Comeback á la Kjellberg

Home Forums Dagböcker Comeback á la Kjellberg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 479 total)
  • Author

Jag har förmodligen redan slagit ett nytt PB idag tror jag. Nämligen det att ha brutal träningsvärk i baklåren 72 timmar efter ett benpass. Jag vet inte hur vanligt förekommande det är bland gemene man men i mitt fall är detta i särklass det mest kännbara såpass långt efter ett benpass. Och jag som ska marka om typ en timme. Å andra sidan brukar marklyft inte kännas överdrivet mycket under själva utförandet för min del, däremot kan jag få träningsvärk i baklåren av övningen. Hoppas det gäller idag också.

Morgonvikt: 69,2 kg. Trots löpning igår, kors i taket. Viktfladdringarna tycks ha upphört.

Marklyft:
    20 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    90 kg – 8 reps
    90 kg – 8 reps
    90 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    Chins:
    Kv – 6 reps * 6 set
    6 set mage
    Over and out

Marklyften gick bra ändå, trots träningsvärken. Precis som jag skrev tidigare känns inte baklåren under själva marklyften vilket var minst sagt fördelaktigt idag. Hela passet kördes utan handskar, vilket jag gjort hela veckan. Det sved (och svider fortfarande) ganska bra i händerna, särskilt under chinsen, men allt gick bra ändå. Jag märker redan hur bra det var att gå tillbaka lite i vikterna och nöta teknikträning i både knäböj och marklyft, nu ser allt mycket snyggare ut. Jag kommer fortsätta på det spåret några veckor till.

Imorgon ser det ut som att det blir gästträning med två kompisar på något annat ställe än nJoy. Det enda jag behöver är dock en stång, vikter och kanske en hantel för att träna axlar och biceps.

Militärpress:
    20 kg – 10 reps
    25 kg – 10 reps
    30 kg – 10 reps
    35 kg – 8 reps
    37,5 kg – 6 reps * 4 set (sista till fail)
    35 kg – 6 reps
    30 kg – 6 reps
    Drag till hakan med stång:
    25 kg – 10 reps
    27,5 kg – 10 reps
    30 kg – 10 reps
    Stångcurl:
    30 kg – 10 reps * 2 set
    30 kg – 8 reps * 2 set
    30 kg – 6 reps * 2 set
    3 set koncentrationscurl
    3 set baksida axlar

Over and out

Såja, djupa och fina militärpressar och som vanligt inget djävla pushande med benen. Det kändes bra, triceps utgör mindre och mindre hinder för varje presspass märker jag. Jag vet f ö inte vad jag lyckats med denna vecka, jag har fortfarande kännbar träningsvärk i såväl baklår som bröst trots att de kördes i början av veckan. Kanon.

Morgonvikt: 68,5 kg. På tal om att viktfladdringarna upphört, det stavas ironi. Jag är dock nöjd med viktutvecklingen både i gymmet och på vågen. Nu har det på allvar börjat hända grejer.

Imorgon känner jag mig nästan tvungen att försöka knäcka mitt PB på 5 000 m. Ångesten har redan infunnit sig då jag vet hur brutalt plågsamt det är.

Gött att du nöter lite mark! Du kommer bli fetinggrov när som helst ;)

Ät ät ät ät ät ät ät ät massa nu…

Tommy Ivarsson wrote:
    Gött att du nöter lite mark! Du kommer bli fetinggrov när som helst ;)

Ät ät ät ät ät ät ät ät massa nu…

Hell yeah! Jag har fått alla botemedel jag behövde för min begynnande fuckarounditis så nu är det inget mer fjollande för min del! ;)

Och äter gör jag, nu är det både prat och handling som gäller på den fronten.

Träningsvärken i brösten känns bara lite efter passet i tisdags (!), och den i baklåren har även avtagit en hel del. Träningsmålet för dagen är att slå 17:07 på 5 000 m.

Löpning:

Uppvärmning:
    Cykel till gymmet (15-18 minuter), 2*1 km löpning i stegrande tempo på bandet.

5 000 m:
    17:07 minuter (tangerat PB).

Nedvarvning:
    1 km lätt löpning på bandet, styrketräning av vaderna i gymmet och cykel hem från gymmet (15-18 minuter).

Att tiden blev exakt som mitt rådande PB är absolut inte dåligt MEN just idag var det sjukt drygt. Jag la upp loppet bättre idag och rusade inte på och var inte tvungen att sänka tempot (vilket jag faktiskt var tvungen till förra rekordpasset). När det var 300 meter kvar tänkte jag ”fan, kör ända in i kaklet nu!”, kände att jag hade lite mer att ge och tryckte därför på bandets touchdisplay-knapp för att öka tempot. När jag sedan, en kort stund senare, tittar ner på displayen är det 50 meter kvar MEN jag ser även till min förvåning och irritation att jag måste missat nyss nämnda touchknapp och därmed missat tempoökningen. Hade jag bara tittat på själva skärmen samtidigt hade jag således slagit rekordet. Nu vet jag ju förvisso att jag är kapabel till detta men det stör mig ändå att jag p.g.a. onödigt slarv missade att göra det officiellt.

