- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 oktober, 2011 at 16:27 #304250Anonym anvandareMember
Bänkpress:
20 kg – 8 reps
40 kg – 8 reps
50 kg – 8 reps
60 kg – 5 reps
70 kg – 3 reps
67,5 kg – 4 reps
67,5 kg – 4 reps
65 kg – 4 reps
60 kg – 7 reps
60 kg – 5 reps
Hantelflyes:
15 kg – 10 reps * 2 set
15 kg – 8 reps
Smalbänkpress:
20 kg – 8 reps
30 kg – 8 reps
40 kg – 6 reps
52,5 kg – 3 reps PB! fail
50 kg – 6 reps tangerat PB! (på den vikten)
50 kg – 5 reps
47,5 kg – 6 reps
45 kg – 6 reps
40 kg – 6 reps
40 kg – 6 reps
Stångpushdowns:
9 kakor – 12 reps
10 kakor – 12 reps
11 kakor – 10 reps
Over and outBänkpressen gick faktiskt bra idag också. Det är som sagt lätta vikter men det kommer väl ta sig även för flugviktarn that is Mr. Kjellberg. Det är dock en sak som tycks vara typiskt för mig och bänkpress. Redan efter de två första seten (på 20 och 40 kg) kände jag en känsla av kontakt och pump som inte är av denna värld. Svårt att säga huruvida denna kontaktpump påverkar styrkan dock, konstigt är det i alla fall. Det gör fan nästan ont när den infinner sig.
Smalbänken fortsätter till min glädje förbättras den med. I PB-setet på 52,5 kg var jag helt ofokuserad vilket helt klart ”stal” en repetition eller två, jag är nästan övertygad om att jag mäktar med en fyra/femma nästa tisdag. Jag fick dock upprättelse genom två efterföljande lyckade set på 50 kg.Morgonvikt: 68,9 kg, måste tydligen hamsta på ytterligare. Igår käkade jag ca 3 500 – 3 600 kcal, sjukt. Jag kände mig dock biff i gymspegeln, hardcore.
25 oktober, 2011 at 21:25 #304251Anonym anvandareMemberNågon form av intervaller imorgon, som tur är har jag inte sådan brutal träningsvärk i benen som jag hade förra veckan. Vad det blir för intervaller återstår att se. Jag går redan i PB-tankar om kommande lördags löpning. Förmodligen tack vare lördagens kalastabbe.
26 oktober, 2011 at 13:05 #304252Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Tack, Emil! Riktigt kul att du kikar in och lämnar en kommentar!
Jag måste säga att så som jag lägger upp löpningen nu (med riktigt intensiva intervall- och medeldistanspass) tror jag faktiskt gynnar styrketräningen. Åtminstone om jag får vila en dag innan varje benpass (vilket jag alltid gör).Ja de är klart, för en annan skulle låren vara totalt döda om jag sprang 2 ggr i veckan ( löpteknik som en flodhäst ) så länge de funkar för dig är det bara att gratulera, alltid kul med variation:)
26 oktober, 2011 at 15:43 #304253Anonym anvandareMemberEmil Lundberg wrote:Ja de är klart, för en annan skulle låren vara totalt döda om jag sprang 2 ggr i veckan ( löpteknik som en flodhäst ) så länge de funkar för dig är det bara att gratulera, alltid kul med variation:)Haha, löptekniken kan alltid förbättras.
26 oktober, 2011 at 15:50 #304254Anonym anvandareMemberDagens 300-metersintervaller blev inte riktigt som jag tänkt mig. För det första fick jag vänta på att ett band ens skulle bli ledigt, och det var inte det bandet jag brukar köra intervallerna på utan ett rangligt helvete som jag inte gillade särskilt mycket. Det slutade tydligen inte där heller, inför den fjärde intervallen märkte jag dessutom att maxhastigheten på skiten bara var 19,2 km/h. Mellan de 3 första intervallerna hölls vilan på 45 sekunder, och mellan de sista 7 vilade jag bara 20-25 sekunder för att bli trött trots den låga hastigheten.
