Carros träningsdagbok

Home Forums Dagböcker Carros träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 325 total)
  • Author
    Patrik Sundvall wrote:
    Nytt år med nya tag på gymmet är gött att se.
    Tävlar du i styrkelyft? eller är det mest för skojs skull du satsar på dessa övningar?
    Lycka till!

Hej och tack!

Well, jag tävlar inte men jag har ändå en liten förkärlek till SL av någon anledning då jag tycker att det är väldigt kul. Hade ju varit roligare om man var lite starkare dock men alla kan inte vara bra på allt här i världen :

Jag hoppas att jag skall kunna öka lite det här året i alla fall, men det återstår att se :)

Caroline S wrote:
    Hej och tack!

Well, jag tävlar inte men jag har ändå en liten förkärlek till SL av någon anledning då jag tycker att det är väldigt kul. Hade ju varit roligare om man var lite starkare dock men alla kan inte vara bra på allt här i världen :

Jag hoppas att jag skall kunna öka lite det här året i alla fall, men det återstår att se :)

Ja svag är du då inte, dina vikter i tråden är riktigt bra.
    Kommer deffinitivt följa denna journal, blir alltid så glad när tjejer satsar på SL-övningarna. Det ger hopp till kraftsporternas framtid:up:

Jag har nyss vaknat efter en lång dröm med massa knäböj hahaha. Behöver kanske inte berätta hela drömmen men fasen vad sugen jag blev nu, längtar till på måndag!!! Drömde om marklyft tisdag till onsdag natt också, sjukt detta haha. Det märks att drömmarna styrs av vad man tänker mycket på till vardags :D

Nu blir det sista jobbnatten inatt, men kommer nog inte hinna träna imorgon om jag vill kunna sova ut ordentligt (vilket jag vill innan träning) så får hålla mig till på måndag.

2010-01-04

Knäböj:

20 kg: 10
    50 kg: 10, 10, 10

Frontböj:
    40 kg: 8, 8, 8

Benpress:
    +100 kg: 8, 8, 8

Stela marklyft:
    50 kg: 5
    60 kg: 10, 10, 10

Barholds:
    70 kg: ca 32 sek
    75 kg: ca 20 sek, 20 sek

Hantelcurl:
    12,5 kg: 10, 9 (wtf), 10
    10 kg: 22

Kommentar:
    ÄNTLIGEN var man på gymmet igen! Årets (och schemats) första och efterlängtade pass. Högreps är fan inte att leka med haha, blev typ andfådd i knäböjarna :D Jag hade nog kunnat köra något set till i övningarna men var osäker på hur mycket jag skulle palla så var lite försiktig idag. Btw så drömde jag om knäböj inatt igen lol, var ju tur att jag fick göra dem idag då haha.

Längtar redan till nästa pass, som är bänk. Tror det blir imorgon.

Gött att du är tillbaka. Då är det ju bara köra på nu:)
    Var tränar du nånstans?
    Kör hårt!!

Patrik Sundvall wrote:
    Gött att du är tillbaka. Då är det ju bara köra på nu:)
    Var tränar du nånstans?
    Kör hårt!!

Well jag har ju tränat en del under hösten nu, har bara inte skrivit ner det i den här journalen. Men nu var det 5 dagar sedan som kändes som 5 veckor :p

Jag tränar på slottskogsvallen, själv då?

Caroline S wrote:
    Well jag har ju tränat en del under hösten nu, har bara inte skrivit ner det i den här journalen. Men nu var det 5 dagar sedan som kändes som 5 veckor :p

Jag tränar på slottskogsvallen, själv då?

Jag tränar o arbetar på Fysiken i Johanneberg. Slottskogsvallen är ju helt rätt gym för dig, gott om inspiration för styrkelyft :). Händer allt att man dragit dit o tränat.

Patrik Sundvall wrote:
    Jag tränar o arbetar på Fysiken i Johanneberg. Slottskogsvallen är ju helt rätt gym för dig, gott om inspiration för styrkelyft :). Händer allt att man dragit dit o tränat.

Ah okej, vad arbetar du som där då?

Jo vallen är grymt :)

Har av någon anledning inte kunnat sova en blund inatt, gick och lade mig vid tolv igårkväll och låg sömnlös till klockan 9-10 på morgonen då det egentligen var dags att gå upp. Försökte dock lite till och fick sova ett par timmar i alla fall, men kan inte påstå att jag känner mig utvilad direkt :|

Har aldrig hänt mig förut, visst har man kunnat legat vaken några timmar men aldrig så här länge. Vi får se hur det går ut över träningen idag… Tur att det är lätta pass än så länge.

