- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 augusti, 2011 at 10:26 #304055Anonym anvandareMember
Morgonvikt: 66,3 kg, nyskiten. (Om man nu kan kalla det nyskiten, som jag skrev i förrgårkväll har min mage knappt rört sig ur fläcken sedan i söndags vilket gör mig lite fundersam).
Axlar och biceps om lite mer än en timme är det som gäller! Nu funderar jag på att raka mig.. det kan ju finnas folk i gymmet.
26 augusti, 2011 at 15:08 #304056Anonym anvandareMemberAxlar och biceps:
Hantelpress:
Uppvärmningsset på 11, 12,5 och 15 kg
17,5 kg – 8 reps
20 kg – 7 reps fail
20 kg – 5 reps fail
17,5 kg – 8 reps
17,5 kg – 7 reps
17,5 kg – 6 reps
Drag till hakan med stång:
28 kg – 8 reps
33 kg – 8 reps
33 kg – 8 reps
Sidolyft med hantel:
8 kg – 12 reps
9 kg – 12 reps
10 kg – 8 reps
Stångcurl:
33 kg – 8 reps
35,5 kg – 8 reps
38 kg – 8 reps
38 kg – 8 reps
Sittande koncentrationscurl:
11 kg – 8 reps
12,5 kg – 8 reps
12,5 kg – 8 reps
15 kg – 6 reps
Maskincurl:
27,5 kg – 8 reps
32 kg – 8 reps
32 kg – 8 reps
36 kg – 6 reps
13,5 kg – 20 reps
Over and out
57 minuter
Baksida axlar efter stretchingenEtt bra pass. 20 kg i hantelpressen var tydligen astungt, markant skillnad mellan 20 respektive 17,5 kg. Det är som vanligt precis i vändningen uppåt, när hantlarna touchat axlarna, som är tyngst samt de sista ca 15-20 cm. Men det tar sig. Drag till hakan kändes riktigt bra, likaså sidolyften. Bra ökat på axlarna.
Även biceps kändes bra med stabila ökningar även där, nästan så man börjar bli lite bortskämd.Nästa vecka vet jag inte hur mycket vikterna kommer höjas eller om jag siktar på att dra av fler reps istället. Å andra sidan behöver jag mer explosivitet, hantelpressen är ett tydligt exempel på att jag är mer repstålig än stark. Får se hur jag gör.
26 augusti, 2011 at 15:12 #304057Anonym anvandareMemberFörresten, med start imorgon, FRIIDROTTS-VM!!!!!
26 augusti, 2011 at 16:22 #304058Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Förresten, med start imorgon, FRIIDROTTS-VM!!!!!Yes! Fan vilken fin TV-fest det kommer bli! Jag kommer vända på dygnet,
knarka koffein och inte gå utanför dörren på 1 ½ vecka.Lite överdrivet, men du förstår vad jag menar. Det kommer bli kul.
26 augusti, 2011 at 16:35 #304059Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Yes! Fan vilken fin TV-fest det kommer bli! Jag kommer vända på dygnet,
knarka koffein och inte gå utanför dörren på 1 ½ vecka.Lite överdrivet, men du förstår vad jag menar. Det kommer bli kul.
Haha, jag är helt med på noterna! :emo-thumb
Jag kommer däremot inte vända på dygnet utan se TV- och webb-TV-sändningarna. Men en TV-fest nevertheless!26 augusti, 2011 at 19:46 #304060Anonym anvandareMemberJahapp, friidrotts-VM drar således igång nu inatt vid klockan 01.50. Den sändningen kommer undertecknad dock inte följa live, det får bli på webben under morgondagen. Träningen (löpningen) imorgon kommer dessutom köras direkt på morgonen, detta då friidrotten drar igång vid 12.30 och håller sedan på till 16.30 om jag inte missminner mig. Då sitter jag klistrad och vill därmed ha så mycket som möjligt klart dessförinnan. På kvällen väntar seriekväll hos en kompis. Jag går en bra dag till mötes har jag en känsla av.
Morgondagens träning ja. Jag funderade på vilken form av (explosiv) löpträning det skulle bli tal om. Då kom jag på att jag faktiskt aldrig prövat att maxa bandet och köra så många 200-metersintervaller jag kan. Detta kommer således prövas imorgon. Ordentlig uppvärmning följt av så många 200-metersintervaller jag kan i 20 km/h med 1 minuts vila mellan varje intervall. Det är inte särskilt snabbt på den distansen egentligen, lägger man däremot upp det som en utmaning mot sig själv att klara så många som möjligt blir det jobbigt tids nog ändå har jag en känsla av. Det ska bli skoj, särskilt med tanke på att jag inte har någon större koll på hur många jag kan förvänta mig att klara.
