Clara färdiga gå!

Home Forums Dagböcker Clara färdiga gå!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 180 total)
  • Author

Idag har jag tränat rygg och biceps med Freddy, jag hatar att träna dessa muskelgrupper ihop för biceps är ju helt fucking slut innan man ens börjat! Körde mycket strikt på ryggen idag, Freddy var på mig som en hök, därav lägre vikter. Han har nämligen skadat sin axel så när han skulle köra lätt och strikt så blev det detsamma för mig. Nåväl:

Chins:
    3 med lite assistans från Freddy+3 med mer
    2×5 med ass, varierad mängd

Stångrodd:
    1×8 40 kg Freddy var lite missnöjd med mitt utförande så vi plockade av lite vikt för att lirka
    1×12 35 kg
    1×14 35 kg
    Fick fin kontakt iallafall, lutade mig lite mer fram än innan och stod helt still med kroppen.

Latsdrag med ”traktorgreppet”:
    1×10 30 kg Kändes mycket ovant med detta grepp så började lågt
    1×9 35 kg
    1×7 40 kg

Sittande rodd i kabel:
    1xmånga 30 kg teknik, teknik
    2×10 40 kg

Hantelcurl:
    11orna var upptagna så Freddy tvingade mig att ta 13,5, inget mer ”lätt och teknik” här inte!
    1×3 13,5 kg med assistans
    1×6 10 kg med assistans på de sista
    2×6 9 kg samma här, var helt fucking slut, orkade inte ens hålla emot på nedvägen

Scottcurl, smalt grepp, i kabel:
    2×6 25 kg
    1×7 22,5 kg

Bamsecurl:
    2×8 12,5 kg
    1×6 12,5 kg

Ryggresningar:
    Gjorde först ett gäng i en ”ställning” och sen i den vanliga:
    2×15 5 kg

Plankan:
    1 min (Freddy stod i fyra….)

Sen drällde vi runt och stretchade och grejade i all evighet. Vi var där i vöer 2 timmar, var helt slut och superhungrig när jag kom hem. Hade varit ute med Doris en timme innan jag gick också.

Ok, jag har bestämt mig för att sluta skriva i denna journal eftersom ingen verkar läsa ändå. Jag skriver förvisso inte enbart för andras skull, men eftersom jag redan har en träningsjournal på kolozzeum så räcker den för eget bruk, poängen med denna var att jag hoppades på mer feedback och tips, typ.

Om det nu finns en enorm massa doldisar här som nu gråter blod så kan jag kanske fortsätta iallafall (man är väl lätt på foten) eller så får ni kolla här:

[http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=63167]

Sjysst pass! Sugen man blev på att köra rygg igen.. :P Aldrig fel med en het rygg eller hur?! :D

Fed up wrote:
    Ok, jag har bestämt mig för att sluta skriva i denna journal eftersom ingen verkar läsa ändå. Jag skriver förvisso inte enbart för andras skull, men eftersom jag redan har en träningsjournal på kolozzeum så räcker den för eget bruk, poängen med denna var att jag hoppades på mer feedback och tips, typ.

Om det nu finns en enorm massa doldisar här som nu gråter blod så kan jag kanske fortsätta iallafall (man är väl lätt på foten) eller så får ni kolla här:

[http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=63167]

Så mycket tid tar det inte att klippa och klistra.:evil: Man hittar aldrig journalerna på kolozzeum så fortsätt gärna att skriva här.:)

Mantus wrote:
    Så mycket tid tar det inte att klippa och klistra.:evil: Man hittar aldrig journalerna på kolozzeum så fortsätt gärna att skriva här.:)

Nej, tid tar det nästan ingen, men känner mig så fånig som bara fortsätter skriva i en journal som typ bara består av mina egna inlägg, liksom.
    Men för din skull ska jag ge det en chans till! :emo-thumb

Chulle: Snygg rygg=gimme gimme gimme!

—-

Ok, då kommer dagens pass här då:
    Armarna blev tränade och det var kontakt/teknik (satsade på ca 10-12 reps) som gällde, annat hade jag varken ork eller motivation till idag.

Hantelcurl:
    2×10 9 kg
    1×10 8 kg
    Sjuk pump i högern, vänstern var rätt oberörd.

Biceps i maskin:
    1×6 10 kg Nej fy vilken obehaglig grej, avbröt.

