Carros träningsdagbok

Home Forums Dagböcker Carros träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 325 total)
  • Author
    Gettodachoppa wrote:
    GT-serien har alltid haft grymt bra musik. Min favorit är nog Moon Over The Castle, låten som hängt med sedan andra (?) delen av serien. Instrumental, men riktigt bra.

Ja där finns mycket go musik :)

2010-04-22

Marklyft:
    60 kg: 10
    80 kg: 5
    90 kg: 5
    100 kg: 3
    110 kg: 1
    115 kg: 1
    80 kg: 5
    Bälte på 100-115 kg

Hantelrodd:
    17,5 kg: 6
    22,5 kg: 8, 8, 8, 8
    Per arm

Breda latsdrag:
    47 kg: 8
    54 kg: 5
    47 kg: 8, 8, 8

Hyperextensions:
    +10 kg: 10, 10, 10

Kommentar:
    Kändes riktigt, riktigt uselt idag. Noll energi och bara allmänt jobbigt. Vet inte riktigt varför. Gick bara upp till tänkt ingångsvikt i marken men även det var tungt, vilket INTE är okej. Skit också. Ovanpå allting så lyckades jag klämma mitt ringfinger mellan en viktplatta och en ställning (fråga mig inte hur jag lyckades) så nu är det helt uppsvullet.

Jaja, får hoppas att det känns bättre nästa lördag. Det mesta hänger nog på om jag har en bra eller dålig dag.

1: Ibland känns allt tungt på gymmet.
    2: Jag har också klämt fingret på det sättet.

Inte deppa, bara peppa. :D

Glenn Spänn wrote:
    1: Ibland känns allt tungt på gymmet.
    2: Jag har också klämt fingret på det sättet.

Inte deppa, bara peppa. :D

Jo man har väl såna dagar. Är bara orolig att tävlingsdagen skall bli en sådan dag också, jag brukar vara usel på timing

Skönt att man är i gott sällskap ang. fingret hehe. Det har skiftat lite färg nu under kvällen :D

2010-04-26

Superlätt knäböj:
    20 kg: 8
    50 kg: 3, 3
    60 kg: 2, 2
    70 kg: 1, 1
    Utan bälte

Magmaskin:
    30 kg: 10
    25 kg: 10
    40 kg: 10, 8, 8
    35 kg: 10

Kommentar:
    Lolz. Det mest meningslösa passet i historien? Har varit väldigt trött hela dagen, säkert gäspat 300 gånger. Men men, nu är det bara ytterst lätt bänk kvar på onsdag.

Var och köpte fotbollsstrumpor idag då jag kom på att jag inte har några knästrumpor. Köpte stl 34-36 (haha) då jag tyckte de såg gigantiska ut. Får se om det passar… För övrigt vägde jag mig på stenåldersvågen på gymmet idag, och med kläder på och mat i magen stod den på 73,8 :| Herrejävlar vad tjöck jag är nu. Men skitsamma, banta får jag göra vid annat tillfälle

Tävling imorgon. Jag har varit lite halvnervös hela dagen och när jag kom till gymmet eftermiddags för att hjälpa till och ställa fram grejer (blev mest skitsnack dock…) så blev jag lite tagen av stundens allvar och rent ut sagt skitnervös. Hade bara ätit en banan och lite ravioli på hela dagen och ikväll när jag skulle försöka ladda med lite pasta och kyckling så ville maten bara inte ner. Jag tappar verkligen aptiten helt när jag blir nervös och jag mådde bara illa av att se på maten. Är lite orolig för att det här skall sätta käppar i hjulet imorgon, men jag har köpt lite mesiga energidrycker iaf att smutta på imorgon. Så får vi se hur det går.

