cgo`s återsatsning

Home Forums Dagböcker cgo`s återsatsning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 63 total)
  • Author

Dags för rapport igen.
    i måndags var det tänkt rygg dock värk satte stopp för det och det känns bättre nu när jag vilat ryggen ett pass, ännu inte bra men bättre! får ta lugn träning med ryggen så man stabiliserar den lite mer innan man kör hårt igen :

Igår onsdag var det dags för bröstet att sätta fart!

Det kändes rätt bra och medgav viktökning i de flesta övn.
    dock kördes dips som andra övn och det medgav färre dips är min teori på varför lägra antal än innan.

blev följande för brösten denna dag

* Hantelpress 2×6 15kg 1×6 20kg
    * Dips 1×3 2×2
    * Stående militärpress 2×5 1×4 32½ kg
    * hantellyft åt sidan 2×6 1×5 12 ½ kg
    * Pusch down 1×8 55kg 1×6 1×4 60kg

kan behöva lägga in en till bröstövn vet ej ännu hur jag ska göra men ska funderas på.

Det där med vadpressproblemet känner jag igen.
    Även mitt gym saknar nåt bra att ha under fötterna. Brukar köra med 2 gummivikter men det är inte precis helt klockrent…

Det som är helt perfekt och som alla gym borde ha är ett fyrkantsrör på stabila fötter.

väldigt enkelt att bygga… (om man har en svets…:( )

jo jag funderade på det med och hade sådant i jokkmokk, funderar på skissa upp något sådant och be vaktmästaren fixa sånt då det finns resuser inom företaget där mitt gym ingår… eller skruva ihop två tjocka brädor.. ta med och ha en vikt som motvikt så den inte tippar… :)

var på gymmet igår (måndag) blir det ser jag på klockan.. :

Tänkte köra rygg men var så in i h**vete med folk, jag e lite folkskygg när jag ska köra så det gick inte som det ska och kunde ej köra det jag ville. Tänkte prova lite övningar för låta ryggen vila. Men men inte lätt idag med folk vid varje maskin och då var de två och två som tränade överallt typ… jobbigt!

kommer ej ihåg riktigt hur jag körde idag eller namn på allt men ska försöka skriva det jag minns.

*sittande rodd maskin 3×8 55kg
    *ryggresningar 3×10* var försiktig och våga ej köra mer och det kändes i ryggen ändå men inte så farligt.
    *maskin som man drar stång ner mot axlarna med viktmaskinen bakom (dra ut ryggen efter ryggres) 1×15 60kg 2×8 90 kg
    * hantel curl 1×12 2×10 (bägge armar räknat dvs 10=5 per arm)12½ kg
    * puschdown i ny kabeldrag med stolpe bakom som jag ej kommer överens med riktigt. blev 3×10 40kg
    * latsdrag med rak stång 1×8 50 kg 1x 6 60 kg 1×6 55kg
    * en arms hantelrodd mot bänk 3×10 15kg
    * enarms puschdown i kabeldrag 3×8 15kg

körde på med inriktning rygg armar bara idag eftersom det var folk som tusan och rök första bästa maskin, hantlar etc som kunna gagna rygg och armar..

Tog en ordentlig strech efter en metod jag läst på internet som heter eller kallas KAT-metoden. stretcha i 20 min eller så och även i bastun med ryggen blir rörligare i ryggen men värken finns men blir lite bättre efter strech. tänkte försöka bli lite vigare med och köra på denna metod efter träning.

missade benträningen i helgen och fredags pga massa annat kom emellan samt när jag hade tid var gymet stängt. dags skärpa till sig:nono: annars inge :bb:
    Men possitiv sak är jag kommer troligen få träna på detta ställle 5 månader framåt!! då jag fått sommar jobb från slutet april efter jag gått arbetslös sedan augusti. nu kan man handla protein i maj….

Ja har samma längd och vikt men är 24år, ska bli kul att se hur du lyckas bygga upp dej:up:

bygga och bygga? jo lite mer vill jag ha och jag märkt jag gått ner ett kilo: bra eller dåligt vet jag inte… har träna antal år men kört mer perioder och märkt jag stannat på vikterna*latmasken kanske tar i för mycket:nono: * Jo lite bygga blir det men inte bygga som mot bb eller så för dit har jag LÅÅÅÅÅÅng väg! e ju lönnfet nu… tränar först och främst för psykologiska och mentala biten för sitter hemma hela dagarna och enda gången jag träffar folk och kommer ut är vid träning.. men sedan vill man bli snyggare, vem vill inte det???

