- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 november, 2011 at 00:32 #304280Anonym anvandareMember
Formen är fortfarande grymt bra (räknade inte med något annat) samtidigt som vikten rör sig något uppåt (sjukt sakta men ändå uppåt)
PB ramlar ju in i vart och varannat pass med så något händer ju med styrkan
6 november, 2011 at 11:49 #304281Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Formen är fortfarande grymt bra (räknade inte med något annat) samtidigt som vikten rör sig något uppåt (sjukt sakta men ändå uppåt)PB ramlar ju in i vart och varannat pass med så något händer ju med styrkan
Tack så mycket! Så långsamt har det inte gått trots allt, det är faktiskt upp 3-3,5 kg på lite drygt 2 månader vilket hittills visat sig vara en lagom takt.
Styrkan utvecklas riktigt bra faktiskt. Att nöta teknik och äta kan tydligen ge resultat.
6 november, 2011 at 17:08 #304282Anonym anvandareMemberSöndag är vilodag. Och det behövds.
Träningsveckan inleds med fram- och baksida lår imorgon.
7 november, 2011 at 16:43 #304283Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 70,0 kg.
Dagens pass:
Knäböj: ATG och kortare vila
70 kg – 10 reps * 10 set
Raka marklyft: Som vanligt djupa och kortare vila
60 kg – 10 reps * 10 set
Benspark:
50 kg – 10 reps * 3 set
Sittande lårcurl:
10 kakor – 10 reps * 3 set
Over and outSom jag skrev förra veckan kommer denna veckas träning bestå av lite lättare sådan då jag tränat väldigt tungt och progressionsinriktat många veckor i följd.
Dagens pass kändes stabilt, förutom att den vänstra ”limpan” på ryggen smärtade en liten aning igen. Nåväl, det gick bra ändå och hela passet kördes med lite kortare vila än vanligt.8 november, 2011 at 16:11 #304284Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 70,4 kg, icke nyskiten.
Dagens pass:
Bänkpress:
50 kg – 10 reps * 10 set
Hantelflyes:
12,5 kg – 10 reps * 3 set
Smalbänkpress:
30 kg – 10 reps * 5 set
35 kg – 10 reps * 5 set
Stångpushdowns:
9 kakor – 10 reps * 3 set
Over and outDet var då fan vad repstålig (och stark?) jag blivit i både bänkpress och smalbänkpress. Bra pass med bra tempo. Inte mycket att tillägga. Längtar redan till tyngre vikter, tar det lugnt veckan ut.
9 november, 2011 at 19:18 #304285Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 70,6 kg. Hmm, som vanligt ingen direkt logik i viktkurvan. Jag har ätit ungefär lika mycket som de senaste veckorna då vikten sakta gått upp till att pendla mellan 69-70 kg. Jag misstänker att kreatinet bundit lite vätska de senaste dagarna. Men jag formnojar inte, tvärtom är det skönt att det faktiskt går uppåt samtidigt som formen är fortsatt god. Det ska inte gå för fort dock.
Löpning idag, orkar inte skriva så mycket.
5 000 m:
Tid: 17:02 minuter. PB! (från tidigare 17:07). Sen PB-tränade jag vaderna i gymmet också.10 november, 2011 at 15:37 #304286Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 71,2 djävla kg(!). Nu vet jag inte om en sänkning kanske är befogad. Jag har som sagt ätit som tidigare och har då inte ens kunnat stabilisera mig över 70 kg. Jag knäppte fem bilder idag som finns bifogade nedan. Det syns ju (föga förvånande) ingen skillnad jämfört med bilderna jag postade i lördags.
En bidragande faktor kan även vara att jag sällan gör ”tvåan” mer än två gånger i veckan. Jag tror inte jag varit på toaletten klokt sen i måndags, kanske kan det ha med saken att göra. Formen är fortsatt bra men jag vill inte skena iväg, får se om jag sänker.
10 november, 2011 at 15:44 #304287Anonym anvandareMemberDagens pass:
Marklyft:
70 kg – 10 reps * 10 set
Maskinchins:
15 reps * 3 set
12 reps * 3 set
9 set mage
Over and outJag har för mig att jag gjorde 10 set 10or på 70 kg i våras/början på sommaren och då kändes stången bra mycket tyngre än den gjorde idag. Jag ägde varenda repetition utan att bli nämnvärt ansträngd i jämförelse med det passet.
Maskinchinsen kördes således med hjälpvikt men de tog ändå, det svider som vanligt fint i händerna såhär en torsdagseftermiddag.
9 set mage känns disco såhär i efterhand, fan.
