- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 augusti, 2007 at 10:43 #833948Anonym anvandareMember
Blev lite nyfiken.. vad är det för kurs då gått? HAr bara hunnit snabb bläddra lite så jag är inte riktigt mer på vad det var för nåt?
4 augusti, 2007 at 20:16 #833949Anonym anvandareMemberyra wrote:Yes det är jag som gick i A-klassen he he..Så var håller du till nuförtiden? Har för mig att du flyttade från lkpg för ganska många år sen. ¨Så vad är på gång? Tävling? Ser ju helt klart ut som det går bra för dig:D
Själv ska man ut på morgonprommis med vovven nu och hoppas på att det kan få saker o ting o röra på sig lite;)
Lycka till /Emilia
Va kul! Hej!
Jag flyttade till Malmö då när jag började gymnasiet och har sen blivit kvar här. Läser till lärare nu.
Kursen är för friskis, jag ska bli gyminstruktör där, ska licensieras på onsdag.
Tävling lär det nog inte bli, tränar bara för att bli vacker och lycklig! Själv? Har inte du nån journal här? Jag blir ju nyfiken på hur du ser ut nuförtiden osv!
Vad är det för hund du har? Jag har en tax jag!
4 augusti, 2007 at 20:17 #833950Anonym anvandareMemberGårdagens pass:
Igår fick jag lite hjärnsläpp: efter jobbet var det bråttom, bråttom till gymet för vi skulle spela på kvällen så jag skulle iväg vid 5-6. Började köra axlar och tyckte det gick lite trögt och att jag var lite stel och kom på att det ju bara var dagen innan jag körde rygg. Inte så begåvat att köra de två grupperna så tätt inpå varandra. Men eftersom jag är en rigid jävel kunde jag inte byta pass mitt i passet utan körde på och hoppades på det bästa.
Militärpress:
Försökte köra 27,5 och det gick inte ens att få upp den en gång, sen kom jag på att stängerna stod fel och att det var 32,5 jag försökte med…
1×4 27,5 kg
2×6 25 kg
1×7 22,5 kgDrag till haka, kabel, v-grepp:
1×12 35 kg lite lätt kanske
1×8 40 kg
2×6 45 kg
1×7 40 kgSittande facepulls:
1×6 50 kg PBmen får bättre kontakt på lite lägre vikt
3×8 45 kgBaksida axlar, maskin:
1×12 12,5 kg
2×8 15 kgHantellyft sida:
1×8 6 kg reps-pb
1×6 6 kg
2×8 6 kg direkt
1×8 3 kgSittande mage, maskin:
3×15 27,5 kg
1×20 20 kgSen skyndade jag hem och så åkte vi och spelade. Allt var dock såklart jätteförsenat så jag var inte hemma förrän halv 3 inatt, tur jag inte började jobba förrän 10 i morse.
4 augusti, 2007 at 20:17 #833951Anonym anvandareMemberJo, så idag så jobbade jag lite längre än vanligt. Var rätt trött, men det var drägligt, en annan är ju bortskämd med mycket sömn.
Knatade iallafall ut och tog de obligatoriska två varven runt parken när jag kom hem.
Sprang idag åt andra hållet än vanligt, fick för mig det skulle gå lättare, men 2.8 km är visst lika långt åt vilket håll man än springer.
Första varvet tog 16.45 min, andra är jag lite osäker på för jag kollade inte exakt när jag kutade förbi ”mål” men det var iallafall snabbare, typ runt 16 eller strax under.
Sista biten kutade jag som sjutton och landade på 33.41, alltså en hel minut bättre än sist.
Kutade på lite väl kanske för fick sjuk håll eller nåt på högra sidan och var helt slut. Det var rätt varmt osv.Jag börjar misstänka att jag inte kommer kunna pressa tiden så jättemycket mer nu den närmsta tiden så nästa gång ska jag springa en annan distans eller intervaller eller nåt, för att variera mig och få lite nya mål att sträva emot. Jag har lätt att fastna i ett spår och köra på i det och vill helst fortsätta springa 6 km-rundan forever nu.
