cgo`s återsatsning

Home Forums Dagböcker cgo`s återsatsning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 63 total)
  • Author

idag var det dags igen..

körde ett lite allmänt idag på lätta vikter då jag inte vill vara stel av träningsvärk första veckan på jobbet… ska kunna klättra ur och i traverser etc.:p blev lite bröst och rygg på lätta vikter mest för röra sig

* dips 1×8 1×6 1×4 *rekord i antal i första setet idag, glad*
    * bänkpress 12×3 40 kilo
    * rodd med v-handtag 3×8 45kilo
    * latsdrag rak stång 3×8 45 kilo
    * flyes i kryssdrag 3×8 15kilo

Kändes bra med framgång med dipsen:) målet ligger på 20!

var allmänt trött efter jobb men musklerna var starkare i bröstet än vanligt kändes det som.

har börjat jobba skift med och ska försöka hålla mattiderna ändå. denna vecka upp kl 4 på morgonen med frukost och sedan åter frukost vid 7-halv 8 sedan lunch vid 10 och så ett litet frukt mellan 12 13 och slut 14 med hem och mat. andra fikar, jag äter inom en månad eller så sitter man själv i traversen och kan ta med matsäcken upp dit med lite proteindrink och nötter för ska beställa protein och kp3 och vitaminer och sånt i slutet av denna månad! sedan arg för jag har ej mina vikter här utan hos mor (75 mil bort) så ska gymmet stänga en hel månad i sommar:nono:

igår var det dags igen för en omgång, har börjat få med damen min på träningarna med nu.

Då jag haft och känner lite än efter knäproblem så ligger styrkan nere på benen.Nu har jag bestämd skita i knäna och köra på som f*pip* ändå även om jag blir liggandes dagen efter om jag inte behöver vara på g dagen efter (jobb eller liknande) dock har höften börjat strula efter lite felstrechning.:o
    Men men min kropp är van med smärta så det går igronera och köra på ändå någorlunda.

Igår som sagt dags för

BEN VADER[/b]
    benpress: 3×6 70kg
    Knäböj: 65kg 3×8
    liggande Lårcurl: 40kg 3×8
    stående vadpress i smith: 12×1 110kg 12x 2 120kg
    sittande vadpress: 3×10 50kg

tänkte ta det lite halvlugnt pga skulle på dejt med damen min men hornen växte mer och mer i träningen. :devil:

Måndagens träning

BRÖST AXLAR TRICEPS[/b]
    DIPS: 1×10 *REKORD* 1×5 samt 1×3
    Bänkpress: 1×5 50kg 2×10 45kg (värkte i armbågen så sänkte vikten)
    Militärpress ståendes: 3×6 30kg
    Axel hantelflyes 3×8 9kg
    Pusch down: 3×8 30kg (kommer ej överens med makapären där)
    maskin special mage 3×10 50kg
    mage crunch: 3×12

Gick rekord i dipsen så glad men värk i armbågen oroa.. annars helt okej träning!

Rygg,biceps[/b]

Marklyft:3×8 75kg
    skivstångsrodd: 3×8 45kg
    latsdrag rak stång: 3×6 60kg
    ryggres i ställning? 3×12
    rodd med v-handtag: 3×8 55kg
    skivstångscurl: 3×10 20kg (marklyftsstången)

Har problem med värk i ryggen lite efter varje träning, funderar och tänker vad jag kan göra. går från höften in mot svanken. *funderar*

Ni får gärna lämna ett avtryck! OCh komma med kommentarer etc. :)

Ska försöka hålla bättre layout på denna tråd i fortsättningen. de ovan visar lite på början av organiseringen. tips och synpunkter påd et mottages. så det blir mer lättläst. ska även försöka dagarna framöver ordna diagram med vikterna jag använt och se hur det går. känner midjan gått ner iaf:up:

BEN, VADER,MAGE[/b]
    bensparkmaskin sittande: 3×8 25kg (mest för värma upp och invänta mina platser bli lediga)
    Knäböj: 3×8 70 kg
    benpress: 3×6 80kg
    liggande Lårcurl: 40kg 3×8
    stående vadpress i smith: 12×3 130kg
    sittande vadpress: 3×10 55kg
    MAgspecial i maskin ej gjord för mage: 3×10 70kg
    crunches (situps) ben 90grader: 3×20

öka på allt idag och körde mig totalt slut, efter halva passet gick tempot ner och kraften börja sina så fick ta igen mig extra mellan övningarna, får äta bättre innan så orken finns. har träningsvärk efter ryggen och det känns så bra!!!!:P

kan nämna det är vilovecka nu från träningen återkommer med den på måndag *längtar*:p

SNART MÅNDAG!!![/b]:yahoo:

snart 25*lönedag* då blir det troligen beställa protein och sånt..

snart uppdateras det här igen i fem veckor…

vart en vecka extra ledigt pga sjukdom och annat som kommit ivägen. 👿

var iaf iväg och bada idag lite och simmade en liten stund.

Ska eventuellt simma i sommar när gymmet stänger så vi får se vad det lider.

ja här har det inte blivit uppdaterat på länge.

