- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 september, 2007 at 18:07 #748289Anonym anvandareMember
roligt att du följer…
ska försöka bli lite mer konsikvent med träningen nu… ska försöka byta ut hydrapro mot esapro+ fairings kolhydrater då jag inbillar mig det bli billigare… kre-alkalynen känner jag inte direkt av förutom att börjat få lite stickningar i fingrar etc men styrkan som lovas kommer då inte med eller utan… tänkt prova kp3 när det kommer tillbaka men men.. får köra slut på denna burk först…. kör varje dag numed kre-alkalyn så kan man ju hoppas det hjälper en bränna lite fett ist.. missade tränignen för ben i fredags pga jag jobbade den natten och måste kunna gå vilket jag inte kan efter ha tränat ben, blir liggandes i soffan och kan knappt gå mellan soffan, köket, sängen… tyvärr blir det nog lika på fredag men tänkte ta igen det på lördag ist..
NU har hornen börjat växa men även vikten gått upp 2 kg, misstänker fett pga får knappt igen jobbbyxorna ( tur man sitter i en travershytt och ingen ser så man kan knäppa upp och dra ner gylfen lite):evil:
12 september, 2007 at 12:43 #748290Anonym anvandareMemberhmm sitter här och funderar…ska ju ta en omgång med ryggen idag och funderar om jag ska skita i allt sunt förnuft och öka lite i vikten åt gången och bara testa och sätta mitt mål som jag har i höst.. att höja till 100kg i marken.. ligger kring 90 strecket nu så borde smartast vara ta 95 sedan 97½ men tro jag går direkt och hoppas skador håller sig borta: lika bra man ser till och äta nått idag med… så man har orken mot kvällen… uppdaterar ikväll hur det blir
12 september, 2007 at 20:39 #748291Anonym anvandareMemberDet gick det gick!!!:kicking:
Fick ta i som en varg men jag tog idag mitt mål 100 kg magiska 100 kg i marken. gjorde 2×8 1×5 med 100kg i marken!:bb3: sedan att jag öka med andra övningar gjorde inte saken sämre….:wazzup:
så en uppdate idag
Rygg, axlar triceps[/b]
i ordningmarklyft 2×8 1×5 100kg
stångrodd 3×10 55kg
chinsdrag rakstång 3×6 60kg
stående militärpress 2×8 1×5 40kg
stående axelflyes 3×8 10kg
sittande tricepspress bakom nacken 15kg hantel (får ont i armbåge och knakar och har sig i armbågar och annat, vill ha fria vikter men hur?)
puschdown med rep i kabeltrissa 3×10 30kgni får gärna späda på tips på övningar till armar så biffar dessa triceps och biceps…. vill helst ha fria vikter men allt e kanoners.. armarna står nu stilla
jo ingen uppladdning förutom ett orginalmål på max en timme innan…
esapro + mat efter
sedan fick man en kommentar idag från den älskade man har att man tydligen börjat få lite mer synliga ryggmuskler *ler stort*
15 september, 2007 at 20:28 #748292Anonym anvandareMemberidag dags igen…
BEN[/b]
Benböj 1×5 95kg 1×4 95kg 1×5 85kg
liggande lårcurl 2×6 45kg 1×8 40kg
benpress 3×6 90kg
stående vadpress i smithmaskin 3×12 135kg
sittande vadpress 3×10 55kgvar på g direkt innan passet men slockna efter lårcurlen.. tror jag tog esapro och kreatin för tidigt.. vart lite upphål innan jag kom iväg så tog esapro+kolhydrater direkt efter passet och 10-15 min efter en protein och omega 3.
16 september, 2007 at 10:08 #748293Anonym anvandareMembertror mina rekord igår satte sig rejält.. idag har man träningsvärk med stora mått… men man vet iaf man lever då… :p
har funderat på ta lite kort inne i hallen men svårt när man tränar själv.. ska fundera på det där hur det kan lösas.. antar folk vill se lite träningsbilder:what:
20 september, 2007 at 20:03 #748294Anonym anvandareMemberhmm vart en dag miss så körde måndagens på onsdagens ist.. känner av i benen sedan lördagens pass ÄNNU!! vet ej varför men kunna börja gå normalt igår..
Körde iaf bröst i onsdag
BRÖST[/b]
Dips 1×13 1×8 1×5
Bänkpress 50kg 1×8 55kg 1×4 52½ 1×6
lutande hantelpress 3×8 15kg
skivstångscurl 1×8 27½kg
hammercurl 3×16 12½kg (16=bägge armar, hammercurl kallades hantelcurl med tummen upp tudigare av mig men fann rätt namn nu..)
benhävarm på bänk (magen) 1×15 2×10 *hjälp med namn,tack!*
magmaskin 3×10 40kg
boxcrunch 3×10 (bägge sidor)Har träningsvärk i mage och biceps och bara lite bröstet…
Börja dipsen och bara körde.. fattade inte vad som skedde.. aldrig klarat 13 förr.. i början när jag prova dips låg jag på 1.. för några månader sedan.. har höjt på de flesta övningar och säger bara en sak! De kosttillskotten jag kör med nu=:up: aldrig fått detta resultat förut med liknande träning… men klar kör mer strikt nu med.. och med mer lösa vikter… Har gått upp 1-2 kg nått men om de fett eller muskler vet jag ej.. mistänker första.. men hoppas sista
fredag imorgon ska jag försöka pressa in ett pass på morgonen.. har full dag.. Vår häst ska starta i sm för kallblodsston i umeå så ska hälsa på far och broder som jag ej sett på några månader… men har 25 mil dit och lika hem… men inget mot för 75 mil som jag har hem till föräldrana normalt.
lite hängig idag och orkar inte så mycket och maten tappat lusten för…
det var allt.. NI som läser får gärna kommentera och ge råd och komma med ideér och synpunker eller bara säga nått ord….
