- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 oktober, 2011 at 15:07 #304190Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Skönt att du börjar få känslan av att du drar med hela din bakre muskelkedja i marklyften Precis så som det ska vara :up:
Vikten rör sig ju vidare åt rätt håll med, snart 70kg nu ju.
Exakt min åsikt angående marklyften, det finns allt potential till många PBn med förbättrad teknik. Jag är bra sugen på att köra astungt i både knäböj och marklyft nästa vecka.
Vikten har som sagt börjat gå i rätt riktning. Jag tycker mig ha hittat ett ungefärligt dagsintag som gör att vikten kontinuerligt klättrar istället för att hoppa upp och ned från dag till dag. Formen känns fortfarande bra måste jag säga.
7 oktober, 2011 at 15:15 #304191Anonym anvandareMemberAxlar och biceps:
Hantelpress: 60 sekunder vila
20 kg – 8 reps * 3 set
20 kg – 4 reps * 3 set
Superset, militärpress – sidolyft med hantlar: 45 sekunder vila
25 kg – 10 reps – 5 kg – 10 reps * 2 set
27,5 kg – 10 reps – 5 kg – 10 reps * 2 set
Maskinflyes: 30 sekunder vila
20 kg – 10 reps * 4 set
Stångcurl: 60 sekunder vila
30 kg – 10 reps * 2 set
30 kg – 8 reps * 2 set
Superset, repcurl – hantelcurl: 45 sekunder vila
6 kakor – 10 reps – 9 kg – 10 reps
7 kakor – 8 reps – 9 kg – 10 reps
8 kakor – 6 reps – 9 kg – 8 reps
Stående maskincurl: 30 sekunder vila
3 kakor – 10 reps
4 kakor – 10 reps
5 kakor – 10 reps
6 kakor – 10 reps
Over and out
48 minuter
Baksida axlar efter stretchingenGood work. Jag tycker allt att hantelpressarna är bra med tanke på vilan, jag är dock sugen på lite längre vila och tyngre vikter nu såhär efter några veckor med tempoinriktad träning.
Militärpressarna kördes tyngre idag och jag var relativt långt ifrån fail i samtliga set, bra ökat.
Stångcurlen är så grymt sköna och jobbiga om man tvingar sig att stå med spikrak rygg och gå ned med stången till raka armar, härliga tider.Hmm, våga sig på några rekordförsök nästa vecka månne..? Eller i alla fall svinigt tunga basövningar.
7 oktober, 2011 at 20:10 #304192Anonym anvandareMemberNu blir det Idol sedan Guitar Hero, duglig fredagskväll på hemmaplan. Imorgonkväll blir det dock filmkväll hos en nyfunnen kompis här i Västerås, vi ser ut att bli ett gäng. Riktigt trevligt att lära känna nya människor.
Träningen imorgon kommer inte bli något rekordförsök på medeldistans, jag känner att jag tränat hård styrka denna vecka och har inte kört ett lång- /återhämtningslöppass på länge. Därför kommer det bli ca 12,5 km med mamma ganska tidigt imorgon. Jag brukar springa långpassen i ca 12 km/h (5 min/km) men mamma pratade om ca 5:30 minuter/km så jag anpassar mig nog efter henne. Tempot under långpassen har mindre relevans för min träning.
8 oktober, 2011 at 11:38 #304193Anonym anvandareMemberNu har jag precis ätit frukost efter morgonens långpass med morsan. Passet kördes väl i princip som planerat. Jag lät henne styra tempot och totalt sprang vi 71 minuter så vi hann uppskattningsvis ca 13 km. Jag kände mig hur fräsch som helst och kunde nästan andas genom näsan hela passet (vilket jag dock inte gjorde såklart). Jag avslutade med en liten spurt på ca 200 meter, allt kändes klockrent.
Morgonvikt: 69,0 kg nyskiten. Nu är man på g. (Jag vägde mig innan löpningen givetvis).
Nu väntar en shoppingrunda med min syster och hennes sambo, sen blir det som sagt filmkväll.
8 oktober, 2011 at 11:43 #304194Anonym anvandareMemberSådär ja! Nu börjar det ju hända saker! Får vi nya bilder på 70kg möjligen?
8 oktober, 2011 at 15:47 #304195Anonym anvandareMemberJag vill precis som Gurra se lite bilder när du spräcker 70kg gränsen Misstänker att du kommer hålla en riktigt bra form även vid 70kg nämligen.
8 oktober, 2011 at 17:03 #304196Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Sådär ja! Nu börjar det ju hända saker! Får vi nya bilder på 70kg möjligen?Tommy Ivarsson wrote:Jag vill precis som Gurra se lite bilder när du spräcker 70kg gränsen Misstänker att du kommer hålla en riktigt bra form även vid 70kg nämligen.Det ska vi nog kunna ordna. Ska jag vara ärlig tycker jag knappt det syns någon skillnad. Förmodligen för att jag ser mig själv varje dag iofs.
