Clara färdiga gå!

Home Forums Dagböcker Clara färdiga gå!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 180 total)
  • Author

Grymma bilder tjejen!
    :up:

Anloy wrote:
    Grymma bilder tjejen!
    :up:

Tack!!

—-

Idag har jag iallafall varit ute och gått i skogen i cirka 2 timmar+ ca 1 timma i stan. Rätt slut i benen nu.

Imorgon ska jag testa gymmet igen.:up:

Kul med så mkt bilder. Och jag måste bara säga det igen: du passar grymve i den nya hårfärgen. :friends:

AFanatic wrote:
    Kul med så mkt bilder. Och jag måste bara säga det igen: du passar grymve i den nya hårfärgen. :friends:

Tack bruden!

—-

Det har inte hunnits med någon träning i dagarna. Doris har kommit hem från sjukhuset och behöver tillsyn+att jag sovit jättedåligt på natten pga. att Doris sovit dåligt.

Idag masade jag mig iallafall ut på en liten igångsättningsjoggingrunda. Hade glömt knäskyddet också så tog det extra lugnt. Sprang ca. 3,5 km i högst makligt tempo. Det var väldigt skönt att springa sådär långsamt, jag hade kunnat springa hur långt som helst.

Igår gjorde jag också mitt andra instruktörs-teori-prov och klarade det, nu ska jag bara göra ett praktiskt prov så är jag färdig sen!!

Imorgon planerar jag att äntligen återse gymmet!

AFanatic wrote:

Tack bruden!

—-

Det har inte hunnits med någon träning i dagarna. Doris har kommit hem från sjukhuset och behöver tillsyn+att jag sovit jättedåligt på natten pga. att Doris sovit dåligt.

Idag masade jag mig iallafall ut på en liten igångsättningsjoggingrunda. Hade glömt knäskyddet också så tog det extra lugnt. Sprang ca. 3,5 km i högst makligt tempo. Det var väldigt skönt att springa sådär långsamt, jag hade kunnat springa hur långt som helst.

Igår gjorde jag också mitt andra instruktörs-teori-prov och klarade det, nu ska jag bara göra ett praktiskt prov så är jag färdig sen!!

Imorgon planerar jag att äntligen återse gymmet!

Idag har jag varit borta på det gymmet som det är tänkt jag ska jobba på sen och tränat lite lätt, mest för att lära känna maskinerna. Jag körde igenom hela kroppen och det gick inte bra, kan jag säga.
    Jag gick runt där och kände mig som värsta gym-newbie, fattade inte maskinerna alls. Maskinerna hade generellt alldeles för kort rörelsebana och hade de lagom lång så hade de ingen fotpedal som kunde hjälpa en upp så man fick pressa allt vad man kunde med armarna långt bakom huvet i tex pecdec, vilket min axel inte gillar.
    Sen åkte man med i rörelsen, lämnade dynan med ryggen/rumpan så fort man la på lite vikt och dessutom var många maskiner väldigt obekväma eftersom det inte gick att ändra höjd på dynor osv. Magmaskinen krossade mitt bröst eftersom bröstdynorna satt helt fel och ländryggsgrejen krossade mina höftben och var helt svajig.
    I sittande rodd-maskinen blev jag helt sjuk svag för händerna åkte liksom ut långt åt sidorna när man drog, fick köra på typ 15 kg…*rolleyes*

Sen fanns det väldigt få maskiner, bara två av samma per muskelgrupp generellt och smithmaskinerna är hemska och det är dåligt med fria vikter. Dessutom fick jag ont i min skadade hand/tumled i triceps-bicepsövningar, men det var väl inte maskinernas fel…

Jag kände mig iallafall lätt gråtfärdig när jag gick därifrån. Hur ska jag kunna instruera en nybörjare i dessa maskiner? Jag kommer ju vilja säga ”ah, det är inte helt bra nu men de här maskinerna är hopplösa” till varenda jävel. Jag vill kunna stå för gymmet jag jobbar på, helst tom. vara stolt över det.