Dagens käk:
Frukost: Havregrynsgröt med kesella, vaniljyoghurt och honung samt vitaminer och Omega-3.Innan träning: 2 skopor Xtend och 200 mg koffein.
Efter träning: 2 skopor Xtend.
Lunch: 4 mackor med mangorajadressing, kassler och dijonsenap samt haricots vert med ketchup.
Kvällsmat: Nudlar med ketchup och soja, kassler med gräddpepparsås och haricots vert med ketchup.
Kvällsmål: Jordnötssmör.
Ca 3 300 kcal.27 augusti, 2011 at 11:12 #304061Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 66,7 kg.
Löpning:
Uppvärmning:
Lätt löpning till gymmet (strax under 1,5 km) + 1 km lätt löpning på bandet.200-metersintervaller: 20 km/h = 3 min/km.
10 * 200 m, 1 minut vila mellan varje
5 * 200 m, 45 sek. vila mellan varje
5 * 200 m, 35 sek. vila mellan varje
3 * 200 m, 30 sek. vila mellan varjeNedvarvning:
1 km lätt löpning på bandet, styrketräning av vaderna i gymmet + lätt löpning hem från gymmet (strax under 1,5 km).Som synes underskattade jag mig själv grovt, 1 minuts vila var alldeles för långt visade det sig. Även 45 sekunders vila kändes för lätt. 200 m i 20 km/h tar 36 sekunder, vilket leder till att de sista 8 intervallerna var själva löptiden längre än vilan däremellan. Värt att nämna är att jag inte var helt slut efter detta, jag lär ha haft uppskattningsvis 3-5 intervaller kvar i mig med 30 sekunders vila. Jag tyckte dock att den totala distansen, 4,6 km, räckte. Slår man samman tiden sprang jag trots allt 4,6 km på 13 minuter och 48 sekunder. Efter detta mosade jag vaderna igen, det var extra skönt idag då jag fortfarande har träningsvärk i dem sen i onsdags.
Detta var hursomhelst ett nytt upplägg som jag gillade och kommer springa fler gånger. Nu vet jag dock att vilan ska inledas på runt 45-50 sekunder istället. Jag börjar känna mig hyffsat väl- /genomtränad. Formen är bra, styrkan utvecklas och löpningen går också jättebra. Det är kul att träna nu.
Friidrott om ca en och en halv timme!
27 augusti, 2011 at 17:07 #304062Anonym anvandareMemberSådärja, första friidrottsdagen har nått sitt slut för min del. Jag har iofs nattens sändning att gotta mig åt, jag hinner dock inte se hela ikväll då jag som sagt har en seriekväll planerad. Trots att det (tyvärr) inte kommer bli någon duell/dueller på herrarnas 100 meter kan man inte förneka det faktum att Usain Bolt är fantastiskt underhållande att se. Han såg dessutom vass ut i sitt försöksheat.
Imorgon ska jag inte träna någonting, det kan behövas inför kommande träningsvecka där sista lågrepsveckan i cykeln väntar. I övningarna som betyder något kommer jag sikta på 4-6 reps, astungt är ledordet har jag tänkt.
Jag ska på syrrans mans 30-årsfest i Mölnbo nästa lördag och på söndagen (4 september) går flyttlasset till Västerås. Träningsmässigt fortsätter jag på inslagen väg med sjunkande repsantal, något jag ökar väldigt bra utav. Första veckan i Västerås kommer således bestå av ett aningen högre repsintervall igen. Vilket gym jag väljer är inte klart än, det lutar dock starkt åt Njoy som jag har väldigt goda erfarenheter av efter min jobbsommar i Västerås 2008.
28 augusti, 2011 at 00:32 #304063Anonym anvandareMemberNyss hemkommen från en trevlig filmkväll. Nu är jag däremot trött och tänker inte göra ett skit mer för ikväll.
