Comeback á la Kjellberg

Home Forums Dagböcker Comeback á la Kjellberg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 479 total)
  • Author

Morgonvikt: 70,4 kg.

Dagens pass:
    Militärpress:
    20 kg – 8 reps
    25 kg – 8 reps
    30 kg – 8 reps
    35 kg – 8 reps
    42,5 kg – 6 reps fail PB!
    42,5 kg – 4 reps fail
    40 kg – 5 reps * 2 set
    35 kg – 6 reps * 2 set
    Drag till hakan med stång:
    35 kg – 6 reps
    37,5 kg – 6 reps
    35 kg – 6 reps
    Stångcurl:
    35 kg – 6 reps
    37,5 kg – 6 reps * 2 set
    30 kg – 6 reps * 3 set
    Koncentrationscurl:
    15 kg – 6 reps * 3 set
    Några set baksida axlar
    Over and out

Riktigt bra pressat. Ner med stången till brösthalsen och upp igen, 6an på 42,5 kg var precis så att den gick upp, jag vägrade ge mig. Sedan lyckades jag ändå öka i de efterföljande seten och i övningen efter det dessutom. Även biceps har gått framåt. Jag antar att den lättare träningen förra veckan var bra att slänga in.

Morgonvikt: 70,7 kg.

Löpning idag, vet inte vad det blir. Att springa för rekord varje vecka känns inte fruktbart… eller?

Lär väl slita en del om inte annat. Kör ett ”njutningspass” :).

maskin wrote:
    Lär väl slita en del om inte annat. Kör ett ”njutningspass” :).

Det kan jag inte påstå att det blev. Uppdatering följer inte kort.

Jag bestämde mig på väg till gymmet att försöka springa 10 km i 4-minuterstempo (15 km/h).

Uppvärmning:
    Cykel till gymmet (ca en kvart) + 750 m löpning på bandet i stegrande tempo.

Sedan ställde jag mig på bandets sidor och lät det gå 250 m och hoppade på bandet igen vid 1 km blankt. Efter ca 2,5 km i 4-minuterstempo tvärstannade bandet. Det var inte bra för mitt högra knä känner jag nu som fick ta hela smällen av den plötsliga inbromsningen. Detta gjorde att jag såväl lackade till som taggade av. Trots det hoppade jag över till ett annat band och envisheten och ilskan gjorde att jag körde min mil där istället.

10 000 m:
    Tid: 38:36 minuter. PB! (från tidigare 41:39 minuter).

Nedvarvning:
    Stretching och cykel hem från gymmet (ca en kvart).

Det konstiga är att det kändes som att detta var ganska långt ifrån mitt max. Jag var långt ifrån slut när jag gick imål. Även fast det gick snabbare än 15 km/h och att den totala sträckan blev över 13 km.

En sak värd att beakta med min kropp nu är att jag är starkare i alla basövningar förutom bänkpress nu, än när jag vägde 80-83 kg. Min kondition och mina löpartider ska vi inte ens tala om i jämförelse. Då hade jag vad man kan kalla ”Svenssonkondition”.

Grattis till en grymt bra tid på milen :) Oförskämt av dig att klara av sträckan och vara långt ifrån slut. :P

Tommy Ivarsson wrote:
    Grattis till en grymt bra tid på milen :) Oförskämt av dig att klara av sträckan och vara långt ifrån slut. :P

Tack! Hehe, det var nästan min första tanke också. :)

Jaha, tack vare löpbandets omedelbara stopp igår tycks det inte bättre än att jag skadade knät. Det känns i varierande grad idag men jag smörjer på något mamma gav mig med jämna mellanrum. Får se hur det blir med morgondagens benpass. Idag är det i alla fall vila.

Morgonvikt: 70,9 kg.

Inga problem med knät, kunde köra som vanligt.

Knäböj:
    20 kg – 10 reps
    40 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    80 kg – 10 reps
    100 kg – 6 reps
    110 kg – 6 reps
    110 kg – 6 reps
    110 kg – 6 reps
    100 kg – 6 reps
    80 kg – 10 reps
    Raka marklyft:
    20 kg – 10 reps
    40 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    80 kg – 6 reps
    90 kg – 6 reps PB!
    90 kg – 4 reps
    80 kg – 6 reps
    80 kg – 6 reps
    80 kg – 6 reps
    60 kg – 10 reps
    Benspark:
    100 kg (fullt mag.) – 9 reps fail PB!
    100 kg – 7 reps fail
    100 kg – 6 reps fail
    Sittande lårcurl:
    15 kakor – 8 reps fail PB!
    16 kakor (fullt mag.) – 4 reps fail PB!
    15 kakor – 6 reps
    Over and out

Bra pass, knäböjen fortsätter kännas bra men jag sket i de gristunga vikterna idag. I förebyggande syfte tack vare knät.
    Nytt pb i de raka marklyften, det känns ju extra bra med tanke på att 10 set knäböj sätter sina spår. Undrar hur mycket jag skulle dra upp ifall jag började med de raka marken. Det kommer jag förmodligen inte göra dock.
    Komplementsövningarna gick ju sanslöst bra. Bensparken känns lite halvrå då jag stannar till i toppläget, det gör ju inte skiten lättare precis. Ändå kan jag reppa förhållandevis högt på maxvikten.