Sitter och försöker ladda med lite musik nu istället :)

Ingångarna blir förmodligen 85-52,5-115. Ingången i marken beror lite på hur böjen går. Målet är 280 kg totalt = kval till RM. Drömserien imorgon är dock 100-60-130 vilket är fullt möjligt på en bra dag men det tror jag inte att jag har imorgon…

Jaja, ska hämta tvätt och grejs nu sen åtminstone ett försök till att sova. ;)

Jag klarade kvalet!!! :D

Gick inte som jag tänkt mig riktigt men marken räddade mig på slutet… Kommer utförligare rapport snart med film.

Tävling Serie 2, 2010 – Debut[/b]

Utan utrustning
    Invägning: 72,35 kg

Knäböj:
    85 kg: Godkänd 3-0
    95 kg: Godkänd 3-0
    100 kg: Underkänd 3-0 För tungt

Bänkpress:

52,5 kg: Godkänd 3-0
    55 kg: Godkänd 2-1 Lite snedpress
    57,5 kg: Underkänd 3-0 För tungt

Marklyft:
    115 kg: Godkänd 3-0
    130 kg: Godkänd 3-0 PB!!! Lätt dessutom!
    132,5 kg: Underkänd 3-0 Kan knappt kallas försök… var för nöjd

Totalt 280 kg = Kval till RM
    Wilks: 272.552

Kommentar:
    Ja vad skall man säga. Uppladdningen var ju minst sagt usel och jag kände att kroppen inte riktigt var som den skulle. Chansade lite i böjen och gick på 100 kg, vilket inte gick så bra. Gjorde dock väldigt överdrivet djupa böjar :D

I bänken blev jag jätteosäker efter att jag gjort 52,5 om jag skulle följa min plan och gå på 57,5 direkt eller om jag skulle säkra upp lite och ta 55. Ett väldigt hastigt beslut som jag nog tror var rätt trots allt eftersom jag inte fick upp 57,5 sedan då mina armar var spaghetti av någon anledning. Har ju tagit den vikten utan problem förut…

Inför marken var jag minst sagt inte så glad. Jag visste att jag behövde 130 kg för att klara kvalet och det innebar alltså att jag var tvungen att sätta PB. Var lite rädd att det inte skulle gå då jag ju inte ens tangerat mina PB:n i böj och bänk. Började fundera på att höja ingången till 120 istället då 15 kg kändes som en saftig höjning och att det skulle kännas väldigt fattigt att bara få med sig 115 kg om jag bommade på 130, men samtidigt skulle jag ju spara mer kraft om jag körde på 115. Tror nog det blev helt rätt tillslut med facit i hand. 130 var LÄTT! Blev så otroligt glad att jag hoppade runt halva gymmet efteråt, vilket var sjukt överdrivet och jag skäms över både det och att jag skrek lite onödigt mycket efter lyftet. Skärpning Carro, skall vara tyst nästa gång : Gjorde ett halvhjärtat försök på 132,5 i lyft 3 också men jag var alldeles för nöjd så det blev inget med det.

Sammanfattningsvis så är jag nöjd på det stora hela. Jag har tagit mig igenom min första tävling och klarade kvalet till RM som var mitt mål. Tycker det är rätt fantastiskt ändå att jag fixade det, med tanke på att det var en total omöjlighet för bara 2-3 månader sedan. Då låg mina pers på 77,5-52,5-115 på träning, ungefär samma kroppsvikt som nu.

Jag vill självklart tacka alla för en trevlig och rolig tävling och för allt stöd jag fått!

Film:
    [youtube=sCfq6W-PB9I]

Grattis till ett finfint resultat, och dessutom utan utrustning! Det bådar gott inför framtiden, inte minst med tanke på att du har mer att ge i bänken.

Var hölls tävlingen?

Gettodachoppa wrote:
    Grattis till ett finfint resultat, och dessutom utan utrustning! Det bådar gott inför framtiden, inte minst med tanke på att du har mer att ge i bänken.

Var hölls tävlingen?

