Carros träningsdagbok

Home Forums Dagböcker Carros träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 325 total)
  • Author

Ser riktigt bra ut bra kämpat, stark tjej=)

Du är stark som en Oxe ju!! Sweet! ;)

Blobas wrote:
    Ser riktigt bra ut bra kämpat, stark tjej=)
    Pixi wrote:
    Du är stark som en Oxe ju!! Sweet! ;)

Tack båda två :)

2010-03-02

Marklyft:
    Uppvärmning på 50-90 kg, glömt antalet…
    100 kg: 2
    105 kg: 1
    110 kg: 1
    120 kg: 1
    105 kg: 3
    Fick vara bra så, ville bara ha film på skiten. Bälte på det mesta förutom uppvärmning.

Upphöjda mark (7 cm):
    60 kg: 5
    70 kg: 3
    80 kg: 3
    85 kg: 3
    90 kg: 3, 3, 3
    Experimenterade en del. Bälte på det mesta.

Breda latsdrag:
    47 kg: 5
    54 kg: 6, 6, 6, 6
    47 kg: 8

Hantelrodd:
    17,5 kg: 8
    22,5 kg: 6
    25 kg: 6, 6
    22,5 kg: 8
    Per arm

Rygglyft:
    +10 kg: 12, 12, 12

Kommentar:
    Ja vad skall man säga. Filmade i princip alla lyft från sidan och kollade på det efteråt, om och om igen… Det är utan tvekan så att rumpan sticker några centimeter för tidigt. Då är bara frågan varför? Så som jag upplever det i de tyngre lyften så beror det på att jag inte orkar hålla emot med benen, särskilt inte när det blir sega starter. Så jag misstänker att det är benen som är min svagaste länk även i marken och att det är därför jag lyfter röven och får en seg start… det ena ger det andra och så vidare.

I de upphöjda marken så experimenterade jag en del med rump- samt stångposition. Märkte en stor skillnad när jag hade stången närmare benen i startläget, då fick benen jobba betydligt mer, men eftersom de är svaga så blev lyftet segt och allmänt konstigt. Dessutom hamnar stången på smalbenen på vägen upp, vilket jag inte hade brytt mig om ifall det inte hade sabbat min lyftbana vilket det nu gjorde. Jag fick stanna upp för att få undan knäna (genom att lyfta röven såklart…) för att kunna dra upp stången resten av vägen.

Jag blir inte riktigt klok på det här alltså. Surt är det också… Mark skall ju vara en övning där man bara skall dra och se glad ut – trodde jag 👿 Vet inte riktigt hur jag skall fortsätta ärligt talat.

Jag får väl försöka kämpa vidare på det här med att sänka röven och inte låta den smita i förväg. Det får nog bli att jobba med låga vikter nu i några veckor även om det är skittråkigt. Det här är väl något jag bara måste grisa mig igenom på något sätt.

2010-03-04

Bänkpress:
    20 kg: 15
    40 kg: 5
    50 kg: 1
    51,5 kg: 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1
    Alla ettor med stopp

Stående militärpress:
    20 kg: 10
    30 kg: 5
    35 kg: 5, 5, 5, 5

Magmaskin:
    30 kg: 10
    35 kg: 5
    40 kg: 6, 5, 5
    35 kg: 10

Framåtlutade hantellyft sidan:
    7 kg: 10, 10, 10, 10

Hantelcurl:
    10 kg: 10
    15 kg: 8, 8, 8
    12,5 kg: 16

Hantellyft sidan:
    9 kg: 10, 10, 10, 10
    Dropset 6, 5, 4, 3 kg: 10

Kommentar:
    Tråkigt pass och jag var ganska omotiverad. Har inte mycket mer att säga faktiskt. Böj imorgon.

2010-03-05

Knäböj:
    20 kg: 10
    50 kg: 5
    60 kg: 3
    70 kg: 2, 3
    75 kg: 5, 5 Fult
    Kändes skit, avbröt
    Bälte from 3:an på 70

Frontböj:
    50 kg: 5
    55 kg: 3
    50 kg: 5, 5, 5
    Noll ork

Benpress:
    100 kg: 5
    125 kg: 5

Avbröt passet

Kommentar:
    Jag har haft lite ont i halsen i ett par dagar nu men har ignorerat det så gott jag kan förutom att jag gurglat saltvatten… Försökte köra idag i alla fall men pulsen flög i taket vid minsta lilla ansträngning och styrkan var = 0. Kände mig sjukt misslyckad som avbröt men det kändes som att det var det enda jag kunde göra.