20 september, 2007 at 20:05 #748295Anonym anvandareMember👿 dubbelpost
20 september, 2007 at 20:13 #748296Anonym anvandareMember👿 dubbelpost
22 september, 2007 at 14:06 #748297Anonym anvandareMembergrattis till markresultatet! böjen ser ju också ut att gå bra. keep pumping! :up:
22 september, 2007 at 17:12 #748298Anonym anvandareMemberjo jag ska fortsätta pumpa på och försöka äta mer.. lite hängig på sistone i kroppen och har svårt hinna med till gymmet. så får nog ta denna vecka som naturlig vilovecka.. tänk föröska göra statestik med vikterna i mark etc… göra nått fint diagram men ska få tid och möjlighet snart med…:up:
vara arbetslös innebär massor med telesamtal och skrivande ju heltidsjobb ju25 september, 2007 at 12:40 #748299Anonym anvandareMembernu e man på g igen.. körde ett pass igår och hoppas jag kommer in i rutten igen..
måndag =
Bröst, bicpes, mage[/b]
* dips 1×12 2×6
* bänkpress: 3×8 50kg
* lutande bänkpress i smithmaskin 2×5 40kg
* skivstångscurl 3×6 30kg
* hammercurl 3×16 15kg´s hantel
* benlyft mot taket (mage) 3×10
* magmaskin 3×10 40kg
* boxcrunch 3×20Laddade men saker kom emellan så vart lite sen till gymmet och jag kände att det ej fanns tryck/ork att a ut maximalt men i bicpes och mage ökade jag iaf lite.. märkt att om jag väntar för länge mellan laddning (kolhydrater och kre-alkalyn) och träning får jag inte bra resultat så måste bli mer noga…. esapro tas innan jag far till gymmet vilket är cirkus 10-15 min före träning..
även märkt att när jag kör dips så år första setet kanon men andra blir som slänga in sig i väggen.. ren vilja man kommer in en bit..:evil:
25 september, 2007 at 13:06 #748300Anonym anvandareMembercgo wrote:även märkt att när jag kör dips så år första setet kanon men andra blir som slänga in sig i väggen.. ren vilja man kommer in en bit..:evil:Du kanske kör för nära failure i första set?
Jag försöker alltid stanna i god tid i första set dips.
Flåset kommer inte igång ordentligt förr än 2:a, kanske 3:e set för mig.Dock kör jag triceps-fokuserade dips, inte för bröst…
Micke
25 september, 2007 at 13:22 #748301Anonym anvandareMemberjopp kanske det.. ska försöka stanna på 8 eller nått nu och se till veckan om jag kommer ihåg det.. jo jag kör dips med ingen speciell inriktning bara klara av dips e målet.. siktar i ryggen på klara chins vilken jag inte klarar en enda idag… dipsen lika för nån mån sedan….men vill bli bättre och bättre…
25 september, 2007 at 13:30 #748302Anonym anvandareMembercgo wrote:jopp kanske det.. ska försöka stanna på 8 eller nått nu och se till veckan om jag kommer ihåg det.. jo jag kör dips med ingen speciell inriktning bara klara av dips e målet.. siktar i ryggen på klara chins vilken jag inte klarar en enda idag… dipsen lika för nån mån sedan….men vill bli bättre och bättre…~ain’t nothing to it but to do it~, som Coleman säger. Ligg i så kommer det.
Jag började med förutsättningen 0 dips, 0 chins i år.
Fick köra dips mellan bänkar till en början för att börja bygga upp en nivå så jag klarade några dips alls.Och sen var det psykiskt tungt att aldrig bli bättre på chins under året eftersom min vikt ökade hela tiden. Tur att jag kunde påminna mig själv om att jag faktiskt gått upp många kg sen starten… annars hade jag slutat chinna för länge sen.
Tips för chinsen:
Börja med supinerade chins, det brukar vara lättare. När du blir bättre på det blir du bättre på vanliga chins…
Även negativa chins kan vara ett alternativ.
Sen gillar jag att köra omvända latsdrag – alltså vända ryggen mot viktstacken och inte låsa låren under kudden. Blir ett mer naturligt ”Chins”-drag då… bra för att börja bygga upp chins-förtroendet26 september, 2007 at 02:14 #748303Anonym anvandareMemberska jag ta till mig! tack för tipsen! körde dips i dipsmaskin först tills jag nådde nästan min vikt så började jag med vanliga dips sen.. tänkte lika med latsdraget.. men ska försöka klara utan ben under stolpen då den skall tror jag gå ta bort.. vända kan bli lite tajt med utrymme få plats utan slå i skallen etc.. men ska ta till mig… alltid guld värt med tips man kan testa sig fram med..:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.