Jag är nöjd ändå, nu vet jag ju som sagt att jag har rekordet nästa gång (givet liknande förutsättningar) och jag har ju all tid i världen. Jag klockade även de första 3 000 m vilka gick på 10:25 minuter och då hade jag ju mycket mer att ge. Så mitt PB på 3 000 m (10:02) är således också i farozonen.

Morgonvikt: 69,0 kg.

Morgonvikt: 69,5 kg, icke nyskiten. Det var längesen, å andra sidan ganska väntat med tanke på min sena brakmiddag igår. Kul i vilket fall.

Vilodag idag.

Hahaha, jobbigt att sätta exakt samma tid :D

Men det är fortfarande en bra tid så inget ont om det, sikta på under 17 till nästa gång då ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Hahaha, jobbigt att sätta exakt samma tid :D

Men det är fortfarande en bra tid så inget ont om det, sikta på under 17 till nästa gång då ;)

Det hade varit en sak om jag faktiskt varit totalt död efteråt, men att sumpa rekordet tack vare en tabbe känns alldeles för rookie för mig. :)

Men vad gör man då? Nu är löparmålen som följer:
    3 000 m: Under 10 minuter (nuvarande är 10:02).
    5 000 m: Under 17 minuter (nuvarande är 17:07).

Det som motiverar mig till löpningen är att jag utvecklats och förbättrats avsevärt trots endast två pass i veckan, både tids- och teknikmässigt.

Knäböj:
    30 kg – 10 reps
    50 kg – 10 reps
    70 kg – 10 reps
    90 kg – 10 reps
    100 kg – 10 reps
    102,5 kg – 6 reps
    105 kg – 6 reps
    105 kg – 6 reps
    80 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    Raka marklyft:
    20 kg – 10 reps
    40 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    70 kg – 10 reps
    80 kg – 6 reps
    85 kg – 6 reps PB!
    85 kg – 5 reps
    80 kg – 6 reps
    70 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    Benspark:
    70 kg – 10 reps
    80 kg – 8 reps
    90 kg – 6 reps fail
    Sittande lårcurl:
    12 kakor – 10 reps
    13 kakor – 8 reps
    14 kakor – 6 reps fail
    Over and out

Bra böjar. Som sagt är det alltså teknik- och djupträning som gäller för undertecknad nu varför vikterna inte är vad de ”brukar” vara. Idag kände jag mig självsäker i vändningen och börjar nu kunna hantera tresiffriga vikter mycket bra. Inget av seten var till failure.
    PB:t i de raka marklyften är vad man kan kalla ett utförande-PB, jag har aldrig varit i närheten av en sexa på 85 kg med det djupet jag kör nuförtiden (och alltid kommer köra).
    Komplementsövningarna kändes bra och varsitt fail satt där det skulle, en bra avrundning på ett överlag klart godkänt pass.

Morgonvikt: 69,0 kg.

Det är alltid en motivationshöjare med ett PB, så kämpa på nu! :up:

Fyfan vilken kondis du har med!! :D där ligger man låååååångt efter :(

Jimmy124 wrote:
    Det är alltid en motivationshöjare med ett PB, så kämpa på nu! :up:

Fyfan vilken kondis du har med!! :D där ligger man låååååångt efter :(

Det håller jag helt klart med om! Fortsätter teknikträningen gå såhär bra är jag hoppfull om fler PB:n.
    Tack för kommentaren om konditionen, det är alltid motiverande att höra! Det är ”bara” att kämpa på, springa tills du ibland håller på att spy och ser stjärnor framför ögonen. Då vet du att du kan ta i lite till, sedan är du snart på samma nivå. :)

Har följt dig ett bra tag nu utan att ha kommenterat, måste säga att jag är väldigt imponerad över att du lyckats kombinera löpning och benträningen på gymmet så pass bra att du lägger av ett personbästa lite då och då!

Lycka till i fortsättningen!

Emil Lundberg wrote:
    Har följt dig ett bra tag nu utan att ha kommenterat, måste säga att jag är väldigt imponerad över att du lyckats kombinera löpning och benträningen på gymmet så pass bra att du lägger av ett personbästa lite då och då!

Lycka till i fortsättningen!

Tack, Emil! Riktigt kul att du kikar in och lämnar en kommentar! :)
    Jag måste säga att så som jag lägger upp löpningen nu (med riktigt intensiva intervall- och medeldistanspass) tror jag faktiskt gynnar styrketräningen. Åtminstone om jag får vila en dag innan varje benpass (vilket jag alltid gör).

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 479 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.