I bänken var det tvärstopp igår så där hade jag inte mkt mer att ge, däremot fanns det nog en hel del till i marken :)

Tävlingen var på hemmaplan, slottsskogsvallen i Göteborg :)

2010-05-03

Bänkpress:
    20 kg: 10
    40 kg: 5
    45 kg: 8, 8, 8, 8, 8, 8, 8, 6+2
    Helt skakis i slutet

Hängande benlyft:
    15 st + 10 sek, 15 st + 10 sek, 15 st + 10 sek

Stående militärpress:
    20 kg: 8
    30 kg: 6
    32,5 kg: 4, 3, 3, 3
    Herregud vad svag man kan vara då!

Magmaskin:
    30 kg: 10
    35 kg: 10, 10, 10

Hantellyft sidan:
    9 kg: 10, 10, 10, 10, 10
    Dropset 7 kg: 10 -> 6 kg: 10 -> 5 kg: 10 -> 4 kg: 10 -> 3 kg: 10 -> 2 kg: 10 -> 1 kg: 20

Kommentar:

Det var helt klart overkill att ge sig på Hirvis program redan idag. Jag var fortfarande helt slut i armarna och de blev helt darriga mot slutet, ungefär som i lördags då jag bommade 57,5. Kände redan efter ett par set att jag borde avbryta och köra ett lite lättare återhämtningspass istället men hade ingen lust att inte fullfölja det jag tänkt så jag kämpade mig igenom det ändå. Presterade långt under min normala förmåga i precis alla övningar idag

Jag har försökt skissa på ett nytt program nu under sommaren men kommer inte riktigt fram till något. Det enda jag vet är att jag kommer börja väldigt lätt och köra utan bälte en tid. Tror jag :|

2010-05-06

Knäböj:
    20 kg: 10
    50 kg: 5
    60 kg: 5, 5, 5, 5, 5
    Utan bälte

Frontböj:
    50 kg: 5, 5, 5

Benpress:
    100 kg: 5
    125 kg: 5
    150 kg: 5, 5, 5, 5, 5
    100 kg: 15

Liggande bencurl:
    15 kg: 8
    20 kg: 8, 8, 8
    25 kg: 8

+ lite benspark och annat sköj

Kommentar:

Ptja eftersom jag inte har någon plan på hur jag skall träna framöver börjar jag en cykel med 5×5 så länge. Idag var det ett litet lätt kom-igång-pass och jag höjer nog 5 kg/vecka i böjen och benpressen, och typ 2,5 kg i frontböjen. Skall försöka köra utan bälte så långt det går, samt jobba på att få ut de där förbenade knäna som vill dra sig inåt hela tiden. Testade lite bencurl också för första gången på ett antal år, då jag känner att jag behöver en ersättare till de raka marken för baksida lår.

Hm, tänkte bara säga att jag inte gått och dött. Tränar som vanligt, har bara inte orkat skriva ner passen här. Har dessutom börjat en diet som minst sagt går skitdåligt. Inte för att jag inte sköter mig, det gör jag med råge (ligger på ca 1500 kcal om dagen, ibland mindre) men vågen vägrar att gå nedåt förutom första veckan då men det var ju bara vätska då. Att jag fått dra ner så mkt på matintaget har gjort mig sjukt seg på gymmet med, blir trött av minsta lilla, och löpträningen som jag varit tvungen att lägga in för att det skall hända något på vågen har ju inte direkt gjort mig starkare heller.

Jaja, jag kör på ett tag till, blir det ohållbart kanske jag skiter i vågen och satsar på att bli stark istället. Snygg får man bli någon annan gång i så fall…

Flyter träningen på Caroline?

Gettodachoppa wrote:
    Flyter träningen på Caroline?

Yes man. Jag hade ett litet uppehåll på några veckor i slutet av terminen pga massa plugg men är igång ganska bra nu igen. Gjorde reps-PB i marken igår med 3×3 på 107,5 kg hyfsat lätt. Är dock lite sämre än förut i böj och bänk… men jobbar på det.

Om två veckor är det dags för RM i SL uppe i Umeå, skall bli roligt :)

En liten bild från idag:

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 325 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.