På tal om att inte göra ett skit, det är planen även för morgondagen. Det enda jag vet att jag ska göra är en kort sväng till affären för att handla det nödvändigaste, det ska ju vara så tomt som möjligt i kyl och frys tills flytten nästa helg. Söndagar är mina vilodagar, jag känner att en vilo- och laddningsdag är vad jag behöver. Särskilt med tanke på att jag ska ge mig på 117,5 kg i knäböjen på måndag! :bb:
Såklart ska det även tittas på friidrott. 12.30-16.30 på TV och sedan blir det med största sannolikhet webb-TV för att få ta del av nattsändningarna också. Livet leker.För övrigt känner jag mig redan ganska laddad. Har ätit bra och mycket idag, för ovanlighetens skull kanske man skulle kunna säga att jag ser lite vätskefylld ut. Det är inte likt mig som verkar ha svårt att binda vätska. Jag kanske inbillar mig, om inte annat märks det imorgon i samband med den dagliga morgonvägningen.
28 augusti, 2011 at 09:17 #304064Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 66,0 kg, -0,7 (!) kg sen igår.
Klassikern. Efter en vecka med (relativt) jämn uppgång avslutar undertecknad veckan med att utradera nämnda uppgång (plus lite till). Igår såg kosten ut som vanligt och dessutom lite filmsnacks framåt kvällen. Hur fan ska jag lyckas finna någon som helst kontinuitet om det utvecklar sig såhär?
Roligt att börja varje vecka från scratch igen..
28 augusti, 2011 at 14:04 #304065Anonym anvandareMemberEn djävla tur att jag kollade TV-tablån imorse, tack vare det missade jag inget av dagens friidrott. Förresten, undrar hur många som hade Yohan Blake som världsmästare på förhand på herrarnas 100 meter.
28 augusti, 2011 at 19:46 #304066Anonym anvandareMemberSkön vilodag idag, nu känner jag mig laddad för vad jag hoppas blir en tung vecka träningsmässigt! En sak talar dock emot mitt lårpass imorgon. Som vanligt då jag kört lite väl mycket intervaller (som igår) har jag träningsvärk i ljumskarna. Den är inte så kännbar så jag övertänker nog lite. Jag ser trots allt inga hinder för några set på 117,5 kg i böjen imorgon.
Som jag skrev igår tycker jag mig hålla lite vätska, det gör inte mig något då sånt alltid försvinner inom en väldigt snar framtid. Jag vägde ju dock bebislite imorse så jag kanske är ute och cyklar. En rolig grej med mig är att all vätskeretention hamnar uteslutande på magen. Å andra sidan har jag så lågt bf att minsta lilla ansamling blir förhållandevis tydlig. Dessutom lär det vara så att jag, som ser min kropp varje dag, är den enda som tänker på det.Anyhoo, dagens käk:
Frukost: Havregrynsgröt med kesella, vaniljyoghurt och honung samt vitaminer och Omega-3.Lunch: Nudlar med ketchup och sötsur sås samt kassler med majonnäs.
Kvällsmat: Ris och kyckling med beasås.
Ca 2 900 kcal.Nu har jag inte överdrivet mycket Xtend kvar, det räcker förmodligen några veckor till men jag kommer lägga en Gymgrossistenbeställning när jag är på plats i Västerås. 2 burkar Xtend, 1 kg kreatin och nya handskar är det planerade. Ska bli kul att köra kreatin igen, jag har alltid fått (upplevt) bra resultat av det.
Imorgon drar studierna igång officiellt, det är roligt. Morgondagen (och hela nästa vecka också för den delen) lär även bjuda på så mycket friidrott det bara går.
28 augusti, 2011 at 21:14 #304067Anonym anvandareMemberPtja, 100 meter blev ingen fart-fest direkt. Iofs är det bara vadå, 11 månader kvar till
London-OS? Som jag längtar! Har gjort det sedan förra OS faktiskt.29 augusti, 2011 at 10:42 #304068Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Ptja, 100 meter blev ingen fart-fest direkt. Iofs är det bara vadå, 11 månader kvar till
London-OS? Som jag längtar! Har gjort det sedan förra OS faktiskt.Det kommer bli legendariskt. När det gäller just 100 meter är förmodligen (och förhoppningsvis) Bolt, Gay och Powell med då. DÅ lutar det däremot mot en fart-fest (vad kul det var att läsa det ordet på engelska).
29 augusti, 2011 at 10:44 #304069Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 66,4 kg.
Nu får det väl fan vara slut på mjäkandet hit och dit. I’ll do my best!
Träningsvärken i ljumskarna är betydligt mindre kännbar idag. Det ska böjas efter helvete om ca en timme! :devil: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.