Jag ska iallafall försöka få tag på hon som bestämmer var vi ska vara (hon är på semester) och böla mig till att få vara på mitt vanliga gym.

Aja, nu ska vi ut i solen innan den försvinner igen!

Körde lite rygg idag, det gjorde ont i tumleden lite här och var så ingen maxning direkt, fick ta det lite lugnt. Skulle kört triceps också, men det går inte för tumleden.

Chins, ass:
    1×12 12 plattor (var tänkt jag skulle köra negativa men det gick fan inte i den maskinen)
    1×10 10 plattor
    1×8 8 plattor
    1×7 8 plattor

Bred framåtlutad rodd i smith(ny övning):
    4×10 25 kg Klurade mest med tekniken, behöver verkligen skaffa mig lite mellan-trapz, de var klena som tusan menade min ena kursledare.

Sittande rodd:
    4×10 40 kg ny teknik tjuvade ett par kg här, tummen resten.

Ländrygg i maskin:
    3×10 8 plattor

Min tumme ville inte mer så jag kilade in och cyklade i 30 min istället. Körde inte direkt hårt, körde ca. 9 km (lite störigt att vara så nära milen, men var tvungen att gå hem till väntande pastasallad *drool* ).

Det var allt från mig idag. Blir lite knapert med träning nu fram till Doris har läkt+att jag ska jobba i helgen, men ska försöka få in tre pass denna veckan iallafall, vi får se hur det går…

Råkade färga håret igår, skulle bara fräscha upp med en röd inpackning och ja, det tog mer än jag trodde…

Lite ledsen för jag gillade förra färgen, gillar denna med iof. men dels är den helt flammig och dels var jag inte trött på den gamla än. Men får väl köra på detta ett tag och sen försöka få tillbaka det gamla.

[img=http://img218.imageshack.us/img218/7025/jatterodab5.jpg][img=http://img380.imageshack.us/img380/9269/jatterodsidasz4.jpg]

Idag blev det ett raskt benpass pga. ensam hund hemma osv.

Utfall i smith:
    1×12 stången (15 kg)
    1×10 35 kg En kille kom fram och frågade om jag inte ville ha den lilla kudden man sätter på stången, så jag antar att han tyckte jag såg ut som en stackars newbie som inget begrep…:D
    1×10 40 kg
    1×8 45 kg
    1×6 45 kg
    Svetten lackade…

Frontböj i smith (ny övning):
    1×10 stången (försökte få in tekniken mest)
    1×6 30 kg Stången rullade lite och var förbannat tung
    2×8 25 kg Kändes lite bättre

Liggande bencurl:
    2×6 8 plattor
    1×8 7 plattor mycket kort vila innan
    1×6 7 plattor

Benspark:
    2×6 7 plattor
    2×8 6 plattor

Lutande vadpress:
    4×8 70 kg

Situps på matta:
    25+40+35

Det var det hela. Hade lite svårt att pusha mig själv att köra ordentligt (inte mesköra på 30 kg typ) själv, har blivit van att ha Freddy gastande i örat, men kom igång lite bättre efter hand.

Har blivit en del promenixande med taxmaffian jag nuförtiden är ute och roddar på gatorna.

Idag blev det ett halvdant axelpass. Hade lite besvär med tumleden men körde så gott det gick. Det var inte i själva övningarna den strulade, utan när jag skulle få upp vikterna osv.

Hantelpress:
    4×8 11 kg

Militärpress:
    2×8 25 kg
    2×6 25 kg

Baksida i maskin:
    3×12 12,5 kg
    förskte mest få till tekniken, meckade en massa.

Drag till haka i kabel:
    3×8 35 kg
    var i denna jag fick ont i axeln förut så körde lite försiktigt

Hantellyft åt sidan:
    3×12 3 kg Fick köra lätt för var lite strul med tummen

Supersetat med
    Nån slags hantelövning för baksida rygg/mellantrapz, vet inget namn:
    3×10 3 kg

Efter detta färgade jag håret så det är jämnrött och gjorde (och åt) quornlasagne med keso, linser och bladspenat i.

