Comeback á la Kjellberg

Home Forums Dagböcker Comeback á la Kjellberg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 479 total)
  • Author

Jahaja, imorgon bär det åter av to the mainland. Först ska helgen spenderas i Mölnbo hos min syster där bl.a. 30-årsfest väntar (undertecknad ska dock vara nykter). Sedan flyttar jag till Västerås på söndag vilket jag verkligen sett fram emot!

Därför blir det morgonpass i gymmet för axlar och biceps, sista lågrepspasset på ca 2-3 veckor. Det ska dock bli roligt att återigen gå upp i repetitionsantal och se hur allt utvecklats.
    Det var ett tag sen mitt senaste morgonpass men jag vet ju att dessa brukar gå bra dem med. Ikväll avslutar jag dock inte dagen med en huvudmåltid (vilket jag egentligen föredrar vid morgonträning) men det vore ju att överanalysera. Lite jordnötssmör såhär på kvällskvisten är nog precis lika bra. ;)

Uppdatering från passet kommer kanske under kvällen imorgon, får se hur stor lusten är att sitta vid datorn.

Ja jag räknade PB med tanke på din kroppsvikt, vet allt att du lyft tyngre en gång i tiden ;)

Stabilt att kroppsvikten går åt rätt håll nu iaf.

Tommy Ivarsson wrote:
    Ja jag räknade PB med tanke på din kroppsvikt, vet allt att du lyft tyngre en gång i tiden ;)

Stabilt att kroppsvikten går åt rätt håll nu iaf.

Då är jag med, tur att du har koll. ;) Kroppsvikten åkte tydligen ner lite tills idag, medelvikten har dock rört sig uppåt så allt är som det ska.

Jag hinner visst med en update innan jag åker.

Axlar och biceps:
    Hantelpress:
    Uppvärmningsset på 11, 12,5, 15 och 17,5 kg
    20 kg – 8 reps fail
    20 kg – 7 reps
    20 kg – 5 reps
    17,5 kg – 8 reps fail
    17,5 kg – 8 reps
    17,5 kg – 7 reps
    Drag till hakan med stång:
    33 kg – 6 reps
    38 kg – 6 reps
    38 kg – 5 reps
    Sidolyft med hantel:
    5 kg – 15 reps
    5 kg – 15 reps
    5 kg – 20 reps
    Stångcurl:
    38 kg – 6 reps
    43 kg – 6 reps
    45,5 kg – 5 reps
    45,5 kg – 4 reps
    Sittande koncentrationscurl:
    15 kg – 8 reps PB!
    15 kg – 6 reps
    15 kg – 5 reps
    15 kg – 5 reps
    Maskincurl:
    36 kg – 6 reps * 3 set
    13,5 kg – 20 reps * 2 set
    Over and out
    60 minuter
    Baksida axlar efter stretchingen

Mycket bra hantelpressar, förra veckan körde jag bara 2 set på 20 kg (7 respektive 5 reps) vilket idag ökades till 3 set á 8,7 och 5 reps. Dessutom ökade jag även i seten på 17,5 kg efter det.
    I stångcurlen låg fokus på gristung vikt, som jag nämnde förra lågrepsperioden gungar jag faktiskt lite till förmån för en aningen tyngre vikt när jag lågreppar. Sålänge jag känner den där omtalade ”kontakten” i biceps är det okej. Sittande koncentrationscurlen var mycket bra.

Morgonvikt: 66,6 kg, icke nyskiten. Hmm, således en nedgång från gårdagen. Lite konstigt med tanke på den inaktiva dagen och förhållandevis stora energiintaget. Kanske lite svallvågor från onsdagens löpning. Hursomhelst har medelvikten ökat med ca 3,5-4 hg vilket är klockrent. Det är bara att jobba på.

Jag känner mig lite trött i kroppen som vanligt i slutet av min ”repscykel” med träningsvärk typ överallt och lite ont strax under vänsterknät(?). Såna skavanker brukar dock vara borta när en ny vecka drar igång.

Ben som vanligt på måndag, jag minns att min förra högrepsserie var 4 15-reppare på 100 kg, varför jag kommer försöka göra om bedriften fast med 102,5 kg på stången! Det ska bli kul att träna på Njoy igen (vilket det lutar åt) har inte varit där på strax över 3 år.

Vilken högklassig 200-metersfinal, Kjellberg! Silver på 19.70, brons på 19.80 och fyran
    sprang in på 19.95. :-) Sjukt fina resultat.

Vill skriva av mig lite, för du verkar vara den ende som här som i alla fall skriver om VM.

Gettodachoppa wrote:
    Vilken högklassig 200-metersfinal, Kjellberg! Silver på 19.70, brons på 19.80 och fyran
    sprang in på 19.95. :-) Sjukt fina resultat.

Vill skriva av mig lite, för du verkar vara den ende som här som i alla fall skriver om VM.

