- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 september, 2006 at 21:30 #833828Anonym anvandareMemberFed up wrote:Tack alla!
Xavier: Jag känner inte igen din ryggtavla, så vem av kurspojkarna är du?quinoa.
9 september, 2006 at 21:38 #833829Anonym anvandareMemberXavier wrote:quinoa.Ni var ju två som åt quinoa!
9 september, 2006 at 22:11 #833830Anonym anvandareMemberhärligt med såna framsteg! Tror jag ska smyga i din journal lite oftare, o burgarna såg goda ut:P
9 september, 2006 at 22:12 #833831Anonym anvandareMemberFed up wrote:Ni var ju två som åt quinoa!Ah, men det var jag som supplyade
Har för mig att vi satt i samma grupparbete också, hmm.. Nåja. Mitt minne är väl som hos en gammal tant.
10 september, 2006 at 17:10 #833832Anonym anvandareMemberXavier: Har du brunt hår eller inte?
Ellen: Oh, tack, det är du så välkommen att göra så, men just nu är nog min träningsjournal typ jordens tråkigaste. Sitter hemma och försöker att inte blir förkyld. Har en liten förkylning gång men tänkte att den skulle få gå över innan den bryter ut på riktigt. Har därför kört vila hela helgen men är förhoppningis upp på hästen imorgon igen.
Sjukt irriterande, bara ligger här och har tråkigt och längtar efter att få träna.10 september, 2006 at 18:26 #833833Anonym anvandareMemberMmm, mörkbrunt.
10 september, 2006 at 18:56 #833834Anonym anvandareMembertrist med snuva.. men det går snabbt över om man vilar som man ska!! :nono: Se det som en glykogenladdning istället… du kommer ha massa energi och framförallt motivation när du kommer tillbaka:nod
16 september, 2006 at 20:02 #833835Anonym anvandareMemberEllen: Energi har jag haft mentalt när jag försökt komma igång så sakteliga här igen, men kroppen har bara inte velat hänga med.
I torsdags körde jag ett mycket lätt rygg- och axelpass:
Latsdrag, smalt grepp:
1×10 20 kg
3×10 35 kgChins:
2×10 14 plattor
1×10 13 plattorSittande rodd, kabel:
3×10 35 kg
Blev förhållandevis jäkligt trött i biceps och axlar, trots den låga vikten, antar att det är ungefär så här mycket som armarna drar och de övriga 15 jag brukar ha som ryggen får hugga in och ta, typ.
Baksida axlar med rep i kabel:
1×12 25 kg
2×10 25 kg
Drag till haka, skivstång:
3×10 17,5 kgArnoldpress:
2×10 8 kg
1×10 7 kg
Lyft åt sidan, hantlar:
2×8 4 kg direkt sänk till
1×8 2 kg
Blev jäkligt trött här och kände av halsen, så jag körde ett mini-dropset och gick hem. Men tro inte att jag inte hade pump för det, jäklar vad axlarna var igång. Inte så sjukt som sist, men ändå rejält. Fattar inte, jag får pump i axlarna galet lätt, de var igång så smått redan på chinsenPå fredagen körde jag armar, lätt:
uppvärmning i kabel.Lutande hantelcurl:
3×10 7 kgKabelcurl:
3×10 25 kg
Liggande kabelcurl:
3×10 25 kg
direkt efter
1×10 15 kg
Pushdown, kabel:
3×10 30 kgPushdown med rep:
3×10 17,5 kg
Frenchpress, hantel:
3×10 9 kg
direkt efter
1×10 6 kgSen på kvällen igår kände jag mig rätt risig, men drack massor te med honung och vilade en sväng för jag hade lovat min kompis att vi skulle gå ut på kvällen. Somnade sen men sov iallafall 8 timmar, gick upp typ 12.
Dag har jag visat min kompis ett komplett program med fria vikter, hon har bara kört maskiner innan. Jag körde 3 set bänk på 26 kg, det var kur lätt som helst, körde ca 10-12 reps, men var rena semestern. Tränade lite ländrygg också för min ländrygg är så känslig och den har gnällt lite nu när den inte fått sitt.
Har känt mig pigg under dan men nu på kvällen känner jag mig svullen i halsen och tjock i huvudet och trött som fan.
Känns som jag aldrig kommer blir frisk igen…
29 september, 2006 at 18:46 #833836Anonym anvandareMemberHar varit sjuk sen sist. Känns snarast som jag blir sämre och sämre i mycket långsam takt. Idag har jag dock köpt massa echinaguard och vitaminer och skit, nu jävlar ska det kureras! Hoppas på att kunna träna lätt på måndag igen.
Har hunnit få en ny fin, blank, vit dator sen sist, har skrivit (och med största sannorlikhet klarat) en tenta idag och även fått denna på armen:
30 september, 2006 at 10:38 #833837Anonym anvandareMemberAah, trist med förkylning….har samma skit nu, jag har varit halvsjuk och helseg i två veckor nu och den vägrar ge med sig, det är så frustrerande när man inte kan träna som man är van!