Bra jobbat och KUL m bilder :-)
    Ha en fin helg! /J.

superberggren wrote:
    Bra jobbat och KUL m bilder :-)
    Ha en fin helg! /J.

Tack tjejen!!

Idag blev det lite lätt löpning. Min kille hade köpt en sån där iPod-spring-mojäng till en kompis som sen inte ville ha den eller hur det nu var, så nu har jag det iallafall. Dock strulade den lite idag, måste vara nåt batteri som jiddrar för jag sprang kortare och och kortare. Uppvärmningssträckan tror jag stämde hyffsat, blev typ 0.9 km och enligt iForms mätsida är den 1 km rätt exakt. Sen sprang jag ett var runt parken som enligt mätsidan är 3 km rätt exakt och då visade iPoden 0.856 km ungefär. Andra varvet visade den 0.345 km. Samma sträcka hem som uppvärmningen blev 0.010 km. *rolleyes*

Jaja, bättre lycka nästa gång.

Hursomhelst så sprang jag alltså två varv för första gången!! 6 km och det tog ungefär 36 minuter, vet inte exakt tid för höll på och meckade med inställningarna och försökte få den att funka så nollställde ett par gånger och plusade sen i huvudet.

Kändes iallafall hur bra som helst!!! Jag var så himla lycklig, kändes om jag lätt skulle kunna springa minst ett varv till! Vet inte var denna nya uthållighet kommit ifrån. Första kilometern var seg, men sen flöt det på fint. Kände av knät efter ca 4 km, men sen slutade det bråka och nu känns inget. Känns toppen! Vill springa mer, mer, mer!

dag blev det äntligen lite gym igen. Har varit lite så och si med både tid och motivationen på sistone. Tror det är för att jag inte kan köra fullt ut för handen, det är inget kul nu. Handen har känts bra nu ett tag, men den gjorde lite ont idag när jag körde så jag fick ta det lite lugnt iallafall. Slarvade med uppvärmningen också så axeln var lite kärv. Blä.
    Bänkpress:
    2×10 stången
    3×10 30 kg

Sned hantelpress:
    1×8 13,5 kg
    1×6 13,5 kg
    1×10 11 kg

Pec dec:
    1×6 15 kg
    2×10 12,5 kg

Hantelcurl:
    2×8 10 kg
    1×6 10 kg

Repcurl i kabel:
    3×8 27,5 kg

Bamsecurl:
    3×8 15 kg

Tja, inget höjdarpass direkt, men var ändå skönt att få köra lite.

Har tränat med hund tidigare idag i regnet:
    [img=http://www.terrortax.net/wp-content/uploads/2007/07/0707240021.jpg]

Idag sprang jag iallafall så äntligen 6 km och då var det verkligen 6 km också!
    Första varvet (2.8 km) gick långsamt : 18.17 min
    så jag pinnade på lite bättre andra varvet för att inte få värsta katastroftiden och det gick bra att springa i snäppet högre tempo, andra varvet kom jag in på 34.50, alltså 16.33 vilket jag tycker är en rätt hyffsad tid.
    Tog ju också dessa två varv lite mer än 1 min snabbare än förra veckan och då sprang jag ändå riktigt söligt första varvet.
    Sen sprang jag iallafall en liten bit till för att få ihop den där 6-kilometern och landade på 37.10 min vilket väl var helt ok tyckte jag, men jag ser det som en enkel match att knäcka den tiden.

Lurar på att testa ett varv till nästa vecka för jag hade fortfarande rätt mycket att ge när jag la av idag. Knät var helt fromt och snällt. Dessutom hade jag precis varit ute med Doris ca 5 km innan så kanske kunde jag ha varit ännu piggare.

BRA jobbat baby!
    Kämpa på! /J.

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 180 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.