Carros träningsdagbok

Home Forums Dagböcker Carros träningsdagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 325 total)
  • Author
    Patrik Sundvall wrote:
    När går debuten i 2:an?

Jag vet inte exakt (tror inte det är spikat än?) men enligt styrkelyft.se skall serieomgång 2 vara mellan 22 april-2 maj, så någon av de två helgerna lär det ju bli.

2010-01-31

Knäböj:
    20 kg: 10
    50 kg: 3
    60 kg: 1
    70 kg: 6, 6, 6 Reps-PB men inte så snyggt… =/
    Bälte på 60 och 70

Knäböj till bänk:
    50 kg: 5
    60 kg: 3
    70 kg: 2
    75 kg: 1
    80 kg: 3, 3, 3
    Bälte på alla

Frontböj:
    50 kg: 5, 5, 5

Benpress:
    100 kg: 5
    135 kg: 6, 6, 6

Raka marklyft:
    50 kg: 8
    70 kg: 8
    72,5 kg: 6, 6

Barholds:
    80 kg: ca 25 sek, 15 sek

Kommentar:
    Det kändes sådär idag. Men det är väl så att när både bänk och mark går bra så kommer garanterat böjen inte att gå så bra :D Så det är bara att göra så gott man kan i alla fall.

Testade böj till bänk för första gången för att få lite viktvana, och det kändes ju bra. Tror dock att jag skall försöka hitta en lite lägre bänk till nästa gång för nu blev det en bra bit över parallellt. Körde lite vanliga böjar på 50 efter bänkböjarna på 80 bara för att jag inte ville ”glömma bort” hur djup en riktig böj är :p Kändes sjukt lätt då helt plötsligt, så viktvana är nog rätt bra i alla fall att träna upp även om det inte är några godkända böjar.

Glömde bort att jag skulle testat zombieböj istället för frontböj idag så det får bli nästa gång. Tror även att jag kommer stanna på 70 kg i vanliga böjen nästa gång, dels för att försöka göra det lite snyggare + att jag måste ”vänta in” bänken och marken som gått lite över förväntan hehe.

2010-02-01

Bänkpress:
    20 kg: 12
    40 kg: 3
    45 kg: 10, 10, 10, 8 Reps-PB Hehe fan också.

Dips:
    -19 kg: 6
    -12 kg: 1
    KV: 3, 3, 3, 2
    -12 kg: 8
    Lol, såg nog rätt kul ut

Hängande benlyft:
    20 st + 20 sek, 20 st + 20 sek, 15 st + 15 sek

Kickbacks:
    6 kg: 8, 8, 8, 8
    Per arm

Hantelcurl:
    12,5 kg: 12, 12, 10
    10 kg: 30

Magmaskin:
    35 kg: 8, 8, 7
    30 kg: 12

Kommentar:
    Attans, 4×10 hade suttit fint i bänken. Fick lite mjölksyra på slutet men med lite mer vila innan sista hade jag nog fixat det. Väldigt nöjd hur som helst, nu börjar ju detta kännas som mesvikter, men jag minns att jag kämpade med att ens klara femmor innan jul. Sjukt kul vad det har släppt nu. Får hoppas att det fortsätter så!

Dipsen kändes sådär, måste sett lite underligt ut på de sista repsen men jag gav mig fan på att klara 3: or hur dumt det än såg ut haha :whistle:

Hade för övrigt väldigt roligt på passet idag, speciellt när vi körde bänk, jäklar vad jag garvade :D

Mark på onsdag, eller ev. imorgon men jag tror det blir tight.

2010-02-03

Marklyft:
    60 kg: 8
    80 kg: 3
    90 kg: 2
    95 kg: 10, 10, 10 Reps-PB!!!
    Bälte på 90 och 95

Upphöjda mark:
    60 kg: 6
    70 kg: 8, 8, 8
    Helt slut i ländryggen…

Lätta explosiva böj:
    40 kg: 3, 3, 3, 3, 3

Breda latsdrag:
    54 kg: 8, 6, 6
    47 kg: 10, 8

Rygglyft:
    +10 kg: 15, 15, 12

Assisterade chins:
    19 kg: 6, 6, 5

Kommentar:
    Det var ju minst sagt trevligt :) Jag har nog sällan varit så laddad för marken som jag var den här gången, det smittar verkligen av sig när man ser andra prestera. Den sista 10:an var dock lite seg, men detta var ändå långt över förväntan. Var rädd att jag inte ens skulle klara 8or. Blir en milstolpe när jag går upp på 100 kg nästa vecka, det är en sådan där gräns som jag har lite psykologiska problem med, tror liksom att det kommer bli blytungt med en gång. Men det SKALL gå bra då med, så är det bara. Det skall flyga upp. Använde magnesium idag med förresten, det gjorde gott för greppet, hade inga problem alls.

Var helt slut i ländryggen efter marken så de lätta böjarna kändes som att de låg på lite fel tillfälle. Nästa gång skall jag nog försöka göra dem innan marken.

Det enda jag stör mig på med dagens pass är att det inte blev några hantelroddar. Det var för mkt folk vid hantlarna och jag pallade inte vänta. Får göra desto mer roddar nästa vecka, eller kanske peta in den övningen på något annat pass.

På fredag blir det bänk, tänkte jag skulle gå upp och försöka reppa lite på 52,5 kg. Längtar!!!

