Clara färdiga gå!

Home Forums Dagböcker Clara färdiga gå!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 180 total)
  • Author

Tack Johanna! Jag tycker jag är så sjukt duktig jämt när jag sprungit.

Idag blev det en kortis på gymmet på ön:

Chins, ass:
    1×10 12 plattor
    3×6 8 plattor

Sittande rodd:
    4×8 45 kg

Bred framåtlutad rodd i smith:
    1×12 25 kg
    1×8 30 kg
    1×10 30 kg

Dips:
    5 st, sen blev det ajaj i handen så sket i det

Pushdown med rep:
    1×12 20 kg
    1×10 22,5 kg
    2×8 25 kg

Smalbänk i smith:
    3×8 30 kg tog som satan

Hantel bakom huvudet, en arm i taget:
    3×8 4 kg

Situps på bräda:
    2×25
    Mitt under situpsen kom jag på att jag glömt köra marklyft och att jag ju körde mage igår, så jag blev sur och gick hem.

Samma, lika! Är också överdrivet nöjd då jag löptränat! Hahaha, sjuk känsla:P

superberggren wrote:
    Samma, lika! Är också överdrivet nöjd då jag löptränat! Hahaha, sjuk känsla:P

Jajamensan, typ gymma hur mycket som helst är väl ingen prestation, men 2 km i löpspåret är värsta bragden som alla bör beundra! :D

Idag har jag varit duktig igen: springa-två-gånger-i-veckan-målet är uppnått iallafall, vi får se om det tom. blir tre.

Idag gick det inte alls så lätt som sist iallafall, blåsigt var det, jag var törstig och energilös. Hade lite småont i halsen, på ett konstigt sätt.

Tog mig iallafall runt, första varvet gick på 17.01, lite bättre än sist iallafall.
    På andra varvet började det småregna, vilket var måttligt kul, men det var rätt bra med träd omkring så det gick an men jag var bekymrad det skulle börja pissa ner som det gjort tidigare idag.
    Varv två tog iallafall 16.47 minuter, var rejält trött i både ben och huvud här så orkade inte pressa på de sista 400 metrarna.

6 km totalt tog 36.02 minuter vilket ändå kändes väldigt bra med tanke på omständigheterna.

När jag var nästan hemma igen öppnade sig himlen så jag var glad jag inte gick ut tio minuter senare!

Nu jäklar ska jag äta lunch och duscha!

Idag körde jag axlar:

Militärpress:
    1×6 25 kg
    1×7 25 kg
    1×6 25 kg

Hantelpress:
    2×8 11 kg
    1×7 11 kg

Face pulls, sittande, kabel:
    1×12 35 kg
    1×8 45 kg
    1×10 45 kg

Liggande kryssdrag:
    3×8 7,5 kg

Hantellyft åt sidan:
    1×10 5 kg
    1×6 6 kg
    2×8 5 kg
    1×6 5 kg direkt
    1×6 3 kg

Sittande mage, maskin
    3×15 27,5 kg

Sen skulle ipod’en kalibreras så jag sprang 1 km, men när jag tryckte ”calibration completed” eller vad det nu stod, så sa den bara typ ”sträckan stämmer inte överens med den utsatta, för att göra om tryck ditten, för att cancel tryck datten”, jag belv irriterad och gjorde om med 400 m, samma svar. Försökte en gång till men märkte att den började sacka efter allt mer så blev arg och sket i det. Sprang totalt ca 2 km.
    Sen tappade jag min ena träningshandske ner på plasten vid bandet och nästa gång jag tittade ner så var den borta. Hittade den ingenstans, den måste ha åkt in i bandet på nåt vis. Sa till i kassan, de skulle öppna den sen, så jag hoppas få återse min handske.

Gick hem, sur som ett bi. Min kille kollade på ipod-grejen och sa att den låg upphchner att det nog var därför den var bäng. Hoppas det, annars blir jag tokig!

