- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 oktober, 2010 at 22:30 #233715Anonym anvandareMember
tänk inte så mycket på det, de kommer säkert med tiden!! (skickat ett pm till dig)
keep on with the hard wörk!!
9 oktober, 2010 at 23:55 #233716Anonym anvandareMemberHej! Du ska var nöjd med din fysik. Ser bra ut. Du måste leta kontakt i axelträningen. Ta hjälp genom någon duktig byggare. Kontakt är lösningen och nötande. Lycka till.
10 oktober, 2010 at 11:19 #233717Anonym anvandareMemberrfb wrote:Hej! Du ska var nöjd med din fysik. Ser bra ut. Du måste leta kontakt i axelträningen. Ta hjälp genom någon duktig byggare. Kontakt är lösningen och nötande. Lycka till.Jag tränar ju på ett lyftargym så där finns inte en enda byggare Jag brukar alltid söka kontakt så mycket det går och brukar få rätt duktigt med pump i axlarna efter alla dropset men det verkar inte fungera ändå. Antingen gör jag något fel (vilket jag hoppas) eller så har jag helt hopplösa gener… :frust:
10 oktober, 2010 at 12:10 #233718Anonym anvandareMembernär du kör hantellyft åt sidan även på hantelpressarna så försök låta lill fingret komma upp först, brukar hjälpa till med kontakten
10 oktober, 2010 at 19:25 #233719Anonym anvandareMemberHemkommen från ett axelpass.
Jag är starkare än någonsin, blev tre st reps-PB i stående militärpressen (3×5 på 40 kg, 10 på 35 kg och 13 på 30 kg) men hittade ingen kontakt med utsida/baksida axlar trots en miljard olika övningar (hantellyft med en mängd olika utföranden, hantelpressar utan ryggstöd, kryssdrag etc). Får snart anlita en expert :yikes:
10 oktober, 2010 at 19:30 #233720Anonym anvandareMemberför mig brukar det funka med lite högreppare på framsida och baksida axlar, testa :pop:
GRATTIS till personbästa
10 oktober, 2010 at 19:35 #233721Anonym anvandareMemberStronglGnome wrote:för mig brukar det funka med lite högreppare på framsida och baksida axlar, testa :pop:GRATTIS till personbästa
Meh jag kör ju högreps, blir allt från 8-20 reps… Körde ett antal dropset i slutet idag med men vad hjälper det när man inte har någon kontakt :yikes:
Tack
10 oktober, 2010 at 19:41 #233722Anonym anvandareMemberRodd övningar brukar ta bra på bakaxeln sen alla pressövningar brukar mer eller mindre ta på framsidan konstigt att du inte känner ngt:cry:
10 oktober, 2010 at 22:31 #233723Anonym anvandareMemberHöga antal reps betyder inte att du får kontakt. Det KAN vara lättare, men sidolyft brukar vara bra för att hitta kontakt. Men lyft INTE över 90 grader, för då går trapzen in, och de är nog starka på dig.
Lyft från bottenläget upp till att armbåge och axel är i samma höjd, kör jämna drag upp och ner, som om axeln vore hydraulik. du kan tom vända strax under axelhöjd och mata på…
Jag skulle spontant tro att du kopplar in trapz och triceps rätt mycket efter som du kör bänk och mycket styrkeövningar. Du måste ”hitta” sidan på axeln. Det kan vara bökigt, men testa vinklar, reps, hastighet, övningar. genetik är en ursäkt…du kan få mer axelbredd om du vill.
För övrigt har du en ”stark” fysik.
10 oktober, 2010 at 23:11 #233724Anonym anvandareMemberrfb wrote:Höga antal reps betyder inte att du får kontakt. Det KAN vara lättare, men sidolyft brukar vara bra för att hitta kontakt. Men lyft INTE över 90 grader, för då går trapzen in, och de är nog starka på dig.Lyft från bottenläget upp till att armbåge och axel är i samma höjd, kör jämna drag upp och ner, som om axeln vore hydraulik. du kan tom vända strax under axelhöjd och mata på…
Jag skulle spontant tro att du kopplar in trapz och triceps rätt mycket efter som du kör bänk och mycket styrkeövningar. Du måste ”hitta” sidan på axeln. Det kan vara bökigt, men testa vinklar, reps, hastighet, övningar. genetik är en ursäkt…du kan få mer axelbredd om du vill.
