- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 december, 2011 at 18:10 #233760Anonym anvandareMember
Nu var det länge sedan jag postade här…
Testade ryck och stöt för första gången igår. Det var svårt men kul!
Lite böj också.
Fattar inte varför youtube börjat lägga in reklam i mina filmer nu också… Mög.
[youtube=cJT1W_JtcaE]
[youtube=vmQkjmnW72A]
18 december, 2011 at 22:07 #233761Anonym anvandareMemberMen vad trevligt att se att den här dagboken har vaknat till liv igen, en av dom bästa enligt mitt tycke:up:.
19 december, 2011 at 12:26 #233762Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Men vad trevligt att se att den här dagboken har vaknat till liv igen, en av dom bästa enligt mitt tycke:up:.Haha tack! Men jag lär inte skriva ner så mycket framöver heller, tycker mest det är kul att lägga in lite grejer när det hänt nåt kul Kan ju posta filmen från min senaste tävling med:
[youtube=f-Rl3NMOZbI]
31 januari, 2012 at 15:21 #233763Anonym anvandareMemberFrån klassiska SM i Östersund där jag slutade på en femteplats. Är nöjd med min insats med tanke på att jag var vrålförkyld och tampats med en halvkass rygg ett tag nu. Nu kämpar vi vidare ett år till!
[youtube=t7a3XKR192k]
31 januari, 2012 at 18:28 #233764Anonym anvandareMemberCaroline S wrote:Från klassiska SM i Östersund där jag slutade på en femteplats. Är nöjd med min insats med tanke på att jag var vrålförkyld och tampats med en halvkass rygg ett tag nu. Nu kämpar vi vidare ett år till![youtube=t7a3XKR192k]
Snyggt jobbat!!!
2 februari, 2012 at 02:41 #233765Anonym anvandareMemberTack för att du bjurrade då den där filmen. Kul att få se hur det funkar på en SL-tävling + lite tekniktips. Jag blev nästan sugen på att prova själv,,, men bara nästan:p!
2 februari, 2012 at 19:40 #233766Anonym anvandareMemberLioness wrote:Snyggt jobbat!!!Tack
waco3000 wrote:Tack för att du bjurrade då den där filmen. Kul att få se hur det funkar på en SL-tävling + lite tekniktips. Jag blev nästan sugen på att prova själv,,, men bara nästan:p!Klart du skall prova! Det gör tränandet så mycket roligare när man har ett tydligt mål man strävar efter.
3 februari, 2012 at 02:53 #233767Anonym anvandareMemberQuote:Klart du skall prova! Det gör tränandet så mycket roligare när man har ett tydligt mål man strävar efter.Jag har tänkt litegrann i dom banorna, men mest för att lära mig lite matnyttigt då det gäller teknik men jag är rätt säker på att SL är en sport jag skulle uppskatta och trivas med. Det får bli en senare fråga, just nu har jag andra målsättningar som hägrar. Jag har alltid jagat resultat, tider eller andra mätbara mål, i det fallet är jag nog hopplöst oförbätterlig:p. Det är ju dom hägrande målen som gör att det känns meningsfullt och givande att hålla på, för tillfället är siktet inställt på att bygga lite mer massa runt axlarna, men jag tycker att det är lite besvärligt med en sådan luddig målsättning som man mer ska uppskatta framgången med. Bänkpress tex, där hade jag tänkt mig att nu först klara 60kg, sedan ska jag klara 8st på samma vikt – det är slutmålet för min del.
Vad har du själv för målsättningar med ditt lyftande? Jag har full förståelse för ifall man inte vill avslöja allt man tänker, vissa saker kan vara bra att hålla för sig själv. Det kan tex vara ett sätt att minska pressen på sig själv inför en viktig tävling. Jag menar som så att om man sticker ut hakan och berättar för alla vilka stordåd man har tänkt att genomföra så kan man stressa sig själv på ett negativt sätt, vi funkar alla olika.
3 februari, 2012 at 15:31 #233768Anonym anvandareMemberJo fördelen med SL är att man kan sätta upp konkreta mål som faktiskt går att ”ta på”. Klarar man en viss vikt så har man klarat den, helt enkelt. Sen ger alltid tävlingar lite extra motivation då man faktiskt blir starkare ”när det gäller”. Är man en tävlingsmänniska och gillar att lyfta vikter är SL eller OL givet i mina ögon
Mitt mål är att kunna ta medalj på SM. Jag var 17,5 kg ifrån den här gången, då det krävdes 340 kg totalt för brons. Nu kommer ju den gränsen säkerligen att höjas till nästa år då kvaliteten på lyftarna och konkurrensen blir starkare för varje år, men även om jag inte fixar medalj nästa år så kanske 2014 Det är mitt mål när det gäller mästerskap i alla fall. I rena kilon så är ju alltid målet att slå personbästa på nästa tävling. Även små ökningar på 2,5 kg är bra i mina ögon. Men visst, 120 kg i knäböj, 80 kg i bänkpress och 150 kg i mark hade inte varit fel, och 350 kg totalt 😮
20 maj, 2012 at 14:36 #233769Anonym anvandareMemberSerieomgång 2, Borås AK – 2012-05-19[/b]
Denna gång blev det bara tävling i bänkpress för min del, pga min rygg som fortfarande inte vill vara med och leka SL. Började dagen med att hjälpa och coacha damlaget som tävlade i SL och gjorde en riktigt fin insats. Att innan sin egen tävling spendera drygt sex timmar i en varm och syrefattig lokal utan speciellt mycket mat var väl ingen vidare bra uppladdning men det kändes ändå helt OK på uppvärmningen så hoppet levde.
Invägning: 70,00 kg [/b](skillat att väga in på den jämna siffran för andra gången)
67,5 kg: Godkänd 3-0[/b]
72,5 kg: Godkänd 3-0[/b] Tävlings-PB (+2,5 kg)
75 kg: Godkänd 3-0[/b] Tävlings-PB (+5 kg)Kommentar:
Ingången på 67,5 kg var så sjukt jäkla lätt att jag blev sugen att gå direkt på 75 i andra. Men bestämde mig ändå för att följa planen och tog först 72,5 vilket också var ett lätt lyft. 75 däremot blev ett kämparlyft, men när jag ser videon så blir jag nästan imponerad över mig själv att det trots segheten var väldigt stabilt och bra. Jag börjar verkligen få till tekniken nu och det är jag extra glad över.Nu är det bara att jobba mot 80 kg på serieomgång 3!
[youtube=IFPaXi-6XtY]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.