Som alla ser så har sommaren kommit och gymmet stängt. 👿
    Har iaf försökt röra mig lite mer än vanligt iaf och även införskaffat mig en cykel för träning och till och från jobbet. det var nyligen så har ej kommit igång med denna ännu. ska ut en tur snart efter jag skrivit detta och testa en motionsrunda. Igår blev det beach vollyboll och hantelträning hemma.

Fått dåligt samvete då jag inte rört mig så som jag skulle och rädd jag skulle gå upp i vikt. Men nu ska det cyklas lite mer.:) sedan har sambon och jag slutit upp tillsamans försöka sluta med cola och såna godsaker och äte mer husmanskost. det är hur läget ser ut och åter haft en viloperiod från träning:o

Nu har gymmet åter öppnat och jag funnit återförsäjare för eiselt på denna ort… har tränat nu i veckan måndag bröst och triceps onsdag badminton och rygg, axlar biceps. tagit några rundor på cykeln så har inte helt suttit still. nöjd med min nyinköpta cykel…:p

har fått för mycket horn, efter träningen i onsdag vilket var cykling till jobbet (30 min) badminton efter och gymmet totalt 2 timmar sedan hem igen på cykel blev nog lite för mycket så fick ont i baken och baksida lår och insida lår så in i XXX, har det ännu, troligen sträckt mig eller nått…:(

ska försöka satsa nu då jag fått klartecken att få fortsätta träna där trots jag slutar jobbet den 2 september likaså tjejen.. det är för hon ska leda gymnaastik på platsen med… det är ett friskvårdscentrum för ett stort företag men det finns gympahall gym bowling etc på stället så ganska stort e det och har allt man behöver:emo-thumb sedan att det är gratis e bara bra

kan göra en liten uppdate.. har inhandla produkter från eiselt.. protec omega 3, hydrapro och kre-alkalyn (stavning?)

Himmla vilken energi jag känner av hydrapro. kör det på tom mage en halvtimme efter kreatinet nu. första passen körde jag bara hydrapro fick mer energi.. ingen större skillnad förutom jag var mer energisk.. kanske är palcebo effekt men det hjälper vilket fall… kör bara hydra pro 2dl före och 1 dl en timme efter träning. och 4-6 kapslar omega tre varje dag pga känner av rematism och ska utvärdera om det kan ge nått i längden.. sedan protec lite då och då vanligtvis 2-3 ggr dagligen en portion. har även böra ta med musik med tysk hårdrock ala raimstain (stavning?)

Kört en och halv vecka med allt utom kreatinet som inhandlades i för fyra dagar sedan.

Sista benpasset såg följande ut
    BEN[/b]
    benböj 3×10 80kg
    liggande lårcurl 3×10 45kg
    benpress: 3×10 80kg
    stående vadpress i smith 3×12 130kg
    sittande vadpress 3×10 55kg
    magmaskin 3×10 30kg
    sneda boxcrunch 3×12

uppdate

Måndags[/b]
    Bröst,biceps & mage[/b]
    i ordning som oftast
    * Bänkpress 1×10 45 kg 2×8 50 kg
    * dips 3×4 ( går tydligen mycket sämre efter bänk: )
    * Lutande bänkpress 3×8 40kg
    * skivstångscurl 3×12 20kg
    * hantelcurl med tummen upp 3×10 10kg
    * nordics mamaskin 3×10 30kg
    * boxcrunch 3×20 ( boxslag ut mot knä varannan sida)

Onsdags[/b]
    Rygg,Axlar & triceps[/b]
    * marklyft 1×13 65kg 1×10 85kg 2×10 90kg
    * skivstångsrodd 3×8 50kg
    * stående miltärpress 3×8 30kg
    * drag till hakan skivstång 3×10 20 kg (test för ny övning, nyfiken)
    * axel hantelflyes 3×8 10 kg
    * latsdrag med raks tång i dragmaskin 1×10 50 kg 1×6 55kg 1×13 40kg
    * pusch down med rep 3×10 40 kg
    * ryggres i ställning 3×12
    * bänkhäv 3×15 ( axelövning man tar tag i bänk bakm ryggen och fötterna sittandes typ och man för sig upp och ner namn osäker)

Ni får gärna lägga in kommentarer och synpunkter… saknas det något? kör jag för många set? för konstiga övn? försökt hålla mig till mer rena basic övn men är osäker på vad som räknas som basövn etc…

känner en energi jag aldrig kännt sedan jag började med hydrapro och kre-alkalyn men kreatinet gör ingen större skillnad mot utan så ska prova kp3 när det kommer ut… men tänkte ta slut på denna burk först….

Brös mage biceps[/b]

Dips 1×7 1×5 1×3
    bänkpress: 1×8 50kg 1x 6 55kg 1×4 50kg
    sned bänkpress 3×8 40 kg
    skivstångscurl 3×8 25kg
    hantel curl med tummen upp varnannan sida 3×8 10kg
    magmaskin 3×10 35kg

KUL, rock ON!
    Kommer följas, lovar!
    Jäääää

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.