Men ett mål är helt klart att ta mig runt denna runda på under 30 min, det hade varit grymt.
__________________6 augusti, 2007 at 07:45 #833952Anonym anvandareMemberFed up wrote:Va kul! Hej!Jag flyttade till Malmö då när jag började gymnasiet och har sen blivit kvar här. Läser till lärare nu.
Kursen är för friskis, jag ska bli gyminstruktör där, ska licensieras på onsdag.
Tävling lär det nog inte bli, tränar bara för att bli vacker och lycklig! Själv? Har inte du nån journal här? Jag blir ju nyfiken på hur du ser ut nuförtiden osv!
Vad är det för hund du har? Jag har en tax jag!
Hej igen!
Malmö var det ja:D Så det är lärare som gäller för dig alltså! Vad kul! Högstadiet, gymnasiet?? Själv har jag inte riktigt lurat ut vad jag ska bli när jag blir stor, just nu jobbar jag som instruktör på Nautilus i Hammarby Sjöstad i Sthlm, bor precis i dörren brevid så riktigt nära till jobbet:D
Men men…hoppas inte min chef läser det här…trivs inte riktigt med nautilus koncept och tanken är väl att jag gärna fortsätter jobba med träning men för något annat företag.
Instruktör för friskis låter ju jättekul, men det blir jobb vid sidan av studierna då lr?
Mina träningsmål har skiftat lite dom senaste månaderna, var lite sugen på att tävla men har nog insett mina begränsningar där…är och förblir ett matvrak o en diet är nog mer än vad jag klarar av. Dessutom har man ju en sambo att ta hänsyn till, han är måttligt förtjust i mitt styrketränande som det är nu..he he.. gamla klassikern du vet…inte för mycket muskler på tjejer.
Har ingen journal här men vem vet det kanske kommer..blir ju lite sugen när man läser alla andras..
Vovven jag har är en amstaff. Min kille hade honom redan när vi blev tillsammans men jag har adopterat honom hi hi.. Såg bilder på din tax! Jätte söt!
Har inga ”fysik” bilder på mig själv…bara andra bilder… vet inte om du är så sugen på att jag skräpar ner din journal med dom..he he…
Lycka till med träningen nu så hörs vi igen:D
6 augusti, 2007 at 18:08 #833953Anonym anvandareMemberyra wrote:Hej igen!Malmö var det ja:D Så det är lärare som gäller för dig alltså! Vad kul! Högstadiet, gymnasiet?? Själv har jag inte riktigt lurat ut vad jag ska bli när jag blir stor, just nu jobbar jag som instruktör på Nautilus i Hammarby Sjöstad i Sthlm, bor precis i dörren brevid så riktigt nära till jobbet:D
Men men…hoppas inte min chef läser det här…trivs inte riktigt med nautilus koncept och tanken är väl att jag gärna fortsätter jobba med träning men för något annat företag.
Instruktör för friskis låter ju jättekul, men det blir jobb vid sidan av studierna då lr?
Mina träningsmål har skiftat lite dom senaste månaderna, var lite sugen på att tävla men har nog insett mina begränsningar där…är och förblir ett matvrak o en diet är nog mer än vad jag klarar av. Dessutom har man ju en sambo att ta hänsyn till, han är måttligt förtjust i mitt styrketränande som det är nu..he he.. gamla klassikern du vet…inte för mycket muskler på tjejer.
Har ingen journal här men vem vet det kanske kommer..blir ju lite sugen när man läser alla andras..
Vovven jag har är en amstaff. Min kille hade honom redan när vi blev tillsammans men jag har adopterat honom hi hi.. Såg bilder på din tax! Jätte söt!
Har inga ”fysik” bilder på mig själv…bara andra bilder… vet inte om du är så sugen på att jag skräpar ner din journal med dom..he he…
Lycka till med träningen nu så hörs vi igen:D
Japp, högstadie-gymansie. Instruktörsjobbet är bara extraknäck, inget helttidsjobb, liksom.