Själva passet kändes rätt bra iallafall, inte ont i handen alls. Efter åkte vi ut och gick med hunden ca 5 km, handlade lite på IKEA och storhandlade mat (=Massa gott i kylen! )

feriera wrote:
    ser starkt ut fortsätt sådär :up: du passar bra i rött hår :)

Tack så hjärtligt och tack igen! :D

..passar jätte bra i det röda håret =) kul o ändra lite då o då.. :)

Vicken knasig Ipod du har, o handske som rymde *fniss*

Bra pass du kör !! Ha en fortsatt trevlig helg o ät o njut !

Tingeling

LadyS wrote:
    ..passar jätte bra i det röda håret =) kul o ändra lite då o då.. :)

Vicken knasig Ipod du har, o handske som rymde *fniss*

Bra pass du kör !! Ha en fortsatt trevlig helg o ät o njut !

Tingeling

Tack!
    Hittade handsken under löpbandet bakom idag, blev så himla glad!

Sådär, trodde inte jag skulle hinna träna idag för svärföräldrar plus sambos morföräldrar var här på besök idag. Vi städade och bakade kaka som tokar i förmiddags och gymmet stänger 18.
    Det gick iallafall 17 så jag kastade mig iväg och körde ett superkort benpass:

Utfall i smith:
    1×10 35 kg
    1×10 45 kg
    1×8 50 kg PB
    1×6 52,5 kg PB!!*flex*

Benspark:
    3×6 8 plattor
    1×7 7 plattor

Sittande bencurl:
    1×12 25 kg
    3×8 35 kg PB?

Liggande bencurl, exentriskt(två ben upp, ett ben ner):
    1×2 7 plattor
    1×3 5 plattor
    1×6 4 plattor
    1×3 5 plattor+5 reps med båda benen
    det var svårt för den fick sån fart så det var svårt att hålla emot, trots att det inte var så tungt, svårt att köra ensam tror jag.

Lutande vadpress:
    4×8 70 kg

Ryggresningar:
    2×20 10 kg

Sen kalibrerade jag iPoden, som nu funkade prima. Hade först ställt in fel så det blev 1,5 km totalt innan jag blev utkastad.

Kändes riktigt bra, själva passet var väl lite halvdant, men det är svårt att köra ben ordentligt själv tycker jag. Känner mig iallafall väldigt på G nu och vikten är snäll och ligger stadigt på 58-59, trots att jag kränger snask som en galning.

Den här veckan har jag sprungit 15,5 km totalt, vilket är typ mer än jag sprungit sammanlagt i mitt liv tidigare!

Lite bilder från helgen:

Dagens gymmeri:

Lutande hantelpress:
    2×6 16,1 Reps-PB, har aldrig vågat mig på den här vikten själv förr
    1×8 13,5 kg
    1×6 13,5 kg
    Var lite feg och visste inte om jag skulle våga mig på 16,1, men det kändes bra! Bra start på passet!

CC over:
    1×8 20 kg reps-pb
    1×6 22,5 PB!Jobbigt, men det gick
    1×6 20 kg
    1×8 17,5 kg

Pecdec:
    3×8 15 kg

Stående hantelcurl:
    1×7 11 kg
    1×6 11 kg
    1×6 10 kg
    Är så jäkla trött på min högra bicep, den är så sjukt klen. Efter bara ett par reps säckar den ihop medan vänstran tycker det är en baggis att köra vidare. Nån som har nån teori varför det är såhär, eller har jag bara en sjukt underutveklad höger biceps och hur fan får man en sån?

Repcurl i kabel:
    1×6 30 kg
    1×7 30 kg
    1×6 30 kg
    1×8 27,5 kg

Konc. curl:
    1×4 10 kg Högern som bangade igen, såklart.
    3×6 9 kg Hade lätt orkat fler reps med vänster…

Gött pass i alla fall! Handen sköter sig och jag har börjat kunna pusha mig själv bättre även utan träningskompis. Känner mig väldigt på G. Målet att vara i bättre form än förra året i slutet av augusti ska jag knäcka!

Så nice journal!
    Keep up the good work baby!
    Kommer lusläsas framöver jag lovar! KRAM! / lilla b

superberggren wrote:
    Så nice journal!
    Keep up the good work baby!
    Kommer lusläsas framöver jag lovar! KRAM! / lilla b

Tack! Kul att se att nån läser här! Det uppskattar jag!

