- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 november, 2011 at 19:46 #304325Anonym anvandareMember
Edit;
Morgonvikt: 70,8 kg.Orkar inte väga mig varje morgon längre. Men jag upplyser er här (till er oerhörda lycka) när så är fallet.
25 november, 2011 at 16:29 #304326Anonym anvandareMemberMilitärpress:
20 kg – 8 reps
25 kg – 8 reps
30 kg – 8 reps
35 kg – 8 reps
45 kg – 5 reps PB!
45 kg – 3 reps fail
42,5 kg – 4 reps
40 kg – 6 reps (detta var mitt pb den 28/10-11 fick jag se i träningsboken)
40 kg – 5 reps fail
35 kg – 8 reps
Drag till hakan med stång:
35 kg – 6 reps
40 kg – 6 reps PB!
37,5 kg – 6 reps
Stångcurl:
35 kg – 6 reps
40 kg – 5 reps
37,5 kg – 6 reps
35 kg – 6 reps
32,5 kg – 6 reps
30 kg – 6 reps
Koncentrationscurl:
12,5 kg – 10 reps * 3 set
Lite baksida axlar
Over and outDjävlar vilka bra militärpressar. Jag minns att jag gjort en 4a eller 5a på 50 kg när jag hjälper till och pushar med benen, men så kör jag ju aldrig längre. Ner och nudda brösthalsen är det som gäller. Som synes ovan var en 6a på 40 kg (med detta utförande) mitt personbästa för bara en månad sedan. Det är nästan osannolikt hur bra all form av träning går för mig för tillfället. Undrar hur länge jag kan räkna med sådan utveckling, det börjar bli tungt. Ändå känner jag att 4-6 reps inte är ett så lågt repsintervall. Jag skulle ju kunna testa lyckan på astunga vikter och klämma av 2-3 reps i några set, hade varit spännande. Även biceps gick bra.
Löpning imorgon, mer explosiv sådan.
25 november, 2011 at 16:39 #304327Anonym anvandareMemberett råd!!
kör inte på tunga reps,även fast viljan vill det!!! bättre att först dana in nervändarna på 6-8-10 reps.eller det är då det mest bygger muskler.sen så kan du ta en vecka då du prövar lite mindre reps,dvs,tungt.bara för skoj skull,för att se var du står.men just i dessa övningar tjänar man inget på att köra tungt.militärpress osv.kan ju lätt resultera i skadade axlar.iom att de är med i nästan alla övningar.men tungt menar jag då ,typ 6 reps,är nog lagom för dig.annars ska du nog ligga å köra på åttor.minst.
m,en men,ha de nu å en trevlig helg-för det ska jag ha.PS:kolla på bänkpress SM i morgon,de sänder via nätet.25 november, 2011 at 19:28 #304328Anonym anvandareMemberbighulken wrote:ett råd!!kör inte på tunga reps,även fast viljan vill det!!! bättre att först dana in nervändarna på 6-8-10 reps.eller det är då det mest bygger muskler.sen så kan du ta en vecka då du prövar lite mindre reps,dvs,tungt.bara för skoj skull,för att se var du står.men just i dessa övningar tjänar man inget på att köra tungt.militärpress osv.kan ju lätt resultera i skadade axlar.iom att de är med i nästan alla övningar.men tungt menar jag då ,typ 6 reps,är nog lagom för dig.annars ska du nog ligga å köra på åttor.minst.
m,en men,ha de nu å en trevlig helg-för det ska jag ha.PS:kolla på bänkpress SM i morgon,de sänder via nätet.Har du några som helst källor att hänvisa till, till något av det du skrev ovan? Sånt där dravel klassar jag oftast som rent BS annars. Du har ju inga som helst belägg för att ”nervändarna” bygger mest muskler. Jag skulle fö inte träna med få repetitioner om jag inte behärskade övningarna från första början.
Jag upplever goda resultat såväl styrke- som tillväxtmässigt med det träningsupplägg jag tränar efter för närvarande, varför jag inte ser några som helst anledningar att byta.PS. Jag skulle aldrig slösa bort min tid på något så tråkigt som bänk-SM.
25 november, 2011 at 19:54 #304329Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Har du några som helst källor att hänvisa till, till något av det du skrev ovan? Sånt där dravel klassar jag oftast som rent BS annars. Du har ju inga som helst belägg för att ”nervändarna” bygger mest muskler. Jag skulle fö inte träna med få repetitioner om jag inte behärskade övningarna från första början.
Jag upplever goda resultat såväl styrke- som tillväxtmässigt med det träningsupplägg jag tränar efter för närvarande, varför jag inte ser några som helst anledningar att byta.PS. Jag skulle aldrig slösa bort min tid på något så tråkigt som bänk-SM.
OBS!! nervändar bygger muskler….?….lol.nej när man tränar med få reps så danar man mest nervbanor,dvs,1-3 reps.då bygger man inte alltför mycket muskler.mest styrka.
samt ,jag har aldrig menat att (du)ska,skulle byta,eller på något annat sätt följa mina BS råd el välmenande ord.
jag menade, bara,ta det försiktigt!!!!……….PS:jag tänker heller inte slösa bort mer av min tid på dig…..men men,träna på å må bra nu….mvh.ber hemskt mycket om ursäkt för mitt inlägg i din blogg!!! fick väl nån konstig ide….hej svejs.:up:
25 november, 2011 at 20:00 #304330Anonym anvandareMemberbighulken wrote:OBS!! nervändar bygger muskler….?….lol.nej när man tränar med få reps så danar man mest nervbanor,dvs,1-3 reps.då bygger man inte alltför mycket muskler.mest styrka.samt ,jag har aldrig menat att (du)ska,skulle byta,eller på något annat sätt följa mina BS råd el välmenande ord.
jag menade, bara,ta det försiktigt!!!!……….PS:jag tänker heller inte slösa bort mer av min tid på dig…..men men,träna på å må bra nu….mvh.ber hemskt mycket om ursäkt för mitt inlägg i din blogg!!! fick väl nån konstig ide….hej svejs.:up:
Återigen har du inga som helst belägg för vad du skriver. Vi har helt enkelt olika träningsmetodiker. Slutpratat.
