- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 september, 2011 at 16:52 #304100Anonym anvandareMember
Usch, din repsstyrka i böjen är ju läskig Riktigt bra böjt din tok!
6 september, 2011 at 17:07 #304101Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Gogo! Mot 70kg morgonvikt nyskiten, nyspydd och 24h fastande!Ser bra ut Fina ökningar, ska bli jävligt intressant att se vad det här kan ge på sikt! Du är ju rätt fokuserad vid vikt, har du någon målvikt eller är det spegeln som kommer få avgöra?
Haha, precis.
Det enda jag bryr mig om är egentligen att vikten går relativt stadigt uppåt. Någon målvikt har jag inte utan går efter spegeln och ser hur vikterna i gymmet utvecklas istället.Tommy Ivarsson wrote:Usch, din repsstyrka i böjen är ju läskig Riktigt bra böjt din tok!Tack så mycket!
Knäböjen satte dock sina spår i benen tills idag.6 september, 2011 at 17:08 #304102Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Förra högrepspasset låg arbetsseten på 17,5 kg i 3 set och på 15 kg i två set, alla med 15 reps. Idag är således målet 17,5 kg i alla 5 (eller 6) set.Jag ljög där, jag körde 5 set på 17,5 kg varav 3 på 15 reps och 2 på 12 reps. (Vilket ökades gröndjävligt bra tills idag som ni kan se nedan).
6 september, 2011 at 17:17 #304103Anonym anvandareMemberBröst och triceps:
Hantelpress:
17,5 kg – 15 reps * 6 set
Snedbänkpress:
35 kg – 15 reps
37,5 kg – 15 reps
37,5 kg – 15 reps
Cablecross:
10 kg – 15 reps
15 kg – 15 reps
20 kg – 10 reps
15 kg – 15 reps
Smalbänkpress:
30 kg – 15 reps
30 kg – 15 reps
32,5 kg – 15 reps
35 kg – 15 reps
Stångpushdowns:
8 kakor – 15 reps
8 kakor – 15 reps
9 kakor – 15 reps
10 kakor – 15 reps
Reppushdowns:
4 kakor – 15 reps
4 kakor – 15 reps
5 kakor – 15 reps
6 kakor – 15 reps
Over and out
58 minuter
Lite extra baksida axlar efter stretchingen.Riktigt bra ökat ännu en gång (börjar som sagt bli bortskämd). Som jag precis skrev lyckades jag med 3 set 15-reppare och 2 set 12-reppare på 17,5 kg i hantelpressen förra högrepspasset (5 set totalt). Idag kändes 6 set 15-reppare hur bra som helst, faktum är att jag inte var särskilt nära fail i något av seten heller.
Snedbänken kördes med fri stång idag, något jag helt klart kommer fortsätta med då det kändes bättre. Ökningar även där.
Och även smalbänken kändes riktigt fin med fortsatta ökningar jämfört med förra högrepsperioden.Triceps börjar kännas starkare, de senaste passen har de inte begränsat bröstträningen. Jag börjar ana att jag har smalbänken att tacka för mycket. Nu har dessutom mitt paket från Gymgrossisten kommit. Härligt med två nya Xtend-smaker, handskar och kreatin. Imorgon börjar således uppladdningsdosen med kreatinet.
6 september, 2011 at 17:56 #304104Anonym anvandareMemberGött med fortsatta ökningar! :up:
Vilka Xtendsmaker beställde du?
6 september, 2011 at 20:35 #304105Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Gött med fortsatta ökningar! :up:Vilka Xtendsmaker beställde du?
Ja, nu går det bra.
Jag har haft en burk apelsin och en burk äpple som är på väg att ta slut. De nya smakerna fick bli en burk vattenmelon och en blå hallon.6 september, 2011 at 20:39 #304106Anonym anvandareMemberNu när jag bara sitter här och kollar på Idol kan jag passa på att skriva dagens mat:
Frukost: Havregrynsgröt med kvarg och blåbärsyoghurt samt vitaminer och Omega-3.
Innan träning: 2 skopor Xtend och 200 mg koffein.
Efter träning: 2 skopor Xtend.
Lunch: Hemlagade kycklingburgare med mango- och currydressing, pasta med senap och kebabsås och grönsaker med ketchup.
Kvällsmat: Nudlar med senap, ketchup och soja, kalkonkassler med beasås och grönsaker.
Kvällsmål: Lutar åt mackor med messmör och leverpastej.
Löpning imorgon, fokus på 5 km på bandet.
7 september, 2011 at 10:55 #304107Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 67,4 kg icke nyskiten.
Dags för löpning som sagt var. Jag har typ DOMS-träningsvärk i låren så mina 5 000 m kommer förmodligen köras i ett enkelt 4 min/km-tempo (15 km/h hela vägen). Å andra sidan behöver jag inte bestämma något nu, det är ännu lite drygt en halvmil cykel till gymmet.
Idag började jag med kreatinet och kommer köra den rekommenderade uppladdningsfasen de kommande 5 dagarna. Då är jag fulladdad till måndagens böj! :devil:
7 september, 2011 at 16:26 #304108Anonym anvandareMemberHmm, jag kör en lite kortfattad sammanfattning av dagens löpning:
Uppvärmning:
Cykel till gymmet (kan vara runt 5 km) + 1 km löpning på bandet.5 000 m:
Tid: 18:38 (?!) kommentarer nedan.Nedvarvning:
1 km lätt löpning på bandet, styrketräning av vader i gymmet och cykel hem.Ja, detta var mig ett konstigt pass. För det första fick min löparklocka signal från någon annans pulsband så jag kunde inte se tiden under hela passet (kanske en av anledningarna till att det gick gröndjävligt bra). MEN, efter dessa 5 000 meter kände jag mig långt ifrån trött och idag hade jag lätt sopat bort mitt PB på 18:18 om jag haft koll på tiden under loppet. Detta gör mig ju såklart lite fundersam om huruvida bandet visar ”rätt”. Samtidigt har jag svårt att tro att x antal km/h skulle skilja sig nämnvärt mellan olika löpband.
