- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 juni, 2007 at 15:01 #833843Anonym anvandareMember
Har känt mig lite seg och grynig idag. Var uppe sent igår, typ till 1, vilket är sent för mig, så är kanske mest det. Har galen träningsvärk i biccarna, länge sen det hände sist!
Masade mig iallafall till gymmet. Körde själv, gud va tråkigt det är att träna själv. Och så klen man blir!
(massor av uppvärmning först)
Militärpress:
1×6 25 kg
1×5 25 kg
1×6 22,5 kgFacepulls:
4×10 30 kg fick till en ny bättre teknik idag så blev mer kontaktSittande hantelpress:
1×6 11 kg
1×5 11 kg
1×6 10 kg
1×6 9 kg
kände mig bara stark på första setet, sen gick musten ur mig *grr27*
Hantellyft åt sidan:
1×6 6 kg tangerat PB tror jag
2×8 5 kg
1×7 5 kg
1×8 4 kg direkt sänk
1×6 2 kgVadpress, maskin:
1×8 60 kg
1×8 70 kg
2×8 80 kg PB?
Allt kändes relativt lätt, men känns som fötterna ska glida av plattan man har dem på och knäckas, läbbigt.Benlyft (böjda knän):
1×20
1×15
vettifan vad jag ska kalla denna övning. Ni vet när man hänger i en ställning på armarna, magövning alltså…?Sittande mage, maskin:
3×15 25 kgBlä, helt slut efter. Need food NOW!
5 juni, 2007 at 10:35 #833844Anonym anvandareMemberGutt, ser att du kommit igång igen o dammat av journalen här… kul o se !
Schysst läsning oxå.. !!
tycker du att det är tråkigt att träna själv ? skaffa dig en Mp3 spealre o grym musik i öronen så kommer det gå lättare,
5 juni, 2007 at 18:45 #833845Anonym anvandareMemberLadyS wrote:Gutt, ser att du kommit igång igen o dammat av journalen här… kul o se !Schysst läsning oxå.. !!
tycker du att det är tråkigt att träna själv ? skaffa dig en Mp3 spealre o grym musik i öronen så kommer det gå lättare,
Tack tack. Jag har bibehållit min journal på kolozzeum hela tiden, men besparade er body’s mitt sjukdomsgnäll. :p
Känns gött att vara igång igen nu, ialalfall!Jo, jag hade med den, men den är inte lika bra på att skrika ”kom igeeeeen, du är stark idag, eeeeen till orkar du, det är lääätt” och på att tvinga mig att köra tyngre än jag annars gjort och på att passa mig när jag tvivlar på att jag klarar vikten som min träningskompis är. Men annars är den bra att ha, mp3-spelaren! :up:
Förut tränade jag jämt själv och trivdes jättebra med det, men nu har jag sett fördelarna med en bra träningskompis!
Idag har jag varit på utbildning till mitt nya jobb som personlig assistent hela dagen. Blev bjuden på lunch så ratade min medhavda matlåda-mest för att folk inte skulle tycka jag var helt nutcase. Försökte dock undvika den äckliga majonässåsen som var till falafeln jag fick så gott det gick.
Känns som jag har ätit lite för mycket idag, men jag stod iallafall emot kanelgifflarna de bjöd på. 😥Nu har jag precis kommit en från en löprunda. Skulle egentligen sprungit intervaller, men sen glömde jag stanna och så hade det redan gått 10 min så tyckte jag lika gärna kunde skena på. Fick hålla ett ganska lågt tempo (lägre än vanligt) eftersom jag kände av knät, som jag skadade lätt för nån månad sen, pyttelite. Det var störigt, för nästan precis när jag kommit i ”mål” på min planerade runda så kändes knät av mer så jag fick stanna.