Uppvärmning:
Cykel till gymmet (15-18 minuter) + 1 km löpning på bandet i stegrande tempo.300-metersintervaller:
1. 18 km/h
2. 18,5 km/h
3. 19 km/h
4. 19,2 km/h 20-25 sekunder vila härifrån
5. 19,2 km/h
6. 19,2 km/h
7. 19,2 km/h
8. 19,2 km/h
9. 19,2 km/h
10. 19,2 km/hNedvarvning:
2 km löpning i 4-minuterstempo (4 minuter/km eller 15 km/h), styrketräning av vader i gymmet + cykel hem från gymmet (15-18 minuter).Nåväl, ett lite oplanerat upplägg som gjorde att jag inte var slut efter intervallerna så ”nedvarvningen” blev lite snabbare och längre än vanligt. Jag börjar dock känna mig riktigt bra på medeldistansfronten då jag hade mer att ge även efter hela passet, det bådar gott inför framtiden.
27 oktober, 2011 at 17:15 #304255Anonym anvandareMemberMarklyft:
20 kg – 8 reps
40 kg – 8 reps
60 kg – 8 reps
70 kg – 8 reps
80 kg – 8 reps
90 kg – 6 reps
100 kg – 5 reps
100 kg – 5 reps
90 kg – 6 reps
80 kg – 8 reps
Chins:
Kv – 6 reps * 6 set
6 set mage
Over and outTeknikträningen i marken fortsätter gå bra, trots att jag ökat vikterna och idag tekniktränade på 3-siffrigt för första gången. Jag känner, som påpekats förr, att teknikträningen verkligen gynnar mig, jag tangerade t.ex. mitt PB på 120 kg – 6 reps för 2-3 veckor sedan, denna gången var jag dock ca 5 kg lättare än sist. I samtliga set är det ett långsamt, kontrollerat utförande som gäller för att verkligen förankra tekniken klokt.
Chinses kändes bra och magen tränades tungt, mest som komplement.28 oktober, 2011 at 19:30 #304256Anonym anvandareMemberMilitärpress:
20 kg – 8 reps
25 kg – 8 reps
30 kg – 8 reps
35 kg – 8 reps
40 kg – 6 reps PB! (med det utförandet)
40 kg – 4 reps fail
40 kg – 4 reps
40 kg – 4 reps fail
30 kg – 10 reps
30 kg – 8 reps
Drag till hakan med stång:
30 kg – 8 reps
32,5 kg – 6 reps
35 kg – 6 reps
Stångcurl:
30 kg – 10 reps
32,5 kg – 6 reps
35 kg – 6 reps fail
35 kg – 5 reps fail
30 kg – 6 reps
30 kg – 6 reps
3 set koncentrationscurl
Over and outRiktigt bra pressat. I samtliga repetitioner gick jag ned med stången och touchade brösthalsen, med det djupet har jag inte gjort en 6a på 40 kg förrän idag. Nu börjar jag på allvar märka att tricepsstyrkan börjar komma ifatt. Bra jobbat.
Imorgon måste det fan gå vägen med löpningen, jag söker upprättelse för klantandet från förra lördagen. Förhoppningsvis smäller det på antingen 3 000 eller 5 000 m.
Morgonvikt: 69,3 kg.29 oktober, 2011 at 11:11 #304257Anonym anvandareMemberFina pass som alltid. Klokt att verkligen nöta teknik i marklyften, inte många som har det tålamodet men dom som har tjänar ordentligt på det i slutändan
Grattis till pb i militärpressarna med, skönt att styrkan verkligen går åt rätt håll.
29 oktober, 2011 at 12:04 #304258Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Fina pass som alltid. Klokt att verkligen nöta teknik i marklyften, inte många som har det tålamodet men dom som har tjänar ordentligt på det i slutändanGrattis till pb i militärpressarna med, skönt att styrkan verkligen går åt rätt håll.
Tack, Tommy!
Jag hade dock lite känningar i vänster ”limpa” på ryggen redan under benpassets senare del i måndags (vet inte vad muskeln heter). Det är inte kul, särskilt inte då knäböjen, de raka marklyften och marklyften riskerar bli lidande. Får hoppas att två dagar utan styrketräning gör sitt.29 oktober, 2011 at 12:07 #304259Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 69,8 kg, icke nyskiten. Bohya! Det märkliga är att formen fortfarande känns mycket bra. Jag tog några discobilder imorse som kanske åker upp här sen.
Nu är det dags för lite Xtend, 200 mg koffein och sedan blir det löpning. Jag kommer försöka slå 10:02 minuter på 3 000 m. Hope for the best.