Bra pass.Axlar och biceps (eller militärpress och bicepscurl kanske jag ska säga) väntar imorgon. Efter denna vecka är jag bra sugen på tyngre vikter och lägre reps nästa vecka!
11 november, 2011 at 15:52 #304288Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 70,1 kg. Jahapp, -1,1 kg sen gårdagens toppnotering. Ingen sänkning befogad således så jag dundrar på i vanlig ordning. Nåväl, över till dagens pass:
Militärpress:
30 kg – 10 reps * 10 set
Drag till hakan med stång:
25 kg – 10 reps * 3 set
Stångcurl:
25 kg – 10 reps * 6 set
3 set koncentrationscurl
Over and outJag minns att jag gav mig på 10 set militärpressar på 30 kg i våras/början av sommaren. Då gick jag inte ned och touchade stången vid brösthalsen (som jag alltid gör nu) och är även tveksam på om jag lyckades få upp tio set tior. Bra ökat således. Mot slutet kände jag dock att det inte blev mycket av den ”lugnare” träning som var planerad denna vecka men jag ville ha upp 10 reps i alla set. Styrkan i triceps är mycket bättre, vilket var ett av mina största problem i början av sommaren. Nu har jag betydligt jämnare tryck i alla pressövningar.
Precis som med magträningen igår känns 9 set biceps lite disco såhär i efterhand. Borde slutat efter stångcurlsen. De kördes däremot förhållandevis lätt.
Bra pass.Nu har jag dock behärskat mig hela veckan (även om det tagit emot) så f.o.m. måndag är det tyngre vikter som gäller igen. Kommer bli skoj.
11 november, 2011 at 17:16 #304289Anonym anvandareMemberNice, tyngre vikter framöver gillar jag
Dina viktförändringar är väl helt normala, min vikt diffar också något kilo fram och tillbaka varje dag, det är standard. Men kul att du håller dig över 70kg nu iaf. Formen ser ju ut som alltid, det är ju inte direkt så att man kan börja kalla dig för fet ännu
11 november, 2011 at 17:54 #304290Anonym anvandareMemberFelpost.
11 november, 2011 at 17:54 #304291Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Nice, tyngre vikter framöver gillar jagDina viktförändringar är väl helt normala, min vikt diffar också något kilo fram och tillbaka varje dag, det är standard. Men kul att du håller dig över 70kg nu iaf. Formen ser ju ut som alltid, det är ju inte direkt så att man kan börja kalla dig för fet ännu
Jag föredrar också tyngre vikter, det var bara denna vecka jag kört lite lättare då de senaste veckorna varit inriktade på enbart ökningar.
Kanske är det som du säger, nog för att min vikt brukar diffa lite brukar det inte handla om kg men tydligen gör det det ibland ändå. Nu har jag dock blivit av med optinojan jag hade förut.
Ha, nej jag hoppas inte detta definieras som fet. Tanken är att jag inte ska bli direkt ”fet” heller, jag ser inte detta som en ”bulk”, mest för att jag avskyr uttrycket och för att jag inte ser någon anledning till att grisa.12 november, 2011 at 08:59 #304292Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 69,5 kg nyskiten.
Rekordförsök på 3 000 meter idag. Drömgränsen på 10 minuter blankt eller under lockar. Onsdagens 5 000 m gick ju bra.
12 november, 2011 at 15:46 #304293Anonym anvandareMemberDagens löppass:
Uppvärmning:
Cykel till gymmet (ca 15 minuter) + 2 km löpning på bandet i stegrande tempo.3 000 m:
Tid: 10:02 minuter (tangerat PB).Nedvarvning:
2 km löpning på bandet i 14 km/h, lätt styrketräning av vaderna i gymmet och cykel hem från gymmet (ca 15 minuter).Dagens försök var betydligt jobbigare än förra lördagens tid på 10:03 minuter. Idag var det fullt ös som gällde under hela loppet. Jag har sagt det förr och säger det igen. 10 minuter blankt har jag i kroppen. Med facit i hand hade jag möjligtvis klarat av att spurta lite snabbare de sista 200-300 m men jag var verkligen trött efteråt. Mina vader var riktigt stela idag, jag kände tydligt redan efter 1 km att de inte gav samma tryck i steget, något som påverkade löpningen överlag tyvärr. Stämmer allting har jag 10 minuter snart.
Bra jobbat trots allt. Jag borde inte tränat vaderna med astunga 4-reppare i onsdags.
12 november, 2011 at 16:20 #304294Anonym anvandareMemberGrymt att du håller dig såpass jämn i din löpning! Du måste ju verkligen veta hur du ska lägga upp din löpning med tanke på att du prickar samma tid med en diff på enstaka sekunder bara
Grymt bra sprungit iaf :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.