Jag misstänker att vikten var något av ett tillfälligt all time high då jag var på toaletten ytterligare en gång under förmiddagen, det är ganska sällsynt. Nog om såna detaljer nu, jag brukar reagera så av lite längre löpning. Men men, det är bara att fortsätta kämpa så blir det ännu bättre.Det som känns bäst är faktiskt inte just att jag börjat öka vikterna såväl som på vågen som i gymmet. Det bästa är snarare att jag lyckats omvärdera mina kroppsideal och tycker nuförtiden att det de facto ser både snyggare och mer harmoniskt ut med mer muskler och underhudsfett. Att jag fortfarande kan ha ådror på magen ibland är ju en annan femma.
9 oktober, 2011 at 10:37 #304197Anonym anvandareMemberÄh, jag knäppte några bilder igår efter era önskemål om dagsformsbilder. Som vanligt är det låg kvalité på samtliga men de ger i alla fall en uppskattning om hur jag ser ut i dagsläget. BF-mässigt skulle jag inte vilja säga att det skett några nämnvärda förändringar, jag har dock en känsla av att den vikt jag lägger på mig f.o.m. nu kommer synas mer. Det innebär för den skull inte att jag kommer noja ur för det. Jag tror fö att jag har en tendens att lagra fett på magen i första hand, nåja, det är inget jag kan göra något åt. (Så nu är ni förvarnade om det;)). Bilder på benen får bli nästa gång.
Här är gårdagens randombilder:
9 oktober, 2011 at 10:42 #304198Anonym anvandareMemberQuote:Det bästa är snarare att jag lyckats omvärdera mina kroppsideal och tycker nuförtiden att det de facto ser både snyggare och mer harmoniskt ut med mer muskler och underhudsfettHej Rasmus! Jag brukar läsa i din dagbok lite titt som tätt, fast jag är inte en sådan som kommenterar ofta så nu är det dags. Vad trevligt att höra att det finns folk som strävar mot en hälsosam/snygg look med i alla fall lite underhudsfett. Lycka till med detta! Du verkar vara en jäkel på att springa fort, har du tävlat eller är du nöjd med att utmana dig själv hela tiden.
9 oktober, 2011 at 10:51 #304199Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Hej Rasmus! Jag brukar läsa i din dagbok lite titt som tätt, fast jag är inte en sådan som kommenterar ofta så nu är det dags. Vad trevligt att höra att det finns folk som strävar mot en hälsosam/snygg look med i alla fall lite underhudsfett. Lycka till med detta! Du verkar vara en jäkel på att springa fort, har du tävlat eller är du nöjd med att utmana dig själv hela tiden.Hej! Kul att veta att i alla fall några följer journalen;). Tack för din kommentar, den motiverar mig ytterligare att fortsätta kötta!
Jag har sprungit några lopp men det var dock innan jag började bli bra på löpning. Sedan jag slagit de senaste, markant bättre, tiderna har jag inte tävlat. Jag får höra relativt ofta att jag bör ställa upp i tävlingar men för tillfället är jag nöjd så länge jag fortsätter utvecklas.9 oktober, 2011 at 10:54 #304200Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:BF-mässigt skulle jag inte vilja säga att det skett några nämnvärda förändringar:Lite har det allt skett fick jag se nu när jag jämförde med bilderna jag la upp i början av september (ca en månad sen således). Den ”utmärglade” looken har nästan försvunnit helt, och då menar jag i första hand de då alltför synliga höftbenen som stack ut åt alla håll och kanter. Dessa är nästa ”jämna” med resten av överkroppen fick jag till min glädje se nu.
9 oktober, 2011 at 19:03 #304201Anonym anvandareMemberIdag har jag inte tränat någonting, skönt. Lite vettiga saker på hemmaplan har jag dock uträttat.
Nu har jag bestämt mig för att svina på riktigt tungt i basövningarna denna vecka för att se hur man ligger till. Imorgon är planen att göra ett rekordförsök på 130 kg i knäböjen (jag har ju trots allt gjort en 6a på 125 kg). Det är i alla fall lite häftigt att 2 ggr kroppsvikten (strax under 140 kg) kanske inte är så långt borta, eller rentav möjligt redan nu. Och på torsdag är det tunga marklyft som gäller.
Ikväll väntar TV-slappande och en stor portion mat. Jag har varit lite halvsugen på periodisk fasta några dagar men skippar det för tillfället.
9 oktober, 2011 at 19:13 #304202Anonym anvandareMemberGrym form som jag misstänkte Ser ut som om du behöver lägga lite extra fokus på brösten!
10 oktober, 2011 at 10:29 #304203Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Grym form som jag misstänkte Ser ut som om du behöver lägga lite extra fokus på brösten!Tack Tommy, det är alltid skoj att du kollar in här!
Mina största svagheter ligger i bröst och rygg och tro mig, jag kämpar.Det kommer bli bra!
10 oktober, 2011 at 10:32 #304204Anonym anvandareMemberNu djävlar i helvetes fans djävlar! Efter studier, frukost, och mer studier är det dags för lårpass om ca en timme. Som jag skrev igår kommer jag försöka klämma av i alla fall en repetition på 130 kg. Under såna tunga lyft är det mycket psyke inblandat för undertecknad, men med tanke på att jag gjorde en 6a på 125 kg en bra bit in i böjen i slutet av sommaren är jag positiv såhär på förhand.
Det finns två möjligheter för passet:
1. Jag vill alldeles för mycket och misslyckas.
2. Det går vägen och jag drar av ett nytt PB.Personligen hoppas jag på det senare.
Morgonvikt: 68,7 kg.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.