Filmade de två första seten i marken idag också, kommer upp lite senare.

Här är filmen då. Tyvärr så satte personen jag bad filma igång kameran lite väl sent så missade första starten där. Ser också att jag verkligen borde ha använt lås men var lite osäker på vad de vägde så ville inte chansa.

[youtube=9W_2mypEeLk]

Marklyften såg riktigt fina ut, du såg ut att ha en del vikter till i kroppen:)

Patrik Sundvall wrote:
    Marklyften såg riktigt fina ut, du såg ut att ha en del vikter till i kroppen:)

Jo det har jag absolut, frågan är bara om maxstyrkan har ökat lika mycket som repsstyrkan. Tvivlar nog på det, men det återstår att se om några veckor :) Annars får jag köra en period med lågreps och högre vikter när den här cykeln är klar.

Kul med PB, grattis :)
    Lyften såg fina ut, du har mer som Patrik säger.

wesaft wrote:
    Kul med PB, grattis :)
    Lyften såg fina ut, du har mer som Patrik säger.

Tack så mycket! :)

Ser bra ut, annat än när jag drar smalmark :) Finns nog många kg att hämta där när du går ner i reps!

anders172 wrote:
    Ser bra ut, annat än när jag drar smalmark :) Finns nog många kg att hämta där när du går ner i reps!

Nåja, med din råstyrka kan du nog dra lite hur du vill och ändå få upp valfri vikt utan problem…

Som sagt, jag hoppas självklart också att det finns betydligt mer att hämta men jag är lite rädd att maxstyrkan inte är den bästa. Men det återstår att se :)

2010-02-05

Bänkpress:
    20 kg: 12
    40 kg: 5
    50 kg: 1
    52,5 kg: 3, 3 Men j***a f*n då!!!
    50 kg: 5, 5
    45 kg: 3, 3, 3 Med stopp
    40 kg: 5, 5 Med stopp, explosivt

Bred bänkpress:
    40 kg: 10, 10
    Tummarna typ 3 cm utanför ringarna

Hängande benlyft:
    20 st + 20 sek, 15 st + 15 sek, 15 st + 15 sek, 20 st, 15 st

Axelpress hantlar:
    12,5 kg: 10, 8, 8
    10 kg: 12
    Med ryggstöd

Hantellyft sidan:
    9 kg: 10, 10, 10, 10
    6 kg: 12

Kommentar:
    Jävla skitpass! :( Visste inte om jag skulle bli förbannad eller ledsen så det blev både och, vilket avspeglade sig på resten av passet. Får ursäkta folket på gymmet idag att jag var så sur och korthuggen och inte ville prata med någon. Inte för att jag tror att de finns på body men ändå.

Hade hoppats på fler reps på 52,5 även om jag kanske inte borde väntat mig mer än det blev. Men jag kan inte hjälpa att jag blev besviken. Lite lustigt dock att jag klarade 5or på 50 efteråt, även om de sista repsen var sega. Har även kommit på att jag inte har hela foten i golvet när jag bänkar och försökte tänka på det på de sista seten, blev lite jobbigare då. Skulle nog ha nytta av ett par böjskor med klack även i bänken…

Hur som helst, jag får väl fortsätta sura den här kvällen och sedan ta nya tag på nästa pass.

2010-02-07

Knäböj:
    20 kg: 8
    50 kg: 5
    60 kg: 2
    70 kg: 1, 1
    72,5 kg: 3, 5, 5, 5 Reps-PB
    Bälte på 70 och 72,5

Knäböj till bänk:
    70 kg: 3
    75 kg: 3
    80 kg: 3, 3
    82,5 kg: 3
    85 kg: 2
    87,5 kg: 1
    En bra bit över parallellt igen
    Bälte på alla

Frontböj:
    50 kg: 5, 5, 5
    40 kg: 10, 10, 10

Benpress:
    100 kg: 5
    140 kg: 5, 5, 5

Raka marklyft:
    50 kg: 8
    70 kg: 8, 8, 8

Barholds (frontgrepp):
    90 kg: Ca 10 sek, 0 sek
    80 kg: Ca 30 sek, 35 sek
    Lol, fick inte ens upp andra på 90

Kommentar:
    Har satans ont i ryggen nu, typ övre ryggraden, fattar inte varför. Har haft det i ett par veckor men det har kommit mer och mer, framförallt efter det här passet. Tror det har något med böjen att göra men jag vet inte riktigt vad, för så jäkla usel tror jag inte att tekniken är. Visst lite rygglyft kan det bli ibland men inte så att det borde kännas så här mycket. Skit också, vad gör man nu 😥 Måste ju ha viktvanan…

I övrigt gick det rätt OK i böjen, hade ställt in mig på 3or på 72,5 men det kändes inte sämre att göra 5or så det blev så i alla fall. Filmade några set där så får se om det är värt att lägga upp lite senare.

Filmen då. Förstår inte hur de böjarna kan få mig att få så ont. Det värker sjukt jävla mycket nu, mer än förut :( Snacka om att jag har katastroftankar nu, för om detta är något allvarligt som gör att jag inte kan böja så vet jag inte vart jag blir av :( Kan inte leva utan träningen, på riktigt.

Lite roliga grimaser för övrigt.

[youtube=Fh2d5wUZGcg]

Värk är aldrig kul. Är det ryggen eller höften som värker?

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 325 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.