kg i marken idag, gjorde några femmor. Har typ tappat 25 kg där Sen lite assisterade chins, latsdrag, hantelrodd och brutalbänk (mage). Skall hårdköra magen från och med nu, har varit slarvig med den innan.
Men som sagt, ingen idé att skriva upp vikter och reps än eftersom det inte är nåt att se Om några veckor kanske.
Imorgon hoppas jag på skapligt väder och förhoppningsvis en joggingtur till då.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.