Liggande curl i kabel:
    1×14 25 kg
    1×12 30 kg
    1×10 35 kg

Rep-pushdown:
    1×12 20 kg
    1×10 22,5 kg
    1×12 20 kg

Supersetat med

Repcurl:
    2×10 25 kg
    1×12 22,5 kg

Sittande tricep, maskin:
    1×10 15 kg fick inte till tekniken riktigt här
    1×12 10 kg
    1×14 10 kg Ah, där satt tekniken!

Kickback:
    3×12 4 kg

Crunches på lätt tillbakalutad dyna:
    2×25
    2×15

Finns ett ben och ett bröst-axelpass som jag inte redovisat här också, men de är inte så spektakulära, men satte PB på plan hantelpress med 17 kg igår! 8)

Imorgon blir det rygg på gerdahallen.

Blä, vilken morgon: vaknade med svullen hals och tjockt huvud, tjo!

Känns bättre nu när jag ätit frukost men det är definitivt nåt som lurar i kroppen, vilke jag misstänkt länge. Ska springa till apoteket/hälsokosten snart och köpa på mig allt de har i antiförkylningsväg.

Min träningsplan för vintern är iallafall att när jag är sjuk, alltså riktigt risig så vilar jag såklart, bara hundpromenader då, men emellan varven när jag bara är lite trött och rosslig i halsen tänker jag träna. Lättare träning förståss, men ändå så att jag iallafall inte förlorar massa, även om det kanske inte byggs så mycket nytt heller.

Igår var jag iallafall och tränade på Gerda. Jag älskar att träna på lunchen för dels är det ett helt kul avbrott mot skolan istället för ett störigt stressmoment i min vardag typ, jag har hur gott om tid som helst och kan drälla runt och ta det lugnt till skillnad från i vanliga fall då det alltid är nån hund/pojkvän/mat/nåt som väntar hemma så det är skyndaskynda. Dessutom är gerdas gym väldigt trevligt.
    Igår blev det rygg för hela slanten, lite lättare:
    Marklyft:
    1×14 40 kg
    3×10 50 kg

Stångrodd:
    2×10 40 kg överhandsgrepp
    1×10 40 kg underhandsgrepp

Latsdrag:
    1×6 45 kg
    1×8 40 kg
    2×10 35 kg omg så klen

pullover, maskin:
    3×12 3 plattor klurigt med tekniken

Här gick jag upp på övervåningen som är sjukgymnastikmojs bla. och hittade human sports-mojänger, till min stora förtjusning.

Latpul, en arm i taget:
    3×12 12 kg per sida

Pulley:(som en hög, smal rodd)
    2×12 10 kg per sida

Hög sittande rodd:
    1×8 12 kg per sida
    1×12 10 kg per sida

Testade lite maggrejer, men en hade nåt vajsing på vajern så den hackade lite så körde en maskin istället:

Crunches, maskin:
    1×50 17,5 kg bordehöjt vikten men kunde inte sluta när jag väl komit igång
    1×25 27,5 kg
    1×25 25 kg

Sen gick jag och dushade i godan ro, åt mina medhavda raggmunkar och sen en kexchoklad och var på solskenshumör.

Jo, jag kikar in å läser då och då…:nod har inte skrivit nån kommentar/feedback (sorry…) 😮 men det är alltid kul att läsa!
    Så snälla fortsätt!
    Tycker det ser jättebra ut! :emo-thumb
    Kram!

Emelie83 wrote:
    Jo, jag kikar in å läser då och då…:nod har inte skrivit nån kommentar/feedback (sorry…) 😮 men det är alltid kul att läsa!
    Så snälla fortsätt!
    Tycker det ser jättebra ut! :emo-thumb
    Kram!

Kul att veta iallafall! Känns så fånigt att bara skriva om ingen läser, liksom! 😮

I morse sov jag riktigt länge och vaknade och kände mig faktiskt lite bättre. Min sambo har blivit mycket sjukare, slem i halsen, snorig osv. Jag har nästan bara ont i halsen och idag inte rethosta som igår. Hoppas på att denna utveckling fortsätter så jag kan träna på tisdag.

Idag har Doris och jag varit ute en härlig långrunda i det superfina vädret. Gick i bara linne en bit! Gick 5 km totalt + ett långt stopp för slappande i solen och bollkastande, lite inkallning och sånt. Var borta i 1 h 45 min. Härligt!