Bra pass. Vanlig bänk och smalbänk imorgon.

Bänkpress:
    20 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    50 kg – 8 reps
    60 kg – 5 reps
    70 kg – 7 reps
    70 kg – 4 reps
    70 kg – 5 reps
    67,5 kg – 5 reps
    67,5 kg – 4 reps
    60 kg – 9 reps
    Hantelflyes:
    12,5 kg – 10 reps * 3 set
    Smalbänkpress:
    20 kg – 8 reps
    30 kg – 8 reps
    40 kg – 6 reps
    55 kg – 5 reps PB!
    52,5 kg – 6 reps tangerat pb (på den vikten)
    50 kg – 6 reps
    45 kg – 6 reps
    45 kg – 6 reps
    45 kg – 6 reps
    40 kg – 6 reps
    Hantelextensions över huvudet:
    12,5 kg – 10 reps * 3 set
    Over and out

Förra tisdagen minns jag att jag pratade med en kille som tyckte att en av gymmets bänkpressar lutade (åt sidan vill säga). Innan dagens pass hade jag aldrig kört i den men idag blev jag så illa tvungen då den andra var upptagen. Och nog fan tror jag den lutar lite alltid. Men såsom dagens alla pressar gick verkar det inte haft någon negativ inverkan direkt.
    Jag kan inte minnas att jag gjort en strikt 7a på 70 kg förut, allrahelst inte med den här kroppsvikten. Det tredje setet på 70 gick bättre än andra, tappade lite fokus under det andra.
    Som om inte bänkpressarna vore nog gick ju smalbänken grymt idag igen. Satan i gatan, tänk vad ”lite” mat kan göra.

Imorgon väntar ett morgonlångpass med utomhuslöpning. Det var någon vecka sen och dagen i övrigt ger ingen tid för träning.

Det blev löpning i hela 74 minuter imorse. Hann uppskattningsvis 14-15 km i runda slängar. Knät har under dagen känts lite till och från, nu är det dock bättre. Tror inte jag ätit tillräckligt idag.

Marklyft och chins imorgon.

Marklyft:
    20 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    100 kg – 6 reps
    110 kg – 6 reps
    122,5 kg – 4 reps PB!
    120 kg – 4 reps
    80 kg – 6 reps
    80 kg – 6 reps
    Chins:
    Kv – 6 reps * 6 set
    6 set mage
    Over and out

Idag var det bara en sak som gällde. Vålda loss i marklyften! Jag sket i att benen egentligen kändes lite för mjäkiga för ett maxpass. Detta får mig att bli lite nyfiken över hur styrkan sett ut om jag tränat som de flesta lösa människorna utan stake (d.v.s. ingen vettig konditionsträning och därmed usla löpartider). Jag har trots allt ett långpass i låren sen igår. Styrkan hade förmodligen varit ännu bättre än den är idag men jag kommer aldrig sluta med löpningen, en bra kondition är ett måste för att ens kunna få kalla sig vältränad.

Note to self: Det är inte befogat med så högt repsintervall under uppvärmningsseten inför gristunga mark.

Under marklyften började jag blöda i vänsterhanden och var på god väg även i högern. Chinsen lyckades jag med ändå i jämförelse med hur det ”brukar” gå men idag tänkte jag ändå i discobanor då handskar lockade. Det gjorde fan nästan för ont idag.

Militärpress och lite stångcurls imorgon.

Underbart Rasmus! Grattis till pb :up: Så kul att se att att dina resultat i gymmet ökar konstant nu, det här kommer bli riktigt bra kan jag lova :emo-thumb

Tommy Ivarsson wrote:
    Underbart Rasmus! Grattis till pb :up: Så kul att se att att dina resultat i gymmet ökar konstant nu, det här kommer bli riktigt bra kan jag lova :emo-thumb

Tack, Tommy! Ditt peppande är nog främsta förklaringen! :emo-thumb
    Skämt åsido, jag kämpar på för fortsatt utveckling.

Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 479 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.