Jag har lånat ut min stegräknare, men nu har jag mätt upp rundan på Iforms förträffliga mätsida, kan verkligen rekomenderas. Det visade sig att jag sprungit exakt 4 km och det på 25 minuter. Helt ok tid ändå, tycker jag.Nu känns knät helt bra, så det blir nog inte värre än såhär, men ska ta det lugnt med det ett tag nu. Springer nog inte mer denna veckan i alla fall och antingen lite kortare eller intervaller i nästa vecka. Det var störigt att jag fick stanna eftersom det flöt på så bra, men det rörde sig om 27 meter, visade det sig när jag mätte i efterhand.
Idag var jag glad att mina löparskor är en storlek för stora, det behövdes i den här värmen. Fick för övrigt höra av en gubbe som satt på en uteservering att ”det där var mig det vackraste jag sett idag!”. Jag betvivlar starkt att jag är vacker när jag springer, men kul att man är uppskattad av nån, eller nåt.
Nu har jag ätit upp min matlåda, hoppas inte den blev dålig av att stå framme halva dagen…
5 juni, 2007 at 19:43 #833846Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Var hittade du den? Kan du länka? alt. PM:a en länk… Jag vill ju också kunna se hur långt jag gått… Var inne på deras hemsida, men kunde inte hitta något…Jo, det finns på första sidan! Det står ”mät din löprunda här!”.
Ska se om jag kan hitta en direktlänk:
[http://www.iform.se/polopoly.jsp?d=1806&a=12358]
:up:5 juni, 2007 at 23:20 #833847Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Tack! Då vet jag. :emo-thumb Min standardrunda med Devil runt 2½ km spåret blir egentligen 5,79 km… Det är ju en liten bit bort till spåret och så hem igen… Men SÅ långt visste/trodde jag inte!Gött ju! Jag är glad för att alla mina uppskattningar stämde nästan precis!
Usch, mitt knä gör ont! Dumma mig som sprang så långt! Det gör iof. inte lika ont som sist, så det ger sig säkert snart.Eftersom ni säkert tycker det är superspännande att läsa så kan jag redogöra för vad jag ätit/tränat idag:
0700: Havregrynsgröt (med jordgubbar och linfrön i(1 dl fiberhavregryn)), ett halvt litet paket minikeso, 1 pyttebanan och 1 dl lättmjölk
-promenad 10 min-
1000: en lingongrova med en skiva okänd ost på, 4 gurkskivor, 1 glas apelsinjucie
-promenad 10 min-
1215: 7 falafelbollar, kanske 4-5 små potäter, mycket gröna ärtor+lite andra grönsaker+lite äcklig majonässås
-promenad 10 min-
1400: en liten näve cashewnötter, 1 glas apelsinjuice
1500: en gigantisk knäckemacka med ca 1 tsk bregott mellan och kanske 7 skivor magre 17% (laddning inför springandet som skulle ske nån timme efter var planen)
-promenad ca 50 min-
-promenad ca 30 min+jogging 25 min-
1800:fullkornspasta okänd mängd (lite för mycket), lite lättkokt broccoli och 6 quornköttbullar. en klick ketchup.
2100: 3 dl lättmjölk (+2 dl vatten), 2 skopor vaniljprotte, en näve frusna blåbär ( )
-promenad ca 75 min-Det sista shaken intogs under promenaden. Alla promenader har varit i makligt tempo mestadels, utom uppvärmningen innan joggen.
Input anyone? Verkar det mycket eller lite? Jag blir helt nervös av att inte räkna. När min datakarl kommer hem nästa vecka MÅSTE han installera hälsovakten åt mig (klurigt på mac), för jag har dålig känsla för hur mycket jag faktiskt äter nu (orka räkna själv).
Nu ska vi snart gå och sova. Imorgon blir det ett morgon-rygg-pass med Freddy.
__________________6 juni, 2007 at 13:37 #833848Anonym anvandareMemberKnät känns bättre idag, nästan inte ont alls. Toppen!
Dagens pass:
Chins:
1+1+4 PB! Jag hoppade upp lite på den första, så jag fick skäll av Freddy(därför jag inte räknar det som en tvåa), de fyra sista med lite hjälp
1+4 (siffran efter + betyder med lite hjälp alltså)
1+4
Ok, bara en och knappt jag klarar en men ändå ett stort steg för mig. Nu har jag kommit över gränsen, så nu är det bara köra!Latsdrag, smalt grepp:
1×2+4 55 kg PB!