Min kille är också lite gnällig ibland, men han har nog börjat vänja sig nu. Starta en journal och posta lite bilder där, vettja! Fysikbilder tar du lätt med en självutlösare! *nyfiken* Bilder på hunden vill jag ju också se! Journal! Nu!
6 augusti, 2007 at 18:13 #833954Anonym anvandareMemberIdag fick jag köra gårdagens benpass:
Utfall i smith:
2×10 stången
1×8 45 kg
2×6 55 kg PB!
1×8 52,5 kg
Det riktigt bultade i rumpan efteråt, jag älskar utfall för de tar så satans bra!!Raka marklyft (ny övning):
1×12 30 kg
3×10 35 kg
Kul övning, kändes bra i baksida lår. Hade kunnat ta mer vikt, men ville fokusera på tekniken idag.Benspark:
3×6 8 plattor
1×6 7 plattorSittande bencurl:
1×6 35 kg PB(?)
2×8 30 kgVadpress i benpress:
4×8 150 kgLändrygg i maskin:
1×8 7 plattor
1×6 8 plattor PB(?)
2×8 8 plattorAvslutningsvis, lite bilder från igår:
7 augusti, 2007 at 20:17 #833955Anonym anvandareMemberJag klarade min licensiering och är nu färdig gyminstruktör!!:yahoo:
Så skönt att vara klar med alla prov och allt!
Licensieringen gick bra, jag fick en trevlig kvinna som hade tränat lite innan och gick att skoja och prata med. Hon som licensierade mig sa att det var jättebra och hade nästan inga anmärkningar.
Själva licensieringen tog en timme och sen satt vi och pratade, gick igenom licensieringen och rotade fram kläder osv. i en timme och efter det skulle jag träna, men hade lovat att vara hemma till kvart i sju och klockan var typ 10 över sju när jag började. Så jag körde jordens snabbaste pass, superstressigt och halvdant. Ska åka till mina föräldrars nya sommarstuga på torsdag så måste hinna igenom kroppen+springa lite innan jag åker så fick köra tre muskelgrupper idag också.
Min kropp ogillar skarpt för kort vila mellan seten så det blev inget höjdarpass idag direkt, men jaja, sånt är livet ibland:Sned hantelpress:
1×7 16,1 kg reps-PB!
2×6 16,1 kg
1×12 11 kg 13,6 var upptagna…CC over:
1×5 22,5 kg
2×6 20 kg
1×8 17,5 kgDips:
1×6
1×7
1×5
Ingen höjdare att köra dips direkt efter bröstövningar och kort vila emellan. Var supertungt, några blev lite fuskigt djup och på sista höll jag på att trilla igenom på sista så stoppade där.Stående hantelcurl:
2×6 11 kg
1×5 10 kg
1×5 9 kg Biceps går bara inte utan rejäl vila emellan, jag orkar inget!!Pushdown med rep:
1×6 30 kg
1×8 25 kg
1×6 27,5 kg
1×8 25 kgSupersetat med
Cablecurl med rep:
1×6 30 kg
1×10 25 kg
2×8 27,5 kg direkt sänk
1×8 15 kgSen rusade jag hem!
8 augusti, 2007 at 11:28 #833956Anonym anvandareMemberLite dagsformsbilder (japp, jag har hela TVÅ magrutor!) och ett bevis på att jag klarade licensieringen.
8 augusti, 2007 at 11:39 #833957Anonym anvandareMemberGratulerar till licensieringen! :fun:
Dessutom har du 2 hela magrutor fler än vad jag har! :nod
8 augusti, 2007 at 16:54 #833958Anonym anvandareMemberGRATTIS baby till licensen!
Good work!
Ciao!8 augusti, 2007 at 16:55 #833959Anonym anvandareMemberps.nice piccs.ds
9 augusti, 2007 at 11:39 #833960Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:GRATTIS baby till licensen!
Good work!
Ciao!Tack så hjärtligt!