Krya på dig!
17 oktober, 2006 at 19:58 #833838Anonym anvandareMemberFortfarande sjuk…perfekt läga att starta jorunal här blev det verkligen….
Opererade ut två visdomständer förra måndagen, blev sängliggandes hela veckan och har fortfarande ont, men nu är det bättre.
Har fått lite ont i halsen igen, hoppas att det är nån liten infektion från tanden som spridit sig snarare än en ny förkylning, orkar inte bli sjuk igen!
Trött och matt än, men hoppas att jag är på väg tillbaka. Har varit borta från all träning i 1 månad och 10 dagar nu…
Igår fyllde jag år och fick presentkort på nya joggingskor, så nu kliar det i joggingtarmen!26 november, 2006 at 15:31 #833839Anonym anvandareMemberNu börjar jag friska på mig och håller mycket försiktigt på att sätta igång igen. Kommer ta det lugnt nån vecka eller två till och långsamt trappa upp träningen.
Här kommer lite mål inför framtiden:
Mitt huvudmål är att till sommaren vara i bättre form än förra sommaren.
Det här är vad jag har att jobba med idag:
[img=http://clara.youthcrew.net/26nov.JPG]och såhär såg jag ut i juni i år, så detta är vad som ska överträffas:[img=http://clara.youthcrew.net/juni.jpg]Men det här är min bästa form hittils, så den vill jag allra helst överträffa, men den här bilden är från augusti, så mål 2 kan ju vara att överträffa den innan sommaren är slut:[img=http://clara.youthcrew.net/augusti.jpg]Känns lite deppigt att kolla på bilder såhär. har ändå tyckt att jag har en del muckler kvar, men nu ser jag verkligen hur mycket jag tappat plus en del babyfat, liksom….
Men målet känns helt klart uppnåbart, ganska lätt tillochmed. Min utgångspunkt är hundra gånger bättre idag än för ett år sen, både kropps- och kunskapsmässigt.Vad gäller rena styrkemål så kommer jag bara på dessa, och här är dt ”så snart som möjligt” som gäller bara typ(inom parentes gammalt PB):
40 kg i bänk (35 (men då kört 8’or på det))
jonglera med 11 kgs hanteln i bicepscurl (10, har varit lätt, men 11an vill bara inte upp)
100 i benpress (90)
60 kg i rodd och 55 i latsdrag (55,50)
1 egen riktig chin (klarar bara med omvänt grepp)
10 dips+lära mig göra snyggare, djupare dips (6 halvdana)Alla dessa känns väldigt nära från där jag var när jag blev sjuk, utom möjligtvis rodden och latsen som är en trög ”gren” för mig, men det är ok om de tar längre tid än de andra. Det är alltså därför jag satt så låga mål i jämförelse med PB’na, för att jag halkat efter en hel del nu och jag vill inte det ska kännas helt omöjligt.
Känner mig peppad! :emo-thumb
27 november, 2006 at 19:06 #833840Anonym anvandareMembersnart klarar du det ska du se:)
3 juni, 2007 at 16:34 #833841Anonym anvandareMemberJag tänkte damma av den här journalen lite, den har legat nere hela vintern/våren pga. evinnerlig förkylning, opererade tänder mm. Har iallafall kört på ett tag nu och kommit tillbaka till min gamla styrkenivå igen och på några har jag passerat.
I mitt sista inlägg här hade jag lagt in mål (som jag sen glömde) och jag har faktiskt uppåt några av dem:40 kg i bänk
3 juni, 2007 at 16:39 #833842Anonym anvandareMemberOch så dagens pass, som blev armar och lite ländrygg:
Hantelcurl:
1×6 11 kg reps-PB
2×4+2med litelitehjälp 11 kg
Gött, första gången som 11 faktiskt kände ok, länge sen vi körde denna övning först.Stångcurl:
4+2 25 kg fan va tung den var idag då, van att köra den först
1×8 22,5 kg
1×7 22 kgBamsecurl:
1×8+1 15 kg
1×4+2 17,5 kg troligen PB
1×6+2 15 kgDips:
1×10
1×11 PB!!
1×6 godkänt djup på, fy fan va jobbigtPushdown:
1×7 45 kg reps-PB
1×6 43,5 skitjobbigt med hantel på av nån anledning
1×6 38,5 orken började ta slutÖver huvudet i cc:
1×6 22,5 kg
2×8 22,5 kg helt slut, pallade inte köra tyngreLändrygg i maskin:
1×12 6 plattor
2×12 7 plattorOrken tog verkligen slut, kändes att jag ätit mindre än vanligt. Kändes bra ändå, fram till de två sista tricepsövningarna…
—-
Har för övrigt skaffat mig en bra träningspartner som jag kör med ett par dagar i veckan. Han ska nog ha stort tack till mina stora ökningar på sistone, eftersom han passar mig och framförallt pushar mig (som fan).
Vi håller på och meckar med nytt träningsupplägg nu, så vi kör lite olika nu och testar olika kombinationer.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.