Du får slänga upp en egen journal! så kan jag titta in vettja! sporra varandra..

cgo wrote:
    bygga och bygga? jo lite mer vill jag ha och jag märkt jag gått ner ett kilo: bra eller dåligt vet jag inte… har träna antal år men kört mer perioder och märkt jag stannat på vikterna*latmasken kanske tar i för mycket:nono: * Jo lite bygga blir det men inte bygga som mot bb eller så för dit har jag LÅÅÅÅÅÅng väg! e ju lönnfet nu… tränar först och främst för psykologiska och mentala biten för sitter hemma hela dagarna och enda gången jag träffar folk och kommer ut är vid träning.. men sedan vill man bli snyggare, vem vill inte det???

Du får slänga upp en egen journal! så kan jag titta in vettja! sporra varandra..

nä journal e inte min grej ja tränar i de tysta… vafan e de ett skämt ”glöma äta på ett par dagar till en vecka!!” hur fan kan man glömma de?
    Du sitter bara inne? varför det vad gör du inne hela dagarna?

hainz wrote:
    nä journal e inte min grej ja tränar i de tysta… vafan e de ett skämt ”glöma äta på ett par dagar till en vecka!!” hur fan kan man glömma de?
    Du sitter bara inne? varför det vad gör du inne hela dagarna?

Nej inget skämt.. vet ej vad det är men ibland har jag inga hungerskänslor speciellt när jag inte gör något… mer jag rör mig mer hunger mer äter jag, eller iaf när jag har tid känna hungern. vet ej om kroppen känner hur mycket den behöver… men nu när man har sambo så blir det lätt att man äter när hon äter så därför jag kanske traska upp och svårt gå ner.. Men som liten åt jag ofta bara en gång per dag och det gör min far också ändå har han jordbruk sköta förutom heltidsjobb. kanske ärvt det. men vissa peridoer har jag ingen matlust alls och har typ fastavecka :

Sedan sitter inne?? jo har man inget jobb och man inte får någon ersättning att leva av förutom lite sparande som är slut så får man passa sig gå utanför dörren för så fort man går ut så kostar det pengar känns det som(speciellt nu när man bor i lgh och staden) och har man inge kr att leva för så går det inget bra. sitter mest och surfar (internet är gratis för oss pga student lgh, billigt nöje) och får tiden gå.. tur man har snäll sambo som betalar räkningarna och lite mat*evigt tacksam* plus man fått fylla frysen med kött från mamma men tyvärr är älgstammen dålig så det blir inte så mycket kött leva av heller… tur gymmet är gratis och sambon leder gymnastik där så hon kan få bensin kr.. (lön) har inte unnat mig något sedan i sommras.. knappt rakblad men ska unna mig protein i maj! fått jobb över sommaren så man kan betala tillbaka lite skulder till brossan och kanske få något över så man kan gå till läkarn och ta bort födelsemärke som hindrar min marklyft och värker varje dag och kanske kan man unna sig massage så ryggen blir lite bättre.. i sommar ska ni se.. då ska jag satsa lite mer så länge jag kan träna där jag tränar idag!! vet bara jag får träna där till 2sept så länge..

men sommaren brukar rasa iväg med massa annat som borde göras.. bada med sambo och jobba och eventuellt göra en resa till svärföräldrarna också om tiden finns men ska försöka hinna med träningen också, har bestämt jag ska banne mig ta mig tid i sommar!!

igår körde man igen…

eftersom mycket folk igen(undra om alla vill bli fin till påsken och tro det går bra med en träning för bli det:what:) så körde jag med en enda inriktning bröst och axlar idag..

blev följande

dips
    1×6 1×4 1×3
    stående militär
    3×8 30kg
    bänk i smith
    3×5 45kg
    skivstångsdrag till hakan med smalt grepp
    3×12 vikt osäker
    flyes i kablekrysset
    3×10 15kg

på fredag eller till helgen är jag inte hemma i lule utan hemma hemma en hel vecka. dock har jag sett jag ska ha vilovecka men benen saknas ihelgen men funderar på ta en ridtur ist för benträning då detta sätter sig på benen med…och rumpan:o

ja då var det dags igen för lite träning..

var iväg i måndags och körde följande

bänkpress 1×8 45 kg 2×6 50kg
    dips 3×2
    sittande hantelpress 3×8 12½ kg
    tricepspress i kabel (den tunga kabelmaskinen) 3×8 40kg
    efter det körde jag på löpmatta gång på 10min

Haft en veckas upphåll nu och var meningen med ridning som ersättning till förra fredagens benträning men hästen var dålig:
    dock var det en vecka med arbete såsom vedhuggning, snickerier och lite vårbrukssysslor så lite fått röra mig mot för sitta still hela helgen.