26 november, 2011 at 15:26 #304331Anonym anvandareMemberJaha, intervaller stod på schemat idag. Eftersom bandet som går till 24 km/h tydligen är ur funktion hade jag inget annat val än att köra på det som stannade helt plötsligt förra lördagen. De andra banden stannar efter bara några sekunder om man inte springer på dem. Därför fick jag köra i detta bands maxfart på 19,2 km/h (3:07 minuter/km).
Uppvärmning:
Cykel till gymmet (ca en kvart) + 1,3 km löpning i stegrande tempo.300-metersintervaller: 30 sekunder vila mellan samtliga
10 st i 19,2 km/h.
Den sammanlagda tiden på 3 000 m blir då 9:21 minuter.Nedvarvning:
2 km löpning i 15 km/h (sammanlagt 8 minuter), styrketräning av vader i gymmet + cykel hem från gymmet (ca en kvart).Det gick bra. Det känns som att jag hade kunnat köra åtminstone 5 till med samma vila och hastighet. Jag minns att när jag kom tillbaka till löpningen från hälprobem runt januari-februari tyckte jag det tog emot att springa 3 km på 12 minuter. I dagsläget är detta en ”bedrift” jag kan göra som nedvarvning. Alltid något. Knät kändes lite under de första intervallerna och jag kommer nog aldrig lita fullt på det bandet efter förra veckans tvärnit, varför jag inte kunde slappna av helt i kroppen idag. Ändå ett fullt godkänt pass.
26 november, 2011 at 15:42 #304332Anonym anvandareMemberSer att dina pb fortsätter ramla in samtidigt som löpningen går bra den med
Har du några uppsatta långtidsmål? Något du vill klara? Eller tränar du nu bara för att det är roligt?
26 november, 2011 at 17:55 #304333Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Ser att dina pb fortsätter ramla in samtidigt som löpningen går bra den medHar du några uppsatta långtidsmål? Något du vill klara? Eller tränar du nu bara för att det är roligt?
Ja, nu går all träning bra får jag faktiskt erkänna.
Några långsiktiga mål har jag inte. Det är snarare såsom du skriver, nu tränar jag bara för att det är roligt. Jag är ju som sagt inne på uppbyggnadsspåret och det går framåt på den fronten också. Så jag vill bara fortsätta bli större och starkare och hoppas dessutom kunna spräcka drömgränserna på 3 respektive 5 km snart.27 november, 2011 at 13:51 #304334Anonym anvandareMemberVilodag idag med familjen på besök. Träningsmässigt är jag sugen på en astung vecka i gymmet.
Får se hur jag gör.
28 november, 2011 at 16:02 #304335Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 71,4 kg. Icke nyskiten.
Knäböj:
20 kg – 8 reps
40 kg – 8 reps
60 kg – 8 reps
80 kg – 8 reps
100 kg – 6 reps
110 kg – 6 reps
120 kg – 6 reps
125 kg – 6 reps PB!
100 kg – 6 reps
100 kg – 6 reps
Raka marklyft:
20 kg – 8 reps
40 kg – 8 reps
60 kg – 8 reps
80 kg – 6 reps
100 kg – 4 reps PB!
90 kg – 4 reps
90 kg – 4 reps
80 kg – 6 reps
80 kg – 6 reps
80 kg – 6 reps
Benspark: Fullt mag.
100 kg – 6 reps * 3 set
Sittande lårcurl:
15 kakor – 6 reps * 3 set
Over and outJapp, jag bestämde mig under cykelturen till gymmet. Idag ska det djävlar i mig köras tungt, och det med besked! Jag gjorde det kloka valet att sänka repetitionsantalet i såväl knäböjen som de raka marklyften i uppvärmningsseten. Samtliga 6or i böjen kördes med 90 graders djup, som brukligt när undertecknad böjer tungt. Äntligen mäktade jag med en 6a även på 125 kg. Jag sket i att försöka knäcka min rådande rekordtrea på 130 kg, det hade nog varit fruktlöst efter 125an. Det verkar som att mitt ATG-nötande gett utdelning. Jag är inte osäker i vändningarna längre, alltid något.
De raka marklyften kändes asbra. Jag minns att jag gjorde en 4a på 100 kg sommaren 2010, dock inte med samma djup jag kör med numera, varför jag räknar dagens 4a som ett nytt (bättre) PB.Über.
28 november, 2011 at 20:18 #304336Anonym anvandareMemberRiktigt grymma knäböj :up: Hade varit kul att se film på böjarna och även lite andra övningar
28 november, 2011 at 20:22 #304337Anonym anvandareMemberBra jobbat på knäböjen, du väger väl inte supermycket heller?
28 november, 2011 at 20:30 #304338Anonym anvandareMemberGober wrote:Bra jobbat på knäböjen, du väger väl inte supermycket heller?71,4kg skrev han ju i början av inlägget
28 november, 2011 at 20:32 #304339Anonym anvandareMemberhaha, oj vad dåligt av mig. Nåja det är ju iaf riktigt bra böjt på den vikten.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.