Carros träningsdagbok

Home Forums Dagböcker Carros träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 325 total)
  • Author

2008-12-14

Styrketräning idag, rygg samt mage. Blev 12 set x 15 reps mage , vilket jag hoppas kommer kännas imorgon :D

Tror jag sparar joggingen till imorgon trots allt, mina ben blev lite möra av marken, där jag dessutom är pinsamt svag. Men what the heck…

2008-12-15

Jogging 2,5 km

Kommentar:
    Fan vad kass jag är då. När skall segheten försvinna ur benen? Känns som att dra runt med ett par envisa stillastående åsnor till ben :frust: Känns lite som att jag kanske borde variera konditionsträningen lite för det börjar nästan bli lite tråkigt att springa nu, vilket jag faktiskt aldrig har känt förut.

2008-12-17

Jogging 5,5 km

Kommentar:
    Men jäkla skitpissväder! Jag var så himla taggad idag, hade ställt in mig på att ta mig runt milen. Att det är grått och regnar lite grann kan jag stå ut med, så jag gav mig ut i alla fall, men himlen öppnade sig mer och mer och efter två varv regnade det så mycket och jag var så blöt att jag bara sprang runt och var sur. Dessutom är jag livrädd för att bli förkyld, så mitt förnuft tog mig tillfånga och jag sprang tillbaka till bilen.

Det kändes väldigt lätt idag, så det är bara ännu mer irriterande att jag fick avbryta efter halva. Var inte ens i närheten av att vara trött :frust:Jag såg dock ut som en lerinpackad disktrasa och var dyblöt rakt igenom alla 5 lager med tröjor + regnkläder.

Jag vill ha VÅR NU!!! 👿

Grymt med en till tjejjournal :)

Lycka till

Längtar också till våren, promenaderna kommer bli en sann fröjd!

Calle Ekman wrote:
    Grymt med en till tjejjournal :)

Lycka till

Tackar! :)

Gustaf Lindberg wrote:
    Längtar också till våren, promenaderna kommer bli en sann fröjd!

Ja verkligen, även fast jag personligen tycker det är lite tråkigt att bara gå :p

2008-12-18

Jogging 2,5 km

Kommentar:
    Motivationen låg på noll idag, men körde ett kort tempopass för att inte tappa lusten helt, och det gick faktiskt bra och blev rätt så kul ändå :)

Styrka imörrn.

Fasiken, du är stark du !
    Lycka till med träningen:up:

sebbeboy wrote:
    Fasiken, du är stark du !
    Lycka till med träningen:up:

Mnja vet inte om jag håller med riktigt, ligger en bit under mina PBn just nu :

Tack så mycket!

2008-12-19

Styrketräning idag då, var riktigt skoj :up: Körde axlar, lite biceps och triceps och sen typ en massa set mage igen. Har gett mig fasen på att den där magen skall bli vältränad en vacker dag… Men det kommer nog att ta lite tid :p

2008-12-20

Jogging 10 km

Kommentar:
    Yes! Där satt den. Det går givetvis i snigelfart men det spelar ingen roll, det är faktiskt bara bra. Stötte på två stycken rådjur efter några km, så jag stod väl stilla där en 10 sekunder och tittade på dem, då de stod blickstilla och glodde på mig några meter bort. Blir glad när jag ser vilda djur :)

Det kommer bli lite trixigt med träningen nu under jul då jag kommer resa bort ett tag + att gymmet har rätt snåla öppettider. Men jag skall försöka fixa in det så gott det går.

2008-12-22

Jogging 5 km

Kommentar:
    Kändes helt okej faktiskt. Är fortfarande sjukt taggad gällande träningen… :up:

Imorgonbitti blir det ett benpass på gymmet innan jag kör ner till skåne och firar jul ett par dagar. Shit alltså jag har inte tränat ben på hur länge som helst, minns inte ens när det var, så längesen är det ;) Fy på mig, bättring Carro! Anledningen till att jag undvikit benpassen är för att jag alltid får sån grym träningsvärk när jag haft längre uppehåll och då kan jag inte löpträna på flera dagar efteråt… men det är ju bara en övergående period.

2008-12-23

Ett benpass idag då, otroligt! :p Fick verkligen köra på pissevikter, ungefär hälften av det jag brukar ta… men det spelar faktiskt mindre roll just nu. Känner mig mör i benen i alla fall fast inte riktigt så farligt som jag trodde. Men vi får väl se imorgon hehe… Körde förresten mage också.

Vila blir det imorgon, på juldagen vet jag inte riktigt. Tar med mig träningskläderna ner till Ängelholm och känns det okej så tar jag nog en joggingtur då, förslagsvis vid stranden :) Superbra träning att springa upp och ner i sandklitterna, snacka om att det tar musten ur en ;) Men det finns ju inga sandstränder i götet så det var längesedan nu.

Får passa på att önska alla en riktigt GOD JUL!!! [/b]

Jahapp, måste bara skriva att jag har en enorm träningsabstinens efter två vilodagar! Fast samtidigt så har jag rätt ordentlig träningsvärk i benen nu så det är nog lika bra att jag inte kan träna. Kör förmodligen hem till GBG imorgon, kanske att jag hinner ut på en mindre joggingtur på kvällen, det vore skönt. Men det beror lite på vilken tid jag kommer hem.

Det enda onyttiga jag har ätit nu över jul är en pepparkaka, och det var både den första och förmodligen den sista för i år ;) Men fan det är lite jobbigt när alla andra käkar massa choklad :( Men då jag är en allt eller inget person så är det bättre att avhålla sig helt. Har istället gottat mig i god lax, ägg och julskinka. Och kvarg :p Mamma tittar alltid konstigt på mig när jag kommer med min lilla tyska plastburk från Lidl på morgonen

2008-12-26

Jogging 2,3 km

Kommentar:
    Lite tempo idag, men fick ändå en urkass tid. Kunde inte riktigt förstå hur det gick till, jag gjorde ju så gott jag kunde och visst fasen är jag i bättre form nu än tidigare. Men men, jag hänger inte läpp för det, finns andra saker som går bättre :)

Riktigt skönt att vara hemma igen. Fick typ ett lyckorus när jag kom in i lägenheten och slängde mig och kramade täcket i min säng, haha :D Finns det något härligare än att komma hem till sin egen säng??

Imorgon blir det gymmet, längtar!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 325 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.