Jävla skit, nu känns det som att kvalet bara kommer flyga ifrån mig :( Har inte tid med att bli sjuk nu!!! 😥

Status: Vrålförkyld. Bröt ut ordentligt under natten, så det blir garanterat ingen mer träning den här helgen och förmodligen inte nästa vecka heller… beror på hur fort det går över och om jag lyckas hålla mig ifrån gymmet.

Skit :(

Status: Ingen som helst förbättring, tvärtom. Fortfarande sandpapper i halsen. Den här förkylningen lär bli en av de långrandigare varianterna tyvärr :(

Hejdå RM-kval! 😥

Caroline S wrote:
    Status: Ingen som helst förbättring, tvärtom. Fortfarande sandpapper i halsen. Den här förkylningen lär bli en av de långrandigare varianterna tyvärr :(

Hejdå RM-kval! 😥

Häll i dig c-vitamin, drick massa grönt te och soov i massor så håller jag och många andra att du skall bli frisk FORT!=)

Blobas wrote:
    Häll i dig c-vitamin, drick massa grönt te och soov i massor så håller jag och många andra att du skall bli frisk FORT!=)

Det är ju precis vad jag gör, men inte hjälper det :( Hade mycket hellre fått influensa eller något, för sånt går ju i alla fall över på några dagar

Caroline S wrote:
    Det är ju precis vad jag gör, men inte hjälper det :( Hade mycket hellre fått influensa eller något, för sånt går ju i alla fall över på några dagar

Influensan vill man inte ha bläää den håller ju i sig veckor efter med rethista, snorande och orkelöshet.

Jag skickar lite krya på dig kraft:D

Jag vill träna!!!!!!!!!! :(

2010-03-12

Bänkpress:
    20 kg: 15
    40 kg: 5
    45 kg: 5
    50 kg: 5 Riktigt lätt
    52,5 kg: 5, 2 Reps-PB på 5:an, men vad tusan hände sen?!
    50 kg: 2 Ingen idé
    45 kg: 5, 5, 5

Stående militärpress:
    20 kg: 8
    30 kg: 5
    35 kg: 4, 4, 4

Hängande benlyft:
    15 st + 10 sek, 15 st + 10 sek, 15 st, 15 st

Kryssdrag:
    Testade mig fram på massa olika höjder och vikter

Magmaskin:
    30 kg: 10
    35 kg: 10, 10, 10

Hantellyft sidan:
    9 kg: 10, 10, 10
    6 kg: 20

Kommentar:
    Då var man äntligen tillbaka efter förkylningen, tänkte bara gå till gymmet och köra lite försiktigt det som kändes bra. Blev sjukt förvånad över reps-PB i bänken, det var betydligt mer än jag vågade hoppas på idag, däremot fattar jag verkligen inte vad som hände sen. Styrkan packade uppenbarligen väskorna mellan seten på 52,5 och drog till Hawaii eller något. Det fanns NOLL kraft kvar och armarna bara skakade när jag pressade. Sänkte tillslut till 45 men kändes inte bra där heller, fan vad mysko… :

Kände mig allmänt svag resten av passet också. Testade kryssdrag för första gången men det kändes som den tog på utsida överarmar istället för baksida axlar, oavsett vilken höjd jag körde på. Att det skall vara så förbannat svårt att hitta en baksida axel-övning…

Vet inte riktigt hur jag skall göra med bänken fram till tävlingen nu, för hirvis program hinner jag ju inte igenom nu pga att jag missat några pass. Hmm…

Rättelse: Det var inte alls reps-PB igår, hade för mig att jag inte gjort en femma på 52,5 förut men det hade jag visst.

2010-03-13

Jogging ca 3 km

Kommentar:
    Första joggingpasset sedan forntiden (november -09). Åkte upp till Sisjön och möttes av snö, is och åter snö. Det har ju börjat tina bort i bostadsområden och på vägar men på slingorna ute i skogen ligger dessvärre allting kvar, och lär inte försvinna på många veckor :( Det var ganska halt så fick ta det väldigt lugnt, men det var nog bara bra med tanke på hur längesen det var jag sprang sist och att jag dessutom precis varit sjuk.

Det var lite knackigt i början men när jag väl kom igång kändes det faktiskt bra. Var knappt trött när jag var tillbaka vid bilen, så konditionen har inte försämrats riktigt så mycket som jag trott. Väger ju ändå ganska mycket nu :| Hade lätt kunnat köra både längre och snabbare om underlaget varit bättre… lite frustrerande är det också när man inte kan ta ut sig ordentligt, man vill bara mer, mer, mer… Som en drog.

Dock så sprang jag hela tiden och tänkte på hur detta kommer påverka min styrka negativt, inte så bra… får hoppas att det inte gör någon större inverkan.

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 325 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.