1×4+2 50 kg
1×6 45 kgLatsdrag, bakom nacken:
1×5+1 40 kg Klenis! 😮
1×6+1 35 kg
1×8 30 kg
Jag är helt sinnessjukt klen i denna övning, men fan vad den tar!Sittande rodd, kabel:
1×4 50 kg Kändes lite i ländryggen+sjukt trött i armar och händer
2×8 45 kgMarklyft:
2×10 40 kg
2×6 40 kg Dessa gjordes med kort paus, en kille som är instruktör tittade på min teknik och visade hur jag kunde förbättra den. Den var rätt bra, tyckte han, jag kunde gå ner lite mer med benen och vara ”stoltare” i slutläget, så då testade jag det.Crunches på lutande bänk:
1×10
1×15
1×20 minskade lutningen något för Freddy tyckte jag fuskade med ländryggen.Jepp, rätt bra pass, men som vanligt så tappade jag orken efter ett par övningar. Hoppas kroppen piggar på sig lite snart. Tycker dock att ryggen börjar ta sig, jag har ju fuskat hej vilt med latsen så de börjar verkligen svara nu när de får sitt.
6 juni, 2007 at 23:45 #833849Anonym anvandareMemberSammanfattning av idag:
-Promenad ca 30 min-
1000: Gröt (jordgubbar, 1/3 skopa vaniljprotte, linfrön, 1 dl fiberhavre)+ 125 g minikeso+1 minibanan+ca 1 dl lättmjölk
-Ryggpass-
1300: Omelett på tre äggvitor och 1,5 gulor, quornbitar och två skivor 10% ost +lite olivolja
-Promenad ca 60 min-
1600: Frusna hallon+1 minibanan+250 g minikeso=kesogrädde
-Valpkurs i 2 timmar=sitta stilla nån timme och sen skutta runt på en gräsplan i en. Jag motstod dumlekolor som det bjöds på.-
2000: 3 dl lättmjölk+2 skopor vaniljprotte+1 näve frusna blåbär
-Promenad ca 60 min-
23.40: 125 g minikeso+lite frusna blåbär+ ca 1/2 dl proviva jordgubbBra dag, tycker jag!
7 juni, 2007 at 13:59 #833850Anonym anvandareMemberJag har fortfarande inte börjat med tentan idag, trots att den ska vara inlämnad idag och jag bara kommit ungefär halvvägs, så nu är det brådisbrådis!
Jag prioriterade såklart istället att gå med Doris och sen gå och träna.Körde jordens kortaste pass idag, bara minilite bröst och sen lite cykling. hade tänkt köra baksida lår också, men skonar mina knän från det. De gör i övrigt inte ont alls idag. :thumbup:
Hantelpress, lutande:
1×8 13,5 kg reps-PB, tror jag
2×6 13,5 kg
1×8 11 kgCC over:
1×8 17,5 kg reps-PB, tror jag (bra koll jag har)
1×6 17,5 kg
2×8 15 kgBröstpress, maskin:
1×6 5 plattor
1×6 4 plattor
1×8 4 plattor
Trött i axlarna så körde bara lätt på sista övningen här.Sen blev det cykel 20 minuter och på den tiden cyklade jag 6 km. Helt ok sträcka, tycker jag. Skär och svettig som en gris var jag efter iallafall.
Nu har jag precis ätit jordens godaste deff-burgare + lovat att vara hundvakt klockan 16.30 vilket gör att jag har ännu mer brådis nu…
7 juni, 2007 at 23:35 #833851Anonym anvandareMemberDagens kost och motion:
-promenad ca 45 min-
1000:75 g fiberhavre, 10 g proteinpulver, 1/2 dl lättmjölk, okänt antal jordgubbar kanske 8 vikt okänd, linfrön ca 2 tsk. multivitamin kvinna.