29 oktober, 2011 at 19:33 #304260Anonym anvandareMemberDet blev inget personbästa idag, gick i ”mål” på 10:03, d.v.s. en sekund över rekordet, MEN jag var oförskämt pigg efteråt, förklaring följer längre ned.
Uppvärmning:
Cykel till gymmet (ca en kvart) + 2 km löpning på bandet i stegrande tempo.3 000 m:
Tid: 10:03 minuter.Nedvarvning:
2 km löpning, den första i 15 km/h, den andra i 16 km/h, styrketräning av vader + cykel hem från gymmet (ca en kvart).Ja, som synes blev det inte mycket till ”nedvarvning” då de två km även de löptes i vad som för många är ett bra tempo. Till själva loppet då. Jag gick ut i 17,7 km/h och höjde bra passet igenom och allt kändes verkligen klockrent hela tiden. Med 600 meter kvar kände jag mig dock lite halvtrött men fortsatte ändå att höja tempot, jag väntade dock med att maxa bandet (tydligen aningen för lång tid). När jag nådde 3 000 m stoppade jag bandet och kände mig som sagt oförskämt och oönskat pigg. Jag fick tillbaka orken under den sista halvkilometern, något jag inte räknade med. Jag kan med säkerhet säga att jag kan kapa tiden mycket, mitt PB bör ligga runt 09:50 om jag verkligen kör in i kaklet. Nu känner jag mig som om jag endast kört lite lätt löpning idag, inte ett dugg trött i kroppen. Konstigt men aldrig fel.
Denna gång är jag dock allt annat än missnöjd. Tvärtom ser jag detta (trots uteblivet pb) som ett grymt formbesked, jag kan ”lätt” knäcka mitt nuvarande rekord så länge jag inte tror att jag håller på att ta slut under själva loppet. Jag har ju tydligen alltid mer att ge.
29 oktober, 2011 at 19:37 #304261Anonym anvandareMemberSedan första ”invägningen” i Västerås har jag enligt dagens morgonvikt gått upp 3,3 kg. Enligt mig en bra uppgångstakt på ca 2 månader. Här är de 4 bilder jag tog efter vägningen. Hell, jag tycker som sagt att formen är intakt. Det känns ju bra. Edit; Ser nu att jag helt ignorerade att ens försöka spänna ut latsarna i den fjärde bilden. Nåväl, syftet är ju inte direkt att visa prov på några brutala posefärdigheter som tur är. Visserligen ser jag fortfarande väldigt smal ut, jag får väl göra ett halvlamt försök att skylla ifrån mig på att jag är nyvaken, inte ätit etc. You know, the usual. Fram emot kvällarna brukar jag se lite fylligare ut.
29 oktober, 2011 at 21:22 #304262Anonym anvandareMember3,3kg viktuppgång och du ser fortfarande lika snorhård ut som när du påbörjade din viktuppgång. Måste ju betyda att det blivit lite muskler av det hela också :emo-thumb
Brösten behöver lite extra kärlek men annars har du en ganska bra symmetri också
29 oktober, 2011 at 23:56 #304263Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:3,3kg viktuppgång och du ser fortfarande lika snorhård ut som när du påbörjade din viktuppgång. Måste ju betyda att det blivit lite muskler av det hela också :emo-thumbBrösten behöver lite extra kärlek men annars har du en ganska bra symmetri också
Tack och bock! Brösten piskas lika mycket som allt annat, nu när tricepsstyrkan är på g och bänkpressen likaså hoppas jag på det bästa.
30 oktober, 2011 at 11:51 #304264Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 69,1 kg. Viktraset Allan, typiskt löpdagar. Det blev visserligen sammanlagt 7 km i grisigt tempo om man slår ihop uppvärmning, 3 000-meterslopp och nedvarvning. Trots det åt jag ca 3 700 kcal igår och gjorde inte mycket mer än själva träningen.
Idag är det i alla fall träningsfritt. Ryggen känns dock inte helt hundra i alla rörelser så jag får se hur knäböjen och de raka marken läggs upp imorgon. Är allt inte tipptopp lutar det åt högreps i de två övningarna (vilket var ett bra tag sen) på kroppsvikten, d.v.s. 70 kg på stången. Det är dessutom kreatinstart imorgon.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.