Har även tittat på vågar för mat för har en liten idé på laga mat för en månad och väga maten i portioner så det är bara värma micron. men det är än på idé stadie så den kan stjälpa än…

idag var det dags igen att gå in på gymmet en stund..

dagens pass

marklyft 3×9 60kg (kändes okej med denna vikt med ryggen)
    latsdrag med rak stång 3×8 vikt okänd tog bara och körde kändes helt okej
    enarms hantelrodd 1×8 12½ kg 2×8 15kg
    hantelcurl 2×14 12½ kg 2×18 10kg
    ryggresningar 3×10

känner mig lite svag i övningarna nu men styrkan kommer väl förhoppningsvis.

idag åkte måttbandet fram!
    Hitta en sida där man kan kolla upp grekiskt ideal mått och jämförde lite, har en hel del mot det såg jag men inte på allt, inte nacken och vaden:p

mina mått i dagsläget så här iaf

bröst 102:o
    midja 88 😮
    höft 94 (svårt få till mätning på denna tycker jag och hur)
    biceps 35 med armen böjd ikke böjd arm 31 bägge har lika mått men styrkan e olika
    underarm 29
    lår 57
    vad 38
    nacken 42

Nu har jag lite gå efter iaf, fick dålig samvete för hamburgaren som man åt igår när man såg midjan.. den måste ner!! ska när kr ramlar in köpa våg och väga maten och köra storkok till en månad i taget.. om nu disiplinen orkar med det, vilket jag tvivlar på med min självdisiplin:(

Jo kan uppdatera att jag och sambon var ut och gick en halvtimme i lördags med. ska föröska få fart på henne med och ut och gå lite då och då i vårsolen.

nä ikväll blir det gymmet igen! mer om det kommer senare!

JAG HAR INTE FUSKAT,
    bara ej haft möjlighet uppdatera.

I måndags körde jag ett pass med damen min. körde då lite bröst och axlar och triceps var det tänkt. blev följande övn denna dag

dips
    bänkpress
    militärpress ståendes
    hantel lyft ståendes
    pusch down

lära passa upp på damen min så tiden flög och de stängde så hann ej köra allt jag ville denna dag.

I onsdags körde jag rygg och biceps, ingen dam med.

marklyft
    rodd med v-handtag
    latsdrag
    bicepscurl
    rodd i maskin med tummen innåt
    ryggres i ställning

idag fredag körde jag ben, damen min skötte sig helt själv:D
    benböj 3×8 55kg
    benpress 3×8 50kg
    liggande lårcurl 3×8 35kg
    sittande vadpress 3×8 30 kg (uppvärmning i väntan på ledigt)
    stående vadpress i smith 3×10 110kg
    sittande vadpress för ta ut det sista 1×8 1×6 1×3 37½

sedan kunde jag knappt gå :)

detta är vad som hänt senaste veckan och jag sjunkit ner till 76 kilo i vikten nu med. hoppas fett!

JAG HAR INTE FUSKAT,
    bara ej haft möjlighet uppdatera.

I måndags körde jag ett pass med damen min. körde då lite bröst och axlar och triceps var det tänkt. blev följande övn denna dag

dips
    bänkpress
    militärpress ståendes
    hantel lyft ståendes
    pusch down

lära passa upp på damen min så tiden flög och de stängde så hann ej köra allt jag ville denna dag.

I onsdags körde jag rygg och biceps, ingen dam med.

marklyft
    rodd med v-handtag
    latsdrag
    bicepscurl
    rodd i maskin med tummen innåt
    ryggres i ställning

idag fredag körde jag ben, damen min skötte sig helt själv:D
    benböj 3×8 55kg
    benpress 3×8 50kg
    liggande lårcurl 3×8 35kg
    sittande vadpress 3×8 30 kg (uppvärmning i väntan på ledigt)
    stående vadpress i smith 3×10 110kg
    sittande vadpress för ta ut det sista 1×8 1×6 1×3 37½

sedan kunde jag knappt gå :)

detta är vad som hänt senaste veckan och jag sjunkit ner till 76 kilo i vikten nu med. hoppas fett!

gymmet stängt idag tyvärr men onsdag e man tillbaka i leken igen.
    Kan säga jag fått otrolig träningsvärk sedan jag körde ben i fredags. har inte släppt än: ni får gärna slänga in någon synpunkt om det dyker upp. i slutet av maj vid löning *längtar* skall det inhandlas lite kompliment till kosten. :)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.