-promenad 20 min+promenad 10 min+styrka bröst+20 min cykel-
1400:80 g polarkraft extrem, 55 g isbergssallad, 2 vitor och en gula (ägg alltså…), sojaburgare (hälsans kök) 150 g, ketchup ca 1 msk+ 1,5 tsk olivolja
-promenad ca 30 min-
1645:3 dl lättmjölk, 1/2 dl blåbär, 2 skopor proteinpulver (30 g styck tror jag), 50 g kiwi, 20 g cashewnötter+3 mandlar
-Promenad ca 60 min+20 min
2015:fullkornspasta 125 g, lök 45 g, kikärtor 55 g, vegebitar 100 g, matlagningsgrädde 4% 125 g+svampfonde+kryddor+2 tsk olivolja
-promenad 30 min-Nu borde jag egentligen äta nåt, men jag är inte ens hungrig, jag är bara trött så jag tror jag skiter i det.
Notera att allt detta eviga promenerande alltså näppeligen handlar om några powerwalks, det är strosande/normalt promenadtempo med små lukta-på-andra-hundars-kiss-pauser titt som tätt (inte jag som luktar alltså). Skulle man räkna om dem till reell promenadtid skulle det nog ofta halveras. Dessutom vet jag sällan hur länge vi varit ute, drar till med nåt som känns rimligt.Skönt att tentan är klar! Nu är det sommarlov!:yahoo:
7 juni, 2007 at 23:52 #833852Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Grattis till sommarlovet! :emo-thumb Själv ska man börja jobba på måndag… Haha, de där promenaderna känner jag igen… Då är det bättre att kolla sträckan man har gått…Ja, jag kollade några av våra vanliga rundor igår, en som tog typ en timme var 2,4 km och vår vanliga morgonrunda som gott och väl kan ta en halvtimme var runt 1.
Ska kanske börja skriva in i ungefärlig km istället, men svårt ibland när man tex går mycket runt på en stor gräsplan eller så. Ska se till att få tillbaka min stegräknare.Ja, jag ska också jobba lite i sommar, men det är så lite så det är ändå lov. Plus att jag slipper plugga!
8 juni, 2007 at 13:04 #833853Anonym anvandareMemberDagens armpass med F.:
Hantelcurl:
1×5+2 11 kg reps-pb
2×4+2 11 kgScottcurl med ez-stång (ny övning):
Jag tänkte 20 klarar jag ju lätt, men tar 15 först för att testa iallafall…
1×2 15 kg wtf? helt sjukt tungt? *gah!* Jag blev skitsur och hatade övningen.
1×12 12,5 kg nu kändes det sjukt lätt istället, så tänkte jag nog gjorde fel innan
1×4+2 15 kg men nä, det var skittungt igen, men gick lite bättre iallafall….Bamsecurl:
1×6 17,5 kg
1×8 15 kg
1×6 15 kg direkt sänk
1×5 10 kg
1×8 5 kgDips:
1×12 PB8 juni, 2007 at 13:57 #833854Anonym anvandareMemberLite bilder på mig från idag:
[img=http://img487.imageshack.us/img487/8449/bak8junimw8.jpg][img=http://img215.imageshack.us/img215/6912/8junido8.jpg]8 juni, 2007 at 14:07 #833855Anonym anvandareMemberImponerande dips:nod
Om det blir McD på nästa års DC igen får vi arrangera en tävling mellan borden eller något8)
8 juni, 2007 at 14:10 #833856Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Imponerande dips:nodOm det blir McD på nästa års DC igen får vi arrangera en tävling mellan borden eller något8)
Tack!
Du, det var Max! Men jag är på, bara inte Afan och Ogge ska vara med, det är fusk, de tävlar ju!:nono:8 juni, 2007 at 17:16 #833857Anonym anvandareMemberMen, vad är det här…jag har totalt missat att du har en journal här du med. Den här känns seriösare…Eller så är det jag som yrar.
Fed up wrote:Du, det var Max! Men jag är på, bara inte Afan och Ogge ska vara med, det är fusk, de tävlar ju!:nono:Muhaha …fast jag orkar inte äta så mkt längre.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.