För övrigt har du en ”stark” fysik.
Jag lyfter aldrig över 90 grader, så det kan inte vara där felet ligger… Däremot så känner jag ändå mer i trapz än axlar av någon anledning, så de jäklarna vill väl ta över axlarnas jobb oavsett
Jag har verkligen testat alla vinklar och utföranden jag bara kan. Testade mig fram med en bänk idag där jag testade att luta mig framåt på olika sätt, köra enarms, lägga mig på magen på bänken när den lutade osv. men inget kändes bra.
När det gäller gener så är jag övertygad om att jag inte har någon fördel där när det gäller axlar, för vissa som aldrig ens tränar kan ha riktigt bra axelbredd ändå. Jag är byggd som en flaska typ, liten upptill och stor nertill… Med det har jag absolut inte sagt att jag inte kan göra det bättre, men jag har uppenbarligen inte hittat rätt sätt än…
11 oktober, 2010 at 19:06 #233725Anonym anvandareMemberReps-PB från 2×5 till 3×8 på 80 kg, nöjd!
[youtube=5WWKiI-19fk]
14 oktober, 2010 at 22:36 #233726Anonym anvandareMemberCaroline S wrote:Jag lyfter aldrig över 90 grader, så det kan inte vara där felet ligger… Däremot så känner jag ändå mer i trapz än axlar av någon anledning, så de jäklarna vill väl ta över axlarnas jobb oavsettJag har verkligen testat alla vinklar och utföranden jag bara kan. Testade mig fram med en bänk idag där jag testade att luta mig framåt på olika sätt, köra enarms, lägga mig på magen på bänken när den lutade osv. men inget kändes bra.
När det gäller gener så är jag övertygad om att jag inte har någon fördel där när det gäller axlar, för vissa som aldrig ens tränar kan ha riktigt bra axelbredd ändå. Jag är byggd som en flaska typ, liten upptill och stor nertill… Med det har jag absolut inte sagt att jag inte kan göra det bättre, men jag har uppenbarligen inte hittat rätt sätt än…
Du verkar veta vad du ska leta efter så det är ett steg i rätt väg. Jag måste provocera hårt själv för att känna ute i axeln så jag tror jag har en aning om hur du menar.
Som sagt, försök hitta någon som är duktig, gärna en tävlande byggare, de har ofta ess i rockärmen och mycket bra idéer och knep. sen har självklart fästenas placeringar osv en betydelse.
Hoppas det går bra och att du hittar rätt. Sjyst video i vilket fall… :up:
17 oktober, 2010 at 18:46 #233727Anonym anvandareMemberPB i stående militärpress idag med 47,5 kg. Nöjd såklart, men i övrigt helt usel kontakt med axlarna i alla övningar… :frust: Bara att kämpa vidare…
17 oktober, 2010 at 19:16 #233728Anonym anvandareMemberÄr kontakten så viktig då? Mina axlar har växt bra, trots att det inte bränner nämnvärt i dem under träningen. Någon kontakt i t ex pressövningarna har jag aldrig haft tror jag. Kör du bara strikt och så tungt du kan så kommer de växa till sig.
17 oktober, 2010 at 21:18 #233729Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Är kontakten så viktig då? Mina axlar har växt bra, trots att det inte bränner nämnvärt i dem under träningen. Någon kontakt i t ex pressövningarna har jag aldrig haft tror jag. Kör du bara strikt och så tungt du kan så kommer de växa till sig.Jag vet inte, det är väl mest det att den axelträning (utan kontakt) som jag kört senaste året inte har utvecklat mina axlar alls. Något måste ändras i alla fall… och att leta efter kontakt i övningarna kändes som en logisk tanke. Känns ju som att ”byggare” ofta söker just kontakt hela tiden…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.