Fed up wrote:
    Kul att veta iallafall! Känns så fånigt att bara skriva om ingen läser, liksom! 😮

Min sambo har blivit mycket sjukare, slem i halsen, snorig osv. Jag har nästan bara ont i halsen och idag inte rethosta som igår. Hoppas på att denna utveckling fortsätter så jag kan träna på tisdag.

Idag har Doris och jag varit ute en härlig långrunda i det superfina vädret. Gick i bara linne en bit! Gick 5 km totalt + ett långt stopp för slappande i solen och bollkastande, lite inkallning och sånt. Var borta i 1 h 45 min. Härligt!

Skönt att slippa höra sambons gnäll en stund också kan jag tänka mig.
    :D

Kul läsning,kör hårt tjejen!
    Du vet no pain,no gain.. =)

Mantus wrote:
    Skönt att slippa höra sambons gnäll en stund också kan jag tänka mig.
    :D

Mjo, han är inte direkt gnällig, men sänder ändå ut ömklighet som tusan. :D

Gubbengoa: jo förvisso, men jag vet inte nåt gain som hals-pain för med sig…

Här är gårdagens lugna pass, kände mig nästan helt bra i halsen men ville inte gå ut allt för hårt:

Hantelpress:
    1×20 5 kg
    2×10 14 kg
    1×12 10 kg

Flies i maskin:
    3×12 15 kg (minns ej riktigt)
    Den här maskinen var helt klart gjord för långa människor, hade den på högsta och satt ändå för långt ner, kändes dock väldigt mycket i främre delta så det är vällan bra det med.

Stående hantelpress:
    2×12 9 kg
    1×12 8 kg

Hantellyft åt sidan:
    1×12 4 kg
    2×14 4 kg

Kickback:
    3×12 4 kg

Tricepsmaskin:
    1×12 15 kg
    1×14 17,5 kg
    1×12 17,5 kg

Mage i human sports:
    massor, åt sidan, framåt och åt andra sidan.

Var rädd att det skulle bli värre efteråt, men efteråt kändes det jättebra. Gick och köpte min första kaffe, den första i mitt liv som jag betalat för, kände mig mycket vuxen även om den såklart var utspädd med rejält med skummad mjölk.

Idag känner jag typ inget i halsen, men blir en skön vilodag idag iallafall.

Har varit risig rätt länge nu. Tränade lätt i söndags men det var en katastrof.
    Igår när jag instruerar hela kvällen plus varit i skolan hela dagen kände jag mig helt slut, öm i halsen och smilmusklerna efter all social-itet och kände mig slut i kroppen och rasslig. Kändes lika när jag vaknade i morse först, tänkte nä jag skiter i träningen idag, men sen tyckte jag upp mig och packade kläderna iallafall. Gick ner på stan och handlade lite och sen gick jag till gymmet.

Liggande hantelpress:
    1×8 16,1 kg
    1×12 13,5 kg nån hann sno mina hantlar medan jag hämtade min vattenflaska :(
    1×10 13,5 kg

Cc over:
    2×8 17,5 kg
    CC nerifrån:
    2×10 7,5 kg

Drag till haka i kabel:
    1×5 45 kg klen! Skyller på obekvämt handtag
    1×6 40 kg
    1×10 35 kg

Arnoldpress:
    1×10 7 kg
    2×8 8 kg

Hantellyft åt sidan:
    1×8 5 kg
    1×9 5 kg
    1×10 5 kg

Rep över huvudet:
    3×8 25 kg

Pushdown, rep:
    1×8 25 kg
    1×10 22,5 kg
    1×8 25 kg

Ryggresningar:
    1×25 10 kg
    2×20 10 kg

supersetat med

Crunches:
    1×25
    2×20

Kändes riktigt bra. Kände mig klenare än vanligt och blodsockret föll rätt bra, men kände ändå att jag kunde ta i lite och att det faktiskt var KUL att träna! Imorgon kör jag rygg och baksida axlar på gerda!

Tjena tjejen, det var länge sen jag var inne och kikade här…
    Damn grymma pass du ligger med!!!
    GO GO GO!

Jag vill gärna fortsätta läsa :/

Charlotte_ wrote:
    Jag vill gärna fortsätta läsa :/

Bra! Du har hittat mig på kolo nu! Superkul att du vill läsa om mig! 😮

Jag orkar inte hålla den här journalen vid liv, visst inte så jobbigt att bara klistra in, men jag glömmer hela tiden och ja, känns meningslöst.

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 180 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.