—
Idag blev det ett lite stressigt rygg/axelpass:
Chins, assisterade:
1×10 10 plattor
2×6 7 plattor PB
1×6 8 plattorStångrodd:
1×8 40 kg
3×8 42,5 pb
Hade kunnat ta mer vikt, men tar det lugnt nu i början.Hantelrodd:
1×8 21 kg
2×7 23,5 kg reps-pb
1×6 23,5 kgFacepulls, sittande:
1×8 45 kg Var visst lite jobbigare när man kört rygg innan
3×8 40 kgLiggande kryssdrag:
1×6 10 kg
3×8 7,5 kgHantelpress, sittande:
1×10 11 kg reps-pb
1×6 13,5 kg Inte så jäkla tungt egentligen men jag vobblade som en skadeskjuten skata.
2×8 11 kgHantellyft åt sidan:
4×6 6 kg direkt sänk efter sista
1×8 3 kgKändes faktiskt riktigt bra idag. Känns som det börjar hända grejer nu, känner mig faktiskt lite biffigare än vad jag gjort innan (även om det inte vill fastna på bild). :bb:
Sen i eftermiddag åker jag på semester i föräldrarnas sommarstuga över helgen och tar det lugnt. Tar med löparskorna, men jag lovar inget.
13 augusti, 2007 at 15:35 #833961Anonym anvandareMemberTillbaka igen. Har haft fullt upp med matlagning, disk och barnjagande i helgen har inte blivit nåt springande och knappt nåt vilande heller.
Idag har jag tränat lite ben:
Utfall, smith:
2×12 15 kg (stången)
1×8 45 kg
2×6 55 kg
1×6 50 kgRaka mark:
4×10 40 kg PB
Fick inte lika bra kontakt idag+kändes mer i ländrygg. Vet inte om jag fuskade lite, men såg inte ut så i spegeln, därför jag inte höjde iallafall.Benspark:
2×8 8 plattor reps-pb
1×7 8 plattor
1×6 8 plattorsupersetat med
Sittande bencurl:
2×6 35 kg
2×8 30 kglutande vadpress:
4×8 80 kgsupersetat med:
Ländrygg i maskin:
1×8 8 plattor Satt konstigt
2×12 8 plattor
Sen var energin helt slut efter en dålig frukost nån timme innan, gick in i saker och var helt slut så ja gav mig för dagen.Avslutar med en smarrig tårta från helgen:
14 augusti, 2007 at 12:35 #833962Anonym anvandareMemberYep, bröst- och bicepspass idag:
Lutande hantelpress:
4×8 16,1 kg Reps-pb!Jag är rätt mallig för att den här, enligt mina mått, rätt tunga vikten faktiskt börjar kännas rätt lätt. Hoppas jag kan köra med Freddy nästa vecka, då ska jag testa 18,2!Kabeldrag nerifrån(ny övning):
1×6 7,5 kg
3×8 7,5 kg
Kom på att jag aldrig kört denna, blev lite paff att jag var så pass mycket klenare än uppifrån, men den sög bra i pecsen.Kabeldrag uppifrån:
1×6 20 kg var visst lite trött nu…
3×8 17,5 kgHantelcurl:
1×7 11 kg Kanske reps-pb
1×4 11 kg *grr27* vänstran tog bara slut
2×8 9 kgCabelcurl med rep:
2×6 30 kg
2×8 27,5 kgBamsecurl:
4×8 15 kgBra pass, tycker jag. Det är så kul att märka att jag faktiskt blir lite starkare hela tiden! Jag är mycket sugen på att ta en ny rejäl omgång fysikbilder, men försöker hålla mig då det är två veckor kvar innan det gått ett år sen jag tog bilderna som jag nu måste överträffa. Jag känner mig rätt säker på att jag är i bättre form nu, men det ser ju alltid lite annorlunda ut på bild. Vi får se hur det går.
Veckans plan:
MåndagBen
TisdagBiceps+bröst
OnsdagSpringa+mage
TorsdagRygg+triceps
FredagSpringa
LördagAxlar+mage+ev springa lite på bandet
Söndagkurs+resa bort=vilaBlir lite knivigt att få in allt springande, skulle kunnat springa idag kanske om jag inte haft sån förbenad träningsvärk i rumpa och hamstrings (de där marklyften tog visst rätt bra ändå).
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.