2010-01-05

Bänkpress:
    20 kg: 12
    35 kg: 10, 10, 10, 10

Smalbänk:
    35 kg: 8, 10, 10

Assisterade dips:
    19 kg: 6
    17 kg: 6, 6, 6
    14,5 kg: 6

Hängande benlyft:
    20 st + 20 sek, 20 st + 20 sek, 20 st + 10 sek, 20 st + 10 sek

Lutande hantelpress:
    15 kg: 4 (död)
    12,5 kg: 5, 5, 5 (fortfarande död)

Magmaskin:
    30 kg: 10, 10, 10
    25 kg: 25

Kommentar:
    Hade nüll kraft kvar till hantelpressarna. Sen om det beror på taskigt schema eller utebliven sömn vet jag inte, kanske båda delar. Bänken var löjligt enkel, jag undrar om den gjorde nån nytta över huvudtaget… En annan nackdel med schemat är att jag har träningsvärk i benen när jag skall köra mage dagen efter, och eftersom jag använder benen i alla magövningar blir det skitjobbigt :yikes: Får se om jag kommer på en annan lösning…

Annars så är jag rätt pissed off idag. För det första ingen sömn, för det andra har vår dumma förening beslutat att plocka bort alla kabel-TV kanaler så nu blir jag snart utan 3an, 5an, TV4Sport med flera, de kanalerna som jag kollar på mest. SVT kan ju ta och stoppa upp sig själva nånstans ***!!! För det tredje har de höjt priserna på gymmet och för det fjärde har dessutom parkeringsavgiften utanför gymmet höjts idag! GAH *fula ord*

Caroline S wrote:
    Ah okej, vad arbetar du som där då?

Jo vallen är grymt :)

PT och gyminstruktör.

2010-01-07

Marklyft:
    60 kg: 8
    75 kg: 10, 10, 10

Kronlyft (7 cm):
    70 kg: 3
    80 kg: 2
    90 kg: 2
    100 kg: 2, 1 (fuck)
    90 kg: 4

Lätta böj:
    20 kg: 10
    40 kg: 5
    45 kg: 5, 5, 5
    Djupt och explosivt

Assisterade chins:
    19 kg: 6
    17 kg: 6, 6, 5, 4

Breda latsdrag:
    47 kg: 7, 7
    54 kg: 4
    47 kg: 7

Hantelrodd:
    17,5 kg: 8
    20 kg: 8, 8, 8
    22,5 kg: 8, 8
    Alla per arm

Rygglyft:

+15 kg: 12
    +20 kg: 8, 8, 8
    +15 kg: 8
    Viktplattan vid pannan

Kommentar:

Premiär för kronlyft idag då, gick verkligen CePe dåligt. Var inte alls så lätt som jag trodde det skulle vara, är ju fan lika svag här som i vanliga marklyft. Men jag hade väl en ”svagdag” i marken idag igen då (fast de vanliga var förstås lätta med tanke på vikten). Men jag skall fortsätta med kronlyften i alla fall och kanske köra på 14 cm plattor nästa gång för att kunna lyfta lite mer vikt. Det är mest viktvanan jag vill åt…

För övrigt var det ett kul pass, motivationen var på topp :up: Jag har ökat en del i hantelroddarna märker jag, får sluta mesa där nu. Böjarna kändes som papper, har börjat stå lite bredare än förut nu (har alltid stått väldigt smalt) och det känns faktiskt bra, får ett himla bra djup nu. Det svåra blir väl att lära sig vända i rätt tid sen bara när det blir mer vikt.

Har letat mig gul och blå efter mina remmar idag också men kan fasen inte hitta dem. Får väl bli att köpa nya då… för jag får en himla pump i underarmarna av alla dessa dragövningar och då får jag svårt med greppet sen. Hade någon nerv som ”hoppade” hela tiden i min vänstra överarm idag med, sjukt irriterande :yikes:

2010-01-09

Lätt bänkpress (med stopp):
    20 kg: 12
    35 kg: 3
    40 kg: 3, 3, 3, 3

Bred bänkpress:
    30 kg: 15
    35 kg: 10
    Kändes mysko

Axelpress hantlar:
    12,5 kg: 10, 10, 10
    10 kg: 10, 10
    Med ryggstöd på 12,5 kg, utan på 10 kg.

Hängande benlyft:
    20 st + 20 sek, 20 st + 20 sek, 20 st
    Mina ben ville inte vara med mer…

Magmaskin:
    25 kg: 12, 12, 12

Hantellyft sidan:
    9 kg: 10, 10, 10, 10
    Dropset 7, 5, 4, 3 kg: 10

Kommentar:
    Sista och absolut tråkigaste passet på schemat. Skall ju egentligen köra lättare bänkpressar detta passet än det vanliga, men att ligga och köra 3or på 35 kändes lite väl patetiskt så höjde till 40, kändes lätt ändå. Försökte tänka på min fotposition lite extra mycket. Den breda bänkpressen kändes konstigt, särskilt i handlederna, så struntade i att köra mer där… Får se hur jag gör nästa vecka. Kanske byta ut den mot lutande hantelpress?

bra styrka. taru kosttillskott atm ?

Mallee wrote:
    bra styrka. taru kosttillskott atm ?

Jag tar EAA precis innan och efter passet, and that’s it. Har köpt kaseinprotein också för att ta innan natten men det smakade så jäkla illa så har inte lyckats (eller ens försökt) trycka ner något mer på flera månader :yikes:

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 325 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.