Med detta i ryggen (om det stämmer) klarar dagsformen av PB på såväl 2, 3 som 5 km har jag en känsla av. Nytt försök på lördag således!
7 september, 2011 at 20:53 #304109Anonym anvandareMemberImorgon är det dags för rygg och mage i gymmet. Under de senaste högrepspassen har jag kört 8 set 15-reppare i marklyften, ganska mycket egentligen. Nu har jag dock funderat lite och undrar ifall det kanske är bättre att värma upp med högreps på mina ”typiska” uppvärmningsvikter för att sedan köra, precis som i knäböjen, 4 arbetsset med 15 reps i varje fast på en högre vikt än jag skulle kört 8 set med.
Får se hur det känns imorgon. Nu tänker jag ta det lugnt resten av kvällen.
8 september, 2011 at 10:51 #304110Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 67,9 kg icke nyskiten.
Det har verkligen lossnat nu verkar det som. Jag hade dock inte varit på toaletten ”klokt” på 2-3 dagar (vilket jag dock varit nu). Jag började dessutom med kreatin igår vilket kanske påverkar, jag vet inte. Jag kommer dock hålla koll så att formen inte försvinner pang bom, en onödigt snabb viktuppgång är aldrig fördelaktig. Sålänge allt känns bra kör jag på. Rövräfflorna är intakta vilket jag tycker bör indikera en god form. Å andra sidan minns jag att jag vägde 67,5 kg v. 29.
Nu väntar snart rygg och mage i gymmet. Taggad som fan på att högreppa marklyften. Förra högrepspasset bestod av 4 st 12or á 80 kg och 4 st 10or á 85 kg. Jag funderar på att värma upp klokt och testa lyckan på att köra så mycket jag orkar med 85-90 kg i 4-5 set.
8 september, 2011 at 20:42 #304111Anonym anvandareMemberRygg och mage:
Marklyft:
Uppvärmningsset på 20, 40, 60 och 80 kg
90 kg – 12 reps
90 kg – 12 reps
90 kg – 12 reps
90 kg – 12 reps
90 kg – 12 reps PB-serie!
Chins:
Kv – 6 reps
Kv – 6 reps
Kv – 6 reps
Kv – 6 reps
Kv – 6 reps
Hantelrodd:
20 kg – 15 reps
20 kg – 15 reps
20 kg – 15 reps
Muslimen:
15 kakor – 15 reps
17 kakor – 15 reps
18 kakor – 15 reps
18 kakor – 15 reps
Maskincrunches:
4 kakor – 15 reps
4 kakor – 15 reps
4 kakor – 15 reps
4 kakor – 15 reps
Sit-ups i en rolig ställning:
Kv – 15 reps
Kv – 15 reps
Kv – 15 reps
Kv – 15 reps
Over and out
57 minuterRiktigt bra marklyft! Som jag skrev förut gjorde jag 4 set 12or på 80 kg och 4 set 10or på 85 kg förra högrepspasset. Idag blev det däremot PB-serie med 5 12or på 90 kg.
Chinsräcket var ganska drygt, ingen tejp, dåligt grepp och aningen tjockare än jag är van vid. Ryggen pallade det ganska lätt, greppstyrkan var däremot lite sliten efter marken.
Hantelrodd var inte tung eller nära failure, förra högrepspasset körde jag dock bara 3 10or på 20 kg, idag blev det alltså 3 15-reppare.
Magträningen var rolig med lite nya maskiner och som vanligt kort vila.Får se om vikten ökat lika mycket imorgon, då får jag väl justera ned intaget en aning. Jag kommer inte väga maten i fortsättningen heller, det är ganska enkelt att ha någorlunda koll genom att höfta. Däremot är såväl intaget som aktivitetsnivån samma som när jag bara fladdrade upp och ned. Kanske är det kreatinet som gjort en del. Äh, får se. Fortsatta ökningar ska det bli i alla fall!
8 september, 2011 at 20:47 #304112Anonym anvandareMemberImorgon är det axlar och biceps som väntar på gymmet. Jag har dock inga större förväntningar då det fortfarande känns förvånansvärt mycket i triceps sen tisdagens pass. Det brukar bli så när jag högreppar. Inte heller biceps lär vara 100 efter dagens pass. Nåja, mycket sitter i psyket. Det ska nog gå bra imorgon med!
9 september, 2011 at 10:52 #304113Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 67,5 kg icke nyskiten.
Jag kommer således inte göra några förändringar. F ö känns triceps bättre så nu djävlar ska det dunkas axlar och biceps!
10 september, 2011 at 14:54 #304114Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 67,3 kg icke nyskiten. Jag behöver således inte ändra nånting som sagt var, och medelvikten har ökat lagom.
Gårdagens axlar- och bicepspass uppdateras senare, jag kanske slänger upp några bilder jag tog i torsdagskväll då också.
Dagens löpning (5 000 m) resulterade i ett nytt PB, det kommer också senare.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.