Ha, det är bara roligt! :)
    Det som också var lite roligt var att jag lyckades tippa topp 3 rätt, jag hade dock inte förväntat mig tre tider under 20 sekunder. Det var legendariskt! :P

Sådärja, nu bor jag i Västerås och allt känns skitbra! Jag ska snart sticka till Njoy för vad jag hoppas blir ett grisigt om än lyckat benpass! Som jag nämnt mäktade jag med 4 15-reppare på 100 kg förra högrepsperioden så idag är jag piskad att klara samma sak fast med 102,5 kg på stången! :devil:

Morgonvikt: 66,5 kg. Lite fortsatta viktfladdringar upp och ned men nu rör sig faktiskt medelvikten bra uppåt.
    Jag la en gymgrossistenbeställning i helgen på 2 burkar Xtend, nya handskar och kreatin, den lär komma tisdag eller onsdag så jag börjar med kreatin direkt. Jag gillar (placebo?)effekten det ger.

Kreatin är ju ett av få erkänt verksamma kosttillskott så tillsvidare du inte är en non-responder så lär effekten knappast vara placebo ;)

Till och med EFSA har erkänt dess effekter
    [http://traningslara.se/kreatinpastaenden-godkanda-av-efsa/]

Tommy Ivarsson wrote:
    Kreatin är ju ett av få erkänt verksamma kosttillskott så tillsvidare du inte är en non-responder så lär effekten knappast vara placebo ;)

Felpost.

Tommy Ivarsson wrote:

Du har förmodligen rätt i det. Träningsläras artikel är dessutom riktigt bra.

Fram- och baksida lår:
    Knäböj:
    Uppvärmningsset på 20, 40, 60 och 80 kg
    102,5 kg – 15 reps
    102,5 kg – 15 reps
    102,5 kg – 15 reps
    102,5 kg – 15 reps PB-serie!
    Benspark trippeldropp:
    80, 65, 55, 40 kg – 20 reps * 3 set (5 reps på varje vikt)
    Stående knäböj i smithmaskin: Vikten är den jag hänger på
    20 kg – 10 reps * 3 set
    Raka marklyft:
    Uppvärmningsset på 20, 40 och 60 kg
    70 kg – 15 reps
    70 kg – 15 reps
    70 kg – 15 reps
    70 kg – 15 reps PB-serie!
    Liggande lårcurl trippeldropp:
    50, 40, 30, 20 kg – 20 reps * 3 set (5 reps på varje vikt)
    Sittande lårcurl:
    30 kg – 15 reps * 3 set
    Over and out
    62 minuter

Japp, första passet på Njoy.

Kommentarer om knäböjen: Jag kände i lördags när jag bar tunga och otympliga högtalare att jag (tyvärr vart halvt tvungen) att bära fel några vändor vilket tog på korsryggen. Det kan möjligtvis vara en bakomliggande faktor till att jag blev astrött i just korsryggen under dagens (väldigt lyckade) knäböj. Jag känner att benen orkar men idag var det som sagt ryggen som kändes tröttast, låren var dock rejält möra efter detta så det tog rätt ändå! I sista setet begränsade jag djupet en aning för att inte riskera något men det är enligt mina preferenser och erfarenheter godkänt ändå.
    Haha, smithböjen ser ju bara patetiska ut men efter tunga högrepsböj och trippeldropp är man inte så kaxig, särskilt inte om släden är tyngre än jag är van vid. Vad den väger vet jag dock inte.
    De raka marklyften har också ökat bra. Förra högrepspasset körde jag dessa direkt efter böjen och klarade då 2 15-reppare och 2 12-reppare på 70 kg, något som alltså ökades till 4 15-reppare efter 3 quadzövningar. Korsryggen kändes inget under marken.

Efter passet funderade jag på att nästa högrepsperiod ”bara” sikta på 12-reppare istället. Jag känner att 60 reps tunga böj och raka mark kanske är lite mycket..?

Hursomhelst ett riktigt bra pass!

Dagens käk:
    Frukost: Havregrynsgröt med kvarg och blåbärsyoghurt, vitaminer och Omega-3.

Innan träning: 2 skopor Xtend och 200 mg koffein.

Efter träning: 2 skopor Xtend.

Lunch: Jasminris med beasås och ketchup, hemgjorda kycklingburgare med senap och grönsaker.

Födelsedagsfika: En bit choklad- och Digestivetårta.

Kvällsmat: Nudlar med soja, kalkonkassler med skagenröra och grönsaker med ketchup.

Alltid trevligt när någon fyller år. Jag är verkligen ingen tårtmänniska precis men är det kladdkakebotten bangar jag inte! Jag glömde tydligen matvågen hos syrran i helgen, det visade sig att det bara är skönt så den fortsätter jag nog inte med när jag fått tillbaka den. Jag tror att jag hunnit få hyffsad koll vid det här laget ändå. Inget får ju gå till överdrift.

Bröst och triceps imorgon.

Edit; Knäböjen i smithen är utan stopp i toppläget.

Morgonvikt: 67,2 kg icke nyskiten. Hej hå, allt känns stabilt.

Nu är det snart dags för bröst och triceps! Förra högrepspasset låg arbetsseten på 17,5 kg i 3 set och på 15 kg i två set, alla med 15 reps. Idag är således målet 17,5 kg i alla 5 (eller 6) set.

Gogo! Mot 70kg morgonvikt nyskiten, nyspydd och 24h fastande!

Ser bra ut :) Fina ökningar, ska bli jävligt intressant att se vad det här kan ge på sikt! Du är ju rätt fokuserad vid vikt, har du någon målvikt eller är det spegeln som kommer få avgöra?

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 479 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.