Idag skenade jag ut i all hast och sprang. Det var segt att springa idag, var hungrig och rätt trött. Laddade med två bananer och massa vatten nån timme innan och bet sen ihop.
    Första varvet gick lätt, 16.25 min blev det. Andra varvet gick sjukt trögt, tänkte bara på pasta carbonara hela tiden och ville helst ge upp, men det tillät jag inte. Trots att jag tyckte mig springa i slowmotion så kom jag in på 16.04 vilket ju är riktigt bra (för att vara mig). Hade faktiskt en del kvar att ge så 6km’arn slutade på 34.40, vilket är nästan 1,5 minut bättre än sist! Behöver jag säga att jag var nöjd? :kicking: Första gången jag inte behövde dricka som en häst när jag kom hem också, vattenladdningen lyckades nog för en gångs skull.

Sen gick jag hem och gjorde pasta carbonara, duschade och åt maten på en halvtimme och sen gick jag och jobbade. Är rätt slut nu. Gonatt.

Hej tjejen!

Har kollat igenom din journal:D Måste fråga en grej.. Kommer du möjligtvis från Linköping, Sturefors? Känner igen dig som fan…

Mvh Emilia

yra wrote:
    Hej tjejen!

Har kollat igenom din journal:D Måste fråga en grej.. Kommer du möjligtvis från Linköping, Sturefors? Känner igen dig som fan…

Mvh Emilia

Haha, javisst gör jag det. Jag såg din bild nån gång och såg att du hette Emili och funderade på om det kunde vara Emilia som gick i A-klassen i högstadiet (jag gick i B) på Ånestad, kan det vara det?

Idag har jag kört rygg ihop med Linn(Jaaag) och sen lite triceps:

Latsdrag, smalt grepp:
    1×10 40 kg
    1×8 45 kg
    2×6 50 kg De sista repsen var inte helt strikta

Sittande rodd i kabel:
    1×5 50 kg
    3×8 45 kg

Stångrodd:
    1×10 30 kg
    3×8 40 kg

Marklyft:
    1×10 40 kg
    1×4 60 kg PBHade nog orkat fler men var så trött i ryggen redan, var rädd att skada mig
    1×8 50 kg
    Jag tycker det är svårt med placeringen av marklyft i passet, för om jag lägger dem tidigt så blir jag väldigt trött i ländryggen och börjar då kanske svika i svanken i andra övningar typ rodd, men å andra sidag är det ju en tung övning och på slutet av passet är jag ju så himla trött i armar och rygg. Hur gör ni andra?

Dips:
    1×6
    1×9
    1×5 Var lite ofokuserad här och började prata…
    1×10
    1×6 Började gunga så…
    Kändes bra idag, alla var inte godkänt djup men alla var hyffsade. Försökte tänka på att sträcka upp mig ordentligt i översta läget men då började jag gunga, svårt.

Hantel bakom huvudet:
    1×8 13,5 kg Båda händerna, men det var så klumpigt
    1×8 4 kg en hand i taget
    1×10 4 kg stod och pratade och märkte inte hur lätt det var…
    1×8 5 kg

Pushdown,enarm:
    Hittade inte rätta repet så körde en arm i taget, körde utan vila emellan (utöver när andra armen körde) för jag hade lite brått hem.
    1×6 15 kg
    1×6 12,5 kg
    1×8 10 kg

Sen skyndade jag hem och klämde i mig hälften av det som var kvar av Schwarzwaldtårtan jag gjorde igår. Så sjukt gott. Nu ska jag nog gå och äta nåt lite mer kvalitativt kanske.

Fed up wrote:
    Haha, javisst gör jag det. Jag såg din bild nån gång och såg att du hette Emili och funderade på om det kunde vara Emilia som gick i A-klassen i högstadiet (jag gick i B) på Ånestad, kan det vara det?

Yes det är jag som gick i A-klassen he he..

Så var håller du till nuförtiden? Har för mig att du flyttade från lkpg för ganska många år sen. ¨Så vad är på gång? Tävling? Ser ju helt klart ut som det går bra för dig:D

Själv ska man ut på morgonprommis med vovven nu och hoppas på att det kan få saker o ting o röra på sig lite;)

Lycka till /Emilia

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 180 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.